חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורכת דין דנה תדמור על פרסומת להגברת הגיוס לצבא ארצות הברית

•1.       בשלב הראשן ננסה למצוא את כלל הצרכנים שהשירות/מוצר יכול להוות מענה לצורך שלהם: אנשים שמחפשים עבודה בתחום העסקים, קרייריסטים, שאפתנים- מחפשים מקום עבודה שבו יוכלו ללמוד על עולם העסקים וגם על עצמם (מחפשים מקום שילמד אותם לפתח תכונות של נחישות, משמעת עצמית ושיפוט). בנוסף המודעה פונה גם לאנשים שאוהבים את המסגרת הצבאית המאתגרת (החייל במודעה נראה נחוש לעבור כל מכשול בדרכו..). הצורך המרכזי הוא הצורך של הגשמה עצמית.

•2.       נאפיין את קהל המטרה הפרסומי לפי בסיסי הפילוח הבאים:

גיאוגרפי- פונה לאנשים שגרים בכלל מדינות ארה"ב, בעלי אזרחות אמריקאית. תושבי ערים קטנות כגדולות.

דמוגראפי- גברים בלבד, בגילאי 21-35 (בארה"ב אדם נחשב קטין עד גיל 21, כך שאין רלבנטיות לגילאים צעירים יותר בבואנו לדבר על קריירה). מעמד סוציו-אקונומי נמוך-בינוני (אנשים שרואים בצבא כמנוף להצלחה מאחר ובאים ממשפחות מעוטות יכולות, וגם אנשים שעדיין אין להם מקום עבודה מסודר/קריירה). השכלה בינונית- גבוהה (1. בעלי השכלה תיכונית בעלי רצון ללמוד עוד ולהתפתח , מאמינים שיעשו כך בצבא. 2. מסיימי קולג', בעלי ידע רלוונטי בעסקים, המחפשים מקום שיפתח אותם מהבחינה המעשית והאתגרית).

פעילות- חובבי ספורט: בייסבול, פוטבול וכו'\, בנוסף פעילים פיזית ונוהגים לעסוק בספורט בכלל ובספורט אתגרי בפרט. אוהבי מפגשים חברתיים רבי-משתתפים. הם מתעדכנים תכופות בחדשות-פנים וחוץ ובנעשה בעולם העסקים, באינטרנט ובטלוויזיה.

עניין-  מתעניינים בספורט ואקטואליה, כלכלה ופוליטיקה. מתעניינים בסרטים אמריקאים שוברי קופות (סרטי אקשן בעיקר).

דעות- מאמינים בשוק חופשי, פטריוטים ואוהבים את מדינתם. נוטים להיות שמרנים ,מעט שוביניסטים ביחסם לנשים. נוטים למפלגה הרפובליקנית.

מציאת קהל המטרה הפרסומי נעשית על ידי סקרים ומפקדי אוכלוסין.

•3.       המטרה השיווקית היא לטעמנו: הגדלת כוח אדם איכותי בצבא ארה"ב ב- 20%. הפרסומת מציגה, כי ישנם מקומות עבודה אחרים להתחיל בהם קריירה אך הטוב מכולם הוא הצבא.

•4.       מדרג השפעות מסייע לפרסומאי להחליט מהי המטרה הפרסומית. המדרג בנוי כך :

מודעות- הצרכן מכיר לראשונה את המוצר/שירות.

ידיעה- הצרכן לומד אודות המוצר/שירות ואוסף פרטים אינפורמטיביים.

אהדה- הצרכן מקבל נכונות לקבל המוצר/שירות. יתכן ויבדוק חלופות.

העדפה- הצרכן מעדיף את המוצר/שירות על פני מתחריו.

הנעה לקניה- הצרכן מתכוון לקנות המוצר/שירות.

קניה- הצרכן רוכש המוצר/שירות.

לדעתנו, חברי תואר ראשון בפרסום ושיווק של מכללת ספיר ושל מכללת רמת גן המטרה הפרסומית היא ידיעה, אהדה והעדפה.  ידיעה- ניסיון לידע את קהל המטרה כי הצבא הוא אינו עוד מקום עבודה רגיל, אלא מקום עבודה שמכשיר אותך לעולם העסקים. אהדה- ניסיון ליצור אהדה לצבא כמקום עבודה באמצעות הצגתו כמקום עבודה שמפתח יכולות רבות (כושר שיפוט, משמעת עצמית ונחישות). יכולות אלו נחשבות למוערכות אצל רוב כמעט מוחלט של מעסיקים במשק (9 מתוך 10). העדפה- הצרכן מודע לקיומו של הצבא כמקום עבודה . בפרסומת יש השוואה מסוימת למתחרים (מקומות עבודה אחרים) ולכן יש צורך ליצור העדפה על פניהם. המודעה עוסקת באופן מפורש בשאלה "כיצד יכול הצבא לסייע להעניק לך יתרון בקריירה".

•5.       תועלת- מנוסחת במונחים מופשטים, "מה קיים במוצר שמאפשר לי להגיד את התועלת?".

קריירה מצליחה בתחום העסקים.

הצדקה-  באה לומר מה מצדיק את התועלת, מנוסחת במונחים ממשיים של המוצר. הצבא הוא מקום שיפתח בך את הנחישות, כושר שיפוט ומשמעת עצמית (תכונות חשובות בעולם העסקים).

•6.       אסטרטגיית הקריאטיב:

- ראשית בוחרים את "הרעיון הגדול"- הקונספט המרכזי: הגשם את עצמך בצבא!

- המסר המרכזי:  הצבא הוא מקום-עבודה שילמד אותך איך להצליח בחיים ובקריירה בתחום העסקים.

- המסרים המשניים: הצבא הוא מקום שמפתח תכונות שעוזרות להתמודד עם אתגרים, תכונות אלו הן חשובות גם מחוץ למסגרת הצבאית: במקומות עבודה עתידיים.

הכלים להשגת המשימות:

•1)       מקור המסר- שימוש בדובר: המקור במקרה זה הוא צבא ארה"ב, לפרסומת זו אין דובר. יש שימוש בדמות חייל צבאי מסתער המזוהה עם הצבא. בדרך זו הפרסומת משיגה בולטות, שכן שימוש בדמות חייל קרבי לא נראית לרוב בפרסומות.

•2)       מבנה המסר הפרסומי- סדר הצגת הטיעונים פחות רלבנטי היות והפרסומת הינה מודעה מודפסת שבה כל המידע פרוש על פני העמוד (אין התחלה אמצע וסוף). נציין כי את שלושת רבעי העמוד תופסת תמונת החייל ובתחתית הדף, באמצע הכיתוב,  מופיע המסר המרכזי מודגש וממוסגר. בסוף העמוד מופיע ה"רעיון הגדול" גם בצורה מודגשת. כך שמבחינת מילולי מול חזותי ההיבט החזותי תופס את מרבית שטח העמוד, תמונת החייל ממחישה את דמות החייל האמריקאי האידיאלי הנראה נחוש לעמוד בכל אתגר, שואף לניצחון. ההיבט המילולי הוא חלק קטן מהמודעה הנותן לנו אינפורמציה והסבר למסרים של הפרסומת. במודעה נעשה שימוש בצבעים צבאיים, הן ברקע הטקסט (צבאי הסוואה) והן בתמונה. צדדיות המסר הינה חד צדדית, מתאר רק את היתרון הייחודי לצבא ומבהיר בדיוק את מטרתו. מבחינת  הסקת מסקנות/ בעיה ופתרון, הבעיה אותה מציגה הפרסומת היא כי מעסיקים מעדיפים להעסיק אנשים עם תכונות ייחודיות. הפתרון לבעיה הינו הצבא, המפתח תכונות אלו ומי שיצטרף אליו יזכה להקנות לעצמו את התכונות המדוברות. האמרה בסוף העמוד "צבא, תהיה כל מה שאתה יכול" מאששת את הטענה והצרכן יבין כי הצבא יאפשר לו לנצל את הפוטנציאל הגלום בו. אישוש נוסף הוא הצגת המחקר כי 9 מתוך 10 מעסיקים יעדיפו אדם בעל תכונות אותן מקנה הצבא.

•3)       תוכן המסר והפניה- פניית הפרסומת היא רציונאלית, פונה להיגיון של הצרכן משום שהיא במטרה לשכנע ומציגה טיעונים רציונאליים אודות תכונות המותג שנבדקו על בסיס מחקר עכשווי. היא מציגה את הכדאיות שבמותג, כלומר, הכדאיות בלהצטרף לצבא.

•4)       טון המסר- הינו ענייני, המלצתי, דיי קליל בניגוד לטון הקשוח של הצבא המתאפיין בפקודות.

•5)       טקטיקה- הינה Reason why- מנומק מדוע כדאי להשתמש בהצעה (מפורטים כל התכונות וכל היתרונות של ההצעה).

•7.       המודל שבחרנו לניתוח הוא ELM.  מודל זה משלב את רמת המעורבות של הצופה.

המדד הסופי של המודל הוא עמדה: האם נוצרה או לא נוצרה כתוצאה מהפרסומת? אנו מוצאות כי הפרסומת מנסה לגבש/לשנות עמדה מסוימת כלפי הצבא.

המטרה העיקרית בפרסומת היא לגרום לצרכן לעבד את המידע בנתיב המרכזי כלומר ישפוט את המסר לפי האינפורמציה (האם הנתונים רלוונטיים עבורו), ולא בנתיב ההיקפי כלומר ישפוט את המסר באופן שנאמרו הדברים (יתייחס לאריזה של המסר לא לאינפורמציה שמועברת). כדי שהמסרים יעברו בנתיב המרכזי אצל הצרכן צריכים להתקיים שני קריטריונים: יש לו מניע לעבד את התוכן הפרסומי וכן יהיה מסוגל להתמודד עם המידע.

לפי דעתנו, הפרסומת עומדת בשני התנאים כיוון שהיא נותנת לצרכן מניע מספק לעבד את המסר באמצעות פנייה אל ההיגיון שלו, איך יוכל להבטיח את עתידו הכלכלי, מצביעה על צרכים מאוד ברורים. הפרסומת מעוררת עניין למי שיש מעורבות בנושא הצבא, היא רלוונטית, פונה אל ההבנה הקוגניטיבית- מהן התכונות הנדרשות להצלחה בעבודה, תכונות אשר נרכשות בצבא.

התנאי השני, התמודדות הצרכן עם המידע, מתקיים כך שהמידע המילולי המוצג בפרסומת כתוב בשפה פשוטה, המסר העיקרי מובלט, לקהל המטרה אמור להיות ידע קודם בנושא המדובר וכן התמונה הגדולה של החייל תופסת את תשומת הלב והסחת הדעת. אולם, החלק החזותי יכול לגרום למסר לעבור בנתיב ההיקפי. על כן, אם למישהו אין עניין רב בנושא או שאינו מסוגל לעמוד על פשר המסר, הוא יכול להתרשם מהפנייה הרציונאלית והטון ההומוריסטי ("לא תמיד נכון להתחיל קריירה עסקית בעסקים").

הפרסומת עשתה שימוש נבון בשילוב מאוזן של המסרים, לעבר השגת שינוי; מחוסר עמדה לעמדה קבועה לאורך זמן.

•8.       מאפייני הפרסומת הטובה: אסטרטגיה- המסר בפרסומת הוא פשטני ולא מורכב במיוחד.      הוא פונה לקהל מטרה ממוקד (כפי שפרטנו בשאלה 1) וזה ניכר באופן הוויזואלי (חייל ,לוחם, אמיץ וכו'..). המודעה תופיע בעיתונות היומית, כזאת הפונה לקהל הרחב וגם במגאזינים לגברים.

יצירתיות- הפרסומת לא יצירתית במיוחד;היא מעבירה מסר חדשני: "בצבא תלמד  להיות איש עסקים מצליח", אבל מראה דמות דיי בנאלית של לוחם, ללא קשר להיבט  הקרייריסטי.

ביצוע- הפרסומת לא עמוסה בפרטים. הצרכן חייב לקרוא את הכיתוב על מנת להבין את

המסר, מאחר והיא לא עוסקת בגיוס כ"א רגיל לצבא אלא פונה לקהל מטרה מאוד

מסוים (אנשים שרוצים להצליח בעולם העסקים).

לסיכום, אנו חושבות שהפרסומת דיי בינונית: היא לא ממחישה בצורה יצירתית מדוע כדאי להתגייס דווקא לצבא, אם עולם העסקים מעניין אותך. במקום להראות לוחם חושב (עם תיק ג'יימס בונד לדוג'..)- היא מציגה דמות של חייל/לוחם אמריקאי סטנדרטי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורכת דין דנה תדמור

מאת: עורכת דין דנה תדמורשמלות כלה ובגדי חתן07/12/101775 צפיות
כל אחת רוצה לחגוג את חגיגות הנישואין בדרך שלה, הרי היא מלכה ליום אחד..(לפחות). כל אחד רוצה להיראות "מיליון דולר" וכדי שזה יקרה, יש לתת לשמלת כלה את הטון הקובע כדי ששמלת החלומות תהפוך

מאת: עורכת דין דנה תדמורעיצוב אופנה 17/08/103131 צפיות
מכירת בגדים ומציאת בגדים יכולים להיות חוויה מהנה או עונש שאתם רק מחכים שיגמר. אם אתם מהאנשים שיודעים מה הם רוצים ולא מעוניינים לבזבז זמן יקר ולהקדיש התרוצצויות מיותרות' אך עם זאת לא מעוניינים להתפשר על מחיר הגעתם למקום הנכון. שפע מותגים ,שפע מידות וצבעים והכל נגיש, מהיר ומגיע עד הבית.

מאת: עורכת דין דנה תדמורפרופילי חברות28/12/096526 צפיות
המבנה הארגוני של פרטנר הוא מבנה היררכי ישנו את המנכ"ל ומתחתם יושבים חמישה סמנכ"לים , שיווק ,טכנולוגיות, כספים, שירות לקוחות ורכש. תחת כל סמנכ"ל ישנם מספר מנהלי אגפים שתחתם יש מספר מנהלי מחלקות .מתחת לכל מנהל מחלקה יש עובדים שכפופים לו .

מאת: עורכת דין דנה תדמורשיווק ואסטרטגיה24/06/0921899 צפיות
להלן ניתוח ענף הסלולר המקומי ע"פ מודל 5 הכוחות של התחרות של פורטר, תוך התבוננות על הסביבה השיווקית הקרובה של פרטנר בהשוואה למתחרותיה. עוצמות התחרות בענף- רקע על פרטנר- "פרטנר תקשורת בע"מ" היא חברת טלפוניה סלולרית, המפעילה במ”י רשת תקשורת תחת המותג אורנג. החברה שמעסיקה בארץ כ3,500 עובדים וששווייה מוערך במ815,351,000 ₪ , נותנת שירות ל2.626 מיליון מנויים, כשמתוכם 219 אלף בעלי מכשיר דור 3. פרטנר החלה את פעילותה בארץ ב99 תחת המותג הבינ"ל אורנג, שהיה אז בבעלות האצ'יסון ומפואה, שהחזיקה גם בחלק ממניות

מאת: עורכת דין דנה תדמורבריאות ורפואה כללי26/04/091862 צפיות
סוף אפריל שנת 2009 – העולם מתעורר אל מגיפה חדשה המאיימת להתפשט מזרחה ממקסיקו שבמרכז אמריקה אל עבר העולם כולו, העולם שוב מתגייס למען חיסול מגיפה אשר מזכירה לכולנו עד כמה קטלני ובוגדני יכול להיות הטבע. מגיפות רבות הכו את האנושות לאורך השנים והביאו לנזקים כבדים מאוד בחיי אדם ורכוש אוכלוסיות שלמות נכחדו עכב אותם נגיפים קטלניים. העולם כיום מפחד פחד מוות מנגיפים המסוגלים להתפרץ באיזור ולהדביק איזורים שלמים אשר עלולים להפוך במהרה אל איזורים מוכי אסון.

מאת: עורכת דין דנה תדמורהשמה12/04/091811 צפיות
החלום הכי גדול שלי זה לעבוד בשוק ה תקשורת להיות מוקף בכל הסלבס ולהיות מעורב בכל עולם ה ברנז'ה . זה בטח חיים ממש ממש זוהרים ומרווחים שם מלא כסף כמו למשל היחצן רני רהב שמזמינים אותו לכל ההשקות ולכל האירועים הכי מפוארים וכל ערב יש לו מסיבה אחרת והוא מתלבש בכל המותגים שהוא מקבל בהנחה כמובן. או שאולי אני אהיה מה אנשי תקשורת כמו רביב דרוקר ואראיין את כל המי ומי וכולם ירצו להיות בתוכנית שלי כי אם לא קיבלת כתבה אצל דרוקר אתה לא קיים.

מאת: עורכת דין דנה תדמורתקשורת06/04/092031 צפיות
עפ"י מאמרו של איניס התרבות המצרית, בתקופת המונרכיה, השתמשה באבן כאמצעי התקשורת הנפוץ. הכתיבה על האבן הייתה קשה ואופיינה בצורה ישירה או מעגלית של הקו, מלבניות ומיקום זקוף. כאשר הירוגליפים פוסלו על אבן הן עוצבו בזהירות ודמו לתמונות דקורטיביות. עם המהפכה הדמוקרטית צורת התקשורת עברה מהאבן לאמצעי כתיבה קל ונייד יותר- הפפירוס.

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152496 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142844 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148475 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132606 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132480 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132074 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132090 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica