חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - שמן קנולה "כבדהו וחשדהו"

הסודות מאחורי המדפים – שמן קנולה –"כבדהו וחשדהו"

 

 

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

 

בפתח דברי מבקש לציין שאינני מהנדס מזון בהשכלתי ואו בהכשרתי, מחד גיסא ומאידך גיסא מתוקף עיסוקיי, הצטבר אצלי חומר רב על הנושא, אותו מבקש לחלוק איתכם.

שמן הקנולה, נחשב לצעיר בחבורת השמנים הרבים, אשר מונחים על גבי מדפי חנויות המזון.

שמן זה קיים בשוק המזון במשך 40 שנה בלבד.

אין צמח הנקרא קנולה – שם זה התקבל מראשי תיבות הבאים:

Canadian oil low acid, החלו להפיקו בקנדה מזרעים של צמח הלפתית בשנת 1936 ושווק בתקופת מלחמת העולם השנייה, כשמן למכונות ולמנועים.

במהלך שנות השבעים של המאה הקודמת החלו לעשות בצמח מספר הכלאות גנטיות, במטרה לשנות את צבעו לבהיר יותר, להפחית את החומציות ולשפר את תכונותיו.

ישנם הטוענים (שרי אנסקי) שנעשה כאן מהלך שיווקי מבריק, כאשר לקחו שמן תעשייתי זול ומשווקים אותו כמוצר בריאות, אחוזי שומן מופחתים, אומגה 3 ובנוסף נקבע לו שם אשר מתחרז עם המילה גרנולה

המשדרת –בריאות וטבע.

שמן הקנולה הנפוץ בשווקים וברשתות השיווק, הוא שמן מזוכך העמיד לטמפרטורות גבוהות, אך איכותו נמוכה יחסית לשמן הקנולה בכבישה קרה.

בארץ נקשר שם הקנולה לבריאות, אולם חיפוש בגוגל באנגלית מגלה לנו  גם זוויות אחרות ולעיתים תמונה קצת שונה.

ישנם שם קולות המציעים לבחון לאורך זמן את סגולותיו ולא להיסחף בטרנד הבריאותי שקושר כתרים לשמן זה.

איך מכינים שמן מזוכך ?

השיטה מכונה "מיצוי על ידי סולבנט" (ממיס) – בשיטה זו מוכנסים הפולים/גרעינים למיכל גדול מועכים אותם,מחממים ומכניסים כימיקאלים אשר מפרידים בין השמן לחומרים אשר מפריעים לתהליך התעשייתי.

(לדוגמא מוציאים את הלציטין, אשר נוטה להשחיר ומפריע לשמן להיות אטרקטיבי ומנגד מועיל לבריאות האדם)

לשם הורדת החומציות משתמשים בסודה קאוסטית, לשם הבהרת הצבע  משתמשים בחומרים כימיים סופחי צבע ולסיום על מנת לשנות את הריח גם מחממים את השמן לטמפרטורות גבוהות באזור 250 מעלות צלזיוס.

הידעתם ?

(1) רוב הסחורה הממותגת, תחת מותג שופרסל, מגה, טעמן, תומר ועוד

     מסופקת ממקור אחד אשר ממוקם בבלגיה והמיוצג בארץ על ידי

     גורג קמינסקי, אשר משרדיו בראשון לציון.

     קמינסקי, אשר לא נמצא באור הזרקורים, נחשב לאחד מסוכנויות

     יבוא המזון הגדולות בישראל, שולט ביד רמה בשוק הקנולה בארץ,

     מייצג מפעלים רבים בעולם ואחראי על מוצרים רבים המשווקים  

     ברשתות המזון תחת המותג פרטי. מבין המוצרים ניתן לראות שמנים,

     עלי גפן ממולאים,דגני בוקר, שימורי רבים כולל פטריות ועוד.

(2) צבעו של שמן קנולה בכבישה קרה הוא חום עד כתום.

(3) יצור שמן בתהליך טבעי לחלוטין ללא כל התערבות חיצונית יוצר

     מוצר אשר צבעו אינו אחיד ואשר יש לו משקע השוקע בתחתית

     הבקבוק.

שמן הקנולה, הוא שמן חדש יחסית.

עדיין לא נצבר מספיק ידע על השפעותיו ולכן הכרזתו על כמלך המטבח עדיין מוקדמת, בכל מקרה ברור שיש עדיפות ברורה לשימוש  בשמנים מכבישה קרה על פני שמנים מזוקקים.

יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה.שימש בעבר במספר תפקידי ניהול בכירים בהום סנטר ובשופרסל, בה שימש גם כמנהל היבוא של הרשת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111331 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111220 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111132 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111350 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111288 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111340 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111411 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא טיפים שיווקיים

מאת: צח סחרטיפים שיווקיים29/07/192946 צפיות
היום אני רוצה לספר לכם על שירות שכולנו כבר נחשפנו אליו, אבל הדהים אותי בגלל רמת ההיענות וההנעה לפעולה (אני מניח שזה מה שחשוב לנו בסופו של דבר), השירות הוא שיווק באמצעות SMS! כן, קראתם נכון, לשיווק באמצעות SMS יתרונות רבים, הראשון שבהם – המהירות. למעשה, כשאנו שולחים ללקוחות שלנו מידע, חשוב לנו שהם יקבלו אותו בהקדם, שהם יקראו אותו והכי חשוב, שהמידע שלנו יניע אותם לפעולה!

מאת: Daniel.Bטיפים שיווקיים28/09/175555 צפיות
הפקת סרט תדמית מתבצעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית או ניהולית של חברות ועסקים, שבשלב מסוים רוצים להציג את ערכי החברה בסרטון תדמית מופק היטב. קיים מגוון גדול של סוגי סרטונים, ביניהם סרטון תדמית לעסק, סרט שיווקי, סרטי הדרכה, סרטי תדמית לתערוכות ועוד.

מאת: הדסהטיפים שיווקיים27/08/176083 צפיות
לאחרונה אנו זוכים להיות נוכחים למצב בו הטכנולוגיה מתפשטת ברחבי העולם ותופסת מקום נכבד בחיי היום יום שלנו. בעזרת אינטרנט ניתן להגיע לכל אינפורמציה אפשרית ולקבל מידע על כל דבר בעולם בזמן המינימלי ביותר. עסקים רבים רואים בכך הזדמנות מעולה לקדם ולשווק את השירותים שלהם. ישנם אופציות רבות ומגוונות לקידום באינטרנט ובמנוע החיפוש גוגל בפרט אך במאמר זה נתמקד בשיטות קידום הכי פופולריות שיש כרגע בשוק והן: קידום אורגני ( SEO ) וקידום ממומן ( PPC ).

מאת: ישראל רף טיפים שיווקיים01/08/176267 צפיות
אילו מתנות לראש השנה כדאי לקנות לעובדים והלקוחות? בחירת המתנות היא לא דבר קל, תנו לנו לעזור לכם – מה דעתכם על עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציצים, מדובר במתנה יוצאת דופן שתלווה את העובדים והלקוחות לאורך השנה, תיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ עם הרבה ערך ורגש.

איך לא לרצות למכור, איזון רגשי בתהליך מכירה, פחד מכישלון בתהליך מכירה, איך לרצות למכור, מוטיבציה לאיש מכירות, מפחד לא למכור, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן יתבאר, מהו האיזון הרגשי, שאותו צריך איש מכירות בתהליך של מכירה? ומהן שתי המחשבות המנוגדות שסותרות אחת את השנייה, שאיש המכירות צריך לחשוב את שתי המחשבות האלו בו זמנית, באיזון מסוים, כדי להצליח בתהליך המכירה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בתהליך מכירה יש שתי מחשבות מנוגדות וסותרות אחת את השנייה. שכל אחת מהן ...

מאת: מאה הימיםטיפים שיווקיים09/03/152470 צפיות
בניית אסטרטגיה שיווקית היא תכנון של גישה שיווקית ארוכת טווח, שנועדה להשיג את המטרות השיווקיות של העסק. חלק חשוב של בניית אסטרטגיה שיווקית יעילה הוא איסוף מידע. יש לאסוף מידע על העסק, דרכי השיווק שלו, יתרונותיו וחסרונותיו, על הלקוחות, על המתחרים, ועל תדמית המותג. עם מידע זה ניתן להתחיל בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה, שאינה מפזרת משאבים מיותרים, ומכוונת את ההשקעה לאפיקים נושאי פרי. השלב הבא של בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה הוא תכנון מפורט של הכלים השיווקיים הנכונים לעסק ויישומם בפועל

שאלה: כיצד ניתן להבטיח את האימפקט הגבוה ביותר על השקעה עבור מאמצי קידום המכירות שלי? תשובה: אסטרטגיית קידום מכירות מורכבת מפיתוח ושילוב ייחודי של חמישה מרכיבים עיקריים:  פרסום.  יחסי ציבור.  קידום מכירות.  שיווק ישיר.  מכירה אישית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica