חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכוונה מקצועית ובחירת מקצוע בעזרת מבחן הולנד (Holland)

חוקר בשם הולנד (Holland) הציע לחלק את טיפוסי העובדים לשישה- הטיפוס החקרני (I), הטיפוס החברתי (S), הטיפוס האמנותי (A), הטיפוס היזמי (E), הטיפוס הריאליסטי (R) והטיפוס הפורמלי (C). מאמר זה יסקור את הטיפוסים הללו ואת המקצועות המתאימים להם. שימוש במבחן זה יכול לעזור לכם לקבל החלטות טובות יותר באשר להכוונה מקצועית ובחירת מקצוע לעתיד.

הטיפוס החקרני אוהב עבודה עצמאית ואוהב לנתח דברים, לתצפת עליהם ולהעלות רעיונות בקשר אליהם.הוא סקרן, אינטלקטואל ונמשך למדע. הוא אוהב לפתור בעיות באמצעות חשיבה אנליטית, מופשטת ולחלק את הפתרון שלו למשימות קטנות.

מקצועות אופיינים הם חוקרים למיניהם, מתכנתים, כימאים, מידענים ועוד.

הטיפוס החברתי מעדיף לעבוד עם אנשים. הוא אוהב לתת, לעזור לאחרים ולפתור בעיות בעזרת אינטואיציה או תחושה. הוא מבין אחרים, פופולרי ומצטיין בהדרכה וביחסי אנוש. תפקידים שיכולים להתאים לו הם עובד סוציאלי, מאמן, פסיכולוג, אח סיעודי ועוד.

הטיפוס האמנותי מתאפיין בחיפוש הזדמנויות להבעה אישית. הוא יצירתי ולא קונבציונלי, סובייקטיבי בהסתכלותו על דברים. הוא מחפש לפתור בעיות בדרכים יצירתיות, "להמציא את עצמו מחדש".

הטיפוס האמנותי ימשך למקצועות האמנות כמו ציור, פיסול. כמו כן מתאימים לו מקצועות האמנות השימושית-עיצוב גרפי, עיצוב תעשייתי, אדריכלות ועוד. הוא גם יכול לעסוק בטיפול ביצירה ובהערכת אמנות.

הטיפוס היזמי גם הוא יכולות חברתיות ותקשורתיות, אך הוא לא מתמקד בלעזור אלא בלהשפיע ולשכנע. טיפוס שכזה הולך לתפקידים ניהוליים. הוא פותר בעיות על-ידי ניהולם של אחרים ועל-ידי לקיחת סיכונים.

המקצועות המתאימים לו הם יזמות, מסחר, תפקידי ניהול, פוליטיקה ועוד.

הטיפוס הריאליסטי הוא טיפוס אשר אוהב לפתור בעיות בעזרת פעולות פיסיות. יש לו כושר טכני טוב והוא אוהב לראות בעיה ולנסות לפתור אותה בעזרת מכשירים מהשטח. טיפוסים אלו אוהבים להיות בחוץ מאשר לשבת במשרד.

מקצועות אופיינים הם מכונאות, משטרה, אנשי פקחות של שמורות הטבע, רופאים כירורגיים, טייסים ועוד.

הטיפוס הפורמלי אוהב להיות חלק מאירגון. הוא מרגיש בנוח בסביבה משרדית, לבצע משימות ברורות ולפעול בצורה יעילה ושיטתית. פיתרון בעיותיו הם בעזרת תהליכים קיימים או נהלים.

המקצועות המתאימים לו הם ראיית חשבון, פקידות, בקרת איכות, בנקאות ועוד.

"מפתח הולנד" הינו מידרג של שלושת הטיפוסים הקרובים אלינו על סמך התיאורים. כמו כן קיים שאלון Holland אשר בעזרת התשובות לשאלות מפנה את האדם לשלושת הטיפוסים המתאימים לו.

בעזרת השאלון מאתרים את שלושת הטיפוסים שאופיינים לנו וכך יודעים, בהקשר להכוונה מקצועית, לאיזה מקצועות אנחנו מתאימים.

למשל- אדם שהוא פורמלי, יזמי וחברתי (CES) יתאים למקצועות של ייעוץ מס, ניהול, סוכני נסיעות, משפטים, תקשורת, הנהלת חשבונות.

אדם שהוא חקרני, ריאליסטי ויזמי (IRE) יתאים למדעי המוח, פיזיקה, סטטיסטיקה, הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים.

ואדם שהוא חברתי, פורמלי ויזמי (SCE) יתאים לעבודה סוציאלית, מינהל ציבורי וניהול משאבי אנוש.

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיהוקבל תשובה תוך 24 שעות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת המכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

סוגי המקצועות המבוקשים בשוק משתנים מידי שנה. במאמר זה מובאים חמשת תחומי המקצועות הבוערים בהייטק בשנת 2012- בין השאר תחומי המובייל והסלולר, תחום מיחשוב הענן ותחום הטכנולוגיות הירוקות.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם וגוררים את עצמם בקושי מהמיטה. בניגוד לדעות הרווחות, עבודה יכולה להיעשות גם מתוך תחושת ייעוד ושליחות. מה שצריך להנחות זה לא במה תעשה הכי הרבה כסף אלא מה באמת אתה רוצה לעשות בחייך.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם. השאלה הגדולה היא אם אנחנו עבדים לעושר חומרי, לציפיות של האנשים סביבנו או שאנחנו עבדים לרצונות שלנו, למה שעושה אותנו מועילים ובעיקר ממצים את עצמנו. לעיתים מספיק פשוט לשנות גישה בעבודה שבה אנחנו נמצאים, אך לפעמים אין מנוס אלא לבצע הסבה מקצועית.

בחיינו אנחנו כל הזמן מחליטים החלטות. חלק מההחלטות הם החלטות בעלות חשיבות רבה כמו ההחלטה על הכוונה מקצועית בשבילנו. במאמר זה מובאים סגנונות החלטה שונים ומוצעת הדרך הנכונה להחליט.

הבנת הערכים שלנו חשובה בתהליך הכוונה מקצועית נכונה. ערכים לדוגמא הם הכנסה גבוהה, תרומה לזולת, שליטה והשפעה בעבודה, עצמאות בעבודה, גיוון, אפשרויות קידום ועוד.

מאמרים נוספים בנושא מבחני מיון

מאת: נויה גונןמבחני מיון15/05/152294 צפיות
אמנם בארץ אין עדיין חוק פוליגרף, אולם יש איגוד בודקים ואפילו כמה איגודים. בארצות הברית יש איגוד אחד, מסודר, מוגן בחוק, ולו קוד אתי ברור. הקוד האתי מחייב את בודקי הפוליגרף מכל העולם השייכים לאיגוד האמריקאי, בהם גם בודקים ישראלים. המאמר סוקר זאת בקצרה.

מאת: יונתן קדםמבחני מיון09/03/148015 צפיות
פלורידה היא מקום קייצי ומהנה עבור רבים. זה מהווה גורם משיכה מצד עובדים פוטנציאליים ממדינות שנות.

מאת: artikunoמבחני מיון05/03/148061 צפיות
עבודה בעגלות היא מקצוע מאד רווחי שישראלים רבים בוחרים לעבוד בו בשנות ה20 של חייהם.

מאת: dreamjobמבחני מיון15/08/128983 צפיות
כאשר מפרסמים מודעת דרושים באחד מהלוחות המובילים לחיפוש עבודה, מקבלים ברוב המקרים הרבה אמוד פניות של מועמדים מתאימים יותר ומתאימים פחות. תהליך המיון למציאת אלו המתאימים יותר יכול לקחת זמן רב ויש צורך לעשות תהליך מיון עובדים בזהירות רבה.

מאת: מאיה כהןמבחני מיון31/05/128528 צפיות
בזמן האחרון ניתן לראות כי יותר ויותר חברות מעדיפות לשלוח את המועמדים שלהן אל מרכזי הערכה במקום לבצע ראיונות סטנדרטיים באופן המסורתי, כאשר למרות שלמרכזי הערכה יש יתרון רב עבור המעסיק, הרי שלא תמיד מדובר על האפשרות האופטימלית להתראיין עבור המועמד עצמו.

מאת: מאיה כהןמבחני מיון10/05/128738 צפיות
מי שכבר התנסה ביום מבחנים שכזה יודע שמדובר בחוויה מתישה במיוחד המלווה בחששות. די בציון צמד המילים "יום אבחון" בכדי שהחרדות יחגגו. אז איך מתכוננים לזה?

מאת: דניאל seoמבחני מיון27/01/128813 צפיות
רצה אלוהים כנראה והגעתי למומחה אימון אישי או אימון עסקי בשם רובי שטיינר, אחד האנשים המדהימים ביותר בעולם, אני חייב לתת לו את הקרדיט על כך, באמת אדם נדיר. הוא שינה לחלוטין את הדרך שבה אני מסתכל על החיים. אני שהייתי אדם שלא מאמין בכלום ולא קונה שום כלום, הפכתי להיות אדם שמח, מאושר ומצליח הרבה יותר. איזה כיף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica