חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחלת גזזת ותיקון ראיה

מאת: מילנהבריאות ורפואה כללי16/03/20111311 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

באותם השנים הטיפול היחידי במחלת גזזת היה באמצעות הקרנות, שהשתוו לכ- 500 צילומי רנטגן שגרתיים, כך שבעקבות התפרצותה של המחלה באותה התקופה נאלצו רבבות ילדים לעבור הקרנות. בדיעבד התברר כי אלה היו הקרנות קטלניות שגרמו לחלקם הגדול לחלות במחלות סרטניות שונות וגרמו לעוד שלל בעיות רפואיות כמו צלקות בקרקפת, התקרחות ואובדן שיניים בטרם עת. בעקבות הדיון הציבורי הנוקב כלפי המדינה ודרכי הטיפול שלה באזרחיה, חוקק בשנת 1994 חוק לפיצוי נפגעי גזזת, במסגרתו מקבלים החולים פיצוי כספי מהמדינה ולכל הטיפולים הנדרשים. 

על מחלת גזזת
גזזת זוהי מחלת עור פטרייתית מדבקת המופיעה בדרך כלל על הקרקפת, על השיער ולעיתים גם בציפורניים. סימניה העיקריים של גזזת הם הופעת כתמים אדומים דמויי טבעת ותחושה של עקצוצים באזור. המחלה נגרמת על ידי פטריית דרמטופיטיס ומועברת באמצעות מגע ישיר עם החולה. הטיפול המודרני בה הומצא רק בסוף שנות ה- 50 והוא כרוך בנטילת תרופות או מריחת משחה, כאשר עד אז היה נהוג להעביר את החולים  דרך הקרנות רנטגן. רק בחלוף כמה עשורים התגלו הממדים האמיתיים של האסון, שהיו כרוכים הן בנזקים גופניים והן בנזקים נפשיים. הנושא אף הווה בסיס לתסריט קולנועי של מרכז תקשורת דימונה והבמאים אשר נחמיאד ודוד בלחסן שזכו איתו בפרס הסרט הדוקומנטארי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים בחיפה.

טיפולים אסתטיים
כנגד השפעתה של גזזת, לפחות בחלקה, אנו יכולים היום לקבל מגוון רב של טיפולים אסתטיים. כך למשל, לאנשים הדואגים לבריאותם ולהופעתם החיצונית יכולים לעבור ניתוחים כמו השתלת שיער, החלקת עור ואפילו תיקון ראיה. זה כבר לא טיפולים המוגדרים כמותרות אלא מהלכים המסייעים לכל אחד ואחד מאיתנו לחיות חיי איכות. הרי בשנים האחרונות תחום הטיפולים האסתטיים עבר מהפכה רצינית במהלכה יותר ויותר אנשים פונים למנתחים פלסטיים המצעים שלל פתרונות אסתטיים.

תיקון ראיה
תיקון ראיה הוא אחד הטיפולים הפופולאריים היום בענף הרפואה האסתטית והוא מתאים הן לגברים והן לנשים. מה גם, בזכות הטכנולוגיה המשוכללת ופיתוח גישות טיפוליות חדשות, התחום של תיקון ראיה מציע יותר מדרך אחת לכל החפצים להיפתר ממשקפי הראיה. זה יכול להיות תיקון ראיה באמצעות ניתוח לייזר המיועד בעיקר לבעלי צילינדר לא גבוה, יציבות במספר וללא בעיות של יובש כרוני בעין. אומנם זה גם יכול להיות תיקון ראיה ללא ניתוח באמצעות עדשות מגע טיפוליות, המתאים לבעלי קוצר ראיה. טיפול זה נחשב להפיך והוא מתבסס על הרכבת עדשות טיפוליות במהלך הלילה ומאפשר במהלך היום לראות שש שש ללא משקפיים או עדשות ראיה.

 



תגיות המאמר: תיקון ראיה, גזזת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מילנה חנוכייב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מילנה

מאת: מילנהלימודי תעודה ומקצוע17/03/111216 צפיות
"שיטת ההתמקדות רואה את האדם כתהליך מתמשך של שינוי והתמקדות. הרי כשאנו מתמקדים בצורה נכונה, אנו לא רק מצפים לשינוי אלא יוצרים אותו במו יידיינו", כך אמר יוג'ין ג'נדלין שהמציא וייסד את שיטת ההתמקדות.

מאת: מילנהאדריכלות פנים17/03/111453 צפיות
היום עיצוב הבית הוא תחום מלא ועמוס בתכנים מרהיבים, שיש להעמיק ולבחון כל אחד מהם, משום שלבית יש משמעות מאוד גדולה, יחד עם הרגשה הטובה והנינוחה.

מאת: מילנהאדריכלות פנים17/03/111525 צפיות
מי מההורים לא מצא את עצמו ניצב מול דילמה קשה: כיצד לעצב את חדר הילדים ואיך במינימום השקעה להפוך אותו לחדר נוח, מזמין ובעל אנרגיות חיוביות.

מאת: מילנהאופנה17/03/111842 צפיות
בתי עסק וארגונים רבים מחייבים היום את עובדיהם ללבוש בגדי עבודה מיוחדים. הסיבות העיקריות לדרישה הן קודם כל במתן שפה משותפת לעסק וביצירת מראה אחיד בין כל העובדים.

מאת: מילנהימי הולדת16/03/111206 צפיות
ענף האירועים בישראל המגלגל מיליארדי דולרים בשנה הוא ללא ספק אחד המשגשגים במשק. בין אם בשל רמת החיים שעלתה בשנים האחרונות בארץ בצורה ניכרת ובין אם בשל אהבתנו הרבה לשמחות מכל סוג: חתונה, בר מצווה, ברית, בריתה, גיוס או סתם יום הולדת, אבל מה שקשור לאירועים אנחנו האלופים.

מאת: מילנההומור וסטנד-אפ16/03/111441 צפיות
גם אם נראה שאין ביניהם קשר ישיר, פרחים סטנד אפ קשורים מאוד אחד בשני. שניהם יכולים בקלות מאוד לרומם את הרוח ולעורר שמחה רבה. ולא רק בתחום מצב הרוח תרומתם!

מאת: מילנהאדריכלות פנים16/03/111369 צפיות
עיצוב הבית הוא נושא המעניין רבים – צעירים ומבוגרים כאחד. האפשרויות הרבות שקיימות כיום לעיצוב הבית הופכות את המשימה למרתקת ומאתגרת.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223138 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213644 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201746 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201517 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201788 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201503 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191980 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica