חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי יוגה ?

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/20111121 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בות וזוויות רבות להבנה ישום ולמידה. יוגה היא טכניקה, פילוסופיה אחת מבין שש דרשנות (אסכולות) שמקורן בהודו ומטרתן להראות ולכוון את האדם להבין ולהכיר את עצמו.

נקודת המבט הוליסטית והיא רואה את האדם כמכלול של גוף, תודעה ונפש (רוח). תרגול היוגה נוגע, משפר ומטפח את שלושת המרכיבים הללו כדי ליצור איזון, הרמוניה, שמחה וחופש בחיי המתרגל.

על ידי אימון יוגה המתרגל מחזק ומתחזק את גופו מבפנים החוצה, מאמן את מוחו ומכיר את תודעתו. יוצר קשר עם מחשבותיו, מקבל את הכלים לשנות את מה שרצוי ולהכיר חוויות אנרגטיות ומעצימות. כמו כן המתרגל יוצר את הקשר פנימה אל המרחב האישי שם שוכנת הרוח, פנימיותו של האדם, העצמי הגבוה שאותו יש לטפח ולהכיר, שם נמצא הרצון הטהור לחיים מלאים בהבנה והגשמה.

יוגה זו דרך של עשייה והתבוננות תוך כדי לקיחת אחריות מלאה למתרחש בגופנו ובחיינו, דרך התרגול לומדים לבדוק את היכולות והמגבלות של כל מתרגל באופן אישי ומתרגלים עם המערך הקיים. תרגול שמבוצע בהתמדה הראויה לו מניב את פירותיו בכל המישורים ויוצר שינוי.

אחת המשמעויות של היוגה זה יצירת שינוי מנקודת זמן אחת לשנייה.

"יוגה היא הגבלה של תנודות התודעה"
יוגה סוטרא של פטנגלי 1:2



מתוך אחת הדרשנות שנכתבו בפילוסופיה ההודית נכתבה ונלמדה היוגה. את היוגה חיבר ולימד פטנגלי כנראה במאה השנייה לפני הספירה (אין יודעים במדויק מתי נכתבו דבריו ובאלו שנים הוא חיי אלא משערים את תקופת חייו). פטנגלי חיבר את היוגה סוטרות שהן אוסף של משפטים קצרים ומתומצתים שבהם כתובה חכמת היוגה, משפטים אלה מכילים את התהליך העובר על מתרגל היוגה.

יש 195 משפטים העוסקים במטרה הפיזית, הנפשית והרוחנית של היוגה. את משפטיו של פטנגלי ניתן לפרש בדרכים רבות, בעבר היו מפרשים אותם בעזרת מורה וכך הם עברו מפה לאוזן מדור לדור. מורים רבים תרגמו ופרשו את היוגה סוטרות של פטנגלי בעבר ובימינו אנו. בישראל ניתן למצוא תרגום לסוטרות בספרה של אורית סן גופטה "יוגה סוטרה של פטנגלי" בהוצאת אור ים, כאמור ללא פרוש.

פרוש המילה יוגה הוא לאחד, למזג ולשלב יחד. כל מי שמנוסה בתרגול היוגה מכיר את התחושה של שילוב הנשימה לתנוחות היוגה - חוויה ממקדת ומעצימה, אולם אפשר לראות זאת גם בהיבט הרחב יותר של החיים. פטנגלי כותב במשפטו השני " יוגה היא הגבלה של תנודות התודעה", כך שמצד אחד מפורשת היוגה כאיחוד ומיזוג ומצד שני כהגבלה כלומר איזשהו אימון לתודעה וצמצום מחשבות, ניתן להבין ובעצם להרגיש עם הזמן שכדי לחוות את השילוב והאיחוד עליו היוגה מדברת נדרשת עבודה של הגבלת תנודות התודעה. ואכן תרגול היוגה חובק בתוכו אימון גופני, ואימון מחשבתי, דרך ביצוע התנוחות ותנועות היוגה באופן הנכון כולל תרגילי הנשימה, המתרגל משפר את יכולת הריכוז שלו, ממקד את תשומת הלב פנימה אל התודעה, אל העצמי ואל הפנמיות שלו כדי לחוות איחוד ומיזוג עם עצמו ועם הפוטנציאל הטמון בו.

היוגה מקדמת שינוי, היא דינאמית במהותה ורואה את השינוי והזרימה מנקודת ההתחלה עד לרגע הנוכחי שכמובן גם הוא בפוטנציאל להשתנות. בתרגול היוגה דרוש זמן סבלנות ואהבה לעשייה. היוגה מדברת על לימוד עצמי והקניית הכלים להתבוננות אישית לגוף ולנפש תוך כדי הכרת התודעה של המתרגל, הכרת המחשבות שהוא מכיל בתוכו וכן הכרת הרגשות, השכל והאגו שגם הוא נכלל במונח תודעה. לאחר תרגול יוגה הפעולות שהתבצעו יוצרות מצב של ריכוז פנימה בנשימה שזוהי אנרגיה אוניברסלית הנגישה לכולם ויוצרת תחושות של רוגע, שלווה וקבלה וכך המתרגל לומד להכיר להכיל ולהשתמש בתחושות אלו ברגעים שהוא זקוק להן.

היבט נוסף לפרש את המילה יוגה הוא ההיבט הרוחני, איחוד לא רק עם העצמי הגבוה אלה גם עם מקור הבריאה. חשוב להבין שיוגה אינה דת, אך מכיוון שבתפיסתה היא מאפשרת רוחניות כל מתרגל יכול לחוות את התרגול בדרכו האישית ללא יוצא דופן. למקור הבריאה ניתן לקרוא אלוהים, כוחות היקום, חכמה ותבונה אינסופית או בעצם כל שם אחר, ביוגה הסמל שלו אום. הכוונה היא בהחלט להתחברות למקור אנרגיה גבוה שמאפשר למתרגל להכיר בכוחותיו ולטפח את אמונתו באשר היא.

אם כך מטרת היוגה במבט על היא לתת את הכלים האישיים למנוע כאב וסבל להחליש את המכאובים הנראים לעין ולקדם בריאות, מודעות אושר שמחה וחיות. פטנגלי בכתביו למעשה סיכם את שיטתו בשמונה שלבים הידועים כשמונת איברי היוגה - ashtanga yoga (ראו מידע בניפרד). שלבים אלו מכילים את הסך הכל של "עשה ועל תעשה" בחיים האישיים, מכילים את האימון הפיזי שניקרא האתה יוגה, את תרגילי הנשימה ואת שלושת השלבים למדיטציה עד להשגת החופש והשחרור, הרגשת האושר שאליה שואפים - Samadhi .

מאת מירב אשכנזי

מורה בכירה ליוגה , מטפלת ומנחה בדימיון מודרך וNLP

אתר הבית : www.MeravYoga.com

דוא"ל : Merav70@Netvision.net.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירב אשכנזי

מירב היוגה | יוגה במודיעין והסביבה

דוא"ל : Merav70@Netvision.net.il

אתר הבית : www.MeravYoga.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירב אשכנזי

מאת: מירב אשכנזיאימון לאיכות חיים16/03/111187 צפיות
הנחת היסוד שמחשבה יוצרת מציאות ואם האדם יקבל את הוראות השימוש להפעלת מוחו כדי שיחשוב ידמיין וירגיש חיובי כך תהייה לו יותר שליטה על חייו, יותר אפשרויות בחירה גם ברגעים של קושי או מחלה

מאת: מירב אשכנזיאימון לאיכות חיים16/03/111558 צפיות
אחת הנחות היסוד שמהוות את המפתח לשינוי הרגלים היא שמאחורי כל התנהגות קיימת כוונה חיובית. גם עם ההתנהגות היא שלילית יש לעשות זיהוי והפרדה בין התנהגות או הרגל עצמו לבין הכוונה שממנה ההרגל נוצר

מאת: מירב אשכנזיאימון לאיכות חיים16/03/111156 צפיות
NLP זה למעשה "הוראות הפעלה לשימוש המוח האנושי שלנו". מטרת השיטה הלימוד והאימון היא לתת לאדם כלים להכניס שינוי לחייו ולעזור לו להשתחרר מרגשות, מחשבות והתנהגויות שליליים ומצד שני לאפשר לו ליצור כל תחום בחייו ולחוות אותו ממקום של בחירה אישית תוך כדי אימוץ הרגלים מחשבתיים רגשיים התנהגותיים טובים יותר.

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/111182 צפיות
שעורים פרטיים שבהם התרגול מתבצע לפי היכולת האישית של המתרגל ובהתאם לצרכיו ומטרתו. יתרון טיפולי גדול בשעורים הניתנים אחד על אחד הן בהתקדמות הפיסית וגם בהתפתחות האישית. בשיעורים אלו אני משלבת דימיון מודרך וNLP ומקנה למתרגל כלים מנטלים חשובים בנוסף לכלים הפיזיים שהיוגה נותנת

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/111199 צפיות
שעורים פרטיים שבהם התרגול מתבצע לפי היכולת האישית של המתרגל ובהתאם לצרכיו ומטרתו. יתרון טיפולי גדול בשעורים הניתנים אחד על אחד הן בהתקדמות הפיסית וגם בהתפתחות האישית. אימון אישי ביוגה מאוד מתאים לאנשים שלא עסקו בפעילות גופנית מסיבות שונות ורוצים לשנות את אורח חייהם.חלק מהיתרונות באימון אישי ביוגה זה ההתאמה שמתבצעת שגורמת למתרגל לאהוב את התרגול הגופני ולהנות מימנו.

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/111556 צפיות
מתאר את הדרך להשגת היוגה בשמונה איברים (שלבים) שאותם יש לטפח בו זמנית באופן קבוע.דרך זו מציגה את הנחות היסוד והפילוסופיה של תרגול היוגה כשמטרתה לקדם אושר בריאות ושפע בכל תחומי החיים.

מאת: מירב אשכנזייוגה16/03/111138 צפיות
האשטנגה ויניאסה יוגה היא שיטת יוגה דינאמית מאוד, אנרגטית שמשלבת דגש תנועתי יחד עם נשימה עמוקה שיטת תרגול זו אקטיבית מאוד, יוצרת חום פיזי - דבר שמייעל את תהליך הניקוי והטיהור של הגוף. היא מתאימה לכל מי שרוצה לשפר את היכולת התנועתית שלו מעצם שילוב הנשימה עם התנועה הריכוז והמיקוד משתפרים ומצב התודעה משתנה. מתרגלי האשטנגה יוגה חווים העצמה באנרגיות, בויטליות, בכוח, בגמישות ובתנועה

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163214 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152750 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141665 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131997 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138388 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128895 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica