חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כימיקלים והמצאות ששינו את העולם

מאת: עופרי דהן הדברה26/03/20111782 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת מאסכולות המדע החשובות ביותר היא מדעי הכימיה. היכולת לפתח ולגלות חומרים שונים אשר יוצרים תהליכים כימיים אפשרה לפתח מוצרים אשר שינו את פני האנושות. כימיקלים ובעקבותיהם חומרי טעם וריח למשל, מרכיבים דברים רבים בחיינו עד שהפסקנו לשים לב אליהם. נוסף לכך, פיתוחים כמו מוצרי טיפול בשפכים משפרים את היכולת שלנו לשמור על סביבה בריאה יותר ועל משאבי העולם. מאמר זה יספר לכם על ההמצאות ששינו את העולם.

המצאת הצילום

היכולת לתעד את המציאות וליצור מכך תמונה לא הייתה מתפתחת לולא כימיקלים אשר לפני דור הצילום הדיגיטלי היו חלק בלתי נפרד מתהליך זה. היום הצילום נראה לנו מובן מאליו, בעיקר בתקופה שזה ניתן לצלם תמונות בקלות דרך המכשיר הסלולארי ולהעלות אותם מיד לפייסבוק. אבל אם תעצרו רגע לחשוב תבינו עד כמה המצאה זו שינתה את העולם. לראשונה, ניתן היה לצלם מקומות רחוקים ואנשים יכלו לגלות עולמות מבלי לצאת מהבית. אגב, הצילום הראשון מסוג זה היה של העיר ירושלים, כאשר אנשים רצו להוכיח שעיר הקודש אכן קיימת.

תרופות

הכימיקלים אפשרו ועדיין מאפשרים לחוקרים רפואיים לפתח תרופות שונות החל מאלו המקלות על החולים ועד לאלו המצילות חיים. בעבר מתו אנשים משפעת, לשמחתנו היום, הודות לכימיקלים היוצרים תרופות וחיסונים אנחנו לא עדים למגפות המוניות הגורמות למותם של אלפי אנשים. אגב, פיתוח כימי לא פחות חשוב בהקשר של תרופות הוא של חומרי טעם וריח שניתן להוסיף להן, כל הורה יודע עד כמה זה משמעותי בעיקר בתרופות המיועדות לילדים. ללא חומרי טעם וריח הסיכוי שהם היו רוצים לטעום תרופה כלשהי היה הופך לאפסי.

מוצרי ניקיון

האפשרות לנקות את הסביבה שלנו היא חשובה ביותר. יש לכך משמעות בריאותית מעבר לאסטטית. כימיקלים המרכיבים חומרי ניקוי מאפשרים לנו גם לבצע את הניקיון בצורה מהירה יותר, יעילה יותר ונוחה יותר. גם במקרה זה מוסיפים לחומרי הניקוי חומרי טעם וריח אשר הופכים את חווית הניקוי ובעיקר את התחושה שלאחריה להרבה יותר נעימה.

מוצרי היגיינה וקוסמטיקה

אפשרות לא פחות חשובה היא ניקוי הגוף הפיזי שלנו והטיפוח שלו. גם פה בראש ובראשונה יש חשיבות בריאותית, כולנו יודעים עד כמה זה חשוב לרחוץ היטב את הידיים עם סבון  אחרי שנוגעים בדברים מלוכלכים. נוסף לכך, מוצרי הקוסמטיקה השונים מאפשרים לנו לשמור על המראה שלנו ולטפח אותו ולהרגיש טוב יותר. היום, לא רק שאנשים חיים זמן רב יותר הם גם נראים טוב יותר.

טיפול בשפכים

בעקבות שינויים בעידן התעשייתי והגידול במספר המפעלים והאנשים על הגלובוס, ישנם הרבה יותר שפכים ביתיים ותעשייתיים. כדי שהם לא יגיעו למי השתייה שלנו או יזהמו מקורות מים ורחצה שונים חשוב לבצע תהליך של טיפול בשפכים. תהליך זה חשוב מכוון שהוא מנקה את המים מחומרים מזהמים העלולים להיות מסוכנים לאנשים. כמו במקרה של הירקון או הקישון. לצערנו, כנראה שלא נעשה מספיק שימוש בטיפול בשפכים ברמה הלאומית.

לסיכום, הודות לחומרים כימיקלים, חומרי טעם וריח, מוצרי טיפול בשפכים בני האדם יכלו לפתח המצאות ששינו ועוד ישנו את העולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופרי דהן

מאת: עופרי דהן הדברה23/03/111528 צפיות
הודות לחומרי הדברה כמו קוטלי חרקים או קוטלי עשבי ניתן לטפח גינה עם עצי פרי, תבלינים, ירקות וצמחי נוי ללא חשש מהשקעה ומאמץ רבים מידי. כל הפרטים במאמר.

מאת: עופרי דהן ניקיון20/03/111155 צפיות
לקראת פסח זה הזמן להזכיר עד כמה כימיקלים מסייעים לנו במלאכת הניקיון ושמירה על ההיגיינה, יחד עם חומרי טעם וריח וחומרי טיפול בשפכים במרחב הציבורי. כל הפרטים במאמר.

מאת: עופרי דהן כימיה24/02/1111339 צפיות
הכימיקלים קידמו את החיים האנושיים בתחומים רבים, כמו מוצרי ניקוי וחומרי קוסמטיקה עם חומרי טעם וריח, או טיפול בשפכים היישובים והתעשייה שמסייעים לשמור על הסביבה.

מאת: עופרי דהן הדברה15/02/111814 צפיות
מדע הכימיה הביאו לחיינו מוצרים שונים כמו חומרי הדברה שונים, תרופות, קוטלי חרקים, חומרי ניקוי או קוטלי עשבים אשר מקלים מאוד על חיינו. אנו נפגשים איתם ומשתמשים בהם מידי יום מבלי שנקדיש לכך רגע של מחשבה. במאמר זה נציג כמה דוגמאות לכך באמצעות שלושה סיפורים וניתן כבוד למדענים השקדנים.

מאת: עופרי דהן עסקי מזון05/02/111493 צפיות
יש מי שאומרים שלכל יצור חי יש מקום בעולם, הם כנראה צודקים. אבל ישנם כמה יצורים שהיינו מעדיפים שיהיו רחוקים מאיתנו ויותר מכך מהאוכל שלנו. בדיוק בשביל זה המוח האנושי ייצר מגוון של חומרים כימיקלים המסייעים אם באמצעות הדברה או בעזרת קוטלי חרקים ואפילו בזכות קוטלי עשבים, אנו מקבלים לצלחת מנות של אוכל מזין, בריא ונקי ממזיקים.כל הפרטים במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא הדברה

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהדברה12/03/191740 צפיות
חברת הדברה תדאג שהבית יהיה נקי מכל האורחים הלא רצויים בין אם מדובר בתיקנים, עכברים או פשפש המיטה. אבל על מנת שאכן כך יקרה חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181640 צפיות
הדברת פרעושים בחצר היא חלק בלתי נפרד מכל מבצע הדברה של פרעושים. אל החצר נכנסים בעלי חיים זרים, הם עלולים להיות נשאים של פרעושים. כאשר הפרעושים הנמצאים בחצר יזהו פונדקאי מתאים הם ינתרו לעברו ייטפלו אליו וימצצו את דמו. הפרעושים אוהבים לחיות בסביבה עם תנאי לחות גבוהים הקיימים בדרך כלל בין מצבורי אשפה במחילות ובמאורות של בעלי החיים. חשוב לנקות את החצר ולמנוע תנאים שיזמינו את הפרעושים.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181248 צפיות
פשפשי המיטה כיום בישראל מהווים נזק אדיר ומטרד גדול לאדם. כאשר בסוף יום עבודה אנו שמחים ללכת לישון אין אנו מדמיינים בנפשנו ולא לרגע אחד כי יש לנו שותפים למיטה, מדובר בחרק המתפשט מהר ביותר ואלוף במחבואים, פשפשי המיטה גורמים לנו לגירודים עזים אלרגיות קשות היכולות אף להגיע לבתי חולים. הטיפול בו חייב להתבצע אך ורק על ידי מדביר בעל רישיון והיתר הדברה בפועל אל תתביישו לבקש היתר הדברה.

מאת: דוד לוקשביץהדברה21/02/181369 צפיות
הפשפשים והפרעושים שניהם חרקים שונים לחלוטין אחד ממשנהו, אך עדיין רבים מהאנשים מתבלבלים ביניהם. הפרעושים הם חרקים זעירים ביותר קטנים ואלופי העולם בניתור למרחק, לעומת גודל גופם הזעיר. נדבקים בכוח לפונדקאי. הפשפשים לעומתם מהלכים כרגיל ללא יכולת ניתור לגובה ובעל מראה מאוד תמים ובלתי מזיק, יכולתם להתחבא בסדקים צרים עד שיבוא הטרף. המכנה המשותף בין שניהם הוא הבוקר של אחרי המלווה בעקיצות רבות בכל הגוף, מגדרות ומאוד מכוערות, מהם דרכי ההדברה נגד שניהם.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181375 צפיות
פרעושים הם סוגי חרקים. הפרעושים מונים בקירוב למעלה מאלפיים סוגים, אך בישראל מצויים רק כארבעים סוגים של פרעושים והפרעוש הנפוץ ביותר הוא "פרעוש החתול". הפרעושים אינם טפילים מסוכנים אך הם עלולים לעקוץ ולהטריד,

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181351 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181268 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica