חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כימיקלים - דברים שלא ידעתם עליהם

מאת: עופרי דהן כימיה24/02/201111344 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד הדימויים הויזואליים הנפוצים שיש בראשנו על המדען, הוא המראה של האיש עם החלוק הלבן, המשקפיים העבות וכל מיני בקבוקים ומבחנות עם נוזלים בצבעים שונים שעשן יוצא מהם. ככל שנראה זה נראה משעשע, המדענים בעזרת ניסויים, בדיקות ומחקרים מוקפדים המציאו כימיקלים שקידמו את העולם שלנו מבחינות רבות. כך לדוגמא הם נמצאים בתרופות מצילות חיים, בחומרים קוסמטיים עם חומרי טעם וריח, בחומרי ניקוי, בחומרי הדברה ובתעשייה הגדולה ב טיפול בשפכים המגן על איכות הסביבה.

כימיקלים הם חומרים הנוצרים בתנאימעבדה שלא ניתן למצוא אותם בטבע. הם נמצאים סביבנו מידי יום החל ממשחת השיניים שלהבוקר ועד לקרם הלילה. בלעדיהם, היינו בריאים פחות, חיים נוחים פחות ויפים פחות.ומי שמטיל בכך ספק יכול לעיין בספרי ההיסטוריה ולראות כיצד חיו לפני עידןהכימיקלים.

בשירות התעשייה

מאז המהפכה התעשייתית הטכנולוגיותהשונות המשיכו להתפתח. מעבר לכך שתחום הייצור התקדם היה צורך בין היתר בפיתוחיםמדעיים. אם בשביל הרכבת מוצר, ואם בכדי לתמוך בתהליכי הייצור.

כך למשל, נוכל להקים את מפעל מוצריהקוסמטיקה המשוכלל ביותר, אך ללא המוצר הקוסמטי הוא לא יוכל להתקיים. בכדי לפתחמוצר קוסמטי יש למצוא את החומרים המתאימים וליצור חומרי טעם וריח מסוגים שוניםהמתאימים לשלל הצרכים של הגברים ונשים. דבר זה נכון גם למוצרי היגיינה למיניהםולחומרי ניקוי.

אך כפי שאמרנו המוצרים הכימייםאינם רק מרכיבים את המוצר אלא גם תומכים בתהליכים שקורים מסביב לו. למשל, במפעליםמסוימים לצד הייצור נוצרים שפכים שעלולים להזיק לטבע. בשל כך יש צורך בטיפול בשפכיםבעזרת כימיקלים שונים. בעזרת הטיפול בשפכים נוכל להמשיך ולחיות בסביבה ירוקה.

בשירות האנשים והנשים

גם בסביבה היום יומית שלנו אנחנונעזרים בכימיקלים שונים. הזכרנו כבר את מוצרי הקוסמטיקה וההיגיינה. אשר מעבר לכךשהם מסייעים לנו לשמור על בריאותינו ועל המראה החיצוני, בעזרת חומרי טעם וריחאנחנו גם ממלאים את הסביבה שלנו בריחות עד שכולם רוצים להתקרב אלינו באופן מוזר. גם כאשר אנו רוצים לשמור על ביתנונקי, לכבס את הבגדים שלנו או לרחוץ את הכלים שאנחנו אוכלים אנו משתמשים בחומריניקוי מסוגים שונים. חומרי הניקוי מכילים חומרים כימיים המחזקים את פעילות הניקוי או חומרי טעם וריח המשאירים את הבית עם ריח רענן.

בתקופות מסיימות הבית או החצר מתמלאים בבעלי חיים שאנו מעדיפים שיחיו הרחק מאיתנו. כך לדוגמא נרצה את הנמלים רחוקות מהסוכר שלנו ואת המקקים כמה שיותר רחוק מטווח הראייה. גם מי שמגדלים חיותמחמד יעדיפו להימנע ממציאת פרעושים, פשפשים או קרציות בתוך הבית, בטח לא כאשר הן מתרבות. לכן, כדאי להיעזר בחומרי הדברה שונים.

לסיכום, חומרים כימיקלים שוניםמקדמים את התעשייה ומונעים נזקים עתידיים באמצעות תהליכים כמו טיפול בשפכים. הם גםהופכים את חיינו לנעימים יותר בזכות דברים כמו חומרי טעם וריח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופרי דהן

מאת: עופרי דהן הדברה26/03/111785 צפיות
בזכות כימיקלים הומצאו מוצרים רבים אשר שינו את העולם, בין היתר הודות גםצ לחומרי טעם וריח ולמוצרי טיפול בשפכים. הפרטים במאמר שלפניכם

מאת: עופרי דהן הדברה23/03/111530 צפיות
הודות לחומרי הדברה כמו קוטלי חרקים או קוטלי עשבי ניתן לטפח גינה עם עצי פרי, תבלינים, ירקות וצמחי נוי ללא חשש מהשקעה ומאמץ רבים מידי. כל הפרטים במאמר.

מאת: עופרי דהן ניקיון20/03/111157 צפיות
לקראת פסח זה הזמן להזכיר עד כמה כימיקלים מסייעים לנו במלאכת הניקיון ושמירה על ההיגיינה, יחד עם חומרי טעם וריח וחומרי טיפול בשפכים במרחב הציבורי. כל הפרטים במאמר.

מאת: עופרי דהן הדברה15/02/111818 צפיות
מדע הכימיה הביאו לחיינו מוצרים שונים כמו חומרי הדברה שונים, תרופות, קוטלי חרקים, חומרי ניקוי או קוטלי עשבים אשר מקלים מאוד על חיינו. אנו נפגשים איתם ומשתמשים בהם מידי יום מבלי שנקדיש לכך רגע של מחשבה. במאמר זה נציג כמה דוגמאות לכך באמצעות שלושה סיפורים וניתן כבוד למדענים השקדנים.

מאת: עופרי דהן עסקי מזון05/02/111495 צפיות
יש מי שאומרים שלכל יצור חי יש מקום בעולם, הם כנראה צודקים. אבל ישנם כמה יצורים שהיינו מעדיפים שיהיו רחוקים מאיתנו ויותר מכך מהאוכל שלנו. בדיוק בשביל זה המוח האנושי ייצר מגוון של חומרים כימיקלים המסייעים אם באמצעות הדברה או בעזרת קוטלי חרקים ואפילו בזכות קוטלי עשבים, אנו מקבלים לצלחת מנות של אוכל מזין, בריא ונקי ממזיקים.כל הפרטים במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא כימיה

מאת: מעיין סבןכימיה11/03/152838 צפיות
זוהי עובדה ידועה כבר שנים רבות כי הסכנה בקורוזיה נעוצה בכך שהיא מסכנת את המבנים עליהם היא משפיעה. הדבר רלוונטי במיוחד בתעשייה הימית בה כשלים חומריים מובילים לדליפות ובעיות דומות. כעת, סכנה חדשה אורבת בפתח.

מאת: איציקכימיה17/06/144882 צפיות
הדרכים לוודא שאכן מדובר בציוד מתאים לעבודה עם כימיקלים הן רבות – ראשית כל חשוב לברור בקפידה את החברה אשר מייצרת את אותו הציוד ולוודא שאכן מדובר בחברה איכותית בעלת מוניטין ושם. שנית, קיימת חשיבות להבין ולהכיר לעומק את הסוגים השונים של הציוד אשר מיועד לעבודה עם חומרים מהסוג הזה

מאת: מכונת-כתיבהכימיה28/02/133524 צפיות
כל מעבדה בכל תחום תכלול מגוון רחב של ציוד מעבדתי אשר הינו חיוני לצורך ביצוע עבודת המעבדה באשר היא. חברות שונות המספקות ציוד מעבדתי יספקו ציוד ייעודי עבור מעבדות מתחומים שונים ובין היתר מענף הכימיה, הפרמצבטיקה, המזון, מכוני מחקר וכדומה.

מאת: ילדונתכימיה09/12/1210913 צפיות
כימיה אורגנית היא כיום הענף הנפוץ ביותר של הכימיה, זאת בטרם מלאו 200 שנה לפיתוחה בשנת 1828 על ידי המדען פרידריך ולר. גם הביוכימיה מבוססת על כימיה אורגנית. בסיסו של התחום הינו חקר תרכובות אורגניות המורכבות מפחמן ומימן.

מאת: יוסי קרמר כימיה09/10/119629 צפיות
מהו חומר? המשך במאמר...

מאת: ליבובכימיה20/09/119889 צפיות
עִצרו רגע וחִשבו – מה היא ההמצאה החשובה והגדולה ביותר של המין האנושי? רובנו ודאי נגיד רפואה או אינטרנט; מחשבים וטלפונים ניידים, או כל אלמנט מדעי - טכנולוגי כזה או אחר. אבל כשבאמת חושבים על כך לעומק, מבינים שכל אלו לא היו שמישים ופועלים - אלמלא תגלית החשמל.

מאת: אמיר שחרכימיה23/06/119754 צפיות
חברת ביואנליטיקס הישראלית חתמה על ייצוג בלעדי בישראל עם החברות פאלם סנס (Palm Sense) ואיוויום (IVIUM) ההולנדיות המפתחות ומייצרות מכשירים אלקטרוכימיים למחקר ופיתוח בתעשיות האנרגיה, הביומד, המוליכים למחצה והקלינטק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica