חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כימיקלים לניקיון והתחדשות

מאת: עופרי דהן ניקיון20/03/20111155 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסח הולך ומתקרב אלינו בצעדי ענק. בתקופה זו יש תחושה של התחדשות כאשר מנקים את  הפינות הכי נסתרות בבית וזורקים את כל הדברים המיותרים שנאגרו עם השנים. בימים אלה אנו אולי לא מבחינים בעוזרים הכי צמודים אלינו במלאכת הניקיון וההתחדשות- אלו הם כימיקלים המרכיבים בין היתר את חומרי הניקיון יחד עם חומרי טעם וריח. גם חומרי טיפול בשפכים אשר מסייעים לניקיון במרחב הציבורי. כל הפרטים בהמשך המאמר.

כימיקלים כאמור מלווים אותנו במהלך חיינו מבלי שנשים לב לכך. ניקיון למשל הוא חלק חשוב מיומנו ואנחנו משקיעים בו אנרגיות רבות. ניקיון הסביבה שלנו, ניקיון הבגדים שאנו לובשים וניקיון הגוף. מעבר לכך שזה נעים יותר להרגיש נקיים ולחיות בסביבה היגיינית, יש לכך ערך חשוב לבריאותינו שכן סביבה הצוברת לכלוך מהווה מצע נוח להתפתחות של בקטריות וחיידקים. מוצרי הניקיון השונים החל מחומר לניקוי כלים ועד לחומר לניקוי אסלות או הסרת אבנית מכילים כימיקלים וכדי שהניקיון יהיה גם נעים לנו, המוצרים מכילים אף חומרי טעם וריח.

גם בתחום ניקיון הגוף ניתן למצוא כימיקלים רבים המרכיבים את מוצרי ההיגיינה כמו השמפו, משחת שיניים או מי פנים. גם בחומרים אלו כמובן משלבים חומרי טעם וריח אשר גורמים לנו לתחושה טובה עם ריח רענן לאחר כל מקלחת. אפילו במוצרי קוסמטיקה כמו קרמים למיניהם, בשמים ומסכות יש כימיקלים וחומרי טעם וריח.

כפי שניתן להבין, כימיקלים בתוך מוצרים שונים נמצאים בחיינו יותר ממה שאנו מבחינים בכך. הם מסייעים לנו לשמור על הבריאות, משפרים את איכות חיינו ומנעימים לנו את הסביבה בזכות חומרי טעם וריח.

גם ברמה הציבורית הרחבה יש חשיבות לשמור על ההיגיינה. בהיסטוריה הרחוקה אנשים היו שותים את המים שהם מתרחצים בהם ולעתים יחד עם השפכים שלהם אשר היו מגיעים לאותו הנהר. זאת מכוון שלא הייתה מערכת ביוב מסודרת, מקלחת או מערכות להובלת מים. אך בעידן המודרני כבר התפתחו דברים רבים. בין היתר, ייצרו מדענים חומרים המיועדים לטיפול בשפכים. חומרים אלו נועדו למנוע משפכים הנוצרים כתוצאה מהתעשייה או מבתים פרטיים להגיע למי השתייה והרחצה שלנו כאשר הם מכילים מזהמים שונים. החשיבות של טיפול בשפכים היא גבוהה, מכוון ששפכים תעשייתיים למשל עלולים להכיל חומרים מסוכנים מאוד, כפי שראינו באסון המכבייה. נוסף לכך, אם לא נבצע טיפול בשפכים כל מקורות המים שלנו עלולים להזדהם וגם הים יזדהם עם כל החי שבתוכו ואנו לא נוכל לרחוץ בו בהנאה.

לסיכום, כימיקלים מסייעים לנו לנקות את הסביבה שלנו הקרובה והרחוקה ולשמור על היגיינה חשובה מידי יום. הודות לחומרי טעם וריח אנחנו יכולים גם להשתמש במוצרי הניקיון או הקוסמטיקה בהנאה ובזכות חומרי טיפול בשפכים אנו נהנים ממקורות מים, חיים ורחצה בטוחים לשימוש.      

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופרי דהן

מאת: עופרי דהן הדברה26/03/111785 צפיות
בזכות כימיקלים הומצאו מוצרים רבים אשר שינו את העולם, בין היתר הודות גםצ לחומרי טעם וריח ולמוצרי טיפול בשפכים. הפרטים במאמר שלפניכם

מאת: עופרי דהן הדברה23/03/111529 צפיות
הודות לחומרי הדברה כמו קוטלי חרקים או קוטלי עשבי ניתן לטפח גינה עם עצי פרי, תבלינים, ירקות וצמחי נוי ללא חשש מהשקעה ומאמץ רבים מידי. כל הפרטים במאמר.

מאת: עופרי דהן כימיה24/02/1111342 צפיות
הכימיקלים קידמו את החיים האנושיים בתחומים רבים, כמו מוצרי ניקוי וחומרי קוסמטיקה עם חומרי טעם וריח, או טיפול בשפכים היישובים והתעשייה שמסייעים לשמור על הסביבה.

מאת: עופרי דהן הדברה15/02/111816 צפיות
מדע הכימיה הביאו לחיינו מוצרים שונים כמו חומרי הדברה שונים, תרופות, קוטלי חרקים, חומרי ניקוי או קוטלי עשבים אשר מקלים מאוד על חיינו. אנו נפגשים איתם ומשתמשים בהם מידי יום מבלי שנקדיש לכך רגע של מחשבה. במאמר זה נציג כמה דוגמאות לכך באמצעות שלושה סיפורים וניתן כבוד למדענים השקדנים.

מאת: עופרי דהן עסקי מזון05/02/111494 צפיות
יש מי שאומרים שלכל יצור חי יש מקום בעולם, הם כנראה צודקים. אבל ישנם כמה יצורים שהיינו מעדיפים שיהיו רחוקים מאיתנו ויותר מכך מהאוכל שלנו. בדיוק בשביל זה המוח האנושי ייצר מגוון של חומרים כימיקלים המסייעים אם באמצעות הדברה או בעזרת קוטלי חרקים ואפילו בזכות קוטלי עשבים, אנו מקבלים לצלחת מנות של אוכל מזין, בריא ונקי ממזיקים.כל הפרטים במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא ניקיון

מאת: tiloniניקיון01/03/222936 צפיות
שואב אבק תעשייתי - ניקיון יעיל בזמן קשצר תוך שימוש בטכנולוגיית ניקיון מנצחת.

מאת: yoni romניקיון14/11/191634 צפיות
מהי קרדית האבק ואיפה היא מופיעה? איך מנקים את קרדית האבק?

מאת: yoni romניקיון22/07/191671 צפיות
מחפשים שירות ניקוי ספות בכפר סבא? מומלץ לכם להכיר מעט יותר את עולם הטקסטיל. חשוב גם להכיר את סוגי הכתמים והריחות שנוצרים על הספות. כאשר תכירו את סוגי הבדים השונים, תדעו מה לצפות מצוות הניקיון.

מאת: yoni romניקיון11/07/182093 צפיות
נוחות, עיצוב, שלווה. מה עוד אפשר לבקש מהספה העומדת בסלון? פעמים רבות איננו מתייחסים לספה שלנו בהגינות. בעוד היא מאפשרת לנו להתרפק עליה בסיומו של עוד יום עבודה עמוס, הרי שאנחנו נוטים לזלזל מעט בניקיונה

מאת: yoni romניקיון25/06/181632 צפיות
ניקוי הבית נחשב לאחד המשימות המורכבות ביותר המצריכות שימוש בשואב אבק איכותי. בשנים האחרונות ניתן לראות את השינוי אשר חל במוצרים לניקיון הבית .

מאת: רוני הכהןניקיון02/05/181524 צפיות
בכל בית ומקום עבודה יש שלל של מוצרי ניקיון חשובים, אבל איך בוחרים את הנכונים? קראו את אלה הדברים.

מאת: רוני הכהןניקיון08/04/181425 צפיות
במה תלוי העיצוב של גינה במרפסת של דירה שנמצאת אפילו בגובה של 50 מטר ומעלה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica