חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סליקת כרטיסי אשראי - מהחנות ועד לחשבון הבנק

הקופאי או הקופאית אוחזים אותו בחוזקה, ומעבירים אותובחריץ כשהפס המגנטי כלפי מטה. המתנה קצרה (לעיתים מורטת עצבים מעט), שקטבהיכל, או אז נשמע הקרקוש המוכר של הקופה המדפיסה את פרטי החשבונית. כלשנותר לכם הוא לחתום, לקחת את המוצרים שרכשתם וללכת לדרככם. אולם מה קרהבינתיים מאחורי הקלעים בעולם כרטיסי אשראי? כיצד מגיע החיוב אל חשבון הבנקשלכם ומהי למעשה סליקת כרטיסי אשראי? המאמר שלפניכם יספק את כל התשובות.

מהי סליקת כרטיסי אשראי ?

סליקת כרטיסי אשראי היא הפעולה במסגרתה מחויב בעל הכרטיס עבור מוצר או שירות שקיבל. בעת העברת כרטיסי אשראי בקופה, מתחייבת למעשה חברת האשראי, כי הלקוח אכן פועל באישורה וכי היא ערבה לכך שהכסף יועבר אל המוכר.

בישראל, סליקת כרטיסי אשראי מבוצעת על ידי חברת ויזה כאל,חברת ישראכרט ועל ידי חברת לאומי קארד, השחקנית החדשה בשוק כרטיסי אשראי.כל חברה מהשלוש שהוזכרו לעיל עובדת עם חברת כרטיסי אשראי אחרת (דיינרסויזה, ישראכרט וכו'), כך שבמרבית המקרים נדרשים נותני שירותים ומוכרימוצרים לעבוד עם שתיים או שלוש חברות המבצעות סליקת כרטיסי אשראי, זאת עלמנת שלקוחות המחזיקים כל סוג של כרטיסי אשראי יוכלו לבצע קניה באמצעותם.

סליקת כרטיסי אשראי  - מבוצעת גם באינטרנט

תחום הרכישות המקוונות הוא תחום חדש יחסית (בוודאי בהשוואהלשימוש המסורתי של כרטיסי אשראי במבחר חנויות). כאשר מבוצעת סליקת כרטיסיאשראי דרך האינטרנט מדובר למעשה בתהליך אוטומטי, לשם כך הוקמו מספר חברותהמתווכות בין המוכר ובין חברת האשראי - אלה הן חברות הסליקה. תפקידן שלחברות סליקה אלה הוא ליצור קשר עם חברת כרטיסי אשראי ולהעביר את הלקוח לדףאינטרנט שם מבוצעת הרכישה. מדובר למעשה בשלב ביניים נוסף, אותו נדרש לעבורהקונה בעת רכישת מוצר או שירות באינטרנט, מה שגורם לחלק מהגולשים לנטוש אתהתהליך לפני שהושלם.

אפשרות אחרת לבצע סליקת כרטיסי אשראי דרך האינטרנט היא באופןישיר, זאת באמצעות שימוש בקוד מחשב המתווסף אל האתר ומתקשר עם חברת האשראיישירות. מערכות אלה הן בדרך כלל יקרות מדי, אולם מבחינת המוכר מדובר בתהליךיעיל יותר של סליקת כרטיסי אשראי , מה גם שאין לו צורך בגורם המתווך שהואחברת הסליקה.

נקודה חשובה איתה מתמודדים בעלי עסקים באינטרנט הוא הצורךלקבל מענה מיידי של חברת כרטיסי אשראי לאישור העסקה, או במילים אחרות -הערבות שחברת כרטיסי אשראי נותנת עבור הלקוח ועבור העסקה המתבצעת. בעתבחירת מנגנון לסליקת כרטיסי אשראי דרך האינטרנט, חשוב מאוד לשים דגש גם עלהנקודה הזו, ולוודא כי חברת הסליקה או חברת כרטיסי אשראי יתנו מענה מיידילביצוע העסקה ויאפשרו לרוכש להשלימה.

כרטיסי אשראי וירטואליים ואמצעי תשלום חדישים

על אף אמצעי הבטיחות הננקטים כיום בכל אתרי האינטרנט, ישנם רבים שעדיין חוששים להשאיר את פרטי כרטיס האשראי שלהם באתר. לשם כך הוקמו בשנים האחרונות מוצרים בדמות כרטיסי אשראי ווירטואליים, וכן אמצעי תשלום חדשים (דוגמת Paypal), המאפשרים ביצוע רכישות אנונימיות. עם זאת, על מנת לרכוש  כרטיסי אשראי ווירטואליים או על מנת לפתוח חשבון Paypalנדרשהלקוח להשאיר את מספר כרטיס האשראי שלו בעת הרכישה, זאת על מנת שחיוביםבכרטיס הווירטואלי יגיעו למעשה אל כרטיס האשראי האמיתי. מדובר בדרך חדשההמוכיחה את עצמה ומאפשרת גמישות, נוחות ופרטיות רבה יותר בעת הרכישה.

 



תגיות המאמר: כרטיסי אשראי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת danishavit81

מאת: danishavit81הלוואות26/07/111022 צפיות
ישנן דרכים רבות למימון רכב, וכל לקוח המעוניין בסוג כזה של הלוואה יכול למצוא את המימון המתאים לו ביותר. בשנים האחרונות קיבל הנושא של מימון רכב תנופה משמעותית, הן מבחינת חקיקה והן מהבחינה הפרקטית, וכך ניתן כיום למצוא דרכי מימון שלא קיימות בעבר.

מאת: danishavit81נדל"ן26/07/111475 צפיות
רכישת דירה הינה אחת הרכישות הגדולות והמשמעותיות בחיינו. אנו נדרשים לבחון היטב את הנכס, את הסביבה, את תנאי המשכנתא, במידה ואנו מעוניינים באחת כזו, וכן גם נדרשים לבדוק נתונים שונים כדי לוודא שאכן הדירה מתאימה לנו.

מאת: danishavit81פיננסים וכספים - כללי 29/03/111140 צפיות
בעלי משפחות מוצאים את עצמם מתלבטים בשאלות כלכליות מדי יום ביומו. החל משאלות גדולות אודות הנכס אותו יקנו למגורים וכמה משכנתא עליהם לקחת, דרך שאלות גדולות פחות אודות תכנון חופשה בחו"ל או רכישת נעלי מעצבים, ועד לשאלות של יומיום, דוגמת באיזה סופרמרקט כדאי לערוך את הקניות המשפחתיות, וכמה משלמת המשפחה במסגרת החשבון הסלולארי.

מאת: danishavit81הלוואות23/11/101043 צפיות
הלוואות רכב ניתנות בחברות למימון רכב ובבנקים. לעתים הבנקים מציעים הלוואות בתנאים טובים ללווים טובים, כלומר ללקוחות שיש סימנים איתנים לכך שיחזירו את ההלוואה במלואה ובמועדים הנקובים בהסכם שבין הבנק ללווה.

מאת: danishavit81משכנתא23/11/101035 צפיות
אחת הסוגיות המדוברות ביותר, בייחוד בימים אלה, היא בעיית הנדל"ן הגורפת במדינת ישראל. מחירי הנדל"ן הולכים ומאמירים והציבור מוצא את עצמו מול בעיה לא קלה של מציאת פתרונות מגורים.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211351 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208666 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202953 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193015 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181611 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172021 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica