חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילוף בסיסי וחינוך לצרכים של גור כלבים

מאת: דר' תומרוטרינריה04/04/20111459 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אילוף בסיסי וחינוך לצרכים של גור כלבים

לפני כל ניסיון חינוך או אילוף של גור כלבים יש לוודא כי הוא בריא, בשל כך מומלץ שכל גור חדש בבית ייבדק ע"י וטרינר. מכיוון שלא מומלץ לחשוף את הגור לכלבים אחרים ומכיוון שקיים סיכון בהדבקות במחלות במהלך ביקור במרפאה וטרינרית, מומלץ להזמין וטרינר עד הבית לבדיקה הראשונית. בכל מקרה של סימני מחלה בגור צריך יש להיוועץ בוטרינר תורן.

חינוך לצרכים:

מאחר והמלצת הוטרינרים היא לא לאפשר לגור צעיר לצאת מן הבית לפחות שבוע אחרי החיסון השני, השלב הראשון של חינוך לצרכים מתחיל בשהותו של הגור בבית.

כיצד נחנך את גור הכלבים לעשיית צרכים מחוץ לבית?

בשלב הראשון צריך להגביל את הגור הצעיר לשטח מוגבל בבית.  בחלק אחד של השטח יהיו המזון והמים ואזור לשינה, ובצד השני יפוזרו עיתונים עליהם יעשה הגור את הצרכים.

יש להעביר את הגור אל האזור המכוסה בעיתונים אחרי כל ארוחה. לאחר שהגור עושה את הצרכים על העיתונים יש לשבח אותו ואפילו כדאי לתת פרס (כגון חטיף כלבים טעים). במידה והגור "מפספס" ועושה צרכים על הרצפה, יש לנזוף בו בקול "לא!" ואז להעבירו אל האזור המכוסה העיתונים. אין להכות את הגור! הדבר יגרום לו לפחד מכם ולא יעזור לאילופו.

חשוב להבין שעד גיל שלושה חודשים, גור כלבים אינו יכול להתאפק בצורה אפקטיבית. בשל כך יש להיות סבלנים עימו ולא להתעצבן או לצעוק כאשר הוא עושה צרכים בבית.

לאחר שהגור כבר יכול לצאת לטיולים מחוץ לבית, יש לשבח אותו בכל פעם שהוא עושה את צרכיו מחוץ לבית (ניתן גם לתת לו פרס). מומלץ להוציא את הגור הצעיר מספר רב של פעמים ביום בכדי למנוע "פספוסים" בבית ולהאיץ את קצב החינוך לצרכים. מומלץ לנסות לתזמן את הטיולים לאחר האכילה. במידה ואפשר כדאי לטייל עם הגור חמש עד שש פעמים, הדבר מאוד יעזור בחינוכו לעשיית צרכים מחוץ לבית.

באם הגעתם לביתכם וראיתם שהגור עשה את צרכיו בזמן שלא הייתם בבית, אין לנזוף בו וכמובן שאין להכותו! הגור אינו יכול לקשר בין הנזיפה לעובדה שעשה את צרכיו בבית. נזיפות בו רק יפחידו או יבלבלו אותו.

במקרים בהם אתם חוששים כי הגור "יהרוס" את הבית או יעשה את צרכיו בכל מקום, ניתן להשאירו בכלוב טיסה כאשר הוא אינו בהשגחה. מאחר ורוב הכלבים לא יעשו את צרכיהם באזור בו הם ישנים, הדבר לעיתים מאפשר האצה אילופו של הגור למתן צרכים מחוץ לבית. חשוב שלא להתייחס לכלוב הטיסה כפתרון של קבע ולהשתמש בו לזמן מוגבל.

אילוף בסיסי של הגור הצעיר:

חשוב  להציב גבולות לגור הכלבים כבר בימיו הראשונים בבית. הדבר ימנע השתרשות הרגלים רעים אשר יהיה קשה מאוד לשנות בהמשך.אין להרשות לגור הכלבים התנהגויות שלא יהיו מקובלות מאוחר יותר (הרגלים כגון עליה על מיטות,  לעיסת בגדים או נעליים, נשיכות וכו'). הצבת גבולות נעשית על ידי עידוד התנהגויות חיוביות של הגור והתעלמות או נזיפה אחרי התנהגות שלילית.

אם הגור נושך במהלך משחק יש לנזוף בו בקול, לא!, ולהפסיק מיידית את המשחק. אם לאחר שננזף הגור מפסיק לנשוך יש לשבח אותו, לאחר מכן יש לתת לו משחק או צעצוע לעיסה. בצורה זו מציבים לגור גבול ברור של מה אסור לו ובמקביל נותנים לו אפשרות משחק מותרת.

מאוד לא מומלץ לתת לגור הכלבים נעליים או בגדים ישנים כצעצועים. הגור אינו מסוגל להבדיל בין בגד ישן וחדש ומבחינתו לאחר שהתרגל לשחק עם הביגוד, כל נעל או בגד מהווים משחק פוטנציאלי.

אם אתם לא מעוניינים שהגור יקפוץ עליכם (דבר הנכון בייחוד לגבי כלבים מגזע גדול), יש להתעלם ממנו בכל פעם שהוא קופץ עליכם ולשחק איתו שובר רק אחרי שהוא נרגע. דרך נוספת היא  לנזוף בו בתקיפות, לא! בכל פעם שהוא קופץ וללכת ממנו. אחרי שהקפיצות מפסיקות והגור נרגע אפשר לשוב ולשחק איתו.

טיולים עם גור כלבים:

חשוב לזכור שמטרת הטיול עם הכלב היא לא רק לשם עשיית צרכים; הטיול עוזר בבניית קשר בין הגור הצעיר לבינכם. הטיול מחוץ לבית מאפשר לגור לחוות ולראות את העולם ובנוסף מאפשר לו ליהנות ממראות וריחות חדשים ולפרוק אנרגיה. אם הטיול יסתיים לאחר שהגור עשה את צרכיו הוא ילמד להתאפק כדי להאריך את הטיול ככל האפשר. בשל כך, מומלץ לאפשר לגור להמשיך את הטיול גם אחרי מתן הצרכים.

משחקים:

כפי שידוע, גורי כלבים צעירים נוטים לכרסם למעשה כל דבר אשר נכנס אלי פיהם, זאת בשל סקרנותם וכן בשל צמיחת שיניים. מומלץ לקנות משחקים המותאמים לגורים צעירים בכדי לתת לגור אפשרות מותרת לכרסום (מאשר הריהוט או הבגדים שלכם).

המלצה נוספת היא לקנות לגור הצעיר צעצועי לעיסה או כאלו שאפשר להכניס לתוכם אוכל. הדבר יגרום לגור לעבוד בכדי להוציא את המזון מן פריט המשחק ובכך יאפשר לו להוציא אנרגיה, בנוסף הדבר יספק לו תעסוקה כאשר אתם לא נמצאים בבית.

כפי שהוסבר במאמר זה,  מאוד לא מומלץ להשתמש בבגדים או נעלים ישנות כפרטי משחק. לגור (וכן לכלב בוגר) אין יכולת להבין מהו פריט ישן לעומת חדש ולכן בעתיד הוא יהרוס הבגדים או הנעליים שלכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר' תומר ויינגרם
"בית החולים הוטרינרי בהרצליה"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' תומר

מאת: דר' תומרוטרינריה26/09/131611 צפיות
אלרגיה לפרעושים הינה סוג האלרגיה הנפוץ ביותר בכלבים וחתולים. האלרגיה גורמת לדלקות עור וגירודים הפוגעים באיכות החיים של הכלב או החתול, לעיתים בצורה קשה. על אבחון האלרגיה והטיפול בה במאמר זה.

מאת: דר' תומראילוף בעלי חיים17/11/121527 צפיות
אילוף גורי כלבים לעשיית צרכים הינו תהליך הדורש מחויבות ועקביות מצב הבעלים. במאמר זה תוכלו למצוא מידע שיעזור לכם לאלף את הגור לעשות את הצרכים מחוץ לבית תוך מספר שבועות.

מאת: דר' תומרוטרינריה13/09/121859 צפיות
המתת חסד לכלבים או לחתולים שלנו היא החלטה כאובה ביותר. מחלות סופניות או הזדקנות חיית המחמד שלנו, מציבים אותנו מול הדילמה הקשה מכל, מתי הזמן הנכון להרדים את הכלב או החתול? לשאלה זו אין תשובה קלה, מאמר זה בה לנסות לעזור לכם לקבל את ההחלטה.

מאת: דר' תומרוטרינריה15/08/121499 צפיות
כלבת הינה מחלה קטלנית הפוגעת בכל היונקים, בישראל מדווחים מידי שנה עשרות מקרי כלבת בחיות מחמד וחיות בר. במאמר תמצאו מידע לגבי סימני כלבת בבעלי חיים, מניעת מחלת הכלבת והמצב במדינת ישראל

מאת: דר' תומרוטרינריה18/05/121207 צפיות
מאמר על התקדמות הרפואה הוטרינרית בישראל.

מאת: דר' תומרוטרינריה06/05/121044 צפיות
האם לאמץ כלב גזעי או מעורב? הסבר על היתרונות באימוץ כלבים מעורבים.

מאת: דר' תומרוטרינריה06/05/121224 צפיות
מאמר העוסק בסכנות ופגיעות האפשריות בכלבים בקיץ הישראלי

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197138 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187250 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187417 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187751 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187822 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187893 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184130 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica