חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילוף גורי כלבים לעשיית צרכים

מאת: דר' תומראילוף בעלי חיים17/11/20121529 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזל טוב על צירופו של גור חדש. לפני שמתחילים בחינוכו ואילופו יש להמתין מספר ימים בכדי שקודם יתרגל אליכם ואל ביתכם וירגיש בנוח. חשוב להבין, כי הגור החדש לא מסוגל להתאפק מעבר לשעות בודדות בחודשי חייו הראשונים ולכן דרושה סבלנות אל הגור ואפשרויות "הפספוסים" בזמן האילוף למתן צרכים.

גורים בני חודשים ספורים דורשים טיולים כל שלוש עד ארבעה שעות בכדי שלא יעשו את צרכיהם בתוך הבית. נקודה שתעזור לכם בתהליך האילוף היא האפשרות לדעת מתי הגור צפו לתת צרכים. גורים צעירים נוטים לעשות את צרכיהם:

אחרי התעוררות משינה
לפני שינה
לאחר אכילה ושתיה
לאחר פעילות או משחק (איתכם או עם צעצועים)

מכיוון שבעזרת המידע שבידכם תוכלו לנסות לחזות מתי הגור ידרש לתת צרכים ניתן לקחת אותו לטיולים מחוץ לבית בהתאם. כמובן, בכל עת שהגור עושה צרכים במקום המתאים יש לשבחו ואף לתת לו חטיף טעים.

דבר חשוב שיש לדעת לפני הוצאתו של הגור בזמן האילוף למתן צרכים - מכיוון שגורים צעירים אינם מחוסנים באופן מלא המלצתנו שלא להוציאם מן הבית לפני שהם מקבלים לפחות חיסון משושה שני. כמו כן לא כדאי לחשוף אותם לכלבים לא מוכרים או לא מחוסנים עד סיום פרוטוקול החיסונים המלא. מאחר וגורים קטנים נוטים להידרדר במהירות, במידה והגור שלכם מראה סימני מחלה יש להביאו במהרה אל וטרינר תורן זמין באזורכם.

אז מהי שיטת אילוף גור לתת צרכים מחוץ לבית?

השיטה לאילוף למתן צרכים כוללת סגירה ולמעשה תיחום של הגור הצעיר לשטח קטן אשר כולל פינת שינה ואכילה. התיחום מבוצע באמצעות שימוש בגדר גורים או כלוב אילוף יעודי.

שתי נקודות חשובות לגבי התיחום של הגור: 
התיחום אינו בידוד ואסור להשתמש בתיחום כעונש. אזור זה צריך להיות נעים עבור הגור ושהוא יכנס אליו בשמחה. נקודה חשוב נוספת היא שהאזור המתוחם יהיה באזור מרכזי בבית כך שהגור ימשיך להיות עם המשפחה גם כאשר הוא מתוחם.  בתוך האזור הסגור צריך לייחד פינה אחת עם שמיכה או מזרן שתשמש לשינה ולידה אזור מים ואוכל. שאר האזור יהיה מכוסה בעיתונים.

בשיטה זו אחרי שהגור הצעיר מתרגל לעשות צרכים על עיתונים, בצורה הדרגתית יש להקטין את האזור עם העיתונים כך שהוא יעשה את הצרכים רק כך. עם הזמן מעבירים את העיתונים לכיוון היציאה ולאחר מכן החוצה לאזור בו הגור אמור לעשות את צרכיו.

חלק מבעלי הכלבים מתקשים "לכלוא את הכלב" באזור סגור. ניתן להקביל את שיטת התיחום למעשה ללול תינוקות בו אנו שמים את הגור האנושי במקום בטוח בו יוכל להיות ולשחק גם ללא השגחה צמודה.

אם ראיתם את הגור בזמן מתן צרכים מחוץ לאזור העיתונים יש להגיד באסרטיביות, לא! ואז להרים אותו אל אזור העיתונים. אסור להרביץ לו או לדחוף את ראשו אל הצרכים. אם נתקלתם בצרכים מחוץ לאזור המותר כאשר הגעתם הביתה אין להעניש את הגור או לכעוס עליו. הוא לא יקשר את הכעס למתן הצרכים.

חשוב להבין כי השימוש בעיתונים לא עוזר במיוחד לגור ללמוד להתאפק אלא פשוט מלמד אותו היכן האזור "המותר" למתן צרכים (וכמובן מקל על הבעלים לשמור על הבית נקי).

יש לדעת כי ניתן לאלף את הגור למתן צרכים מחוץ לבית גם ללא שימוש בשיטת העיתונים אך אז יש להוציאו למתן צרכים בתדירות גבוהה. כך, בכל פעם שאתם מוצאים את הגור מהאזור המתוחם או מכלוב האילוף יש להוציאו קודם למתן צרכים ואז כמובן לשבחו בכל פעם שעשה את צרכיו מחוץ לבית. לאחר מכן אפשר להחזירו הביתה ולהשאירו מחוץ לאזור המתוחם לזמן קצר של עד כחצי שעה (וכמובן תוך השגחה כל העת) אם הגור הצעיר לא עשה את צרכיו במהלך הטיול, מחזירים אותו אל האזור המתוחם לחצי שעה נוספת (או פחות) ואז מורידים אותו שוב לטיול.

ככל שעובר הזמן בתהליך האילוף, ניתן להגדיל את פרק הזמן בו הגור שוהה מחוץ לאזור המתוחם בתוך הבית.

לסיכום, ברור שתהליך האילוף של הגור אינו פשוט ודורש סבלנות והשקעה מצידכם אך יש להבין כי  ככל שתשקיעו יותר ותהיו עקביים, זמן האילוף יתקצר ומרבית הגורים ילמדו לעשות את צרכיהם מחוץ לבית תוך מספר שבועות.

כל הזכויות למאמר זה שמורות למרפאה הניידת "וטרינר נייד - ביקורי בית" המספקת שירותי וטרינר עד הבית במרכז.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר' תומר ויינגרם
"בית החולים הוטרינרי בהרצליה"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' תומר

מאת: דר' תומרוטרינריה26/09/131616 צפיות
אלרגיה לפרעושים הינה סוג האלרגיה הנפוץ ביותר בכלבים וחתולים. האלרגיה גורמת לדלקות עור וגירודים הפוגעים באיכות החיים של הכלב או החתול, לעיתים בצורה קשה. על אבחון האלרגיה והטיפול בה במאמר זה.

מאת: דר' תומרוטרינריה13/09/121864 צפיות
המתת חסד לכלבים או לחתולים שלנו היא החלטה כאובה ביותר. מחלות סופניות או הזדקנות חיית המחמד שלנו, מציבים אותנו מול הדילמה הקשה מכל, מתי הזמן הנכון להרדים את הכלב או החתול? לשאלה זו אין תשובה קלה, מאמר זה בה לנסות לעזור לכם לקבל את ההחלטה.

מאת: דר' תומרוטרינריה15/08/121502 צפיות
כלבת הינה מחלה קטלנית הפוגעת בכל היונקים, בישראל מדווחים מידי שנה עשרות מקרי כלבת בחיות מחמד וחיות בר. במאמר תמצאו מידע לגבי סימני כלבת בבעלי חיים, מניעת מחלת הכלבת והמצב במדינת ישראל

מאת: דר' תומרוטרינריה18/05/121208 צפיות
מאמר על התקדמות הרפואה הוטרינרית בישראל.

מאת: דר' תומרוטרינריה06/05/121047 צפיות
האם לאמץ כלב גזעי או מעורב? הסבר על היתרונות באימוץ כלבים מעורבים.

מאת: דר' תומרוטרינריה06/05/121226 צפיות
מאמר העוסק בסכנות ופגיעות האפשריות בכלבים בקיץ הישראלי

מאת: דר' תומרוטרינריה18/04/121074 צפיות
וטרינר 24 שעות הינו שירות חשוב לבעלי חיות המחמד. זמינות הוטרינר הקבוע לא תמיד מתאפשרת מסביב לשעות ולכן אנו ממליצים למצוא בסביבתכם בית חולים וטרינרי אשר פתוח 24 שעות ביממה למקרי חירום.

מאמרים נוספים בנושא אילוף בעלי חיים

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205655 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאת: רוני הכהןאילוף בעלי חיים10/01/165749 צפיות
כלב הוא חיה שיודעת להציע אהבה ונאמנות עד אין קץ לבעלים שמטפלים בהם במסירות ועבודה עם חיה זו היא קסם של ממש שפשוט אי אפשר לסרב לו מבחינת עיסוק במשהו שאוהבים.

מאת: משהאילוף בעלי חיים23/08/158049 צפיות
הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. מה שחשוב להדגיש הוא שבהחלט ניתן לרתום את הכלבים לסיוע במגוון רחב של מצבים, הן פיזיים, הן רגשיים והן התנהגותיים. כאן בדיוק הרגע לדבר על אחד התחומים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, והוא זה של הכלבנות הטיפולית

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/144472 צפיות
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132538 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132292 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים24/04/131967 צפיות
כיום ישנן אפשרויות רבות מהן תוכלו לבחור איך והיכן לבצע את תהליך אילוף גורים שלכם. אילוף גורים יכול להתבצע בקבוצות של מספר כלבים, כך שגור הכלבים רוכש הרגלי חינוך והן הרגלים חברתיים במקביל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica