חפש מאמרים:
שלום אורח
19.07.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול קשרי לקוחות בעידן המודרני

מאת: בני ישראליטיפים שיווקיים07/04/20111021 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום רב,

בימינו, בשל השינויים התכופים בכלכלה העולמית והשפעתם על המשק הישראלי, המשתנה חדשות לבקרים, נוצר מצב שבו על כל מוצר ושירות הניתן לצרכן הסופי ישנה ממש מלחמה ותחרות שרק הולכת וגוברת, מצד שני הצרכן הממוצע כיום, חכם יותר ומבצע סקר שוק יסודי עד שהוא רוכש מוצר או מקבל שירות מסויים.

כבעלי עסקים המספקים מוצרים שונים או כנותני שירותים, המתמודדים לא אחת עם התחרות הגואה והמיתון במשק, מציאות מורכבת זו מצריכה היערכות בהתאם, תגובה מהירה יותר לשינויים, זמינות גבוהה יותר, מתן שירות טוב יותר, שמירת "היד על הדופק" ולהתחרות על כל לקוח יותר מבעבר. כמו כן, נושא הגיוס של לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים, מקבל בימינו דגש חזק יותר מבעבר וניתן לומר שזה נעשה צורך בסיסי-קיומי לכל בית עסק.

שיטות ודרכים להתמודדות עם הבעיה שנוצרה היו עד לפני מספר שנים פרי נחלתם של הארגונים הגדולים בלבד, שיכלו להרשות לעצמם להקצות משאבים, כח-אדם וסכומי עתק לטובת שימור לקוחותיהם או גיוס לקוחות חדשים, באמצעות רכישת שרתים ותוכנות יקרות שבהם הן בנו ותחזקו את מאגר הלקוחות שלהם. להבדיל מעסקים קטנים ובינוניים שבלית ברירה נאלצו לחסוך ולהשתמש באמצעים זולים, כגון: דפים, מסמכים, רישומים וקלסרים או אפילו באמצעות תוכנה "לא ידידותית" כזו או אחרת שמצאו ברחבי האינטרנט, שתנהל עבורם את רישומי לקוחותיהם. ברוב המקרים, אותם עסקים קטנים ובינוניים השתמשו בתוכנה או ערכו טבלאות באקסל שלא ממש נתנו להם מענה כולל ופרטני והיו רחוקות מאוד מלהיות דינאמיות לצרכיהם.

בתקופה האחרונה חל מהפך בעולם המחשבים, העולם עובר ל-"מחשוב ענן". רובנו שמענו לא אחת את המשפט הזה ולא כל כך הבנו את זה או שלא כל כך רצינו להיכנס לזה. "מחשוב-ענן" אומר בקצרה – שאין צורך ברכישת שרת או תוכנה שישבו במשרד או בעסק. כיום שרתים וחומרת מחשוב הקשורה אליהם עולה לא מעט כסף, ההוצאה הכספית לא מסתכמת רק ברכישת חומרה יקרה, יש צורך גם בהוצאה כספית לא מבוטלת עבור תוכנות, יישומים שונים, אבטחת מידע וגיבוי, שלא לדבר על צריכת החשמל הגבוהה שלהם ועל תחזוקתם השוטפת שעולה לא מעט. מסתבר שמחשוב הענן כובש לו אט אט את עולם המחשוב בשל ראיה כלכלית רחבה של עסקים רבים על פיה מחשוב הענן חוסך להם המון כסף.

כאשר מדברים על מחשוב הענן, ישנו יתרון נוסף לייעול וחיסכון כספי משמעותי גבוה יותר, המיועד לעסקים קטנים ובינוניים. זהו מודל חדשני שמתפשט לו בקצב הולך וגדל בקרב עסקים שונים בארץ ובעולם, מודל זה נקרא SaaS :
Software as a Service או בעברית - תוכנה כשירות. אם עד היום, היה לך שרת והעברת אותו לענן, כעת אתה יכול לוותר עליו ולקבל ישירות, באמצעות תשתית האינטרנט, את התוכנה שתמיד רצית לניהול העסק - בשכירות חודשית נמוכה מאוד, כבר היום עסקים רבים מקבלים דרכנו תוכנות כגון:
Sap Business one, Outlook, Exchange, SharePoint, Dynamics CRM ועוד.

התוכנה החשובה ביותר, הנותנת מענה לכל עסק קטן ובינוני לשימור וניהול לקוחותיו, מבלי להיכנס להשקעה גבוהה של עשרות אלפי דולרים, כמו בחברות הגדולות, היא Dynamics CRM מבית מיקרוסופט – "ניהול קשרי לקוחות". היתרון הבולט בתוכנת ה- CRM של מיקרוסופט באה לידי ביטוי בדינאמיות שלה, כלומר - היא מתאימה את עצמה לצרכים של כל עסק ועסק ולא הפוך, יתרון נוסף במודל זה הוא הזמינות - היכולת לעבוד בכל זמן ובכל מקום, קרי מכל מחשב שמחובר לרשת האינטרנט, בין אם זה ברכבת או במעמד הפגישה אצל הלקוח, או אפילו בבית-קפה. כמו כן, התוכנה מגיעה במספר שפות כולל עברית, והיא יכולה לבצע אין ספור תהליכים ופעולות הנדרשות לניהול פרטני ורחב של לקוחות, מתעניינים, קריאות שירות ותמיכה.

התהליך בניהול לקוחות הוא כל כך פשוט, שרוב לקוחותינו שמנויים כבר זמן מה לתוכנת ה- CRM, התפלאו כיצד הם שרדו ועבדו עד עכשיו. התוכנה ידידותית למשתמש ומתממשקת בקלות לתיבת הדואר האלקטרוני ולטלפון הנייד. התוכנה מציגה תהליך עבודה נכון, כפי שהוא אמור להיות מול לקוחות, זוהי ממש מתודולוגיה שלמה שנבנתה עם השנים ופותחה על ידי חברת מיקרוסופט ונחשבת למובילת השוק בתחום זה.

לדוגמא: נניח שקיבלתי כרטיס ביקור מלקוח פוטנציאלי, הדבר הראשון שאעשה הוא להזין את פרטיו למערכת, טבעי שלאחר מכן, אני אצור עימו קשר ואציע לו שירות או מוצר מסוים. כרטיס הביקור הוא בעצם הליד או בעברית פשוטהההפניה שקיבלתי. התהליך הנכון הוא ליצור עימו קשר או במילים אחרות להפוך אותו להזדמנות מכירה, רק לאחר שהוא הזמין את המוצר או השירות הוא הופך ללקוח מן המניין ויתויק תחת ישות שנקראת "תיק לקוח", מכאן ואילך ניתן פשוט "לשלוף" את הלקוח בלחיצת כפתור, בכל פעם שנרצה לדעת עליו פרטים שונים שאלמלא התוכנה לא היינו זוכרים, פרטים כגון: היסטורית לקוח, הזמנות שביצע, דוחות מפולחים, מסמכים שצורפו, הפעולות שבוצעו מולו, התכתובת מולו, הזמנות, הצעות מחיר ועוד.

מערכת ה- CRM מאפשרת גם איתור רשימת לקוחות, מתעניינים לפי מוצר, אזור, סוג שירות וכדומה, ולשלוח אליהם מסר פרסומי ממוקד בדואר אלקטרוני, בלחיצת כפתור פשוטה.

גם אם אתה בעל עסק שעובד עם לקוחות קבועים ולא מתכוון להרחיב את מעגל לקוחותיך בטווח הקרוב, עדיין רצוי ומומלץ להיעזר בתוכנת ה- CRM לצרכים אחרים מול לקוחותיך הקבועים, בפעולות כגון: היסטוריית לקוח, עדכונים שוטפים, תזכורות, פילוח דוחות, ניהול זמן חיים למוצר או שירות שסופק, או אפילו מסמכים שצורפו לאותו לקוח ונמצאים כעת במעין גיבוי בענן.

המאמר פורסם באדיבות בני ישראלי, מנכ"ל חברת SHALEV IT

מטמיעת מערכות CRM ומוצרים נוספים במודל "מחשוב ענן"

לפתיחת מערכת CRM לדוגמא ל- 30 ימי נסיון ללא התחייבות לחץ כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בני ישראלי
מנכ"ל משותף
שליו טכנולוגיות מחשוב

ת.ד 15680 ראשל"צ
03-9412244

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בני ישראלי

מאמרים נוספים בנושא טיפים שיווקיים

מאת: Daniel.Bטיפים שיווקיים28/09/172767 צפיות
הפקת סרט תדמית מתבצעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית או ניהולית של חברות ועסקים, שבשלב מסוים רוצים להציג את ערכי החברה בסרטון תדמית מופק היטב. קיים מגוון גדול של סוגי סרטונים, ביניהם סרטון תדמית לעסק, סרט שיווקי, סרטי הדרכה, סרטי תדמית לתערוכות ועוד.

מאת: הדסהטיפים שיווקיים27/08/173253 צפיות
לאחרונה אנו זוכים להיות נוכחים למצב בו הטכנולוגיה מתפשטת ברחבי העולם ותופסת מקום נכבד בחיי היום יום שלנו. בעזרת אינטרנט ניתן להגיע לכל אינפורמציה אפשרית ולקבל מידע על כל דבר בעולם בזמן המינימלי ביותר. עסקים רבים רואים בכך הזדמנות מעולה לקדם ולשווק את השירותים שלהם. ישנם אופציות רבות ומגוונות לקידום באינטרנט ובמנוע החיפוש גוגל בפרט אך במאמר זה נתמקד בשיטות קידום הכי פופולריות שיש כרגע בשוק והן: קידום אורגני ( SEO ) וקידום ממומן ( PPC ).

מאת: ישראל רף טיפים שיווקיים01/08/173531 צפיות
אילו מתנות לראש השנה כדאי לקנות לעובדים והלקוחות? בחירת המתנות היא לא דבר קל, תנו לנו לעזור לכם – מה דעתכם על עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציצים, מדובר במתנה יוצאת דופן שתלווה את העובדים והלקוחות לאורך השנה, תיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ עם הרבה ערך ורגש.

איך לא לרצות למכור, איזון רגשי בתהליך מכירה, פחד מכישלון בתהליך מכירה, איך לרצות למכור, מוטיבציה לאיש מכירות, מפחד לא למכור, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן יתבאר, מהו האיזון הרגשי, שאותו צריך איש מכירות בתהליך של מכירה? ומהן שתי המחשבות המנוגדות שסותרות אחת את השנייה, שאיש המכירות צריך לחשוב את שתי המחשבות האלו בו זמנית, באיזון מסוים, כדי להצליח בתהליך המכירה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בתהליך מכירה יש שתי מחשבות מנוגדות וסותרות אחת את השנייה. שכל אחת מהן ...

מאת: מאה הימיםטיפים שיווקיים09/03/151568 צפיות
בניית אסטרטגיה שיווקית היא תכנון של גישה שיווקית ארוכת טווח, שנועדה להשיג את המטרות השיווקיות של העסק. חלק חשוב של בניית אסטרטגיה שיווקית יעילה הוא איסוף מידע. יש לאסוף מידע על העסק, דרכי השיווק שלו, יתרונותיו וחסרונותיו, על הלקוחות, על המתחרים, ועל תדמית המותג. עם מידע זה ניתן להתחיל בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה, שאינה מפזרת משאבים מיותרים, ומכוונת את ההשקעה לאפיקים נושאי פרי. השלב הבא של בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה הוא תכנון מפורט של הכלים השיווקיים הנכונים לעסק ויישומם בפועל

שאלה: כיצד ניתן להבטיח את האימפקט הגבוה ביותר על השקעה עבור מאמצי קידום המכירות שלי? תשובה: אסטרטגיית קידום מכירות מורכבת מפיתוח ושילוב ייחודי של חמישה מרכיבים עיקריים:  פרסום.  יחסי ציבור.  קידום מכירות.  שיווק ישיר.  מכירה אישית.

מאת: חביב שמעוניטיפים שיווקיים12/06/131010 צפיות
דרך קידום מכירות זו ברשת האינטרנט היא רק אחת מיני רבות לעשות קידום מכירות לעסק שלכם אשר יתרום תרומה משמעותית לשיווק העסק וחשיפתו בצורה מוצלחת ביותר .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica