חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מידע מפורט לגבי חיסוני כלבים

מאת: דר' תומרוטרינריה10/04/20111403 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חיסונים בכלל, וחיסוני כלבים בפרט, מהווים את הכלים הבסיסיים ברפואה וטרינרית מונעת. חיסונים מונעים מחלות אשר עשויות לגרום לתחלואה קשה בכלבים וחלקן גם יכול לפגוע בבני אדם (מחלות כגון כלבת או לפטוספירה).

על ידי שימוש בחיסונים, וטרינרים יכולים כיום למנוע מחלות בכלבים וחתולים ולהאריך את חייהם.

פרוטוקול החיסונים משתנה לפי גיל הכלב וכן לפי המדינה בה הוא חי (החיסונים ניתנים כנגד מחלות נפוצות באזור ולכן קיימים הבדלים בחיסונים הניתנים במדינות שונות). לגורים ניתנים יותר חיסונים מאשר לכלב בוגר, זאת מכיוון שלהם דרושים חיסוני דחף המעודדים את המערכת החיסונית של הגור ליצור נוגדנים ארוכי טווח.

בערך בגיל שישה שבועות, רמת הנוגדנים אותם קיבל הגור מאימו מתחילה לרדת ולכן הוא הופך פגיע יותר לגורמי מחלה שונים (וירוסים וחיידקים). בשל כך החיסון הראשון ניתן בגיל זה. עם זאת, בחלק מגורי הכלבים רמת הנוגדנים האימהיים בגיל זה עדיין גבוהה מספיק בכדי לפגוע ביעילות החיסון ולכן המלצת הוטרינרים היא לחסן גורי כלבים צעירים שלוש פעמים בכדי למנוע אפשרות של חיסון לא אפקטיבי.


צריך לדעת שחיסון כלב חולה יכול לפגוע בבריאותו ובנוסף יתכן ויעילות החיסון תיפגע. בשל כך, כל וטרינר יבצע בדיקה גופנית לפני חיסון לחיפוש סימני מחלה אשר ימנעו את מתן החיסון.

פרוטוקול חיסונים מומלץ לכלבים בישראל:

חיסון כלבת:
כל בעל כלב מחויב לחסן את כלבו פעם בשנה, כנגד מחלת הכלבת.

כלבת הינה מחלה קטלנית הגורמת למוות ולא קיים טיפול כנגד המחלה לבעלי חיים (בבני אדם קיים טיפול ניסיוני).
וירוס הכלבת גורם לפגיעה במערכת העצבים. סימני המחלה: שינוי התנהגות (בעיקר - אגרסיביות), לעיתים ניתן לראות נראית נשיכת חפצים דוממים, ריור, פחד ממים ועוד.


בנוסף לחיסון כנגד כלבת, כל כלב בישראל חייב סימון בשבב תת עורי. החדרת השבב תיעשה על ידי הוטרינר בזמן חיסון הכלבת הראשון.

גורי כלבים מקבלים את חיסון הכלבת בדרך כלל לאחר סיום חיסוני המשושה.

חיסון משושה – מה הוא מכיל?

חיסון משושה מכיל מרכיבי חיסון כנגד ארבעה סוגי וירוסים ושני זני חיידקים הפוגעים בכלבים.

1. כלבלבת – מחלה הנגרמת על ידי וירוס אשר עשוי לפגוע במערכות שונות בגוף הכלב. סימני המחלה משתנים כתלות במערכת שנפגעה (תיתכן פגיעה במקביל במספר מערכות). פגיעה במערכת העיכול תגרום להקאות ושלשולים, פגיעה במערכת הנשימה תגרום לגרום לשיעול או הפרשות מהאף והעיניים (ולעיתים לדלקת ריאות), במקרים חמורים נפגעת גם מערכת העצבים ויכולים להיגרם כיווצים בלתי רצוניים בשרירי הגפיים או פרכוסים
2. פרוו – וירוס הגורם לפגיעה במערכת העיכול, סימני המחלה כוללים הקאות ושלשולים דמיים חמורים ביותר המובילים להתייבשות קשה. הטיפול דורש מתן נוזלים ותרופות לוריד ואשפוז בבית חולים וטרינרי. ללא טיפול, המחלה גורמת למוות במרבית המקרים. 
3. פארא-אינפלואנזה – וירוס הפוגע מערכת הנשימה. סימני המחלה כוללים שיעולים והפרשות מהאף.

4. דלקת כבד נגיפית – מחלה נוספת הנגרמת על ידי וירוס הפוגע בכבד ולעיתים גם בעיניים. סימני המחלה יכולים לכלול חום, צהבת, שיעול, בצקת קרנית ("עין כחולה"), דיכאון וחוסר תיאבון. 
5. לפטוספירה (עכברת) – שם המחלה נובע בשל העובדה שהיא מועברת על ידי מכרסמים כגון עכברים. מחלה זו עלולה לפגוע גם בבני אדם ולא רק בכלבים. בחיסון המשושה ניתן למצוא מרכיבים המגנים מפני שני זנים של חיידק זה. חיידק הלפטוספירה גורם לפגיעה חמורה בכליות ובכבד.

חיסונים אפשריים נוספים:

שעלת מכלאות – מחלה חיידקית הגורמת לדלקת בדרכי הנשימה. סימני המחלה הם בעיקר שיעול קשה שלעיתים גורם לניסיון הקאה. המחלה הינה מדבקת מאוד (ולכן נפוצה במכלאות בהן מוחזקים כלבים רבים). החיסון נגד שעלת המכלאות מומלץ לכלבים אשר אמורים להיות מוצגים בתערוכות בהן יש כלבים רבים אחרים או כלבים המועברים לפנסיון.

"חיסון" נגד תולעת הפארק זהו אינו חיסון אלא טיפול מונע בלבד (לא קיים חיסון נגד תולעת הפארק). הטיפול אמנם לא יכול למנוע  לחלוטין את הנגיעות בתולעת הפארק אבל יכול להפחית את ההדבקה או חומרת המחלה. טיפול זה ניתן כל חודשיים עד שלושה באזורים נגועים (בעיקר מרכז הארץ).

כאן הוא המקום להזכיר כי מרפאה וטרינרית ניידת הינה מושלמת לשם ביצוע חיסונים בנוחות בית הלקוח. על ידי  ביקור בית וטרינרי ניתן לחסוך זמן ולבצע את החיסונים בזמן הנוח לכם.


מהם גילאי החיסונים המומלצים?

• גיל 6 שבועות: חיסון משושה  
• גיל 9 שבועות: חיסון משושה שני
• גיל 12 שבועות: חיסון כלבת והחדרת שבב זיהוי תת עורי
• גיל 14 שבועות – חיסון משושה אחרון

מאחר ולא מומלץ לחשוף גורים לכלבים אחרים בשל סכנה בהדבקות במחלות, שירות וטרינר עד הבית מהווה פתרון אידיאלי לביצוע החיסונים בנוחות ביתכם.


כלב בוגר יחוסן כל שנה בחיסון כלבת ומשושה. אם לא ידועה היסטוריית החיסונים של כלב חדש ההמלצה היא לחסנו פעמיים בחיסון משושה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר' תומר ויינגרם
"בית החולים הוטרינרי בהרצליה"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' תומר

מאת: דר' תומרוטרינריה26/09/131615 צפיות
אלרגיה לפרעושים הינה סוג האלרגיה הנפוץ ביותר בכלבים וחתולים. האלרגיה גורמת לדלקות עור וגירודים הפוגעים באיכות החיים של הכלב או החתול, לעיתים בצורה קשה. על אבחון האלרגיה והטיפול בה במאמר זה.

מאת: דר' תומראילוף בעלי חיים17/11/121529 צפיות
אילוף גורי כלבים לעשיית צרכים הינו תהליך הדורש מחויבות ועקביות מצב הבעלים. במאמר זה תוכלו למצוא מידע שיעזור לכם לאלף את הגור לעשות את הצרכים מחוץ לבית תוך מספר שבועות.

מאת: דר' תומרוטרינריה13/09/121864 צפיות
המתת חסד לכלבים או לחתולים שלנו היא החלטה כאובה ביותר. מחלות סופניות או הזדקנות חיית המחמד שלנו, מציבים אותנו מול הדילמה הקשה מכל, מתי הזמן הנכון להרדים את הכלב או החתול? לשאלה זו אין תשובה קלה, מאמר זה בה לנסות לעזור לכם לקבל את ההחלטה.

מאת: דר' תומרוטרינריה15/08/121502 צפיות
כלבת הינה מחלה קטלנית הפוגעת בכל היונקים, בישראל מדווחים מידי שנה עשרות מקרי כלבת בחיות מחמד וחיות בר. במאמר תמצאו מידע לגבי סימני כלבת בבעלי חיים, מניעת מחלת הכלבת והמצב במדינת ישראל

מאת: דר' תומרוטרינריה18/05/121208 צפיות
מאמר על התקדמות הרפואה הוטרינרית בישראל.

מאת: דר' תומרוטרינריה06/05/121047 צפיות
האם לאמץ כלב גזעי או מעורב? הסבר על היתרונות באימוץ כלבים מעורבים.

מאת: דר' תומרוטרינריה06/05/121226 צפיות
מאמר העוסק בסכנות ופגיעות האפשריות בכלבים בקיץ הישראלי

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197158 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187274 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187441 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187773 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187845 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187916 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184133 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica