חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פורקס פלייס לבית המשפט: "מאג'ד שייך בודה סיפורים ומנסה להעביר על שכמה של החברה את הפסדיו הכשרים"

חברת פורקס פלייס הגישה ביום חמישי 31.3.11 לבית המשפט המחוזי בתל אביב (המחלקה לעניינים כלכליים) כתב הגנה ותביעה שכנגד בעניינו של סוחר הפורקס מאג'ד שייך שהגיש במהלך שנת 2010 תביעה לבית המשפט והשיג צו עיקול בסך 6 מיליון ש"ח. כתב ההגנה כופר בכל האשמות שמיוחסות בתביעה המקורית ומציג את העובדות שאף הביאו לביטולו של צו העיקול ביום 20.1.11 בדיון שנערך אצל הרשם חגי ברנר. את פורקס פלייס והנתבעים מייצג משרד עו"ד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני.

בכתב ההגנה שאורכו 40 עמודים עמוסי הוכחות והפרכת טענות, מציגה פורקס פלייס עובדות מבוססות וחד משמעיות בנוגע לחוסר מהימנותו של התובע מאג'ד שייך, לשקרים שהוצגו בכתב תביעתו ולמניפולציה שביצע על בית המשפט.

בפרק א' – פתח דבר, לכתב ההגנה מציינת פורקס פלייס כי התובע, מאג'ד אלשייך, כפי שמעיד על עצמו הוא עבריין קשוח שנשפט בעבירות חטיפה {ב"ש(חי) 5159/04}. נוסף על כך התובע הוא בעל חברת פורקס בעצמו ולמרות שציין בכתב התביעה כי הוא הדיוט תמים שנוצל ע"י חברת פורקס פלייס, הרי שהקים עוד בעודו סוחר באמצעות החברה, חברת פורקס משלו (א.ל.מ פיננסים בע"מ \ OTC Banking), שפועלת גם כיום. כאילו לא דיי בכך – האדם שאותו האשים כמי שגזל אותו מטעם חברת פורקס פלייס – אלי חיון, הוא כיום שותפו העסקי. עוד מציינת פורקס פלייס בכתב ההגנה כי מאג'ד שייך, בעליהן של 11 תחנות דלק, החשיב עצמו כמומחה בתחום הנפט וסחר דרך החברה בעיקר בתחום זה.

פורקס פלייס מבהירה גם כי מאג'ד שייך, כמו כל לקוח בחברה, חתם על הסכם תנאי שימוש המגלה וקובע מפורשות כי פורקס פלייס עושת שוק ואינה חייבת להתכסות. כלקוח מיומן של חברות פורקס מאג'ד שייך ידע בדיוק על מה הוא חותם, מה גם שבחברת הפורקס שבבעלותו, הוא מחתים את לקוחותיו על אותו הסכם בדיוק.

עוד מבהירה חברת פורקס פלייס כי מאג'ד שייך לא היה לקוח רגיל גם בתחכום והיקף השקעותיו. מדובר באדם מתוחכם שבחודשים הספורים בהם קיבל שירות מחברת פורקס פלייס ביצע 7,000 פעולות בהיקף של 6 מיליארד דולר! זאת ועוד, מאג'ד שייך לא קיבל ייעוץ מהחברה והוא שיזם את העסקאות אותן נטל ואת סגירתן.

פורקס פלייס מציגה בכתב ההגנה מסמכים שהסתיר מאג'ד שייך ולא הגיש בכתב התביעה ובדרישה לצו העיקול לפיו נחתמו ביניהם שני מסמכים – האחד כשהיקף פעילותו של מאג'ד שייך חרג מהיקף החשיפה שפורקס פלייס הסכימה לשאת והשני שמתיר לפורקס פלייס להגביל את עסקאותיו, ההסכמים נחתם כשחשבונו של מאג'ד שייך היה רווחי.

עוד מציינת פורקס פלייס כי בחודשים שקדמו להגשת התביעה שלח אל עובדיה מאג'ד שייך אנשי עולם תחתון, זימן אותם ל"בירור" אצל דמות מוכרת בעולם ההלוואות והכל תוך איום ממשי על בריאותם. תלונה הוגשה למשטרה ולידיעת פורקס פלייס עדיין מטופלת. גם עניין זה הוסתר מבית המשפט בכתב התביעה.

בכתב ההגנה מתייחסת פורקס פלייס לחוות הדעת שהגיש לבית המשפט מאג'ד שייך, חוות דעת שניסח עובד שלו, בחברה המתחרה שהקים, לפיה בוצעו 7,000 פעולות בחשבון, ב-8 מהן לדעת מנסח חוות הדעת, נמצאו פגמים קלים (שגם אותם מפריכה פורקס פלייס). מסקנתו של מאג'ד שייך מחוות הדעת היא שחובה של פורקס פלייס כלפיו עומד על סך של 40,000 דולר בלבד. גם חוות דעת זו לא הוגשה לבית המשפט.

חוות הדעת החדשה שהציג מאג'ד שייך לבית המשפט נשענת על ציטוטי מחירים לא רלוונטיים, מתוך מערכת לא קיימת, במקום על נתוני הבורסה הרלוונטיים. מתוך עובדות אלה ניתן להסיק כי חוות הדעת נועדה ליצור מראית עין של נזק תוך שהיא מתעלמת מציטוטים מתאימים ממערכת לגיטימית שבה עושות שימוש כל החברות בתחום, בכללן חברתו של מאג'ד שייך.

כל ההתייחסויות הללו, שבכתב ההגנה, צוינו גם בדיון להסרת צו העיקול ועל בסיסן התקבלה פסיקתו של הרשם חגי ברנר. עוד פסק באותו מעמד הרשם כי גם אותן 8 פעולות שלגביהן העלה מאג'ד שייך ספק, היו תקינות.

בנוסף מעלה פורקס פלייס תמיהה בנוגע לניקיון הכפיים של התובע שהגיש חוות דעת מחודשת ולפיה סך הנזק שנגרם לו עומד על 347,500 דולר ובחר לדרוש צו עיקול בסך 6 מיליון ש"ח, פי 5 מסכום הנזק שנקבע בחוות הדעת.

את טיעוניה מסכמת פורקס פלייס בכתב ההגנה: "לא נזק, לא הטעיה, ולא אינטרסים של החברה. המדובר בספקולנט מתוחכם שהימר בסכומים גדולים (מאוד), ביחסי הימורים חריגים, אשר ידע היטב מה הוא עושה – והפסיד".

חברת פורקס פלייס 4XP היא מחברות המסחר האלטרנטיבי הותיקות והמובילות בארץ. לחברה למעלה מ-6,000 לקוחות ופעילות בינ"ל ענפה. החברה רשומה בישראל ופועלת מרמת גן. www.4XP.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים. http://www.meyron-mc.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירון תקשורת משווקת

מאת: מירון תקשורת משווקתפרסום באינטרנט01/02/121218 צפיות
Acuvue מותג עדשות המגע מבית ג'ונסון&ג'ונסון מגיש, קמפיין פרסומי באמצעות דאבלקליק, מבית גוגל הקמפיין כולל 23 סרטוני וידיאו שחשיפתם מבוקרת ומנוהלת בכלים טכנולוגיים מתקדמים

מאת: מירון תקשורת משווקתיחסי ציבור04/11/111263 צפיות
נהוג ומקובל להתחיל פעילות יחסי ציבור כחודשיים-שלושה לפני תאריך ההשקה הרשמי. אז למה גולן טלקום בוחרת בבליץ תקשורתי חצי שנה לפני תחילת הפעילות שלה?

יכולה להבין ולהודות לאפל על שפישטה את הטכנולוגיה, הנגישה אותה וגם פתחה שוק שלם של בעלי מקצועות חדשים, אבל אף פעם לא הבנתי את ההסכמה שבשתיקה לגישה השיווקית שלה. את הורדת הראש וקבלת כל התכתיבים שלא ניתנים לערעור, המחירים של כל כפתור וכבל, החפיפניקיות ב-QA.

מאת: מירון תקשורת משווקתיחסי ציבור17/10/111482 צפיות
הזדמנות פז עבור התקשורת לתקן עוולות גדולות ובראשן את זו שנגרמה לרונה רמון. הזדמנות לתכנן ולהיערך כבר מעכשיו כיצד לספר ולתעד את חזרתו של גלעד במינימום רמיסה של כבוד האדם, הפרטיות והשקט שמגיע לו

מאת: מירון תקשורת משווקתיחסי ציבור13/10/111515 צפיות
ניהול משברים הוא דבר מאוד פשוט לביצוע. הוא כולל 2 מרכיבים בסיסיים שחייבים להתקיים כדי לנטרל את הביקורת – שקיפות ואחריות.

17 כלות כנראה לא יקבלו את שמלות הכלה שלהן; החוב של החברה לעובדות מוערך בכחצי מיליון ש"ח

מאת: מירון תקשורת משווקתעסקים, מימון וכספים11/04/112213 צפיות
בית דין רבני שדן בתביעת השתתפות בהפסדים לאור קבלת שטר היתר עסקא פסק כי שטר שכזה אינו מחייב

מאמרים נוספים בנושא עסקים, מימון וכספים

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222364 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222364 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222332 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222309 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222208 צפיות
שותפת Web3 רשמית: MRHB מטביעה NFT קשור לנשמה עבור משתתפי פסגת החלאל הגלובלית

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים24/11/221338 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את המשקיעים ב- Rent the Runway, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – RENT

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים24/11/22491 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מוכר מאוד, מעודד את המשקיעים ב- Freshworks Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FRSH

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica