חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המרוץ לגולן

נתחיל בוידוי: אני עינת מירון, לקוחת אורנג', מחכה בכיליון עיניים לתחילת פעילותה של גולן טלקום. נמשיך בגילוי נאות: אני עינת מירון שעוסקת ביחסי ציבור כבר המממ.. 15 שנה, תוהה מהו ההסבר לקמפיין היח"צ הכ"כ נרחב, כ"כ הרבה זמן (בתקשורת מפורסמות הערכות לפיהן תחילת הפעילות של המפעילים החדשים תהיה באמצע שנת 2012) לפני תחילת הפעילות, של חברת הסלולר החדשה, גולן טלקום?

יחסי ציבור, כחלק משמעותי מפעילות השיווק הנרחבת, מסייעים לארגון במגוון דרכים, להשיג מגוון מטרות. מטרות שלפעמים הן שקופות לציבור ולתקשורת ולעיתים לא. אני אוהבת להתייחס ליחסי ציבור כשיחת רקע שמעולם לא התקיימה פורמלית בין הארגון והלקוחות או הספקים או השותפים שלו, אבל תמיד נמצאת שם. הם שמעו וראו ונחשפו למשהו שהחברה רצתה שיגיע לתודעה שלהם. ממבצע על מוצר שלא מצליח להימכר, דרך דיווח משמח על עסקה חשובה ועד לרצון להשפיע על בעלי המניות בהצבעה קריטית.

ביולי האחרון, עם היוודע תוצאות המכרז המתוקשר להוספת שני ספקי סלולר, גולן טלקום היתה הבולטת בסיקור התקשורתי. ומי לא יכול להבין את התקשורת שהעדיפה אותה? קשה לעמוד בפני הקסם האישי והמראה המצודד של המנכ"ל השרמנטי עם המבטא. קל וחומר, כשהוא מביא איתו בשורה כל כך משמחת לציבור הישראלי ששנים רבות נאבק ללא הצלחה בחברות הסלולר הותיקות. בטח ובטח כשהחברה שהוא מייצג מגיעה עם ניסיון והוכחות בפועל.

כשגולן טלקום נתנה ראיונות לתקשורת הישראלית ביולי, זה היה מובן וברור, אבל אני באמת לא מצליחה להבין את הסיבה לגל החדש והמאוד אגרסיבי, כעת, כחצי שנה לפני תחילת הפעילות.

אמרנו שיחסי ציבור מסייעים לארגון להשיג מטרות שונות, אז בואו ננסה לבחון מהן המטרות שעשויות לעניין את גולן טלקום, או כל חברה אחרת:

גיוס לקוחות – זה המובן מאליו. למען האמת, אני חושבת שזה דווקא יהיה החלק הקל בעבודה שלהם, עם תחילת הפעילות. מי לא זוכר את ההתנפלות העצומה על סניפי סלקום כשזו השיקה את הפעילות שלה אחרי תקופה ממושכת שבה פלאפון היתה השחקן הראשי והיחיד? גם הפעם, הלקוחות צמאים לספקית סלולר חדשה, הם יחזרו אחרי גולן טלקום, לא להפך. אז גיוס לקוחות זו כנראה לא המטרה.

מיתוג ומודעות – כל ארגון חייב לייצר לעצמו זהות ברורה, שכששמו נאמר, מיידית יודעים במי מדובר. אני חושבת שהציבור בארץ, שכל כך עייף מחברות הסלולר הקיימות, ממלמל את שמה של גולן טלקום, בערגה וציפייה מתוך שינה, כבר מיום ההכרזה על הזוכות במכרז. האם יש ערך ליצירת מיתוג כשהמוצר עוד לא קיים? יש אסכולה שמאמינה שכן, אבל גם היא תמיד תהיה מסויגת ביחס לתחום, ללוחות הזמנים. כאמור, גולן טלקום מצויה באמצע האידיאלי. יש צימאון למושיע, לא משנה מי הוא. כנראה שמיתוג, במיוחד כשהוא עוד לא נתמך בלוגו ופרסום, הוא לא המטרה.

גיוס צוות וכוח אדם – מן הסתם החברה תצטרך לגייס מאות עובדים בשלב הראשון, שישמשו במגוון תפקידים – ממכירה, דרך תמיכה ועד לאופרציה משרדית שוטפת. אם אני היום עובדת שחושקת במשרה בגולן טלקום, יהיה לי מאוד קשה לברר לאן מעבירים קו"ח. אתר אינטרנט שמתחזה אולי לחברה נמצא אי שם בעמוד השלישי בגוגל, בחיפוש באנגלית. בחיפוש בעברית בכלל לא ניתן למצוא אותו בקלות. ושלא יהיו לכם ציפיות, גם בו אין באמת מידע רלוונטי. מחפשי עבודה אקטיביים במיוחד יוכלו לאתר קצת יותר פרטים דרך האתר של דן אנד ברדסטריט אבל גם משם לא תגיע הישועה. אז כשאין אפילו דף נחיתה עם מידע בסיסי כיצד ניתן להתקשר עם החברה, כנראה שגיוס כוח אדם הוא לא אחת ממטרות הקמפיין.

גיוס ספקים לאחרונה הגישה גולן טלקום תלונה לרשות להגבלים עסקיים בה היא טוענת כי מירס-HOT מונעות מספקים שונים לעבוד איתה. בינתיים הרשות בודקת. האם מנסה גולן טלקום באמצעות יחסי הציבור להשפיע על הספקים ולהעביר להם מסר שאומר "אנחנו חזקים, אנחנו כאן, אל תפחדו מהם ובואו לעבוד איתנו"? הקשיים שמערימה, לכאורה, מירס-HOT, במגרש הביתי שלה, הם הסיבה לקמפיין? אולי.

בידול ותחרות – אני לא יודעת אם זה מקרי או שלא, אבל משום מה על הזוכה השנייה, מירס-HOT, אנחנו לא שומעים בכלל. השבוע התפטר מנכ"ל החברה ואולי זה בעצם איתות לשינוי במדיניות. אין ספק שגולן טלקום מבקשת לייצר לעצמה דריסת רגל משמעותית בגיוס מספר רב של לקוחות מייד עם תחילת הפעילות, אבל האם נשאר אדם נאיבי שחושב שברגע האמת, כשאפשר יהיה להצטרף לאחת משתי החברות, מירס-HOT תשאיר את הבמה ללא פרסום וללא יחסי ציבור אגרסיביים משלה? כרגע, גולן טלקום יכולה אולי, לנסות ולבדל את עצמה רק מספקיות הסלולר הקיימות – אורנג', פלאפון וסלקום, אבל בפועל, מדובר בבידול מובנה, ברור ובסיסי מעצם תנאי המכרז. היא לא יכולה לבדל עצמה ממירס-HOT, שעוד לא שיתפה את הצרכנים באג'נדה שלה ואפילו לא מרמי לוי ושאר החברות שיוכלו למכור לנו כרטיסי חיוג מוזלים. אז גם בידול הוא כנראה לא המטרה.

גיוס כספים, משקיעים – חשיפה תקשורתית מגיעה לאותה מסעודה שתיבדל לחיים ארוכים, וגם למי שכסף מצוי בכיסו ובחשבון ההשקעות שלו. הרבה פעמים הודעות יחסי ציבור שטחיות ומשעממות למדיי, מופצות לאמצעי התקשורת ולו כדי שהמשקיעים ייחשפו לחברה, לפעילותה, לעובדה שקורה אצלה משהו. האם גולן טלקום מחפשת השקעות מישראלים כי הסכום שנקבע במכרז גדול עליה? האם היא רוצה להוסיף אליה בעלי עניין שיתחלקו בנטל? לגולן טלקום צפויים חודשים ארוכים של בניית תשתית טכנולוגית ופרסונאלית שעולה לא מעט כסף, נוסף על זה שכבר הופקד בקופת המדינה, אז אולי גיוס כספי הוא המטרה? אולי.

נהוג ומקובל להתחיל פעילות יחסי ציבור כחודשיים-שלושה לפני תאריך ההשקה הרשמי. ברב המקרים זה יהיה תהליך שקט, פנימי, שנועד רק להיערכות, לכתיבת תכנים, סימולציות. נדירות הפעמים שהחשיפה תעשה זמן רב כל כך לפני שבכלל יש מוצר עובד. אפשר לציין את שי אגסי (עם המכונית החשמלית) ודב מורן (עם מודו) שפועלים בדרך הזו. אפילו סטארטאפים, שכלפיהם יש סלחנות גדולה בחשיפה טרום מוצר עובד, נדרשים להציג גרסת בטא או לפחות אלפא מתקדמת. אז למה גולן טלקום בוחרת בבליץ תקשורתי חצי שנה לפני תחילת הפעילות שלה?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים. http://www.meyron-mc.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירון תקשורת משווקת

מאת: מירון תקשורת משווקתפרסום באינטרנט01/02/121218 צפיות
Acuvue מותג עדשות המגע מבית ג'ונסון&ג'ונסון מגיש, קמפיין פרסומי באמצעות דאבלקליק, מבית גוגל הקמפיין כולל 23 סרטוני וידיאו שחשיפתם מבוקרת ומנוהלת בכלים טכנולוגיים מתקדמים

יכולה להבין ולהודות לאפל על שפישטה את הטכנולוגיה, הנגישה אותה וגם פתחה שוק שלם של בעלי מקצועות חדשים, אבל אף פעם לא הבנתי את ההסכמה שבשתיקה לגישה השיווקית שלה. את הורדת הראש וקבלת כל התכתיבים שלא ניתנים לערעור, המחירים של כל כפתור וכבל, החפיפניקיות ב-QA.

מאת: מירון תקשורת משווקתיחסי ציבור17/10/111483 צפיות
הזדמנות פז עבור התקשורת לתקן עוולות גדולות ובראשן את זו שנגרמה לרונה רמון. הזדמנות לתכנן ולהיערך כבר מעכשיו כיצד לספר ולתעד את חזרתו של גלעד במינימום רמיסה של כבוד האדם, הפרטיות והשקט שמגיע לו

מאת: מירון תקשורת משווקתיחסי ציבור13/10/111515 צפיות
ניהול משברים הוא דבר מאוד פשוט לביצוע. הוא כולל 2 מרכיבים בסיסיים שחייבים להתקיים כדי לנטרל את הביקורת – שקיפות ואחריות.

17 כלות כנראה לא יקבלו את שמלות הכלה שלהן; החוב של החברה לעובדות מוערך בכחצי מיליון ש"ח

מאת: מירון תקשורת משווקתעסקים, מימון וכספים11/04/112214 צפיות
בית דין רבני שדן בתביעת השתתפות בהפסדים לאור קבלת שטר היתר עסקא פסק כי שטר שכזה אינו מחייב

מאת: מירון תקשורת משווקתעסקים, מימון וכספים11/04/111737 צפיות
בכתב התביעה שכנגד מתייחסת פורקס פלייס לפסיקתו של רשם בית המשפט חגי ברנר שהסיר את צו העיקול שנפסק לחובתה ולבחירת המילים בהן השתמש "מעוררת על פניה קשיים במישור המהימנות" ומבקשת מבית המשפט לפסוק לה פיצויים מוגדלים.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/213673 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/213634 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/213756 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/213902 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176452 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175622 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175605 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica