חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ממינוס לפלוס - הדרך היעילה לצאת מהמינוס

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית23/06/20091666 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
   

ממינוס לפלוס  - הדרך היעילה לצאת מהמינוס  /  יניב חדד

רוב האזרחים במדינת ישראל נמצאים במינוס ,  דהיינו הם משתמשים בסכום כסף נוסף אשר הם מקבלים מהבנק , סכום כסף זה הוא כמו הלוואה אבל יש לו שם אחר : מסגרת. גובה המסגרת הוא גובה המינוס המקסימלי שאליו אנו יכולים להגיע. הבנק מעדיף שאנו נשתמש במסגרת מפני שהריבית שהבנק  גובה על המסגרת הוא כמעט פי 3 מריבית של הלוואה.

המטרה שלנו היא לצאת מהמינוס , לא להשתמש במסגרת ואפילו לבקש מהבנק לבטל את המסגרת ולכן בשלב הראשון עלינו לקבל החלטה שאנו חייבים לצאת מהמינוס וזאת בתקופה מוגדרת של חצי שנה ועד שנה.

מינוס הוא כמו בור שאנו חופרים לעצמנו , ככל שהמינוס גבוהה יותר כך הבור שחפרנו לעצמנו עמוק יותר , ולכן בשלב הראשון עלינו להפסיק לחפור דהיינו לא להגדיל את המינוס , ובשלב השני עלינו למלא את הבור בכדי שנוכל לעלות לגובה הקרקע ולהסתכל בצורה נבונה יותר , ואסור לנו לחפור שוב את הבור.

איך עושים זאת ?

בכדי שתוכלו גם אתם להיות בן אלה  שיצאו משעבוד המינוס לעצמאות כלכלית, אתם חייבים לעבוד קשה: זה לא מספיק רק להצטמצם בהוצאות, יש לתכנן תוכנית עבודה מסודרת ועקבית בכדי להיפטר סופית  מהאוברדרפט.

1. לקבל החלטה שאנו חייבים לצאת מהמינוס , ולהכין תוכנית עבודה.

2.לקבץ את ההוצאות שלנו : הוראות קבע , כרטיסי אשראי , צ'קים ,  משיכת מזומן , הלוואות , משכנתא , ביטוחים (ביטוחי רכב , חיים , משכנתא) וכל הוצאה שיש.

3.להכין דו"ח ראשוני פשוט ביותר הכולל את סך ההכנסות שלנו מכל המקורות לדוגמא : הכנסות ממשכורת , הכנסות משכר דירה , הכנסות מריבית , וכל הכנסה אחרת. מצד שני אנו חייבים להכין דו"ח הוצאות הכולל את כל הפריטים מסעיף 2.

4.עלינו לבדוק את החריגה החודשית דהיינו בכמה גדולות ההוצאות שלנו מההכנסות.

5.לבדוק על אלו הוצאות אנו יכולים לוותר , או אלו הוצאות אנו יכולים לצמצם לדוגמא :אם אנו נוהגים לאכול במסעדה 8 פעמים בחודש ועלות ארוחה זוגית היא 150 ₪ , ננסה לאכול במסעדה רק 5 פעמים בחודש וכך נחסוך 600 ₪ לחודש ו 7,200 ₪ לשנה . דוגמא נוספת היא חשבון החשמל : ננסה לא לבזבז חשמל נשתמש רק במה שצריך , עלינו להיות צרכנים נבונים ולא אנשים בזבזנים.

6. להישאר רק עם כרטיס אשראי אחד , ולהגדיר סכום יעד להוצאה חודשית שאסור לנו לחרוג ממנו.

7.במידה ויש לנו הלוואות לנסות להשיג הלוואות בריבית נמוכה יותר וכך נוכל לחסוך בעלויות הריבית.

8.לקנות רק מה שאנו חייבים ולא מה שאנו רוצים. לדוגמא : אם אנו רגילים לקנות בגדים כל הזמן נצטרך לשנות הרגל זה. בתחילת עונה נקנה פריטים הכרחיים , וכאשר נגיע לסוף עונה נחליט אם אנו צריכים עוד פריטים , במידה וכן אנו יכולים לחסוך עשרות אחוזים.

9. להיות מחושבים בהוצאות החודשיות , דהיינו לתכנן את ההוצאות החודשיות , ומוצר שלא בתכנון פשוט לא לרכוש אותו.

10. לבדוק בכל שבוע ובל חודש כמה חסכנו ועוד כמה זמן אנו מכסים את המינוס.

11.לנסות לארגן הכנסה נוספת ע"י שעות נוספות , או עבודה נוספת בשעות הערב.

12.לייעל את מקורות ההשקעה הקיימים בכדי שהתשואה עליהם תהיה גבוהה יותר וכך נקבל מהם יותר כסף.

13.גם בתקופת צמצום להשתדל לחסוך בתוכנית חסכון לטווח בינוני ארוך .

14. תמיד יש לקרוא חומר פיננסי להשכיל בנושא מפני שתמיד נלמד טיפים חדשים שיעזרו לנו להתנהל נכון ולבזבז פחות.

15.לנסות למחזר משכנתא וכך לחסוך עשרות/מאות שקלים בהחזר החודשי.

16. יש להכין סדר עדיפויות של כל ההוצאות , ומה שנמצא בעדיפות תחתונה יש לנסות לוותר עליו או לדחות את ההוצאה למועד אחר.

17. יש לקחת בחשבון הוצאות לא צפויות בגובה 10% מההכנסות. הוצאה לא צפויה היא קנייה של מכשיר חשמלי שלא היה בתכנון , תיקון רכב וכו'

18. צרכנות נבונה: ישנם  סעיפים רבים  שניתן באמצעות משא ומתן להקטין את ההוצאה עליהם (טלפונים ניידים, כבלים/טלוויזיה בלוויין, עיתונים, משכנתא, ביטוחים, הלוואות יקרות, עמלות בנק וכו'). באמצעות התנהלות צרכנית נבונה, ניתן לחסוך מאות  שקלים בחודש, מבלי להרגיש מחסור.

19. לא לשכוח : כל בני המשפחה הם חלק מתוכנית העבודה של היציאה מהמינוס.

לסיכום : ממינוס לפלוס זה לא רק סיסמא , זה אפשרי לחלוטין , עם מחשבה נכונה ומשמעת עצמית אנו נשיג את המטרה שהצבנו לעצמנו ובשלב הבא אפילו נעלה את רמת החיים שלנו ללא מינוס

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניב חדד , מומחה לחינוך פיננסי ומחבר הספר "מהתיכון ועד הפנסיה"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניב חדד

מאת: יניב חדדכלכלת משק בית26/11/091419 צפיות
פרמטריפ חשובים לבדיקה לקראת סוף שנת המס

מאת: יניב חדדראיית חשבון31/08/092728 צפיות
כיצד מנהלים תקציב

מאת: יניב חדדעסקים - כללי31/08/091236 צפיות
מידע חיוני לפני לקיחת משכנתא

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית28/06/093553 צפיות
הכל אודות כרטיס האשראי

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית25/06/091486 צפיות
מהי הלוואה , סוגי הלוואות

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית23/06/092650 צפיות
הסבר המשפט בדרך מקורית

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית26/05/093362 צפיות
זכויות וחובות החייל המשוחרר

מאמרים נוספים בנושא השכלה ביתית

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית18/03/132383 צפיות
לכל ההורים חשוב לתת לילד את הכלים ללמוד, ליהנות ולהתקדם בחיים. לפעמים ניתן לעשות זאת באמצעים פשוטים להפליא. דף וצבעים, ומשחקים להכרת האלף בית, הם דרך קלה ופשוטה להשיג את המטרות האלה.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית23/12/128528 צפיות
נכון, זה לילדים, אבל כמה מאיתנו ראינו את דפי ההפעלות הקסומים של הילדים ורצינו בעצמנו לתפוס ביד כמה טושים צבעוניים ולצלול לתוך עולמם הקסום? ולא פלא. הפעלות מסוגננות אלו לילדים רק הולכות ומשתפרות עם השנים. וגם דפי הפעלות שנראים כאילו כל מטרתם היא כיף טהור – בסופו של יום מלמדים או מאמנים את הילד במשהו.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית23/12/129123 צפיות
קשה להגיד על שלב כזה או אחר שאותו אנו מעדיפים אצל הילדים, כי בכל השלבים יש יתרונות וחסרונות ובכל השלבים הם.. כאלה אהובים וחמודים!

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית30/10/128217 צפיות
עליה לכיתה א' היא לא רק רגע מרגש עבור הורים וילדים כאחד אלא שהיא כמובן זמן חשוב להתכונן בצורה רצינית לקראת שלב חשוב מאוד בחייו של הילד. מדי שנה אנו רואים כיצד הורים רבים מנסים לעשות את הכול על מנת שהמעבר מהגן אל כיתה א' יהיה חלק יותר ויאפשר לילד ליהנות מסביבת הלימודים החדשה שלו כמה שיותר מהר.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית21/10/128194 צפיות
לנו בתור הורים יש אחריות לא קטנה על הילדים שלנו, והיא קשורה לא רק בעובדה שאנחנו צריכים לתת להם מקום לישון בו ואוכל ברמה מספקת. אנחנו אחראים גם, ובעיקר, על ההתפתחות שלהם והגדילה שלהם להיות אנשים סקרנים ועל התפתחות היכולות השונות שלהם. אם יש לכם ילדים קטנים בבית ואתם רוצים לעזור להם לפתח יכולות חשובות כמו קשב וריכוז, תפיסת המרחב והמוטוריקה העדינה, יש הרבה דרכים שבהן תוכלו להשיג את המטרות האלה.

מאת: לוחות אולפריהשכלה ביתית07/01/128465 צפיות
לספרים יש תרומה רבה בהעשרת הידע או כתחביב ,קריאת ספרים מגיל מוקדם גם תעזור בפיתוח המוח, לכן קריאת ספרים חשובה היום יותר מבעבר וגם לך כדי להתחיל לאמץ הרגל קריאה, מהי הדרך למצוא ספרים במהירות ?.

מאת: אתר שיעוריםהשכלה ביתית02/08/118321 צפיות
השכלה ביתית הפכה בשנים האחרונות לנחלתם של רבים הלומדים שפות, תכנות, בניית אתרים או אפילו לומדים לפני בגרות בכוחות עצמם, מהבית בעזרת שילוב הטכנולוגיה שמציעה רשת האינטרנט

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica