חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים פיננסיים לקראת סוף שנת המס

מאת: יניב חדדכלכלת משק בית26/11/20091422 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפים פיננסים לשכיר מאת יניב חדד



בצעדי ענק אנו מתקרבים לסופה של שנת 2009. שנה שבתחילתה היינו במיתון עמוק ועכשיו אנו מנסים לאט ובזהירות לחזור לשגרה מבחינה פיננסית. חשוב לדעת ,שאנו , כאנשים פרטיים לא יכולים להשפיע לא על היציאה מהמיתון ולא על חלוקת אוצרות טבע ,  אבל בחלקת האדמה הקטנה שלנו אנו חייבים לדעת את זכויותינו כשכירים.


שכירים רבים חושבים כי סוף שנת מס היא מועד שבו בעלי עסקים ועצמאיים בלבד מבצעים עבודה פיננסית מול רשויות המס. הם טועים. בקופת המדינה נצברים מדי שנה מאות מיליוני שקלים עקב אי פנייתם של השכירים לבקשת ההחזרים המגיעים להם. גם שכירים יכולים ליהנות מהטבות ולחסוך מאות ואף אלפי שקלים בעזרת תכנון נכון ומושכל. 

 כדאי למצות את הניכויים והזיכויים האישיים הניתנים לשכירים  בכדי ליהנות מהפחתת המס כבר בשנת 2009 שהרי ניכויים וזיכויים שלא ינוצלו באותה שנת מס, לא ניתנים להעברה לשנה הבאה. במאמר זה נתמקד בדגשים חשובים שעלינו לבדוק כשכירים :

תואר אקדמאי- כדאי לסיים זכאות לתואר אקדמי, או תעודת הוראה או לימודי מקצוע בהיקף של 1,700 שעות,  עוד לפני  31.12.2009, כדי לקבל את זיכוי המס המגיע בשל לימודים אלה, כבר מתחילת שנת 2010. כל דחייה  לזכאות לתואר תגרום לקבלת הזיכוי רק משנת 2011 ואילך.

קרן השתלמות  - היא קופת חסכון היא נועדה במקור לשמש את העובדים למימון השתלמויות כגון כנסים מקצועיים ולימודי המשך, אולם כיום היא משמשת, על פי רוב, כאפיק חיסכון כללי לטווח בינוני. קרן השתלמות היא אפיק החיסכון היחיד, שלא לטווח ארוך, שנותר פטור ממס לאחר הרפורמות במיסוי שוק ההון בישראל.הוצאות להשתלמות מקצועית בתחום העבודה, מוכרות לפי הפסיקה האחרונה גם לעצמאים וגם לשכירים. לכן, כדאי להעשיר את הידע המקצועי כבר בשנת 2009.

נקודות זיכוי מס - כל אזרח ישראלי זכאי ל-2.25 נקודות זכות במס הכנסה. כל אזרחית זכאית ל-2.75 נקודות זכות נתונים נוספים יכולים לשנות את מספר נקודות הזיכוי : לנקודות הזיכוי משמעות כספית חשובה על שיעור המס המנוכה מהשכר. ככל שסכום נקודות הזיכוי גבוה יותר, כך גדלה ההנחה שזכאים לה בתשלום מס. את נקודות הזיכוי קובע החוק, וכדאי לוודא שאתה ממצה את זכויותיך החוקיות. מצב משפחתי ומספר ילדים, מקום מגורים ועוד. חייל משוחרר, למשל, זכאי לשתי נקודות זכות נוספות (4.25).שווי נקודת זיכוי בשנת 2009: 197 שקל.

זיכוי מס- זיכוי מס בשיעור של 35% מגיע בשל תשלומים למוסד מיוחד של ילד, בן זוג או הורה. הזיכוי ניתן בשל  תשלומים העולים על 12.5% מההכנסה החייבת המזכה של המשלם כנגד הצגת קבלות על התשלום . כמו כן , שתי נקודות זיכוי מס מגיעות לכם בשל כל ילד משותק, עיוור או מפגר. לפי הבהרת רשות המיסים  מגיעות נקודות זיכוי אלו גם לילדים בעלי בעיות קשב וריכוז ובתנאי שהם הופנו על ידי ועדת השמה למוסד מיוחד גם אם בפועל למדו במוסד לימודי רגיל.

 תשלומים לתרומות – מקבלים זיכוי ממס בשיעור של 35% מסכומי התרומות במגבלות המינימום והמקסימום שנקבעו לכל שנה. כדאי לתרום עד ליום 31.12.2009. הכול בתנאי שהתרומות נעשו

 לעמותות ולמלכ"רים המוכרים לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

תחילת עבודה - נתון זה משפיע על הוותק ועל צבירת זכויות לפיצויים וזכויות אחרות, על-פי הסכם העבודה ולכן חובה לבדוק שאכן התאריך מעודכן. כמו כן ממולץ לבדוק שכל בנתונים האישיים אכן מעודכנים(כתובת , גיל , סטטוס וכו')

צבירת וותק - לעיתים, חלים אי-דיוקים במידת התאמת הוותק, לתקופות בהן נעדרת ממקום העבודה בגין חופשה, מילואים או שירות צבאי. המעסיק חייב לראות תקופות אלו כחלק מצבירת הוותק, למרות שהעובד אינו עובד בפועל. צבירת וותק משפיעה על זכויות שונות, שמתעדכנות בהתאם למספר שנות העבודה, ובארגונים שונים גם על התקדמות לתפקידים בכירים יותר (שמותנים בצבירת תקופת וותק מוגדרת).

דרגה - אל תשכח לוודא, שהשכר אותו אתה מקבל תואם את הדרגה שאליה הגעת בארגון. זה יכול להשפיע על הדירוג העתידי.

ימי הבראה - הזכות לצבור ימי הבראה קשורה לוותק. הצבירה מתחילה לאחר שהעובד משלים שנת עבודה. כמות הימים שמגיעים לעובד עולה על פי הוותק - החל מ-5 ימים לעובד חדש (בגין כל שנה) ועד 10 ימים לשנה לעובד וותיק.
 

צבירת ימי מחלה - הנתון משתנה ממעביד למעביד. מעבר לכך, החוק מתיר מקסימום צבירה לשנה.

לסיכום :

תדע תרוויח  -  אם כל אחד מאיתנו יקפיד על מה ששלו ועל ומה שמגיע לו על פי חוק וינצל את כל הטבות המס בצורה אופטימלית סביר להניח שסכום הנטו המצטבר יהיה גדול יותר.

WWW.MONEY-NANNY.CO.IL

1-700-701-081

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניב חדד , מומחה לחינוך פיננסי ומחבר הספר "מהתיכון ועד הפנסיה"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניב חדד

מאת: יניב חדדראיית חשבון31/08/092735 צפיות
כיצד מנהלים תקציב

מאת: יניב חדדעסקים - כללי31/08/091240 צפיות
מידע חיוני לפני לקיחת משכנתא

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית28/06/093619 צפיות
הכל אודות כרטיס האשראי

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית25/06/091490 צפיות
מהי הלוואה , סוגי הלוואות

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית23/06/092656 צפיות
הסבר המשפט בדרך מקורית

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית23/06/091671 צפיות
מספר דרכים לצאת מהמינוס

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית26/05/093365 צפיות
זכויות וחובות החייל המשוחרר

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161600 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161482 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161452 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142453 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142650 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142703 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142655 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica