חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שרצית לדעת אודות כרטיס האשראי / יניב חדד

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית28/06/20093557 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל מה שרצית לדעת  אודות כרטיס האשראי / יניב חדד

אמצעי התשלום הנפוץ ביותר הוא כרטיס האשראי

במאמר זה נפרט אודות  כרטיס האשראי ונפרט כיצד ניתן לרכוש בו הצורה היעילה והבטוחה ביותר

 

כרטיסי אשראי

כרטיס האשראי מאפשר לנו להסתובב בנוחות עם אמצעי תשלום מבלי לסחוב כמויות גדולות של כסף מזומן. הוא קטן, נוח לנשיאה ותפעול, חוסך לנו זמן בקניות, וכמובן, אפשר למשוך בו כסף מזומן. בזכותו אנו יכולים לבצע קניות בנוחות גם באמצעות הטלפון והאינטרנט. השימוש בכרטיס אשראי הינו קל ופשוט ויחסוך לך זמן, טרחה, וצורך לשאת מזומנים.

כרטיס האשראי הינו אישי ואין להעבירו לאחרים או לאפשר את השימוש בו לאחרים.

על פי הנחיות חברות כרטיסי האשראי מותר להשתמש בכרטיס רק מהרגע שחתימתך מופיעה עליו (על גבי פס החתימה).

קיימים כרטיסי אשראי מקומיים וכרטיסים בינלאומיים המכובדים בכל העולם. למי שמתעתד לנסוע לחו"ל כדאי להחזיק בכרטיס בינלאומי. חברות כרטיסי האשראי מאפשרות להשתמש בכרטיסי האשראי גם כדי לקחת הלוואות בזק (מומלץ לבדוק אם הריבית אכן משתלמת ואינה גבוהה מדי).

מגוון כרטיסי האשראי הוא עצום. קיימים עשרות סוגים של כרטיסי אשראי, הפונים לקהלי יעד שונים לפי פילוחים שונים: מגזר, מצב כלכלי, גיל וכדומה.

שוק כרטיסי האשראי מגלגל עשרות מיליארדי שקלים מדי חודש. שוק זה הולך וצומח בעקביות הודות למגוון הפעולות הרב והאטרקטיבי שכרטיס האשראי מציע לצרכנים. בשוק כרטיסי האשראי הישראלי קיימות כיום ארבע חברות אשראי בולטות, כולן בבעלות הבנקים הגדולים.

 

איך משתמשים בכרטיס? בהגיעך לקופה בכדי לשלם עבור המוצרים אותם אתה עומד לרכוש, הצג את כרטיס האשראי. המוכר ימלא את פרטי כרטיס האשראי בשובר חשבון באמצעות מכשיר אוטומטי, מכשיר ידני או בכתב יד. השובר יוגש לך כשעליו רשום הסכום המלא לתשלום. וודא כי הפרטים רשומים כראוי, ללא שגיאות בסכום לתשלום, וחתום את חתימתך במקום המיועד לכך. חתימתך מאשרת את אמיתות הסכום לתשלום, המוכר ישיב לך את כרטיס האשראי עם עותק שובר החשבון. שמור אצלך את השובר לביקורת.

במקרים מסוימים תידרש לחתום על שובר ללא סכום. לדוגמא: בשכירת חדר בבית מלון, השכרת רכב וכדומה. הסיבה לכך פשוטה: החשבון הסופי נערך בסיום השכירות.

 

המלצה: חתום רק כאשר אתה בוטח בבית העסק.

במידה והסכמת לחתום, שמור את עותקי השוברים לתשלום או כל אסמכתא אחרת.

 

בחלק מבתי העסק יועתקו או יירשמו פרטי כרטיסך באמצעות מכשיר הקורא את הפס המגנטי. תקלה בפס המגנטי עלולה לפגוע ביכולתך לבצע עסקאות באמצעות הכרטיס. יש להימנע מלהחזיק את הכרטיס בקרבת מגנט ומחשיפתו לקרינת השמש.

במידה וקיימת תקלה בפס המגנטי יש לבקש מבית העסק לבצע עסקה ידנית.

תוקף הכרטיס: תוקפו של הכרטיס חל עד ליום האחרון בחודש המצוין על פניו. לקראת סיום התוקף ישלח כרטיס חדש לסניף הבנק. בעת הגיעך לסניף הבנק זכור להביא את הכרטיס הישן שפג תוקפו.

חיוב חשבון

חשבונך יחויב במועד החודשי בו בחרת:

חיוב בעבור רכישות שבוצעו בין התאריכים

מועד נבחר

2 בחודש הקודם עד 1 בחודש החיוב

2 בחודש

10 בחודש הקודם עד 9 בחודש החיוב

10 בחודש

15 בחודש הקודם עד 14 בחודש החיוב

15 בחודש

20 בחודש הקודם עד 19 בחודש החיוב

20 בחודש

כאמור, קיימים ארבעה מועדי חיוב חודשי אפשריים של כרטיסי האשראי: ב-2, 10, 15, ו-20 בכל חודש. לכן, אם אתה מחזיק במספר כרטיסי אשראי, תמיד אפשר "לשחק" עם מועדי החיוב ולתזמן את התשלומים השונים שיורדים מהחשבון.

במועד החיוב הנבחר (כפי שסוכם מראש בינך לבין הבנק) יחויבו כל סוגי העסקאות ואין צורך לציין זאת בעת ביצוע העסקה.

חשוב להדגיש: באפשרותך לשנות את מועד החיוב על ידי הודעה לסניף הבנק או לחברת האשראי.

דף ריכוז חיובים חודשי - אחת לחודש תקבל דף ריכוז חיובים חודשי, בגין רכישות בארץ ובחו"ל ובו רשימה מפורטת של כל שוברי החשבון והסכום שחשבונך בבנק חויב בגינם. קיימת אפשרות לקבל את שובר החשבון גם דרך מכשירי העדכן בבנק וגם דרך האינטרנט.

לרוב כרטיסי האשראי מציעים לבעליהם חברות במועדון לקוחות מסוים, המציע להם הטבות והנחות שונות - מקניות מוזלות ועד כניסה לאולם אח"מים בשדה התעופה. ככל שהמועדון מעניק לחבריו יותר הטבות, לעומת מועדונים מתחרים, כך כדאי יותר להיות חבר בו. חברות האשראי מעדכנות את מחזיקי הכרטיסים בהטבות השונות שמגיעות להם במגוון דרכים: החל בחוברות מהודרות ופרסומות, וכלה ב"ניוזלטר" אישי לתיבת הדואר האלקטרוני.

לכל כרטיס אשראי יש "מסגרת" בסכום "מוסכם" שלא ניתן לחרוג ממנו. לאלה המתקשים לעמוד בפיתויים, כדאי להגביל את מסגרת הקניות בכרטיס. המסגרת המצומצמת עוזרת להישמר מקניות מיותרות ומחריגה מהתקציב.

המידע על השימוש בכרטיס האשראי מעניק אפשרות מעקב תמידית אודות העסקאות שהתבצעו באמצעותו (זמן, בית עסק, תאריך וסכום). מומלץ לעקוב אחר חיובי כרטיס האשראי על בסיס שבועי. אם מזהים חיובים לא מוכרים כדאי לפנות למוקד הבירורים של חברת האשראי.

בבחירת כרטיס אשראי חשוב לבדוק את העלויות השונות של כרטיסים שונים בשוק, לפני שמתחייבים, ולבחור במשתלם מכולם.

חלק מהעמלות בתחום כרטיסי האשראי הולכות ונעלמות, חלקן בשל התחרות בין החברות, וחלקן עקב הוראות בנק ישראל. יחד עם זאת, נותרו עדיין מספר חיובים שכדאי לשים אליהם לב.

·        דמי הגבלת אחריות, דמי חבר (משתנים מכרטיס לכרטיס).

·        ריביות - חברות האשראי אינן גובות ריבית על רכישות בכרטיס אשראי, כל עוד החיוב בוצע בתשלום חד-פעמי. כאשר נרצה לפרוס את החיוב למספר תשלומים, נוכל לבצע את העסקה ב"קרדיט". חברת האשראי מעמידה לכל לקוח מסגרת אשראי (יש לקבוע את גובה המסגרת עם פקיד הבנק בעת קבלת הכרטיס). חריגה מהמסגרת עלולה לחסום את האפשרות לרכישות נוספות, עד לחזרה למסגרת הקבועה.

·        עמלת חיוב נדחה - לידיעתכם, במקרים רבים בעלי עסקים מאפשרים לקונים לחלק את התשלום למספר תשלומים ללא ריבית. במקרה זה, לכל תשלום חודשי תצורף עמלה בשם "עמלת חיוב נדחה" (שנעה בין 42 ל-46 אגורות).

גם מסגרת האשראי וגם הריבית על הקרדיט משתנות מחברה לחברה ומכרטיס לכרטיס. אם תערכו סקר שוק ותעדכנו את נציגי החברות, תגלו שברוב המקרים חברות כרטיסי האשראי ישמחו להתגמש וללכת לקראתכם. כך, למשל, תוכלו לבקש שדרוג לכרטיס זהב, שמעניק מסגרות גדולות יותר וריביות נמוכות יותר.
ככלל, חשוב לערוך סקר שוק ולבוא מוכן למשא ומתן.

יניב חדד מחבר רב המכר מהתיכון ועד הפנסיה

www.money-nanny.co.il

1-700-701-081

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניב חדד , מומחה לחינוך פיננסי ומחבר הספר "מהתיכון ועד הפנסיה"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניב חדד

מאת: יניב חדדכלכלת משק בית26/11/091419 צפיות
פרמטריפ חשובים לבדיקה לקראת סוף שנת המס

מאת: יניב חדדראיית חשבון31/08/092729 צפיות
כיצד מנהלים תקציב

מאת: יניב חדדעסקים - כללי31/08/091236 צפיות
מידע חיוני לפני לקיחת משכנתא

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית25/06/091487 צפיות
מהי הלוואה , סוגי הלוואות

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית23/06/092651 צפיות
הסבר המשפט בדרך מקורית

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית23/06/091667 צפיות
מספר דרכים לצאת מהמינוס

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית26/05/093363 צפיות
זכויות וחובות החייל המשוחרר

מאמרים נוספים בנושא השכלה ביתית

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית18/03/132384 צפיות
לכל ההורים חשוב לתת לילד את הכלים ללמוד, ליהנות ולהתקדם בחיים. לפעמים ניתן לעשות זאת באמצעים פשוטים להפליא. דף וצבעים, ומשחקים להכרת האלף בית, הם דרך קלה ופשוטה להשיג את המטרות האלה.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית23/12/128528 צפיות
נכון, זה לילדים, אבל כמה מאיתנו ראינו את דפי ההפעלות הקסומים של הילדים ורצינו בעצמנו לתפוס ביד כמה טושים צבעוניים ולצלול לתוך עולמם הקסום? ולא פלא. הפעלות מסוגננות אלו לילדים רק הולכות ומשתפרות עם השנים. וגם דפי הפעלות שנראים כאילו כל מטרתם היא כיף טהור – בסופו של יום מלמדים או מאמנים את הילד במשהו.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית23/12/129123 צפיות
קשה להגיד על שלב כזה או אחר שאותו אנו מעדיפים אצל הילדים, כי בכל השלבים יש יתרונות וחסרונות ובכל השלבים הם.. כאלה אהובים וחמודים!

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית30/10/128218 צפיות
עליה לכיתה א' היא לא רק רגע מרגש עבור הורים וילדים כאחד אלא שהיא כמובן זמן חשוב להתכונן בצורה רצינית לקראת שלב חשוב מאוד בחייו של הילד. מדי שנה אנו רואים כיצד הורים רבים מנסים לעשות את הכול על מנת שהמעבר מהגן אל כיתה א' יהיה חלק יותר ויאפשר לילד ליהנות מסביבת הלימודים החדשה שלו כמה שיותר מהר.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית21/10/128194 צפיות
לנו בתור הורים יש אחריות לא קטנה על הילדים שלנו, והיא קשורה לא רק בעובדה שאנחנו צריכים לתת להם מקום לישון בו ואוכל ברמה מספקת. אנחנו אחראים גם, ובעיקר, על ההתפתחות שלהם והגדילה שלהם להיות אנשים סקרנים ועל התפתחות היכולות השונות שלהם. אם יש לכם ילדים קטנים בבית ואתם רוצים לעזור להם לפתח יכולות חשובות כמו קשב וריכוז, תפיסת המרחב והמוטוריקה העדינה, יש הרבה דרכים שבהן תוכלו להשיג את המטרות האלה.

מאת: לוחות אולפריהשכלה ביתית07/01/128465 צפיות
לספרים יש תרומה רבה בהעשרת הידע או כתחביב ,קריאת ספרים מגיל מוקדם גם תעזור בפיתוח המוח, לכן קריאת ספרים חשובה היום יותר מבעבר וגם לך כדי להתחיל לאמץ הרגל קריאה, מהי הדרך למצוא ספרים במהירות ?.

מאת: אתר שיעוריםהשכלה ביתית02/08/118321 צפיות
השכלה ביתית הפכה בשנים האחרונות לנחלתם של רבים הלומדים שפות, תכנות, בניית אתרים או אפילו לומדים לפני בגרות בכוחות עצמם, מהבית בעזרת שילוב הטכנולוגיה שמציעה רשת האינטרנט

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica