חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלוואות - כל מה שצריך לדעת

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית25/06/20091486 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל מה שצריך לדעת על הלוואות

בימים טרופים אלה , בשיא המשבר הכלכלי ישנם אנשים החשים לצורך לחזק את איתנותם הכלכלית בטווח המיידי וכדי לעשות כך הם נוטלים הלוואה מגוף פיננסי.

מהי הלוואה ?

הלוואה פרטית היא סכום כסף מוגדר אשר ניתנת לאדם פרטי (כשמה כן היא). הלוואות פרטיות ניתנות בעיקר על ידי הבנקים אבל גם על ידיד גופים פיננסים אחרים דוגמת חברות ביטוח, חברות כרטיסי אשראי, מקומות עבודה וכדומה. אפשר לקבל סכום הלוואה החל מאלפי שקלים בודדים ועד לסכום בלתי מוגבל ( כנגד בטחונות)  ,

הגוף אשר מעניק את ההלוואה דורש ריבית בנוסף לקרן ההלוואה. הריבית מעידה על רמת הסיכון של הלווה , דהיינו אם הבנק בטוח ב 100% שהלווה יחזיר את ההלוואה אז הריבית תהיה נמוכה , ואילו אם הלווה ברמת סיכון גבוהה אז הריבית תהיה בהתאם.  את ההלוואות ניתן להחזיר החל מ 3 תשלומים ועד 48 תשלומים (לרוב) , כמובן ישנן הלוואות עם תנאי החזר משלהם.

מהי הדרך לקבלת הלוואה בתנאים נוחים

כאמור בכדי לקבל הלוואה מהבנק בתנאים נוחים, אתם צריכים לתת לבנק את הרושם שיש ביכולתכם להחזיר את ההלוואה בתנאים שנקבעו , כמו כן שההלוואה תטיב עם הפעילות הכלכלית הפרטית. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל הלוואות פרטיות:

  • כבוד האדם בלבושו  - הופיעו בבנק בצורה מכובדת  ,  כולנו מושפעים מהלבוש ומהמראה החיצוני. לבנק יהיה קל יותר להלוות לאדם פרטי בחליפה מאשר לאותו אדם פרטי בחליפת טרנינג.
  • הכינו שעורי בית מראש  -  הגיעו עם  רשימת נכסים אשר בבעלותכם (נכסים פייזיים , חסכונות , קופות גמל ,  וכדומה)  כמו כן , תלושי משכורת (הראו יציבות בעבודה, אם קיימת כזו) רכבים בבעלותכם, הכנסה מדירות שאתם משכירים, קצבאות שאתם מקבלים וכדומה.
  • בצעו השוואת תנאי הלוואה בין הבנקים  - עשו שופינג בין הבנקים וידעו אותם על כך – כאשר תודיעו לבנקים כי אתם מבררים בכמה אפיקים, הם ירגישו מיידית כי אתם מבוקשים וכי הם צריכים להתאמץ עבורכם ולא להיפך. בנוסף, באמת תוכלו להשיג מספר הצעות ולבחור את הטובה ביותר עבורכם.
  • אל תהססו להתמקח – לא משנה מה הציעו לכם, בקשו רבע אחוז פחות בריבית, פריסה ארוכה יותר וכדומה. לעיתים עצם העובדה שתראו ביטחון, תגרום לבנק ללכת לקראתכם.

מסלולי הלוואות

הלוואה צמודת מדד

הריבית החודשית/שנתית של ההלוואה קבועה, אך אליה מצטרף המדד החודשי. המדד החודשי הוא מדד המחירים לצרכן, המתפרסם ביום ה-15 לכל חודש, ומסכם את שינוי המחירים במשק בחודש שקדם לפרסומו.


הלוואה בריבית קבועה

ריבית הבסיס שנקבעה להלוואה אינה צמודה למדד וההחזר החודשי של הלווה לא ישתנה בשל התייקרות המדד.


הלוואה צמודה לפריים

הפריים הוא מחיר הכסף שנקבע על-ידי בנק ישראל. המלווה קובע את ריבית ההלוואה כנגזרת מהפריים. לדוגמא: פריים+3%. אם ריבית הפריים עומדת (לצורך הדוגמא) על 7%, הריבית על ההלוואה עומדת על 10% בשנה. במידה והפריים יעלה ל-8% ההלוואה תהייה בריבית שנתית של 11%. במידה והפריים יירד ל-6% - הריבית השנתית תעמוד בזמן זה על 9%.


הלוואות שקליות

אשראי הניתן בשקלים ללקוחות פרטיים/עסקיים, בסכום ידוע, לתקופה מוגדרת ובתנאי החזר מוסכמים מראש (כגון זמני פירעון, צורת התשלום, שיעור הריבית וכו').


הלוואות מט"ח

הלוואות במטבעות זרים: דולר ארה"ב, דולר קנדי, לירה שטרלינג, אירו, פרנק שוויצרי ויין יפני, במחירים ובתנאים המקובלים בעולם לכל סוג מטבע. הלוואת המט"ח מוזרמת ישירות לחשבון המט"ח, ופירעונה מתבצע מאותו חשבון.


הלוואת גרייס

הלוואה בה הן הקרן והן הריבית מוחזרות בסוף התקופה. בהלוואה כזו, נדחים תשלומי הקרן והריבית לסוף תקופת ההלוואה.


הלוואת גרייס לקרן

הלוואה שבה הלקוח מחזיר את קרן ההלוואה בתשלום אחד בסוף התקופה, ואילו הריבית משולמת באופן שוטף לאורך התקופה (בדרך כלל בתדירות רבעונית).


הלוואת פריים, בריבית משתנה

הלוואה המבוססת על ריבית הפריים, בתוספת מרווח קבוע. הלוואה זו משתנה בהתאם לכל שינוי בריבית הפריים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יניב חדד , מומחה לחינוך פיננסי ומחבר הספר "מהתיכון ועד הפנסיה"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יניב חדד

מאת: יניב חדדכלכלת משק בית26/11/091419 צפיות
פרמטריפ חשובים לבדיקה לקראת סוף שנת המס

מאת: יניב חדדראיית חשבון31/08/092728 צפיות
כיצד מנהלים תקציב

מאת: יניב חדדעסקים - כללי31/08/091236 צפיות
מידע חיוני לפני לקיחת משכנתא

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית28/06/093554 צפיות
הכל אודות כרטיס האשראי

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית23/06/092650 צפיות
הסבר המשפט בדרך מקורית

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית23/06/091667 צפיות
מספר דרכים לצאת מהמינוס

מאת: יניב חדדהשכלה ביתית26/05/093362 צפיות
זכויות וחובות החייל המשוחרר

מאמרים נוספים בנושא השכלה ביתית

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית18/03/132383 צפיות
לכל ההורים חשוב לתת לילד את הכלים ללמוד, ליהנות ולהתקדם בחיים. לפעמים ניתן לעשות זאת באמצעים פשוטים להפליא. דף וצבעים, ומשחקים להכרת האלף בית, הם דרך קלה ופשוטה להשיג את המטרות האלה.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית23/12/128528 צפיות
נכון, זה לילדים, אבל כמה מאיתנו ראינו את דפי ההפעלות הקסומים של הילדים ורצינו בעצמנו לתפוס ביד כמה טושים צבעוניים ולצלול לתוך עולמם הקסום? ולא פלא. הפעלות מסוגננות אלו לילדים רק הולכות ומשתפרות עם השנים. וגם דפי הפעלות שנראים כאילו כל מטרתם היא כיף טהור – בסופו של יום מלמדים או מאמנים את הילד במשהו.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית23/12/129123 צפיות
קשה להגיד על שלב כזה או אחר שאותו אנו מעדיפים אצל הילדים, כי בכל השלבים יש יתרונות וחסרונות ובכל השלבים הם.. כאלה אהובים וחמודים!

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית30/10/128217 צפיות
עליה לכיתה א' היא לא רק רגע מרגש עבור הורים וילדים כאחד אלא שהיא כמובן זמן חשוב להתכונן בצורה רצינית לקראת שלב חשוב מאוד בחייו של הילד. מדי שנה אנו רואים כיצד הורים רבים מנסים לעשות את הכול על מנת שהמעבר מהגן אל כיתה א' יהיה חלק יותר ויאפשר לילד ליהנות מסביבת הלימודים החדשה שלו כמה שיותר מהר.

מאת: דפי צביעההשכלה ביתית21/10/128194 צפיות
לנו בתור הורים יש אחריות לא קטנה על הילדים שלנו, והיא קשורה לא רק בעובדה שאנחנו צריכים לתת להם מקום לישון בו ואוכל ברמה מספקת. אנחנו אחראים גם, ובעיקר, על ההתפתחות שלהם והגדילה שלהם להיות אנשים סקרנים ועל התפתחות היכולות השונות שלהם. אם יש לכם ילדים קטנים בבית ואתם רוצים לעזור להם לפתח יכולות חשובות כמו קשב וריכוז, תפיסת המרחב והמוטוריקה העדינה, יש הרבה דרכים שבהן תוכלו להשיג את המטרות האלה.

מאת: לוחות אולפריהשכלה ביתית07/01/128465 צפיות
לספרים יש תרומה רבה בהעשרת הידע או כתחביב ,קריאת ספרים מגיל מוקדם גם תעזור בפיתוח המוח, לכן קריאת ספרים חשובה היום יותר מבעבר וגם לך כדי להתחיל לאמץ הרגל קריאה, מהי הדרך למצוא ספרים במהירות ?.

מאת: אתר שיעוריםהשכלה ביתית02/08/118321 צפיות
השכלה ביתית הפכה בשנים האחרונות לנחלתם של רבים הלומדים שפות, תכנות, בניית אתרים או אפילו לומדים לפני בגרות בכוחות עצמם, מהבית בעזרת שילוב הטכנולוגיה שמציעה רשת האינטרנט

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica