חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח מנהלים ואימון עסקי: מנכ"ל יקר, מתי לאחרונה הזמנת עובד לעשות טעות?

מאת: רובי שטיינראימון מנהלים15/04/20111448 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום אדון מנכ"ל. מתי בפעם האחרונה אמרת לעובדים ש"זה ממש בסדר לעשות טעויות. שמותר להם לעשות טעויות, כל עוד הם יודעים ללמוד מהם ולא לחזור עליהם פעמיים?"

אחד הדברים שמרבית האנשים פוחדים מהם הוא הפחד מכישלון, מלעשות טעות. כאשר הפחד מכישלון נוכח, מה הוא מניע אדם לעשות? לא לעשות! התוצאה היא שיתוק, או קיבעון.

בואו נראה מה ההבדל בין כישלון לבין טעות. אמחיש זאת באמצעות הדוגמה הבאה. נניח שאני רוצה לפתוח חנות בגדים מצליחה, אך אבוי פשטתי רגל. נכשלתי. כישלון הוא להיות במצב א', ללא חנות, רוצה לעבור למצב ב', בעלים של חנות מצליחה, אך נכשלתי והגעתי למצב ג', פשיטת רגל.

עכשיו בואו נראה מה זו טעות. נניח שאני רוצה לפתוח חנות בגדים מצליחה, אך אבוי פשטתי רגל. טעיתי. טעות היא שאני נמצא במצב א', ללא חנות, רוצה לעבור למצב ב', בעלים של חנות מצליחה, אך טעיתי והגעתי למצב ג', פשיטת רגל.

אז מה ההבדל בין טעות לכישלון? במבחן התוצאה אין שום הבדל. אותו הדבר בדיוק. אז מה בכל זאת עושה את ההבדל ביניהם? רק דבר אחד, הגישה. כישלון נתפס בעיני מרבית האנשים כדבר בלתי הפיך, מפחיד ביותר. בפועל, למעט הדרך לבית הקברות, לא מכיר שום דבר שהוא בלתי הפיך.

איפה אתם לומדים יותר בהצלחות או בטעויות שלכם? אני יודע שבכל הנוגע לטעויות שלי, היקף הלימוד בהם הוא עצום. כך למשל, בשנת 2009 קרס עסק גדול שלי שהקמתי במשך שלוש שנים, אשר הפיק עבורי הכנסה של עשרות אלפי שקלים בחודש. נכון, זה היה קשה. נכון, נדרשו לי שישה חודשים לעמוד שוב על הרגלים, אבל וואו, כמה לימוד היה שם עבורי! זה בדיוק הלימוד שיאפשר לי להקים את העסק הבא שלי הרבה יותר טוב, גדול, מהנה, רווחי.

כאשר אדם פוחד לעשויות טעויות שמא יכשל, מה המחיר של זה? הוא מחמיץ את אחד המורים הטובים ביותר שלו, היכולת לטעות, ללמוד, לתקן ולעשות שוב. ליכולת הזו יש בעברית שם. זה נקרא מ-צ-ו-י-נ-ו-ת!

התחלתי לאחרונה תהליך אימון עסקי ופיתוח מנהלים בחברה שבה אחד הערכים הבולטים בתחילת האימון היה אשמה וחיפוש אשמים. מנהלים, באופן שיטתי היו מוקיעים עובדים שנמצאו אשמים בגין הטעויות שעשו. תוצאת הגישה הזו היתה שעובדים ברחו מאחריות כמו מאש כי פחדו לעשות טעויות. מי צריך את הדבר הזה, כאשר כל מה שבא איתו זה מכה בראש?!

תהליך אימון עסקי ואימון למנהלים מאפשרים לשחרר את העיסוק באשמה ואשמים לטובת לימוד. במקום שלטון הפחד, שלטון הלימוד וההעזה. ההכרה שטעות היא חלק בלתי נפרד מהלימוד. תהליכי אימון עסקי ופיתוח מנהלים, מאפשרים ליצור תרבות ארגונית המאפשרת טעויות ולימוד. היכולת של מנכ"ל ומנהלים להפנים את הגישה הזו, ולאמץ אותה אל תוך השיח עם העובדים, יש לו השלכות דרמטיות על התוצאות העסקיות ועל ההנאה מסביבת העבודה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רובי שטיינר, פיתוח מנהלים ואימון למנהלים שרוצים להפסיק לנהל ולהתחיל להוביל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רובי שטיינר

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223282 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205115 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193175 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182910 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172898 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172985 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica