חפש מאמרים:
שלום אורח
20.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"אימון אישי למשפחות של חולי אלצהיימר" ו-"אימון לחולי אלצהיימר בשלב הראשון של המחלה"

"אימון למשפחות של חולי אלצהיימר"

ו- "אימון לחולי אלצהיימר בשלב הראשון של המחלה"

אימון כזה מכוון לתת מענה בשני מישורים:

1. במישור האישי, לאדם שאובחן כחולה אלצהיימר ונמצא בשלב הראשון של המחלה.

2. במישור המשפחתי, למשפחת החולה שצריכה להתמודד עם המצב החדש והלא מוכר.

מטרת "האימון" היא: "לעבור את שלבי התקדמות המחלה באיכות החיים הגבהה ביותר האפשרית".

לאימון יש שני מטרות מרכזיות:

1. המטרה העליונה היא לדאוג לצרכיו המידיים של החולה, ז"א לפעול ביעילות ולערב את הגורמים שחייבים להיות בתמונה מהבחינות הבאות:

* אבחון המחלה במכון לבדיקות קוגניטיביות. כאן תיתכן בעיה לשכנע את החולה ללכת לבצע את הבדיקה, בטענה שזה שום דבר.

* אחרי שיש לנו את ממצאי הבדיקה ויש זיהוי לבעיה, יש לפנות לנירולוג מומחה- כאן מומלץ להשקיע מאמץ כדי להגיע לרופאים הכי טובים ומקצוענים- לצורך קביעת דרגת המחלה ולקבל אינפורמציה ראשונית מה תהיה המציאות מעכשיו לאלה ואיזה מענה יינתן  מבחינה תרופתית.

* ע"פ הדיאגנוזה והמצב הקוגניטיבי בשטח, יש לשקול מה יהיה הכי נכון לעשות לטובת החולה - בד"כ המשפחה מגלה את סימני המחלה אצל יקירם, כאשר המחלה כבר נותנת את אותותיה והתקדמה. כאן הדברים דינמיים ע"פ השלב שבה נמצאת המחלה.

[ בהתחלה, יתכן שדרוש מטפל; מישהו בסביבה לעזרה מינימאלית ובעיקר להשגחה; כבן לוויה- חולים אלו עלולים לצאת מהבית וללכת לאיבוד עקב חוסר היכולת לשחזר את הדרך חזרה הביתה. מצב כזה מכניס את החולה למצב של לחץ, דבר לא רצוי כיוון שאנשים חולי אלצהיימר חשוב שיהיו בשגרה ובמקום מוכר, כדי שלא ייצאו מאיזון- זה גורר אחריו המון חרדה וסבל לחולה והחזרה למצב שיגרתי לא קלה. ככל שהחולה מבוגר יותר, קצב התפתחות המחלה איטי יותר- זאת ע"פ מחקרים רפואיים. הדינאמיות של המחלה דורשת מבני המשפחה להיות ערניים כדי שיוכלו לתת לחולה את המענה הנכון בזמן הנכון. הערנות שלכם יכולה למנוע סבל מיותר מהחולה, כגון: חוסר בטיפול מקצועי ויעיל שימנע פגיעות נוספות ( חולים שיושבים הרבה ושוכבים הרבה, חייבים לדאוג להם לכריות ומזרונים מתאימים שימנעו פצעי לחץ); התייבשות, לפעמים קשה למטפל בחולה לעקוב אחרי כמות הנוזלים ששותה החולה ואז מתחיל תהליך של התייבשות סמוי והדרגתי שמסתיים באשפוז בגלל התייבשות חמורה, מה כיכול להשפיע על תפקוד הכליות ולהידרדרות נוספת ].

* אם התחלתם לטפל במצב מאוחר מדי, יתכן שצריכים כבר לעשות צעדים לאשפוז במוסד סיעודי מתאים. כאן ממתין לנו שלב קשה מבחינת המשפחה- והוא קבלת החלטה לגבי טיפול בבית או מעבר למוסד סיעודי- שעליו נעמוד  בתהליך האימון עצמו.

2. המטרה השנייה וזאת שבד"כ לא מקבלים עליה מענה מיידי, היא "ללוות את המשפחה של החולה במצב השינוי שנוצר" ושבד"כ קשה להשלים עם העובדה שיקירנו השתנה והוא לא יחזור להיות מי שהיה קודם לכן - זה שניתן היה לדבר איתו בהיגיון ולשוחח איתו על נושאים רבים ומגוונים.

[ תפיסת המציאות של החולה שונה לגמרי עכשיו, אתם תתקלו במצבים שונים ומפתיעים. יתכן ולא יבין מה רוצים ממנו; במקרה שהילדים רוצים לנהל את חשבונו וצריך לעשות שותפויות בחשבונות הבנק, יתכן והחולה יחשוב שאתם רוצים לגזול את כספו ואפילו לרמות אותו ולגנוב ממנו; יתכן שיפסיק לזהות אתכם וישאל מי אתם או יבלבל אתכם עם מישהו אחר ועוד אין ספור מצבים  שייצרו אצלכם בלבול; ייאוש ותסכול וכתוצאה מזה כעס והתנהגות לא בריאה כלפי יקירכם ].

למרות זאת, ניתן למתן את ההשפעה המזיקה לבני המשפחה - שניתן לומר שהם הסובלים היחידים, כיוון שהחולה חי במציאות חדשה והוא אינו מודע לשינויים - בעזרת גישה שמתאימה למצב השינוי שנוצר.

* זה המקום לומר שאני כאן למענכם ומתחייב להנחות וללוות אתכם, כדי שהמציאות תהיה פחות כואבת ולגלות שאפילו במצב קשה זה ניתן לחוות רגעים טובים לצד יקירכם, אפילו כאשר הוא כבר לא מזהה מי אתם.

* בעזרת תהליך אימוני של כ-10מיפגשים - אשר נותן מענה לשלוש שאלות עיקריות:

  • היכן "המתאמן" נמצא היום?
  • לאיזו מטרה "המתאמן" רוצה להגיע?

• ומה "המתאמן" מוכן לעשות כדי להגיע למטרה הזאת?

בתהליך הבירור של שלשת השאלות, המתאמן [ יכול להיות מתאמן יחיד- החולה- או קבוצה- במיקרה שלנו "המשפחה" ] מגלה מחדש את "ערכיו"; את "עקרונות הפעולה שלו"; את "משאביו האישיים"; ואת "החסמים שלו"- שהם אלו שבד"כ מפריעים לו להגיע למטרותיו.

* המתאמן והמאמן בונים ביחד תוכנית פעולה ברורה ומדידה שתעזור לו להשיג את מטרתו או מטרותיו, תוך כדי כך שהמתאמן משתמש במשאביו כדי להצליח בהשגת היעדים שלו.

* בצורה זאת המשפחה תוכל למצוא את התשובות לכל החששות והדברים שצריך לעשות על מנת לעבור את כל השלבים שמצפים לאורך המחלה, באיכות החיים הכי טובים האפשרית ליקירכם החולה ולכם.


***מצפה שתפנו אלי כדי שאוכל לעזור לכם בהקדם ***

בכבוד רב

אבי-ווילי AbyWilly

מאמן אישי וניהולי -E.M.C.I.

WWW.MasterCoach.co.il

abywilly@012.net.il

0546650169

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי-ווילי AbyWilly

מאמן אישי וניהולי - E.M.C.I

WWW.MasterCoach.co.il

abywilly@012.net.il

0546650169

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי - ווילי טרוכלר

מאת: אבי - ווילי טרוכלראימון אישי07/08/111066 צפיות
שלום לכם...אם הינכם קוראים שורות אלו, סימן שאתם בתוך תהליך של "רצון לשנות את עולמכם בכל הקשור לבעיית הקשב והריכוז שלכם"...

מאת: אבי - ווילי טרוכלראימון לקריירה12/07/111316 צפיות
אתה בשלב של חיפושים אחר קריירה שתאימה לך; לעשות פסיכומטרי ולהתחיל ללמוד? *אתה רוצה לראות את עצמך ממש בעתיד קריירה שבה תרצה לעסוק כל החיים ובהנאה? *בעזרת תהליך "אימון לקריירה"- בן 12 מפגשים- שבו אני אלווה אותך לאורכו ולרוחבו, תוכל לברר מעל לכל ספק מהי הקריירה המתאימה לך ביותר... והרבה מעבר לזה. למען הצלחתך אבי-ווילי

מאת: אבי - ווילי טרוכלראימון אישי26/04/111153 צפיות
בדרך כלל נשמעת לנו המילה "חזון" כמילה גדולה וחשובה שמקומה בספרות שמתארת תהליכים מורכבים של אומות שקמות להיות מדינות או אישים מפורסמים......

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213689 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205318 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193120 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192952 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193039 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174147 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173552 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica