חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על חזון, מציאות ומה שביניהם

על חזון, מציאות ומה שביניהם

בדרך כלל נשמעת לנו המילה "חזון" כמילה גדולה וחשובה שמקומה בספרות שמתארת תהליכים מורכבים של אומות שקמות להיות מדינות או אישים מפורסמים ששינו את פני ההיסטוריה או מסיפורים נבואיים מתוך התנ"ך.

אף פעם לא נקשרת המילה לחיינו האישיים, כיוון שנדמה שהמילה "חזון" נועדה לגדולות; ושייכת למדינאים ולדמויות כמו מדענים והוגי דעות עם המצאותיהם המדעיות והחברתיות. כאשר אנו מעלים על שפתינו את המילה "חזון", יש לנו הרגשה שמשהו חשוב מאד עומד להתרחש או חייב להתרחש או שכבר התרחש ובד"כ לא קושרים אותו אלינו.

אז...בואו ונראה, איך בכל זאת ולמרות הכול, יש לכל אחד מאיתנו "חזון" ופעמים רבות "החזון" הוא גדול; מורכב מאלמנטים אשר משקפים את חלומותינו הכמוסים ביותר; השגת מטרות נעלות בחיינו ובעשייתנו החברתית והאישית ומטרות כאלה שהן פשוטות אך בעלות ערך רב עברינו.

כבר בילדותינו, מי מאיתנו לא חלם ואמר שהוא רוצה להיות רופא כשיהיה גדול או שוטר או שחקן כדורגל כמו "פלה" או רקדנית בלט; וטרינר-רופא חיות-; לטוס לירח ומה לא?!

כבר אז בילדותינו; בימים מאושרים ומלאי חלומות; נגענו במשאלות ליבנו; בחלומותינו ובעצם הינו עדים להצגת "החזון האישי" שלנו ברבים וכל מי ששאל אותנו, קיבל את התשובה הכי אמיתית. הרצון להגשים את משאלות ליבנו ולהפוך אותן למציאות.

האמת היא שרבים מאיתנו עושים שימוש ב"חזון" לאורך חיינו, אך לא קושרים את פעולותינו או מעשינו למילה "חזון" וגם לא עושים שימוש במילה "חזון" כדי לתאר את מה שהצבנו לעצמינו כמטרת על בתקופה כזו או אחרת לאורך חיינו. כבר מילדות, אחדים מסמנים מטרות ומסתערים עליהן להשגתן; רוצים לנגן בכלי מוסיקלי; ללמוד אמנויות לחימה; ללכת לחוג קרמיקה או ציור; טיסנאות וכ"ד. אחר כך זה משתלב עם נושא הקריירה שרוצים ללמוד או שהתחביב הופך לקריירה.

אנו גם מדברים על איך אנו רוצים לראות את עצמינו בחיים ( זהו תיאור חזוני ); נשואים והורים להרבה ילדים או רווקים וחופשיים; גרים בבית מוקף ירוק וטבע או על מיגדל בן חמישים קומות במרכז; אולי גרים בחו"ל ועובדים בחברה רב לאומית או בעלים של חברה כזאת והאפשרויות הן רבות ומגוונות כמספר האנשים על פני הכדור הזה.

תיאורים אלו הינם חלק בלתי ניפרד מחיינו וכל אחד מאיתנו יכול למצוא קווי דמיון עם מצב דומה שחווה בחייו. זהו תאור של מצב חזוני שמדבר על איך אנו רוצים לראות את חיינו מנקודת מבט בעתיד, ואחרי שהצלחנו להגשים את חלומותינו בפן האישי; הזוגי; המשפחתי; החברתי; המקצועי ובפנאי שלנו.

את המצבים החזוניים שתוארו ניתן לראות מנקודת מבט "אימונית", כאשר אנו עוברים דרך תהליך של "אימון אישי" ומסתכלים על עצמינו כ"בעלי ערכים אישיים" אשר "מגלים" לנו את כל אותם דברים שמרכיבים את מי שאנחנו באמת ולא מי שחשבנו שאנחנו, אז אנו יכולים להתחבר לחיינו בצורה יותר טובה ואמיתית, כיוון שהערכים שלנו הם האמת שלנו ורק אם נעקוב אחריהם ונשתמש בכל משאבינו, נגיע לדברים האמיתיים שמביאים לנו אושר בחיינו. ומכאן ואלא נדע מה לעשות בחיינו על מנת להיות מאושרים ויותר חשוב מזה, איך לעשות )לבנות אסטרטגיה אישית לצורך הצלחה בחיינו ) את הדבר הנכון או הדברים הנכונים שיבטיחו לנו את התוצאות הרצויות לנו בחיינו.

עכשיו בואו ונתבונן במציאות שלנו שוב, וננסה להבין מדוע כל כך חשוב "לגלות" את הערכים שמנחים את חיינו, אך לא תמיד אנו עושים בהם שימוש או שהם שוכבים ב"כספת שלנו" סגורים היטב כמו אותה מנורת קסמים קטנה מסיפור "אלדין", שממתינה שנבוא ונגלה אותה מחדש; נעשה בה שימוש נכון; נשחרר את השדון וכך נוכל להגשים את משאלותינו. התוצאה בעקבות זה תהיה , הרגשת עושר פנימי, שלאחר מעשה מתורגם לאושר עילאי.

ניתן למצוא הקבלה שממחישה תוצאה זו, בתחום האוכל; דבר כל כך יומיומי בחיינו. נאמר שיש לנו מצרכים שהם חומרי הגלם למתכון ( הם הערכים שלנו ). ישנם שלושה אפשרויות- תוצאות.

האחת, שניקח את חומרי הגלם ובעזרת הנחיות מדויקות שכתובות שחור על גבי לבן, נצליח לקבל את תוצאת הבישול הרצויה ואז יהיה טעים ונהנה.

האופציה השנייה, היא שניקח את חומרי הגלם ונסמוך על הזיכרון שלנו לגבי אופן הכנת המתכון המיוחד; בדרך נשכח תבלין מסוים, שהוא בעצם הבסיס להצלחת המתכון או לחלופין נשים כמויות תבלין לא נכונות- יותר מדי או פחות מדי או נשנה את סדר הכנת התבשיל, ואז לא נהנה ובטח אורחינו יקבלו אכזבה.

האפשרות השלישית, היא הרצויה ביותר. היא בעצם דומה לראשונה; הכנת המתכון בדיוק ע"פ הספר, אך הפעם אנו נכניס את הפן היצירתי שלנו ונוסיף למתכון "תבלין" (ערך) שבנוסף לקיימים יהפוך את המתכון הזה ל"שלי" ולטעים באופן מיוחד ויעורר את החך לחגיגת חושים ואת הנפש שלנו לסערת רגשות נפלאה.

זה בדיוק מה שמתרחש בתוכנו כאשר אנו נותנים ביטוי לערכים שלנו בחיינו ועושים בהם שימוש נכון ומודע על מנת להשיג את מטרותינו; את יעדנו.