חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יוגורט בראי המחקר

יוגורט בראי המחקר

מחקרים רפואיים הם בין היתר הדרך האנושית להשתמש במדע כדי למנוע תחלואה בציבור. אחד הדברים היעילים ביותר לבריאות הציבור הוא מניעת מחלות, אם באמצעות חיסונים, אם באמצעות פעילות גופנית ובעיקר באמצעות תזונה נכונה. במסגרת התפריט המועיל לגופינו ישנם מאכלים שכדאי להימנע מהם ומאכלים המומלצים לצריכה. בשל כל זאת, נערכים כל הזמן מחקרים ברחבי העולם אשר מטרתם לסווג את המאכלים האלו ולפתח מזונות חדשים המועילים לבריאותינו. כך למשל המחקרים שנעשו עוד מתחילת המאה הקודמת על יוגורט. במאמר זה נערוך סקירה של מחקרים חוצי גבולות שנערכו על יוגורט וערכו התזונתי.

יוגורט ואורך החיים

המחקר הראשון שנעשה על יוגורט התקיים בתחילת המאה הקודמת על ידי מיקרוביולוג יהודי ממוצא רוסי בשם איליה מצ'יניקוב הבחין כי הבולגרים חיים שנים ארוכות יותר ביחס לתושבי אזורים אחרים באירופה, הוא ייחס את העובדה הזאת לתזונה שלהם שכללה אכילת יוגורט באופן קבוע, ערך מחקר ומצא שיש קשר בין השניים. לטענתו, חיידקים המוכנסים לחלב כדי לגרום להחמצתו מסייעים לפעילות של מערכת העיכול ובכך מועילים לבריאותינו. על מחקריו זה מצ'יניקוב בפרס נובל. מחקרים שנעשו לאחר מכך חיזקו את הטענה הזו ובמהלך השנים נוצרו פיתוחים רבים סביב הנושא כמו החדרת חיידקים ידידותיים, מיקרואורגניזמים, נוספים שמחזקים אף יותר את הפעילות של הפלורה הטבעית במעי ושל מערכת העיכול.

יוגורט ואנטיביוטיקה

מחקר שנערך בבריטניה בסוף העשור הראשון של שנת 2000 מצא כי שתיית יוגורט אחרי נטילת אנטיביוטיקה באופן קבוע מונע את תופעות הלוואי של התרופה.המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי BMJ, בדק חולים אשר טופלו באנטיביוטיקה כנגד זיהום מחיידק קלוסטרידיום דיפיצילה שבמעיים, מקור למותם של אחד מתוך 250 חולים.השימוש באנטיביוטיקה עלולה לפגוע בחיידקים ידידותיים ואף בסופו של דבר לגרום לזיהום חמור בשל חיידק הקלוסטרידיום, אחת מתופעות הלוואי של חיידק זה, העמיד לרוב בפני טיפול אנטיביוטי, היא שלשול.המחקר נערך בבית החולים האמרסמית' שבלונדון והשתתפו בו 135 מטופלים אשר הסכימו לשתות פעמיים ביום יוגורט או מילקשייק דומה במטעמו ומרקמו ליוגורט פרו ביוטי.מהמחקר עלה כי בקרב מי ששתו יוגורט רק 12% לקו בשילשולים לעומת 34% משותי המילקשייק, מי ששתו את היוגורט גם השתחררו מוקדם יותר מבית החולים.

יוגורט ודלקות בשיניים

חוקרים מאוניברסיטת קיושו שבדרום יפן מצאו כי יוגורט עשוי לשפר את מצב החניכיים. במסגרת המחקר נבדק מצב השיניים והחניכיים של כמעט 1000 נשים וגברים בגילאים 40 עד 79, נוסף לכך בדקו החוקרים אלו מוצרי חלב הם צורכים ובאלו כמויות, במחקר נמצא כי אלו שצרכו פחות מוצרי חלבהמכילים חומצת חלב, כמו יוגורט, סבלו ממחלות חניכיים במצב מתקדם.לטענת החוקרים, היוגורט, הודות לחיידקים הידידותיים שבו, מסייעים למניעת מחלות זיהומיות הפוגעות ברקמות התומכות בשן ואף עלולות לגרום לאיבוד שיניים בגיל מבוגר. נוסף לכך, היוגורט יכול לסייע במניעת ריח רע מהפה.

לסיכום, יוגורט הוא מאכל טעים אך יותר מכך מועיל לגופינו ועשוי לסייע לנו לשמור על בריאותינו.

 



תגיות המאמר: יוגורט, מחקרים רפואיים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אוהבת לכתוב ולאכול

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דנה אופיר

מאת: דנה אופיר מתכוני סלטים20/04/118970 צפיות
בימי החג יש מפגשים חגיגיים רבים בבית או בטבע הודות למוצרי אחלה תוכלו להציע מגוון גדול של טעמים של סלטים או מטלים מבלי לטרוח שעות במטבח, כל הפרטים במאמר שלפניכם

מאת: דנה אופיר מתכונים ואוכל - כללי20/04/113355 צפיות
שוקולד הוא לא רק ממתק אלא יכול לשמש ככלי למשחק ופעילויות עם הילדים בעיקר בימי חופש או ימי הולדת, כל הפרטים על משחקים, יצירות והנאה עם שוקולד במאמר שלפניכם.

מאת: דנה אופיר מתכוני מתוקים18/04/111582 צפיות
עלית מציעה מגוון של טעמים מפתיעים בסדרות השונות של שוקולד פרה, טעמים שיוציאו אתכם מעט מהשגרה. הפרטים במאמר

מאת: דנה אופיר מתכוני מתוקים24/03/112651 צפיות
קשה למצוא אנשים שלא אוהבים לאכול שוקולד, בישראל החפיסה המוכרת ביותר היא זו עם הפרה המחייכת מהעטיפה ובשמה הרשמי שוקולד פרה. במאמר זה ריכזנו עבורכם 15 עובדות שאולי לא ידעתם על שוקולד פרה.

מאת: דנה אופיר מתכונים ואוכל - כללי24/03/111464 צפיות
לפעמים יש נטייה לחשוב כי סלטים מוכנים מלאים בשומן, בחומרים משמרים ואינם בעלי ערכים תזונתיים. אך לא רק שמידע זה אינו מבוסס, הוא אף מטעה ולפעמים יכול להזיק לאנשים. במאמר זה ננסה להסביר לכם את שלבי הייצור של סלט מוכן של אחלה, כדי שתוכלו לבסס את העמדה שלכם ולרכוש אחלה סלטים ללא חשש.

מאת: דנה אופיר מתכונים ואוכל - כללי15/03/111562 צפיות
לקראת הקיץ שמגיע, הגיע הזמן להשיל כמה קילוגרמים. יוגורט דנונה יכול לסייע במשימה החשובה גם לאישה המתרוצצת בין הבית לקריירה ואינה מסוגלת לאכול בצורה מסודרת ומאוזנת. כל הפרטים במאמר.

מאת: דנה אופיר מתכוני סלטים24/02/119549 צפיות
אחד הסלטים המוכנים הפופולאריים ביותר, שנמצא כמעט בכל מטבח בישראל הוא סלט חומוס . זהו סלט נפוץ בקרב עמים שונים, נשים וגברים וילדים ומבוגרים כאחד. היום כבר ידוע שהמשיכה לסלט זה אינה מקרית והיא מתחילה אי שם הרחק בנבכי ההיסטוריה. כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205264 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205184 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205488 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205577 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195886 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196092 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183089 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica