חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסעדנות ואירוח בעת מיתון -משבר כלכלי

מאת: רונן חואן רזניקעסקי מזון24/01/20092224 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש חשיבות עצומה בניהול נכון של כל עסק, ובמיוחד בזמני שפל. אני עוסק בייעוץ מזון, ומשם באים דבריי ,יועץ מביא עימו ראייה מרחבית, ידע, כלים, וקשרים, אשר באים לידי ביטוי קודם כל בליטוש נהלי עבודה , נהלי איחסון ,שיטות עבודה המותאמות לזמנים, התאמת מנות לרמות מחירים, צמצום בלאים...
ייעול שרשרת כוח האדם, צמצום שעות עבודה תוך הגדלת התפוקה פר שעה,התאמת ספקים מחודשת, שימוש נכון באנרגיות(חשמל,גז,קיטור וכו') ועוד, אני חושב, שצמצום הוצאות ופיקוח מוגבר הינם תוספת לרווח, ומסכים שיש לשאוף גם למיקסום רווחים אולם,בעיתים כמו ימים אלו, ישנם עסקים רבים לדעתי,אשר יוכלו לראות בצמצום הוצאות תוך שימור הלקוח הצלחה, אמת,בסיס הרעיון בניצול משברים למיקסום רווחים הינו חיובי ונכון, ויש צורך בחתירה מתמדת לרווחיות,אולם רק באופן כללי כקו אופק רצוי.
יש להתחשב בתחום העסק, הנישה בתחום, המיקום וחוג הלקוחות,לדוגמא,סיכוייה של מסעדה בפריפרייה לנצל משבר בכדי להטמיע מנות חדשות ולקיים רווח נמוכים ללא שיעור מסיכוייה של מסעדה זהה במרכז, בדומה,מפעל טקסטיל,יצרן גלידה,וכו' ושוב,אני מתעקש,ישנם מצבים,בם אי הפסד משמעו רווח עצום, ולמרות עיסוקי ופרנסתי כיועץ,אני מעז לומר, שגם היועץ המקצועי הטוב ביותר,לא יוכל להבטיח לכל לקוחותיו בעת משבר את אותן התצאות , לי למשל, יהיה קל הרבה יותר להתאים בתי קפה למצב העכשוי מאשר מסעדות עילית הנסמכות על ייבוא פרודוקטים וחומרי גלם אקזוטיים ויקרים מחו"ל , רמת שירות ואירוח גבוהות מאוד,ותמחור אשר אינו נותן מקום רב למשחק. ועדיין, בכל עסק, יש לדעתי הקטן, צורך בזמנים כאלו בצירוף יועץ למערך,ובניצול כל האמצעים המרחביים בכדי להמשיך לעבוד, לשלם בזמן לכולם,לא להיכנס להליכי פיטורין !!! (מה עוד שעסק המפטר עובדים,ימצא עצמו באם ישרוד מגדיל הוצאות באופן ניכר לצרכי הכשרת אנשים חדשים בכדי לספק אותוה רמת שירות ו/או ייצור.)
אני חוזר ומדגיש,בעיקר בהתייחס ובצמוד לכותרות החדשות הכלכליות ובכלל בימים אלו, ישנם עיתים,בם עצם שימור פעילות עיסקית,תזרים מזומנים ,ואמינות מוניטינית לגבי יכולת עמידה בתשלומי ספקים,שכר עובדים,החזר הלוואות וכו',ייחשב כהצלחה,ואפילו הצלחה ראויה לציון מיוחד אם,בצמוד לקווים מנחים אלו,יש בידי היועץ למקסם רווחים על ידי חיסכון המאזן את הירידה בהכנסות,הרי שזה גובל בזכייה בפיס. קראו את מה שאומר נוחי דנקנר,הוא מתכונן מ2007!!!,קיצוץ של 25% בשכר ותמלוגים,האם הוא הוזה? אנו יועצים,איננו יכולים למכור קסמים או כשפים ,אני רואה חשיבות עצומה באמירת האמת ללקוח והיצמדות למציאות ולתנאים העוטפים אותנו ,לקוח שמחפש קוסם,או התחייבות לרווחים,זאת אפילו בימים רגילים קשה לתת,על אחת כמה וכמה היום מאוד קל לפזר הבטחות,ולפאר עצמנו בנוסח,זה עיסוקי וזו מומחיותי. כמו לשאול אדם בבניין בוער האם הוא מעוניין בג'קוזי ושמפנייה,לא,קודם כיבוי אש ועזרה ראשונה,אחר כך נופש.
עסקים הינו מושג ערטילאי ,בכדי לקבל מגוון של מומחים,עליינו להיעזר בשירותי חברה,ולא יועץ,חברה המרכזת מאגר מומחים בנישות ספציפיות,הגובה בעצם דמי תיווך בינך לבין המומחה,ובעצם " וכאן המקום להעמיק,ולפרוט את המושג הכללי "עסקים" האם אותו אדם יכול לייעץ למסעדה,לחברה המפתחת שבבים אלקטרוניים,ולרשת חנויות לכלי עבודה מכניים? הכיצד? אפילו החברות הגדולות במשק (ואני מדבר רק על התחום שלי ,ענף ההסעדה והאירוח,התחום בו אני מתמחה),קונגלומטים משותפים למחזיקי מניות ישראלים וזרים,המגלגלים מחזורים גולמיים של מאות מיליוני שקלים בשנה,בבואן לטפל בנושאים הדורשים ידע אשר אינו קיים ב"היסטוריה" או במאגרי הידע שלהם עצמם,פונים ליועצים מומחים,אם במערכי בטיחות מזון,הרי שאלו מהנדסי/טכנולוגים של מזון,אם בטעמים ושינויים במערכי ייצור והכנה,הרי פונים ליועץ מזון,ואם בייעול מערכי מיחשוב/אבטחת מידע/שידרוגי תוכנות ,הרי שפונים ליועץ מומחה בענף המחשבים.
איני מכיר אדם,ויהיה האינטליגנטי ביותר,וככל שילמד,היכול לאגד תחת כנפיו האישיות ידע כללי כה רב על ענפים שונים,המעסיקים מעמדים סוציו אקונמיים שונים,ופונים לקהלי לקוחות ממעמדות ומתרבויות מנטליות שונות,העובדות עם טכנולוגיות שונות הדורשות ידע (איך תדע לבצע ייעול במערך תצרוכת האנרגיות של מטבח מרכזי המייצר 8000 מנות מזון ביום,ל40 מקומות עבודה שונים,אם אינך יודע מהי אינדוקציה,מהן שיטות הולכת החום הקיימות וכיצד ניתן לנצל כל אחת,או מה ההבדל בין קומבי לקונווקטומט,מהו צ'יל בלסט,ומה תפקידו. לסיכום,כל שאני מנסה לומר הוא כך,בבואי ללקוח,ובקבלתי על עצמי פרוייקט,עליי להיות מסוגל להסביר לו באופן שיהיה מובן והגיוני לחלוטין בעיניו,כיצד ואיך אני מתכונן לבצע את מהלכיי,ומהי קשת התוצאות האפשריות,עלי להיות ממוקד,ברור,ולדבר בשפה אותה מזמין העבודה יבין. ההיסטוריה הקצרה של עולם העסקים המודרני מצביעה על העובדה כי בעיתות משבר,שורד מי שמתאים עצמו. יש סיפור יפה של חז"ל,המתאר מה עובר על העצים בסופה עזה,ארזי הלבנון התמירים והבוטחים,עומדים גאים מול הרוח.
עד אשר היא שוברת אותם לשניים,כמוהם הברושים והאורנים,הנאבקים מול הרוח עד שנבקעים,ומנגד,קני הסוף,כאשר באה הרוח,מתאימים עצמם לה ואינם מתעלמים או מתנגדים,וכאשר חולפת הסופה ונוסעת הלאה,מזדקפים הקנים מחדש,נקיים יותר וחזקים מעט יותר. לו אני בעל עסק,הייתי דורש לדעת מי המומחים המוכרים של החברה המייעצת בתחום,וכאן עולה השאלה כמה מומחים (אשר לרוב אינם זולים)יכולה חברה לאגד,ועל כמה תחומים היא יכולה להתפרש ועדיין לתת מענה ברמה מקצועית(לא רק עיסקית) טובה. ה "יתרון" בחברה מייעצת הינו האפשרות לאתר מומחה לצרכים ספציפיים שהם,לאחר שהגיעה למסקנה כיועץ עיסקי שיש צורך במומחה מתחום מסויים,והחברה תקל על בעל העסק בכך שאיתורו והבאתו יעשו על ידה. הרי שעלותו של אותו מוחה לעסק תהיה כפולה מכיוון ויש צורך לשלם לו,ושוב,לא מעט,ויחד עם זאת יש צורך לשלם לך עלולה גם לעלות הבעייה של הזמנת יועץ זול ע"י חברה בכדי למקסם את אחוז הרווח שלה בעיסקה ולשלם פחות ליועץ,ומי ש"אוכל אותה"בסופו של דבר הינו מקבל השירות,המפרנס בעצם שני גופים למען מטרה אחת.
הכותב הוא רונן רזניק, שף יועץ מזון ומדריך קולינרי 0526-409883
אוהב לאכול ואוכל באהבה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שף רונן רזניק,שף פעיל,יועץ מזון ומדריך למקצועות הבישול.

חבר בקהילת שפים של על השולחן ודה מארקר קפה

אב לשלוש,תושב חיפה.

rreznik65@gmail.com

0528-254818

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן חואן רזניק

מאת: רונן חואן רזניקעסקי מזון13/02/091944 צפיות
עיצרו את הסחרחרה !

מאת: רונן חואן רזניקמתכוני סלטים13/02/092911 צפיות
סלט סלסה קאריבי מתכון של רונן חואן רזניק סלט קיצי מרענן מטבח: קאריבי • מנות: 2 • רמת קושי: קל • זמן הכנה: 20 דקות • זמן כולל: 20 דקות

מאת: רונן חואן רזניקמתכוני עוף13/02/0910455 צפיות
• מנות: 2 • רמת קושי: קל • זמן הכנה: 10 דקות • זמן בישול: 20 דקות • זמן כולל: 30 דקות • שיטות הכנה: אפייה, טיגון ,

מאת: רונן חואן רזניקמתכוני רטבים13/02/0910072 צפיות
באדיבות מלון "majestic grande hotel bangkok"


מאת: רונן חואן רזניקעסקי מזון02/02/091693 צפיות
נושא השירות המקצועי

מאת: רונן חואן רזניקמתכוני בשר25/01/096060 צפיות
ישן וטוב,לאינדיבידואלים חובבי מאכלים קרושים בלבד !

מאמרים נוספים בנושא עסקי מזון

מאת: עופר שלועסקי מזון18/07/213659 צפיות
תנור אפייה תעשייתי

מאת: עופר שלועסקי מזון26/02/214062 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: דניאל מלמדעסקי מזון16/02/205525 צפיות
מסעדת NG נווה צדק הינה מסעדת בשרים הותיקה והאיכותית מאז שנת 2003. הבשרים הכי איכותיים. קראו מה הלקוחות ממליצים על המסעדה.

מאת: רועי כץעסקי מזון16/12/1810514 צפיות
מעוניינים באוכל מוכן לשבת? מתגעגעים לטעמים של בית? את ארוחת השבת הקרובה שלכם כבר תרכיבו מאוכל ביתי מוכן, טעים להפליא, אוכל עם טעם של בית. את התחושה החמימה הממלאת את הלב עם כל ביס בארוחה המתבססת על אוכל ביתי קשה לתאר במילים. גם כאשר ישנן עשרות מסעדות גורמה המציעות מנות מודרנית מעוצבות, רוב האנשים עדיין מתגעגעים יותר מכל לאוכל של בית כי אחרי הכל מאין כמו אוכל של בית.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183354 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173149 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: שרון צרפתיעסקי מזון13/08/173514 צפיות
בהחלט לא חייבים לצאת מן הבית כדי לקבל ארוחה שהיא גורמה, ובדיוק לפי הטעם האישי של הסועדים. בלי לקום מהכסא, בלי לאחר, בלי לחכות למלצרית ועם כל הפרטיות של הבית האישי של כל אחד ואחד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica