חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קידום אתר SEO כל השלבים מהתחלה לסןף

מאת: יוסי אותמזגיןקידום אתרים07/07/20091189 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
בחירת מילות מפתח לאתר

מילות מפתח הן המילים, או הביטויים, שכאשר הגולש מקיש אותן במנוע החיפוש אנו מעוניינים שהאתר שלנו יופיע במיקומים גבוהים כמה שיותר במסך התוצאות.

השלב הראשון בתהליך קידום אתר הינו איתור ביטויים ומילות מפתח מתאימות לצורך קידום האתר - מושגים המתאימים לנושאים שבאתר, ושיביאו את תנועת הגולשים הרצויה לאתר שלנו.

שלב זה הוא אולי החשוב ביותר בתהליך הקידום. בחירה של מילות המפתח הלא נכונות עלולה לגרום להשקעה עצומה בהבאת האתר למקומות גבוהים עבור מילים אלו, ללא כל תמורה ממשית לבעלי האתר.

לדוגמא, אם ברשותנו אתר לשיווק שירותי גרפולוגיה, היינו רוצים שהאתר יגיע למקומות גבוהים כאשר יוקשו המילים או הביטויים הבאים ע"י הגולשים במנועי החיפוש:

גרפולוג, גרפולוגיה, גרפולוגים, כתב יד, זיופי חתימות, הכוונה מקצועית, אבחון גרפולוגי, השמת עובדים וכו'.

מחקר שוק ובדיקת המתחרים

בחרנו את מילות המפתח - וכעת עלינו לראות - מי הם המתחרים האחרים על מילות המפתח שבחרנו ?

סקירת המתחרים תיתן לנו מידע חשוב רב:

1.        יתכן שהמתחרים מקדמים את עצמם עבור מילות מפתח שאנחנו פספסנו. בדיקת אתרי המתחרים יכולה לתת לנו הזדמנות למצוא מילות מפתח חדשות שבהן נהיה מעוניינים.

2.        על ידי סקירת אתריהם של המתחרים והמאמצים שהם מבצעים על מנת להופיע במקום גבוה במנועי החיפוש נוכל לבנות תוכנית קידום המתאימה לאתר המותאמת לתחום בו הוא מתחרה ולתחרות הקיימת בתחום.

3.        יתכן ונגיע למסקנה שהתחרות עבור מילת חיפוש מסויימת קשה מדי ולכן נשקיע בה פחות מאמצים, לפחות בשלבי הקידום הראשוניים. במקומה נשקיע משאבים במילות חיפוש שעבורן יש לנו סיכוי טוב יותר להתברג בדף התוצאות הראשון.

שיפור ביצועי האתר, קוד האתר ומבנה האתר

אחרי שהמטרות הוגדרו באופן ראוי, נתחיל במלאכת הקידום עצמה.

קידום אתר מורכב משינויים פנימיים בתוך האתר, אך בעיקר מעבודה הנעשית מחוץ לאתר, ברשת האינטרנט.

בשלב ראשון יש לדרוש מן המתכנתים לשפר את קוד האתר על מנת שיותאם למנועי החיפוש ככל האפשר:

·         ביצועים – בדיקת מהירות עליית הדפים השונים באתר. נתון זה נגזר בעיקר מן התשתית שעליה יושב האתר ותוכנם של הדפים עצמם: האם הם גדולים מדי ?  מכילים הרבה גרפיקה ותמונות ?  דפים שאינם עולים במהירות מספקת יכולים להיות בעיתיים עבור הרובוטים של מנועי החיפוש ובעיקר עבור הגולשים עצמם.

·         תיקון שגיאות בקוד והתאמתו לסטנדרטים - החשיבות של עמידה בסטנדרטים, מלבד התאמת האתר לדפדפנים שונים, היא הביטחון שמנועי החיפוש יבינו את התוכן של האתר ויאנדקסו אותו כראוי. אתר הכתוב לפי הסטנדרטים הוא גם אתר יציב יותר.

·         בדיקת קישורים – בדיקה שאכן כל דפי האתר מקושרים, קרי, ניתן להגיע אליהם מתוך האתר עצמו. כמו כן, בדיקה שכל הקישורים, הפנימיים והחיצוניים, אכן פעילים. הימנעות משימוש בקישורים מתוחכמים או עמוקים מדי. הקישורים יהיו טקסטואליים ופשוטים ויכילו מילות מפתח.

·         שימוש בתגים והחדרת מילות מפתח – הכנסת תגים, כותרות חיצוניות ופנימיות והחדרת מילות מפתח שבחרנו, למקומות הנ"ל, וזאת על מנת להגדיל את חשיבות האתר עבור מילות המפתח. המקום החשוב ביותר להכנסת מילות מפתח הוא תג Title ואחריו תגיות H1 ו- H2.

·         ארגון האתר במבנה היררכי - בדיקה שהאתר מאורגן במבנה היררכי והגיוני המדגיש את הנושאים המרכזיים של האתר, ושינוי מבנה האתר בהתאם לצורך. שימוש במפת אתר מומלץ מאד, במיוחד עבור אתרים גדולים.

·         פחות גרפיקה ויותר טקסט – אתר המכיל יותר טקסט ופחות גרפיקה הוא ידידותי יותר למנועי החיפוש. אתר המתבסס ברובו על פלאש איננו ידידותי למנועי החיפוש משום שאלה יתקשו לאנדקס טקסט מתוכו. אם האתר אמנם מבוסס ברובו על גרפיקה יש להכניס טקסטים המכילים את מילות המפתח, בצמוד לרכיבים הגרפיים. על הטקסט להיות גלוי לעין וקריא.

שיפור התכנים באתר

לאחר שדאגנו לתקינות הקוד והמבנה של האתר, נבצע שינויים קלים לתכנים הנמצאים באתר על מנת להתאימם למנועי החיפוש. השינויים כוללים הוספה של מילות מפתח בטקסטים ובכותרות הדפים, הגדלת כמות הטקסט באתר וכמות הדפים הכוללת שלו, הוספת קישורים פנימיים רלוונטיים ועוד. זהו אחד הנושאים החשובים ביותר בקביעת מיקום האתר. יש להימנע מפיתוח רוב האתר בטכניקות גרפיות, למשל פלאש. אם חשוב לכם שתוכן אלמנט גרפי יאונדקס במנועי החיפוש, כתבו אותו גם כטקסט רגיל. זכרו: מנועי החיפוש אינם יודעים לזהות ולאנדקס טקסט מתוך אלמנט גרפי, למשל תצוגת פלאש או פשוט תמונה.

אל תנסו להתאים את כל הדפים לכל מילות המפתח - מומלץ לקחת דף ולבצע אופטימיזציה לשתיים-שלוש ממילות המפתח. לאחר מכן קחו דף נוסף ובצעו בו אופטימיזציה לשתיים-שלוש מילים נוספות. המשיכו בפעולה זו עד שתכסו את כל מילות המפתח בין כל דפי האתר. היזהרו מהזנה מוגזמת ומלאכותית של מילות המפתח.

נושא התכנים זוכה להרחבה בהמשך, בדף "כתיבה נכונה של תוכן לאתר אינטרנט".
 

רישום במנועי חיפוש ואינדקסים והשגת קישורים חיצוניים

נושא חשוב מאד בקידום אתרים הוא רישום באינדקסים שונים, רישום במנועי החיפוש המובילים והשגת קישורים חיצוניים המקשרים לאתר. רישום באינדקסים משיג שתי מטרות: המטרה הראשונה היא תנועת גולשים המגיעה אל האתר מתוך אינדקסים אלו, המתעניינים בנושאי האתר. המטרה השנייה היא השגת קישורים נכנסים אל האתר, המעלים את הדרוג שלו עבור מנועי החיפוש.

אינדקסים ומנועים ראויים לציון הם גוגל, DMOZ ,  Yahoo, Walla, אולביז, ו- MSN.  כמו כן נרשום את האתר באינדקסים הספציפיים לנושאים בהם הוא עוסק. התיאור עבור כל אתר יעבור מיטוב על מנת למשוך את הגולשים לבקר באתר.

כאמור, קישורים נכנסים הם אחד המפתחות החשובים להשגת מקום גבוה במנועי חיפוש. לפיכך, לאחר שטייבנו את האתר עצמו, נערוך קמפיין או פרויקט להשגת קישורים מאתרים אחרים, וכן להחלפה הדדית של קישורים עם אתרים בנושאים רלוונטיים.

הדרכים להשגת הקישורים יכולות להיות מגוונות - החל מחברים בעלי אתרים, תשלום לאתרים על מנת לקבל מהם קישור, פרסום מאמרים, השתתפות בפורומים, פרסום האתר מחוץ לרשת, השתתפות בתוכנית שותפים וניהול מסע פרסום בתשלום, במיוחד בגוגל, ובמיוחד לפי תשלום פר קליק. אם הדבר בשליטתנו, יש לעמוד על כך שהקישורים המצביעים לאתר שלנו יהיו איכותיים עד כמה שניתן, קרי, יתבצעו מדפים איכותיים וסמכותיים בתחומם, מדפים בעלי פייג'רנק גבוה שקישורים רבים מצביעים אליהם, מדפים המכילים מעט קישורים יוצאים וחשוב מאד: הקישור לדף שלנו יהיה טקסטואלי ויכיל מילות מפתח הרלוונטיות לאתר שלנו.

 

תחזוקה שוטפת של האתר

לאחר שקידמנו את האתר יש לשמור על כך שיישאר מותאם למנועי החיפוש - כאשר אנחנו מעדכנים את דפי האתר, או מוסיפים תוכן חדש לאתר, יש לוודא שהוספת התכנים לא תפגע במיקומו של האתר, וכן שגם התכנים החדשים יאונדקסו, כלומר יזוהו כראוי במנועי החיפוש. בעת הוספת תכנים יש לתת דגש גם למילות המפתח, אם כי לא באופן מוגזם. מנועי החיפוש מבקרים בתדירות גבוהה יותר בדפים שהתעדכנו.

כמו כן במידה ומדובר בנושא תחרותי - ניתן להגיד שקידום האתר לא נפסק לעולם - עבור הנושאים התחרותיים באמת מומלץ שאיש קידום אתרים יעסוק בתחום זה באופן קבוע.

חשוב מאד להיות גמיש ודינאמי. מנועי החיפוש משתנים כל הזמן ולעיתים דברים שעשיתם ועזרו לכם בעבר יזיקו לכם בהווה או להיפך. עליכם להישאר עם אצבע על הדופק ולעקוב כל הזמן אחר השינויים והשפעותיהם על האתר שלכם.

 

מה לא כדאי לעשות

בעת כתיבת התכנים נסו לחשוב על הגולש המגיע לאתר: האם הטקסט ייראה לו מעניין ?  האם יפיק תועלת מן המידע שפרסתם לפניו ?  האם כאשר הוא מקיש מילת חיפוש הוא אכן גם יראה אותה באתר שלכם.

לכן, אל תנסו לרמות את מנועי החיפוש ע"י שימוש בטכניקות פסולות כמו שימוש מוגזם ומלאכותי במילות מפתח, כתיבת טקסט שאינו נראה לעין אנושית, שכפול דפים ועוד. באיזשהו שלב עלולים מנועי החיפוש לעלות על הטריקים הללו ולהעניש אתכם בהורדת הדרוג שלכם או אף הוצאתם לגמרי מתוצאות מנוע החיפוש.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי אותמזגין

מאת: יוסי אותמזגיןטלוויזיה31/08/091285 צפיות
כבר הרבה זמן בוער לי לכתוב לך את המכתב הזה.עצוב לי שזה קורה רק עכשיו כשכבר אין סיכוי שתקרא אותו.רציתי לשתף אןתך בכמה מחשבות שרצות לי בראש בשלושת החודשים האחרונים מאז התפןצץ הסיפור שלך,ובעיקר מאז יום חמישי הקודם,היום האחרון בחייך.

מאת: יוסי אותמזגיןמתכוני קינוחים06/07/091824 צפיות
מה ילדים הכי אוהבים בעולם...שוקולד,אין בילוי יותר טוב עם הילד או הילדה מאשר להכין איתם כדורי שוקולד מתאים לכל מסיבת יום הולדת ואירוע עם ילדים וגם אפילו סתם להכין קינוחים לשולחן שבת

מאת: יוסי אותמזגיןמתכוני קינוחים14/06/091448 צפיות
קינוח בהשראת ממתק הילדות האהוב. הרעיון נשאר זהה - תחתית פריכה, גבעה של קרם וציפוי שוקולד. בקרמבו שלי התחתית עשויה פצפוצי אורז מצופים שוקולד ונוטלה (מי שמתעצל יכול להשתמש בעוגיות עגולות קנויות), בתפקיד הקרם מככבת קצפת שוקולד לבן וקפה, ואת הכל עוטף ציפוי שוקולד קראנצ'י ומתפצפץ בפה (כמו ציפוי של ארטיק).

מאת: יוסי אותמזגיןמתכוני קינוחים11/06/092766 צפיות
היא עוברת מדור לדור במשפחה ותמיד קוצרת אינספור מחמאות וליקוקי שפתיים,לפעמים נדמה כי לעולם לא תעלם מהתפריט של המסעדה, קבלו את המפתה החדשה - עוגת שוקולד אלוהית!

מאת: יוסי אותמזגיןמתכוני קינוחים10/06/095157 צפיות
מכירים את זה שאתם יושבים בבית קפה ובא לכם משהו מתוק לקינוח והעוגת פירורים נראית טוב אבל מה זה יקרה,אז הינה לכם המתכון עוגה מדהימה קלה להכנה,פשוט מעולה.

מאת: יוסי אותמזגיןרוחניות - כללי09/06/091434 צפיות
לפני שנים ספורות יצאו עיתונים רבים בארץ ובעולם בכותרות רעשניות המכריזות כי לראשונה טוענים אנשי מדע כי יש חיים לאחר המוות!!! נצטט כאן לדוגמא כתבה מן העיתונות ''יש חיים לאחר המוות טוענים - בפעם הראשונה - אנשי מדע רופאים ופסיכיאטרים שחקרו במשך שנים ארוכות חולים שנחשבו מבחינה רפואית למתים, וחזרו אח''כ לחיים-מצאו קווים משותפים בסיפוריהם המעידים, לדבריהם, כי המוות אינו חידלון.

מאת: יוסי אותמזגיןגלגול נשמות09/06/091348 צפיות
המדע טוען שיש חיים לאחר המוות על ידי מספר הוכחות כמו מוות קליני שההגדרה המדעית למוות היא דום לב, אין גלי מוח, אין אספקת חמצן לתאי מוח, ירידה בטמפרטורת הגוף, ושיתוק עולם התחושות.

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213422 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211710 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183560 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172903 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172646 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172489 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172528 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica