חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול איכותי של תיק לקוחות בשוק הקמעונאי

מאת: אסף הדרמכירות21/05/20111349 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מנהל תיק לקוחות בשוק הקמעונאי הינו איש מכירות יחודי, בנוסף לפן המכירתי הוא משלב בעבודתו גם פן תפעולי. את מרבית, אם לא את כול פגישות המכירה שלו, הוא מבצע בנקודת המכירה למול הבעלים או אחד המנהלים.

תהליך והתנהלות המכירה בעולם הקמוענאי דורש מאיש המכירות לתת דגש רב יותר למוצר המוצג על המדף. תהליך נכון ואיכותי כמו בכל תהליך מכירתי מסייע להגדיל את ביצועי המכירה הקמעונאית בעשרות אחוזים.

 איך עושים זאת בצורה יעילה ואיכותית?

למנהל תיק הלקוחות בשוק הקמעונאי  יש  עשרות ואף לעיתים מאות לקוחות. בכדי לייעל ולמכסם את זמן הביקורים עליו לתכנן מראש את יום הביקורים שלו אצל לקוחותיו.

תכנון ביקורים יומי בנקודות מכירה הוא כלי הכרחי.תכנון איכותי לוקח מראש את מספר הלקוחות המבוקרים, זמן הנסיעה ושעות העבודה. כמובן שיש לקחת בחשבון הערכה למשך שהייה אצל כל לקוח.

יש לקחת בחשבון את מסלול ביקור הלקוחות – תכנון מסלול אופטימלי המשלב מינימום זמן נסיעה ומכסימום לקוחות באזור מוגדר מראש (במקרים חריגים יש לזנוח לקוחות קצה ולהעבירם לטיפול טלפוני).

הממוצע ביקורים בשוק הקמעונאי למנהל לקוחות הוא אחד לשבוע. ישנם לקוחות שדורשים יותר מביקור אחד (ולעיתים זה נעשה טלפונית) ויש כאלו פחות. משך הביקור תלוי בלא מעט גורמים:  באם הקמעונאי עסוק עם לקוחותיו או לא, באם הוא עם ספק אחר, באם יש לו טענות על הזמנות קודמות וכיוב.... ניתן להעריך זמן ביקור ממוצע איכותי  אצל לקוח כ 45 דקות מעבר לשעה אחת זה כבר יותר מדי...

מספר הביקורים הממוצע האיכותי ליום נע בין 12 ביקורים (ביום עבודה של 9 שעות) ועד 20 לקוחות. ישנם מנהלי לקוחות שמבקרים גם 30 לקוחות ביום והתוצאות נראות בהתאם.

מספר הביקורים תלוי בלא מעט  גורמים משפיעים כגון: תדירות הזמנה, גודל לקוח, מרחק גאוגרפי ועוד.

ניהול איכותי של תיק לקוחות נע בין 80-100 לקוחות שבועיים, ניתן גם להגיע ל 150 כך שמרבית הביקורים הם אחת לשבועיים. מעבר למספר זה מנהל הלקוחות הולך לאיבוד.

לאחר תכנון  יום הביקורים יש לבצע הכנה ראויה לביקור– מנהל הלקוחות חייב להגיע מוכן לביקור ולהביא עימו חומר עזר הנדרש  מראש (גביה, זיכויים, חשבוניות וכיוב) .

לפני כל כניסה ללקוח יש להגדיר את מטרת הביקור. לא בכל כניסה ללקוח מתבצעת  מכירה.- גם שיחת חולין וישיבה על כוס קפה היא מטרה. חיזוק הקשרים , סחירת במידע  עסקי על מתחרים, גבייה, החדרת מוצר מסוים, כל אלו הן מטרות לא פחות חשובות .

איש המכירות חייב לקחת בחשבון את הזמן הטוב ביותר עבורו ועבור הלקוח שלו, העדיפות היא לבקר בשעות בהן הקמעונאי נמצא בחנות ואינו נמצא בלחץ עם קהל הלקוחות שלו כך שיוכל להתפנות מעיסוקיו. בנוסף, יש לנסות ולהעריך את משך השהייה בנקודת המכירה מראש, הלקוח הקמעונאי חייב לקבל את תשומת הלב התמידית.

 מה עושים כאשר מגיעים לנק מכירה?

בכניסה לנקודת המכירה יש לפגוש ראשית את הקמעונאי ולנהל עימו שיחת חולין קצרה המלווה בהתעניניות אישית. מרבית הקמעונאים אינם אוהבים את אנשי המכירות הרצים ישירות למדף שלהם. מהלך זה יוצר אנטגוניזם מהיר בקרב הקמעונאי.

בשלב הבא, יש לבצע סקירה קצרה בשטח החנות ולבדוק באם נערכו שינויים (מהביקור האחרון)  היכולים להיות לטובה או לרעה בהווה או בעתיד הקרוב (לדגומא : שיפוץ או שינוי של אחת הפינות בחנות/קטגוריות יכולה להוביל לפגיעה בתצוגות או למינוף פוטנציאלי של  מוצרים מסוימים).

בסיום הסקירה יש להגיע לשטח המדף היעודי ולבדוק את הסחורה המוצגת – סידורה לפי פלונגרמה, הנראות שלה, תקינות ובמקרים מסוימים גם התוקף. יש לעבור על כלל התצוגות חוץ מדף (כגון סטנדים, במות, מקררים...) ולבדוק באם יש שינוי כלשהו בקרב המתחרים (השקת מוצר חדש, מבצע....). בכל שינוי יש להפנות את תשומת לבו של הקמעונאי. באם ישנם בעיות בציוד יש להפנות את תשומת ליבו של הקמעונאי ולטפלם במקום.

 יש לבצע רישום של החסר על המדף ולהכנס למחסן לבדיקת מצב המלאי. מילוי שטח המדף והתצוגות בישומתו של איש המכירות נתפס כאקט חיובי ומרבית הקמעונאים מעריכים זאת.

 רק בשלב הזה יש להתחיל את ביצוע ההזמנה. הכרחי לבצעו מול המדף ובצמוד לקמעונאי וזאת אחרי ידיעה אמיתי על מצב המלאים. כאן יש ניסיון מצד איש המכירות לנסות ולהרוויח עוד שטח תצוגה ולבכות על "חגיגית המתחרים" .ההזמנה נעשית באמצעות מסופון או פנקס הזמנות מסודר. יש להתחיל תמיד במוצרים במבצע ובהשקה (במוצרי המבצע אין להתחיל במוצרי הלוס לידר) לאחר מכן יש לעבור על כלל המוצרים המופיעים במגוון הרשימה. בסיום ההזמנה יש לחזור שוב על המבצעים הרלוונטים  ולנסות להשתמש בכלי ההנחה בכדי להגדיל את ההזמנה. בכל שלב ההזמנה  יש להציג את  כלל הידע הנדרש (מבצעים, פרזנטור, מוצרים חדשים....)

 כאן יש צורך להדגיש- מנהל הלקוחות  חייב להיות תמיד מוטה מכירה לצרכן (sell out)  לאורך כל תהליך המכירה. לדוגמא, בהשתמש בתקציב הנחה לטובת מבצע כלשהוא עליו להתעקש מול הקמעונאי כי האחרון יגלגל את ההנחה לטובת הצרכן הסופי ולא ישמור אותה אצלו . בגלגול לכיוון הצרכן הסופי מגדיל הקמעונאי את הסיכוי לכמות מכירה גדולה יותר של יחידות מוצר, סבב מדף גבוה וכך למעשה מגדיל את הכנסתו בסוף היום.

במכירה ישירה לקמעואני ( SELL IN ) יש לקחת בחשבון מספר מרכיבים: יש לוודא עם הקמעונאי על אפשרויות המכירה של המוצר בנק' המכירה תוך מתן דגש על מחיר אטרקטיבי, תצוגות נגישות לצרכן ונראות מכסמילית במיקומים אידאליים. אף איש מכירות אינו רוצה למצוא את הסחורה שלו חבויה בצד החנות ,מתקלקת או סגורה במחסן. 

בעסקאות גדולות מאוד על איש המכירות לעשות הכל בכדי לוודא התפרקות סחורה בזמן סביר וזאת בכדי להגדיל את המכירה ולא להקדימה. בביצוע ההזמנה יש לשאוף להגדלת יחידות ההזמנה ובמקביל להחדרת מוצרים חדשים ונבחרים. החדרת ציוד עזר נוסף תמיד תתקבל בברכה.

 בסיום הביקור בצאתו מנקודת המכירה, איש המכירות חייב להקדיש מספר דקות לסיכומם הביקור – מה הושג ומה לא הושג, בעיות שעלו וצורך לפתרונם בביקור הבא.  

 עוד שתי המלצות חשובות שאיש המכירות חייב לאמץ לעצמו  :יש לשאוף להגיע עם נתוני מכר, לרתום את הקמעונאי למספרים ולהציג בפניו גידולים ומצבו למול מתחרים.

 יש להזהר להשתמש בכלי הנחת המחיר שברשותו ביתר שאת ובזלזול. – לאיש המכירות הקמעונאי יש לעיתים קרובות מרווח הנחה בו הוא יכול לתמרן עם חלק מלקוחותיו. עליו לשמר כלי זה ולהשתמש בו במקרים חריגים בלבד לפי שיקול דעתו העסקית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף הדר

assaf@marketings.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף הדר

מאת: אסף הדרמכירות21/06/111778 צפיות
אזור הקופה הינו אזור המהווה תוספת כוח משמעותית בנקודת המכירה הקמעונאית. לא מעט סקרים ומחקרים נערכו סביב אזור זה והיכולת שלו להשפיע על תוצאות המכירה. קו הקופה הינו למעשה האזור הקרוב, סביב הקופה הכולל גם את החלל האחורי לעמדת הקופאי. זהו האזור האחרון בו הקונה נמצא באינטרקציה בינאישית עם המוכר ולעיתים אף היחידי בכל מסעו בנקודת המכירה. יש לקחת בחשבון שזהו אזור סואן בנקודת המכירה וללא אסטרטגיה ומסחור נכונים יכול לגרום לנזק לא קטן בנקודת המכירה. יותר מ 70% מהקונים מתפתים לרכוש מוצרים בקו קופה וחלק לא מבוטל של קמעונאים מנסה ליישם זאת ללא הצלחה . כך אזור הקופות בלא מעט חנויות נראה לעיתים אחרי מלחמה עמוסה במוצרים של "הרגע האחרון

מאת: אסף הדרמכירות13/06/1111534 צפיות
בעלי עסקים ומנהלי ארגונים צריכים לשאול את עצמם לא פעם עד כמה הם מרוצים מאופן התפקוד והביצוע של מערך המכירות? האם הם באמת מכירים את אנשי המכירות והמקצועיות שלהם? מהי רמת הפיקוח והבקרה עליהם, מה נעשה בנקודת המכירה והחשוב מכל – כיצד ניתן לנצל את רצפת המכירה בצורה המקסימאלית?

מאת: אסף הדרמכירות26/05/112053 צפיות
מנהל מכירות שטח הינו הגורם המשמעותי והמשפיע ביותר במערך המכירות בארגון. באחריותו להוביל את מערך המכירות של הארגון לגידולים בהכנסות ולשמירה על הרווחיות, הוא עושה זאת תוך הנעה ובקרה על צוות עובדיו בשילוב ניהול רציף של ממשקי עבודה. עבודתו של מנהל המכירות אינה קלה והוא נדרש לעמוד במשימות רבות ותובעניות וזאת בצורה רצופה. לפיכך, הוא נדרש להשתמש במספר כישורים ויכולות לצורך מיכסום הצלחת תפקידו. אסף הדר מרכז את הכישורים הקריטיים למנהל מכירות השטח להצלחה בתפקידו.

מאת: אסף הדרמכירות22/05/111450 צפיות
שימוש בכלי ההנחה יכול לסגור עסקה ומצד שני יכול גם להפילה כאשר מעניקים הנחה יש צורך לעשות זאת בצורה נכונה ואיכותית. אסף הדר חושף 6 סודות על שימוש יעיל בכלי בתהליך המכירה.

מאת: אסף הדרמכירות13/05/111782 צפיות
בכדי למקסם את פעילות מערך מכירות ואנשי השטח יש צורך במערך תמיכה אחורי איכותי של פונקציה מקצועית , מתאמת מכירות.

מאת: אסף הדרפיננסים וכספים - כללי 11/05/112043 צפיות
אין ארגון או חברה שאינה נכוות בשלב מסוים מלקוח כזה אור אחר. החוכמה היא לנסות לזהות ולהקדים תקופה למכה. לפניך מדריך מקוצר של מנגנון "אורות אדומים" , מערכת התרעותהמהווה כלי עזר ראשוני לאיש המכירות/מנהל המכירות לזהות לקוח בקשיים.

מאת: אסף הדרמכירות11/05/1110388 צפיות
חוש הראיה הינו החוש הראשוני והעיקרי המשפיע על הקניה על מנת למשוך את חוש הראיה יש לדאוג לנראות וסידור המוצרים. הפלנוגרמה, תכנון וניהול סידור המוצרים על המדף, היא כלי המרכזי לצורך מטרה זו. ישנם לא מעט נקודות מכירה בהן פלונגרמה איכותית הנבנית ע"י אנשי מקצוע מגדילה את המכירות בעשרות אחוזים. פלנוגרמה נכונה מורכבת בראש ובראשונה על בסיס ניתוח דוח מכירות קטגוריאלי של החנות ו/או חנויות נוספות, על פי רוב באמצעות תוכנות מקצועיות סטטיסיטות לחלוקת שטח המדף.

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/226115 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211888 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202617 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202467 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162163 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152131 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151745 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica