חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימוש מושכל בכלי ההנחה

מאת: אסף הדרמכירות22/05/20111451 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בדר"כ  כאשר מציגים מחיר בפני הלקוח זה האחרון מבקש הנחה. זהו הטבע האנושי שלנו כלקוחות וכישראלים. מי שלא התכונן היטב לשלב מכריע זה, ימצא את עצמו, במקרה הטוב, מסיים משא ומתן ברווח נמוך, ובמקרה הפחות טוב, יאבד את העסקה.

אם הלקוח מבקש הנחה, זו סיבה טובה לחייך. בקשת  ההנחה מהווה למעשה סימן להתענינות במוצר או בישרות וכל מה שנותר הוא להגיע להסכמה לגבי המחיר.

1.     הצע את ההנחה בעצמך.

רוב הלקוחות אינם פוסחים על בקשת ההנחה . לכן ככל שזה נשמע תמוה, כדאי למוכר להקדים תרופה למכה וליזום את ההנחה. כאשר היוזמה להנחה מגיעה מצד המוכר, הוא מוביל את המשא ומתן ומכתיב את "מסגרת ההנחה". כשהקונה מקבל הנחה בגובה X שקלים, הוא מבין שגם אם יקבל הנחה נוספת, היא תהיה נמוכה יותר מההצעה המקורית. לעומת זאת, אם הקונה (לקוח) יעלה ראשון את נושא ההנחה, הוא עלול לפתח ציפיות להנחה גבוהה יותר מאשר המוכר מתכוון ויכול לתת.

2.     המנע מאחוזים.

 כאשר מציעים ללקוח 5% הנחה, זה נשמע מעט (במשביר לצרכן הוא רגיל לקבל 60%!), לעומת זאת, כאשר מציגים את אותה ההנחה בכסף - 480 שקלים (מתוך 9,600 שקלים) זה נשמע הרבה יותר.  בנוסף לכך, אם ההנחה תצוין באחוזים, הלקוח עלול לבקש הנחה נוספת (קל יותר ללקוח לדרוש 5% נוספים), מה שפחות סביר שיקרה אם היא מוצגת בשקלים.

3.     שתי חזיתות

כדאי לפתוח שתי חזיתות: אחת המחיר והשנייה – תנאי תשלום/אשראי .

המשא ומתן יכול להתנהל לגבי שני מרכיבי התשלום והיחס ביניהם. לדוגמא, ככל שהמחיר יורד מספר התשלומים יורד איתו, ולהיפך.

בדרך זו ישנה תחושה של רווח כפול - הלקוח מרגיש שיש בידו שליטה כי הוא יכול לבחור בין אפשרויות, והמוכר מצידו יכול לתמרן את הרווח מעסקה בין פריסת התקבולים והמחיר כולו. אם מציגים בפני הלקוח רק את ההנחה על המחיר, המשא ומתן ייסוב כולו סביב המחיר.

4.     חובה להשאר שוליים

 אם המשא ומתן התחיל במחיר אשר שולי הרווח נמוכים מאוד, כושר התמרון מוגבל. לכן, כדאי לקבוע מראש מהו המחיר שבו מעוניינים למכור את המוצר, להוסיף לו אחוז מסוים למו"מ ולבנות אסטרטגיית הנחה קבועה שתשאיר חופש תמרון.
לדוגמא: הנחה ראשונית בשיעור 7%, אחריה, "קוואץ'" ב-3% נוספים, ובמקרים נדירים , הנחה נוספת בגובה 4%. 

 גיבוש אסטרטגיית הנחה קבועה, שמהלכים ידועים מראש, מעניקה ביטחון, הדרוש בכל משא ומתן. כמוכר, לא תהיה עסוק בשאלה "מה אעשה בשלב הבא?".
אין להתפלא אם לאחר ההנחה הראשונה, הלקוח יבקש מיד הנחה נוספת – כמעט תמיד המשא ומתן מתחיל לאחר ההנחה הראשונה.

5.     איך משלמים

טעות נפוצה היא לשאול את הלקוח באיזה אמצעי תשלום הוא מתכוון להשתמש .  כל מי אדם שני המבין במשא ומתן יענה מיד: "במזומן" וכך ייגלה מה מחיר הרצפה וידרוש (ולרוב, גם יקבל) את אותו הסכום בתשלומים.
יש לזכור- אם ללקוח יש אפשרות לשלם במזומן, הוא יציין זאת בעצמו.

6.     המספרים הקטנים

כדאי להשתמש במחירים לא מעוגלים כגון, 492, 513, זה עושה רושם שאתה מדויק ולא "מעגל מחירים".

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף הדר

assaf@marketings.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף הדר

מאת: אסף הדרמכירות21/06/111778 צפיות
אזור הקופה הינו אזור המהווה תוספת כוח משמעותית בנקודת המכירה הקמעונאית. לא מעט סקרים ומחקרים נערכו סביב אזור זה והיכולת שלו להשפיע על תוצאות המכירה. קו הקופה הינו למעשה האזור הקרוב, סביב הקופה הכולל גם את החלל האחורי לעמדת הקופאי. זהו האזור האחרון בו הקונה נמצא באינטרקציה בינאישית עם המוכר ולעיתים אף היחידי בכל מסעו בנקודת המכירה. יש לקחת בחשבון שזהו אזור סואן בנקודת המכירה וללא אסטרטגיה ומסחור נכונים יכול לגרום לנזק לא קטן בנקודת המכירה. יותר מ 70% מהקונים מתפתים לרכוש מוצרים בקו קופה וחלק לא מבוטל של קמעונאים מנסה ליישם זאת ללא הצלחה . כך אזור הקופות בלא מעט חנויות נראה לעיתים אחרי מלחמה עמוסה במוצרים של "הרגע האחרון

מאת: אסף הדרמכירות13/06/1111535 צפיות
בעלי עסקים ומנהלי ארגונים צריכים לשאול את עצמם לא פעם עד כמה הם מרוצים מאופן התפקוד והביצוע של מערך המכירות? האם הם באמת מכירים את אנשי המכירות והמקצועיות שלהם? מהי רמת הפיקוח והבקרה עליהם, מה נעשה בנקודת המכירה והחשוב מכל – כיצד ניתן לנצל את רצפת המכירה בצורה המקסימאלית?

מאת: אסף הדרמכירות26/05/112054 צפיות
מנהל מכירות שטח הינו הגורם המשמעותי והמשפיע ביותר במערך המכירות בארגון. באחריותו להוביל את מערך המכירות של הארגון לגידולים בהכנסות ולשמירה על הרווחיות, הוא עושה זאת תוך הנעה ובקרה על צוות עובדיו בשילוב ניהול רציף של ממשקי עבודה. עבודתו של מנהל המכירות אינה קלה והוא נדרש לעמוד במשימות רבות ותובעניות וזאת בצורה רצופה. לפיכך, הוא נדרש להשתמש במספר כישורים ויכולות לצורך מיכסום הצלחת תפקידו. אסף הדר מרכז את הכישורים הקריטיים למנהל מכירות השטח להצלחה בתפקידו.

מאת: אסף הדרמכירות21/05/111350 צפיות
התנהלות נכונה ואיכותית של איש המכירות/מנהל תיק בלקוחות בשוק הקמעונאי התובעני מהווה שדרוג ומגדילה משמעותית את ההכנסות והרווחים. אסף הדר חושף את הפרמטרים החשובים שמהווים ערך מוסף עבור איש המכירות בהגיעו לנקודת מכירה קמעונאית .

מאת: אסף הדרמכירות13/05/111782 צפיות
בכדי למקסם את פעילות מערך מכירות ואנשי השטח יש צורך במערך תמיכה אחורי איכותי של פונקציה מקצועית , מתאמת מכירות.

מאת: אסף הדרפיננסים וכספים - כללי 11/05/112044 צפיות
אין ארגון או חברה שאינה נכוות בשלב מסוים מלקוח כזה אור אחר. החוכמה היא לנסות לזהות ולהקדים תקופה למכה. לפניך מדריך מקוצר של מנגנון "אורות אדומים" , מערכת התרעותהמהווה כלי עזר ראשוני לאיש המכירות/מנהל המכירות לזהות לקוח בקשיים.

מאת: אסף הדרמכירות11/05/1110390 צפיות
חוש הראיה הינו החוש הראשוני והעיקרי המשפיע על הקניה על מנת למשוך את חוש הראיה יש לדאוג לנראות וסידור המוצרים. הפלנוגרמה, תכנון וניהול סידור המוצרים על המדף, היא כלי המרכזי לצורך מטרה זו. ישנם לא מעט נקודות מכירה בהן פלונגרמה איכותית הנבנית ע"י אנשי מקצוע מגדילה את המכירות בעשרות אחוזים. פלנוגרמה נכונה מורכבת בראש ובראשונה על בסיס ניתוח דוח מכירות קטגוריאלי של החנות ו/או חנויות נוספות, על פי רוב באמצעות תוכנות מקצועיות סטטיסיטות לחלוקת שטח המדף.

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/226116 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211888 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202617 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202467 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162163 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152131 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151745 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica