חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול קו קופות

מאת: אסף הדרמכירות21/06/20111780 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אזור הקופה הינו אזור המהווה תוספת כוח משמעותית בנקודת המכירה הקמעונאית. לא מעט סקרים ומחקרים נערכו סביב אזור זה והיכולת שלו להשפיע על תוצאות המכירה.

 קו הקופה הינו למעשה האזור הקרוב, סביב הקופה הכולל גם את החלל האחורי לעמדת הקופאי. זהו האזור האחרון בו הקונה נמצא באינטרקציה בינאישית עם המוכר ולעיתים אף היחידי בכל מסעו בנקודת המכירה. יש לקחת בחשבון שזהו אזור סואן בנקודת המכירה וללא אסטרטגיה ומסחור נכונים יכול לגרום לנזק לא קטן בנקודת המכירה. יותר מ 70% מהקונים מתפתים לרכוש מוצרים בקו קופה וחלק לא מבוטל של קמעונאים מנסה ליישם זאת ללא הצלחה . כך  אזור הקופות בלא מעט חנויות נראה לעיתים אחרי מלחמה עמוסה במוצרים של "הרגע האחרון".

 "קניות אימפולס" הן רכישות דחף שמבצע הצרכן ליד הקופה, במהלך ההמתנה בתור, של מוצרים המונחים לנגד עיניו, ולאו-דווקא היו ברשימת הקניות שלו. הם גורמים ללקוח להגדיל את סל הקנייה שלו בלא מעט פעמים מבלי שהתכוון לכך. הגידול בהכנסות ממוצרי קו קופה הוא ברוב המקרים עד 10% מסך מחזור ההכנסות של  כלל נקודת המכירה.

 לקוחות נוטים לזכור בעיקר את שלב סיום הקניה ליד הקופה וחוויה לא טובה באזור זה מייצרת התנסות וזכרון שלילי. אזור הקופה חייב להיות נוח ונעים עבור הקונה, פה הקונה ממצה ומסכם את חווית הקניה שלו. בבואנו לבחון את המוצרים בקו הקופה יש צורך לבצע הבחנה : ישנם 2 סוגי מוצרי קופה - פאסיביים ואקטיביים. הפאסיביים הם המוצרים המשולטים ליד הקופות והאקטיביים הם המוצרים ליד הקופות הזוכים להמלצת הקופאים.

להלן  שלל טיפים מנצחים להגדלת המכירות באמצעות ניהול נכון של  מוצרי קו קופה : 

  1. הצלחתם של מוצרי הקופה נובעת בעיקר מדחף ומפיתוי.
  2. המוצרים בקו קופות הינם מוצרי אימפולס (מוצרי דחף) שלעולם יהיו קטנים בנפחם וזולים במחירם (בדגש על ערך נתפס גבוה). מאחר ואזור הקופה מוגבל בשטח תצוגה לא מומלץ להציג מוצרים בעלי נפח ויקרים.
  3. המוצרים הם משלימים ו"קלים" וניתן להוסיף אותם לסל הקניה ללא היסוס. מוצרים המשלבים מחיר טוב והרגשת פינוק עבור הקונה.
  4. מוצרים מעולם התוכן של נקודת המכירה  –לדוגמא חטיפי שוקולד ומסטיקים ברשת מזון, כרטיסי ברכה, עיתונים בחנות ספרים.
  5. תמהיל המוצרים באזור הקופה חייב להיות יחודי. הצלחת מוצרי קו הקופה טמונה ביכולת לבצע התאמה של המוצרים לקהל הלקוחות ולצרכים שלו. בחלק מהחנויות יש לקחת בחשבון גם את גורם העונתיות.
  6. טווח המחירים נע עד 29.90 ₪ למרות שבמקרים מסוימים ניתן למצוא מוצרים שמחירם אף מגיע ל 49.90 ₪.
  7. מגוון מוצרים - קטגוריות המוצרים בדר"כ קבועות, מגוון המוצרים משתנה מעת לעת לפי פרק הזמן הדרוש לריענון . מספר מוצרי הקופה אינו גדול ומהווה לא יותר ממספר עשרות.
  8. נראות ותצוגה מזמינה – יש לדאוג להציג את המוצרים במקום נגיש ללקוח, ,לקוחות אוהבים לחוש את  המוצרים, מתקן תצוגה מתאים מתקבל בברכה.
  9. לא מומלץ להעמיס יתר את קו הקופה – לקוחות לא אוהבים זאת, הם חרדים למרחב האישי שלהם . הלקוח רוצה להוציא את ארנקו האישי בנחת ללא כל איום או הפרעה , הוא מעוניין במרחב פיזי אישי על גבי הדלפק.
  10. לקוח מכוון סיום קניה ויציאה – כל רצונו של הלקוח בהגיעו לקופה הוא לשלם כמה שיותר מהר ולצאת מהחנות, בשלב זה הלקוח מאבד את היכולת והזמן בכל הקשור לשיקולי קניה מורכבים.
  11. המסרים הויזואלים והקוליים באזור הקטפה חייבים להיות ברורים וממוקדים.
  12.  הקופה הוא לא המקום ללמד את הלקוח משהו בפעם הראשונה על קידום/מבצע, זה צריך להיעשות בכניסה או בפנים נקודת המכירה.
  13. מבצעים – עומס במבצעים בקו קופה אינו אפקטיבי, מעייף וממאיס את הלקוח. לקוחות עלולים להביע כעס שהתור שלהם מתעכב בגלל הצעת מבצעים ללקוח שלפניהם. יש להציג ללקוח עד 3 מבצעים ולהציעם בתחילת החשבון כל עוד הקופה עדיין נקייה מחיובים.  נכון יהיה באם הקופאי ישאל את הלקוח בתחילת החשבון באם הוא מעוניין לשמוע את 3 מבצעים המובילים של היום/השבוע.  יש לסיים קניה בפניה אישית "מגיע לך מוצר Y במחיר מוזל של X  ₪".
  14. סבלנות בתור – זמן ההמתנה של הלקוח בקופה יקר מאוד. ככל שימתין פחות תהיה לו סבלנות יותר לרכוש מוצרים נוספים. מרבית הקונים העומדים בתור לקופה מאבדים  את יכולת הריכוז והסלבנות שלהם לאחר פרק זמן של 120 שניות. נקודת מכירה המכבדת את קהל לקוחותיה צריכה לעשות הכל בכדי לחסוך את זמן ההמתנה או לחלופין להחיות את זמן ההמתנה , באמצעות ניהול התור הן ע"י פתיחת קופות  נוספות והפניית הלקוחות, העברת מסרים  ואף לבצע בדיקה פיזית באם ניתן לעזור למישהו מהלקוחות בזמן ההמתנה .
  15.  שירות זה הבסיס - אדיבות של קופאי ואורזן מהווים בסיס מנצח.
  16. תגמול – תגמול תוצאתי של הקופאי למכירה נכונה (לא אגרסיבית) של מוצרי קו הקופה מניע להצלחה. יש לנסות לרתום את הספק לטובת תגמול הקופאים בעמידה ביעד מכירה של מוצריו.
  17. יש לבצע בקרה ומדידה שוטפת של יעדי מכירות הקופאים ומגוון המוצרים.

 בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף הדר

assaf@marketings.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף הדר

מאת: אסף הדרמכירות13/06/1111553 צפיות
בעלי עסקים ומנהלי ארגונים צריכים לשאול את עצמם לא פעם עד כמה הם מרוצים מאופן התפקוד והביצוע של מערך המכירות? האם הם באמת מכירים את אנשי המכירות והמקצועיות שלהם? מהי רמת הפיקוח והבקרה עליהם, מה נעשה בנקודת המכירה והחשוב מכל – כיצד ניתן לנצל את רצפת המכירה בצורה המקסימאלית?

מאת: אסף הדרמכירות26/05/112055 צפיות
מנהל מכירות שטח הינו הגורם המשמעותי והמשפיע ביותר במערך המכירות בארגון. באחריותו להוביל את מערך המכירות של הארגון לגידולים בהכנסות ולשמירה על הרווחיות, הוא עושה זאת תוך הנעה ובקרה על צוות עובדיו בשילוב ניהול רציף של ממשקי עבודה. עבודתו של מנהל המכירות אינה קלה והוא נדרש לעמוד במשימות רבות ותובעניות וזאת בצורה רצופה. לפיכך, הוא נדרש להשתמש במספר כישורים ויכולות לצורך מיכסום הצלחת תפקידו. אסף הדר מרכז את הכישורים הקריטיים למנהל מכירות השטח להצלחה בתפקידו.

מאת: אסף הדרמכירות22/05/111452 צפיות
שימוש בכלי ההנחה יכול לסגור עסקה ומצד שני יכול גם להפילה כאשר מעניקים הנחה יש צורך לעשות זאת בצורה נכונה ואיכותית. אסף הדר חושף 6 סודות על שימוש יעיל בכלי בתהליך המכירה.

מאת: אסף הדרמכירות21/05/111350 צפיות
התנהלות נכונה ואיכותית של איש המכירות/מנהל תיק בלקוחות בשוק הקמעונאי התובעני מהווה שדרוג ומגדילה משמעותית את ההכנסות והרווחים. אסף הדר חושף את הפרמטרים החשובים שמהווים ערך מוסף עבור איש המכירות בהגיעו לנקודת מכירה קמעונאית .

מאת: אסף הדרמכירות13/05/111783 צפיות
בכדי למקסם את פעילות מערך מכירות ואנשי השטח יש צורך במערך תמיכה אחורי איכותי של פונקציה מקצועית , מתאמת מכירות.

מאת: אסף הדרפיננסים וכספים - כללי 11/05/112044 צפיות
אין ארגון או חברה שאינה נכוות בשלב מסוים מלקוח כזה אור אחר. החוכמה היא לנסות לזהות ולהקדים תקופה למכה. לפניך מדריך מקוצר של מנגנון "אורות אדומים" , מערכת התרעותהמהווה כלי עזר ראשוני לאיש המכירות/מנהל המכירות לזהות לקוח בקשיים.

מאת: אסף הדרמכירות11/05/1110410 צפיות
חוש הראיה הינו החוש הראשוני והעיקרי המשפיע על הקניה על מנת למשוך את חוש הראיה יש לדאוג לנראות וסידור המוצרים. הפלנוגרמה, תכנון וניהול סידור המוצרים על המדף, היא כלי המרכזי לצורך מטרה זו. ישנם לא מעט נקודות מכירה בהן פלונגרמה איכותית הנבנית ע"י אנשי מקצוע מגדילה את המכירות בעשרות אחוזים. פלנוגרמה נכונה מורכבת בראש ובראשונה על בסיס ניתוח דוח מכירות קטגוריאלי של החנות ו/או חנויות נוספות, על פי רוב באמצעות תוכנות מקצועיות סטטיסיטות לחלוקת שטח המדף.

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/226144 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211888 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202617 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202467 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162163 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152131 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151745 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica