חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לקוח סמוי - כיצד עושים זאת נכון?

מאת: אסף הדרמכירות13/06/201111570 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעלי עסקים ומנהלי ארגונים צריכים לשאול את עצמם לא פעם עד כמה הם מרוצים מאופן התפקוד והביצוע של מערך המכירות? האם הם באמת מכירים את אנשי המכירות והמקצועיות שלהם? מהי רמת הפיקוח והבקרה עליהם, מה נעשה בנקודת המכירה והחשוב מכל – כיצד ניתן לנצל את רצפת המכירה בצורה המקסימאלית?

פעילות לקוח סמוי הוא אחד הכלים היעילים ביותר להערכת איכות השירות, המכירות והמקצועיות של צוות העובדים בכל ארגון או עסק. ההתמקדות הינה בתהליך המכירות, בניסיון אמיתי וכנה לבדוק ולבקר את המשאב האנושי. האם המשאב האנושי גורם בפעילותיו נזק יותר מאשר תועלות, האם הוא מקצועי מספיק בשביל לייצג את מוצרי ושירותי העסק?

שירות ומכירות הינו הבסיס לכל הצלחה של עסק. מקצועיות אנשי המכירות ורצפת המכירה משפיעה באופן ישיר על הכנסות הארגון. שיטת הלקוח הסמוי מספקת משוב אמיתית לאנשי המכירות לאופן תפקודם ולסביבה המכירתית שלהם. בכל ארגון ועסק ישנו מנגנון בקרה כזה או אחר המבקר את עבודת ומקצועיות סגל עובדי המכירות והמטה. בקרת לקוח סמוי מאמצת עוד עיניים אוביקטיביות שאינן חלק מהארגון/עסק. כמו שאומר אחד מחבריי הטובים : "אורח לרגע רואה כל פגע".

מנהלים בארגונים ובעלי עסקים הינם בראש ובראשונה אנשים ומעצם היותם כאלה ישנו קשר רגשי עם צוות העובדים הכפופים. אוביקטיבייות מלאה אינה קיימת, החיבור לרגש הוא מובן מאליו וכמעט ולא ניתן להפרידו.

לפני מספר חודשים, לקוח שביקש לבצע בקרה על צוות עובדי מכירות אולמי התצוגה שלו אולם התנגד לביקור בנקודה מסוימת ,מרוחקת בפריפריה, מאחר וטען כי אותה נקודה מייצרת לו מחזורים גבוהים מאוד ושקט תעשייתי. הטענה כי הכל מתנהל בצורה מקצועית התבררה כמצגת שווא. בביקור כפול של לקוח סמוי התברר כי איש המכירות רחוק מלהרשים ויתרה מזאת אף גורם לחברה נזק תדמיתי. מחזור המכירות הגבוה הוא פועל יוצא של מכירות מוצר אחד בלבד המעניק פתרון לפלח האולכלוסיה באותו אזור. איש  המכירות התעלם במכוון משאר המוצרים ודיבר בשפה אחת בלבד של הנחת מחיר. מיותר לציין כי איש המכירות החדש שהחליפו הגדיל משמעותית את רווחיות נקודת המכירה והכפיל את מחזור המכירות באותה נקודה תוך 3 חודשים!

בקרת לקוח סמוי הינה כלי תומך לגידול בהיקף המכירות ובודק 7 פרמטרים חשובים בארגון:

  1. חוויית קניה.
  2. יצירת כימיה בין מוכר ללקוח.
  3. ידע ומקצועיות במגוון המוצרים.
  4. תהליך המכירה.
  5. אכיפת נהלי עבודה.
  6. הובלת הלקוח לסגירה.
  7. המרחב הקמעונאי.

הערכה אוביקטיבית של מערך המכירות, מנהלי ואנשי המכירות הינה הכרחית בכדי לשפר ביצועים תוך ארגוניים ולמול מתחרים אחרים בשוק. הלקוח הסמוי, שחושף לא פעם התנהלות לקויה שרק זר מיומן מסוגל לראותו, הינו חלק מתהליך של הערכת ביצועיים מעבר למספרים ויעדים כמותיים.

בקרה פנימית היא עניין הכרחי אבל אינה מספקת ומשקפת את כל התמונה המלאה. הערכה חייבת להיות אמיתית ואוביקטיבית ע"י גוף חיצוני שכל מטרתו לנבור בקשיים, הבעיות והחולשות של מערך המכירות והשירות. כן אני מציין "קשיים, בעיות, חולשות" כי אין צורך לבזבז זמן ואנרגיה על הדברים שכבר עובדים ומתנהלים בצורה הטובה. דרך אותם בעיות וחולשות במערך המכירה ניתן לאתר פתרונות שלא פעם מצריכים צעדים הכרחיים, מחידוד מחודש של נהלי העבודה השוטפים דרך הדרכות פנים ארגוניות ועד פיטורי עובדים לא יעילים. רבים מהמנהלים ובעלי העסקים נרתעים וחוששים להשתמש בכלי זה. ישנם הרואים שימוש בכלי הלקוח הסמוי איום על מעמדם או תפקידם אולם להפך הוא הדבר. השימוש בכלי זה מחזק את יכולת המנהל לבקר ולנטר יכולות שאינו יכול למדוד בשוטף.

כללים חשובים בקבלת שירות לקוח סמוי

  • מבצעי הבדיקה (הלקוחות הסמויים) חייבים להיות מקצוענים (יועצי שיווק ומומחי מכירות) ולא ניצבים שגויסו לצורך שירות זה. בתהליך הבדיקה ישנם פרמטרים רבים לבדיקה שרק מקצוענים יכולים לאבחן כגון : יכולת שליטה בשיחת המכירה, שפת הגוף, מסרים לא מילוליים ידע ומקצועיות וידע בניהול המרחב הקמעונאי שמזמין את הלקוח לקנות את המוצרים.
  • בכל סניף חייבים לבקר לפחות פעמיים על ידי שני מקצועני מכירות שונים ולבצע הצלבת מידע.
  • חובה לבצע תאום ציפיות ראשוני: הגורמים  המבוקרים, שעות הפעילות, תיחום זמן התהליך ויעד לסיום ביצוע.
  • עדיף להימנע מלספק לחברה המבצעת את השירות מידע מקצועי על צוות אנשי המכירה למעט נהלי העבודה שנקבעו מראש.
  • תהליך הבקרה חייב להיות מתועד בדו"ח מפורט. גיבוש טופס הבקרה נעשה ע"י מסגרת פורמט קבועה המותאמת לצרכים ונהלי עבודה של הארגון. איסוף המידע נעשה תוך ניתוח עניני של הממצאים עם המלצות לביצוע לשיפור. השימוש בבקרה עם שיטת ניקוד לפי פרמטרים מפורטים הינה דרך איכותית המקנה לגורם המבקר יכולת הערכה טובה וממוקדת לגבי כל אחד מהפרמטרים ואנשי המכירות.

לסיכום,

שימוש בלקוח סמוי מעת לעת מעניק לארגון הזדמנות להגדיל את מחזור המכירות והרווחיות תוך חידוד שמירת נהלי העבודה ושיפור יכולות ואנשי המכירות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף הדר

assaf@marketings.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף הדר

מאת: אסף הדרמכירות21/06/111782 צפיות
אזור הקופה הינו אזור המהווה תוספת כוח משמעותית בנקודת המכירה הקמעונאית. לא מעט סקרים ומחקרים נערכו סביב אזור זה והיכולת שלו להשפיע על תוצאות המכירה. קו הקופה הינו למעשה האזור הקרוב, סביב הקופה הכולל גם את החלל האחורי לעמדת הקופאי. זהו האזור האחרון בו הקונה נמצא באינטרקציה בינאישית עם המוכר ולעיתים אף היחידי בכל מסעו בנקודת המכירה. יש לקחת בחשבון שזהו אזור סואן בנקודת המכירה וללא אסטרטגיה ומסחור נכונים יכול לגרום לנזק לא קטן בנקודת המכירה. יותר מ 70% מהקונים מתפתים לרכוש מוצרים בקו קופה וחלק לא מבוטל של קמעונאים מנסה ליישם זאת ללא הצלחה . כך אזור הקופות בלא מעט חנויות נראה לעיתים אחרי מלחמה עמוסה במוצרים של "הרגע האחרון

מאת: אסף הדרמכירות26/05/112055 צפיות
מנהל מכירות שטח הינו הגורם המשמעותי והמשפיע ביותר במערך המכירות בארגון. באחריותו להוביל את מערך המכירות של הארגון לגידולים בהכנסות ולשמירה על הרווחיות, הוא עושה זאת תוך הנעה ובקרה על צוות עובדיו בשילוב ניהול רציף של ממשקי עבודה. עבודתו של מנהל המכירות אינה קלה והוא נדרש לעמוד במשימות רבות ותובעניות וזאת בצורה רצופה. לפיכך, הוא נדרש להשתמש במספר כישורים ויכולות לצורך מיכסום הצלחת תפקידו. אסף הדר מרכז את הכישורים הקריטיים למנהל מכירות השטח להצלחה בתפקידו.

מאת: אסף הדרמכירות22/05/111452 צפיות
שימוש בכלי ההנחה יכול לסגור עסקה ומצד שני יכול גם להפילה כאשר מעניקים הנחה יש צורך לעשות זאת בצורה נכונה ואיכותית. אסף הדר חושף 6 סודות על שימוש יעיל בכלי בתהליך המכירה.

מאת: אסף הדרמכירות21/05/111352 צפיות
התנהלות נכונה ואיכותית של איש המכירות/מנהל תיק בלקוחות בשוק הקמעונאי התובעני מהווה שדרוג ומגדילה משמעותית את ההכנסות והרווחים. אסף הדר חושף את הפרמטרים החשובים שמהווים ערך מוסף עבור איש המכירות בהגיעו לנקודת מכירה קמעונאית .

מאת: אסף הדרמכירות13/05/111784 צפיות
בכדי למקסם את פעילות מערך מכירות ואנשי השטח יש צורך במערך תמיכה אחורי איכותי של פונקציה מקצועית , מתאמת מכירות.

מאת: אסף הדרפיננסים וכספים - כללי 11/05/112045 צפיות
אין ארגון או חברה שאינה נכוות בשלב מסוים מלקוח כזה אור אחר. החוכמה היא לנסות לזהות ולהקדים תקופה למכה. לפניך מדריך מקוצר של מנגנון "אורות אדומים" , מערכת התרעותהמהווה כלי עזר ראשוני לאיש המכירות/מנהל המכירות לזהות לקוח בקשיים.

מאת: אסף הדרמכירות11/05/1110429 צפיות
חוש הראיה הינו החוש הראשוני והעיקרי המשפיע על הקניה על מנת למשוך את חוש הראיה יש לדאוג לנראות וסידור המוצרים. הפלנוגרמה, תכנון וניהול סידור המוצרים על המדף, היא כלי המרכזי לצורך מטרה זו. ישנם לא מעט נקודות מכירה בהן פלונגרמה איכותית הנבנית ע"י אנשי מקצוע מגדילה את המכירות בעשרות אחוזים. פלנוגרמה נכונה מורכבת בראש ובראשונה על בסיס ניתוח דוח מכירות קטגוריאלי של החנות ו/או חנויות נוספות, על פי רוב באמצעות תוכנות מקצועיות סטטיסיטות לחלוקת שטח המדף.

מאמרים נוספים בנושא מכירות

מאת: ישראל רף מכירות24/03/226175 צפיות
לחג הפסח מוזמנים להעביר מסר חם לאנשים החשובים לכם להיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ. להעביר מסרים ללקוחות ולאורחים באירוע עסקי או פרטי. מסר שלכם ממותג בעציץ מזכרת בלתי נשכחת לשנים רבות. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף מכירות26/04/211890 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. ישראל רף 052-2978583

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202620 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202470 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: ישראל רף מכירות03/01/162167 צפיות
עציצים לטו בשבט, מתנה טבעית שמרגשת את מקבליה, מסוגי צמחים שונים ועד למגוון גדלים, מנעד המחירים הוא דבר חשוב, עציץ שיהיה מתנה נאה עבור כל מי שרוצה לגדל משהו יפה במקום מגוריו.

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/152134 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

מאת: אביב יועציםמכירות24/11/151747 צפיות
הצורך בצילום מסמכים הינו נדרש ביותר עבור כל משרד בימינו ולעיתים גם כחלק משירות הניתן ללקוחות, במשרדים ממשלתיים, מוסדות אקדמיים ועוד. מכונות צילום הן המוצר הטכנולוגי שאחראי על ביצוע משימה זו כאשר ניתן לרוכשן בהתאמה אישית מושלמת על פי צרכיכם המדוייקים. להלן כל האפשרויות המוצעות לכם ברשתות המובילות. צבעוני או שחור לבן? מכונות הצילום השונות משתמשות בהפרשי דפוסי החזרת הצבע הנקלטים ממנורה שסורקת את הדף המצולם, ממירות את האותות לשפת תוכנה ומבצעות העתקה מדויקת. ישנן מכונות צילום שמסוגלות לעשות כן בהעתק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica