חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורות אדומים - זיהוי לקוח בקשיים

מנהל המכירות ,איש המכירות מכוונים מתוקף תפקידם בשוטף להגדלת נפח ושמירה על טיב ואיכות המכירות, יחד עם זאת עבודת הגבייה היא חלק בלתי נפרד מהגדרת תפקידם ואף במרבית הארגונים והחברות הם נמדדים על הגביה.

אין ארגון או חברה עסקית שלא נכוו בעברם מלקוח כזה או  אחר שנכנס לקשיים ואינו מסוגל לעמוד בהתחייבותיו הכספיות . במצבים אלו החשיבות לזהות את קשייו של הלקוח היא מכרעת וזאת בכדי להבטיח את התשלומים ולמזער את הנזק למינימום האפשרי.

במצב לא נעים שכזה, מהירות התגובה חשובה מאחר וישנם עוד גורמים  המעונינים להבטיח את מצבם (הכספי למול הלקוח) ביחס לאחרים.

יש צורך לאבחן את מצבו של הלקוח בשוטף, ליצור מנגנון פיקוח והתראה מראש.

כך, מנגנון  ההתראה "אורות אדומים" הינו כלי עזר יעיל לאיתור  קשיים פוטנציאלים בעסק. יש לכוון את אלו העושים מלאכתם במכירות לזהות מראש תרחישים לא נעימים: 

  • המחאות חוזרות.
  • אי עמידה באספקת סחורה או שירות.
  • רישום שיעבודים חדשים בהיקף גדול.
  • החלפת בנקים או בקשה להחליף המחאות דחויות.
  • פיגורים בתשלומים.
  • התעלמות וניסיונות התחמקות של החייבים משיחת טלפונית/פגישה בנוגע לחוב.
  • אי מסירת פרטים על העסק, על הבעלות או פרטים אחרים מצד הלקוח.
  • דרישה מלקוחות  להמחאות שאינם למוטב בלבד (בכדי לקבל כנגדם מימון).
  • מסירת נתונים פיננסים המתגלים כפיקטיבים.
  • דרישות לבטחונות נזילים בהיקף ניכר על ידי מעניקי אשראי.
  • קשיים של חברה קשורה.
  • תלות בלקוח בודד, בהצלחת פרוייקטים בודדים.
  • מגמות שליליות בענף.
  • בקשות לגידול פתאומי באשראי.
  • החלפה בקצב גבוה של מקורות האספקה.
  • הזנחה במשרדים/מפעל או בציוד הנלווה.
  • גידול פתאומי במחזור הקניות (מעבר לנורמאלי).
  • ביצוע עסקאות גדולות  במזומנים ע"י הלקוח.
  • הנחות גדולות  המוצעות ע"י הלקוח.
  • קשיים ידועים של הלקוחות העיקריים של העסק .
  • מעורבות בסיכסוכים משפטיים רבים.
  • עיכובים בהעברת כספים לרשויות (ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ).
  • התחלפות תכופה של מנהלים
  • מכירה של ציוד ונכסים
  • חוסר הענות  לתשלום מידי תמורת הנחת מזומן מפתה
  • במצב של נקודת מכירה –  מדפים חצי ריקים, חוסר במלאי של מוצרים מובילים.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף הדר

assaf@marketings.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף הדר

מאת: אסף הדרמכירות21/06/111781 צפיות
אזור הקופה הינו אזור המהווה תוספת כוח משמעותית בנקודת המכירה הקמעונאית. לא מעט סקרים ומחקרים נערכו סביב אזור זה והיכולת שלו להשפיע על תוצאות המכירה. קו הקופה הינו למעשה האזור הקרוב, סביב הקופה הכולל גם את החלל האחורי לעמדת הקופאי. זהו האזור האחרון בו הקונה נמצא באינטרקציה בינאישית עם המוכר ולעיתים אף היחידי בכל מסעו בנקודת המכירה. יש לקחת בחשבון שזהו אזור סואן בנקודת המכירה וללא אסטרטגיה ומסחור נכונים יכול לגרום לנזק לא קטן בנקודת המכירה. יותר מ 70% מהקונים מתפתים לרכוש מוצרים בקו קופה וחלק לא מבוטל של קמעונאים מנסה ליישם זאת ללא הצלחה . כך אזור הקופות בלא מעט חנויות נראה לעיתים אחרי מלחמה עמוסה במוצרים של "הרגע האחרון

מאת: אסף הדרמכירות13/06/1111553 צפיות
בעלי עסקים ומנהלי ארגונים צריכים לשאול את עצמם לא פעם עד כמה הם מרוצים מאופן התפקוד והביצוע של מערך המכירות? האם הם באמת מכירים את אנשי המכירות והמקצועיות שלהם? מהי רמת הפיקוח והבקרה עליהם, מה נעשה בנקודת המכירה והחשוב מכל – כיצד ניתן לנצל את רצפת המכירה בצורה המקסימאלית?

מאת: אסף הדרמכירות26/05/112055 צפיות
מנהל מכירות שטח הינו הגורם המשמעותי והמשפיע ביותר במערך המכירות בארגון. באחריותו להוביל את מערך המכירות של הארגון לגידולים בהכנסות ולשמירה על הרווחיות, הוא עושה זאת תוך הנעה ובקרה על צוות עובדיו בשילוב ניהול רציף של ממשקי עבודה. עבודתו של מנהל המכירות אינה קלה והוא נדרש לעמוד במשימות רבות ותובעניות וזאת בצורה רצופה. לפיכך, הוא נדרש להשתמש במספר כישורים ויכולות לצורך מיכסום הצלחת תפקידו. אסף הדר מרכז את הכישורים הקריטיים למנהל מכירות השטח להצלחה בתפקידו.

מאת: אסף הדרמכירות22/05/111452 צפיות
שימוש בכלי ההנחה יכול לסגור עסקה ומצד שני יכול גם להפילה כאשר מעניקים הנחה יש צורך לעשות זאת בצורה נכונה ואיכותית. אסף הדר חושף 6 סודות על שימוש יעיל בכלי בתהליך המכירה.

מאת: אסף הדרמכירות21/05/111350 צפיות
התנהלות נכונה ואיכותית של איש המכירות/מנהל תיק בלקוחות בשוק הקמעונאי התובעני מהווה שדרוג ומגדילה משמעותית את ההכנסות והרווחים. אסף הדר חושף את הפרמטרים החשובים שמהווים ערך מוסף עבור איש המכירות בהגיעו לנקודת מכירה קמעונאית .

מאת: אסף הדרמכירות13/05/111783 צפיות
בכדי למקסם את פעילות מערך מכירות ואנשי השטח יש צורך במערך תמיכה אחורי איכותי של פונקציה מקצועית , מתאמת מכירות.

מאת: אסף הדרמכירות11/05/1110411 צפיות
חוש הראיה הינו החוש הראשוני והעיקרי המשפיע על הקניה על מנת למשוך את חוש הראיה יש לדאוג לנראות וסידור המוצרים. הפלנוגרמה, תכנון וניהול סידור המוצרים על המדף, היא כלי המרכזי לצורך מטרה זו. ישנם לא מעט נקודות מכירה בהן פלונגרמה איכותית הנבנית ע"י אנשי מקצוע מגדילה את המכירות בעשרות אחוזים. פלנוגרמה נכונה מורכבת בראש ובראשונה על בסיס ניתוח דוח מכירות קטגוריאלי של החנות ו/או חנויות נוספות, על פי רוב באמצעות תוכנות מקצועיות סטטיסיטות לחלוקת שטח המדף.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211350 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208646 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202951 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193012 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181610 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172017 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica