חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכנון גינות

מאת: אילן בן חורגינון30/05/2011849 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תכנון השטח

לפני שמתחילים לקנות פרחי עונה, עצי פרי ושתילים אחרים, השלב הראשון הוא לתכנן את השטח. תכנון גינות הוא אחד מהשירותים אותם תקבלו מכל גנן מומחה, ובדרך כלל תכנון עצמאי יעשה באופן מעט חובבני יותר מאשר גינון מקצועי. במילים אחרות, גם אם ברצונכם לצמצם את ההוצאות, אל תוותרו על העסקת איש מקצוע לפחות לשלב התכנון. מדובר בתכנון שקשור לשטח, לגובה הקרקע, לסוג האדמה, למדידות הרוחב, לבדיקת אפשרות התקנת דשא סינטטי או טבעי, בדיקת התשתיות לקראת התקנת תאורה או גדר וכולי. רק תכנון מוקפד יבטיח שתעשו רכישה נכונה ולא מיותרת.

תכנון התשתיות

תכנון גינה יכול להיראות פשוט, כפי שטענו קודם לכן, אך ככל שתתכננו יותר בקפידה כך תחסכו לעצמכם דחיות ועיכובים במהלך ההקמה עצמה. לפני שאתם ניגשים לבחירת הבריכה, הגדר, הדק, המזרקה או מערכת ההשקיה, אתם חייבים להשקיע מאמץ ולבדוק את מיקומי החיבורים לחשמל, את הבידוד של הכבלים, את רמת הבטיחות של עומק האדמה וחוטי החשמל, את ברז המים החיצוני ואת כל התשתיות הקיימות. רק כך תוכלו לדעת בדיוק אילו תשתיות יש לחזק ואילו יש להוסיף. אם תדלגו על השלב הזה אתם תרכשו ממטרות, ברזים, חיבורים וקישוטים שלא תוכלו להשתמש בהם, ובמקרה הזה - מחשבה קודמת תחסוך עבודה מיותרת.

תכנון הגדר

תכנון גינות פרטיות כולל גם תכנון של גדרות מסוגים שונים. מעצבי גינות נוטים להמליץ על בניית גדר סביב הגינה, כיוון שזו מונעת כניסה של מזיקים, של לכלוך, ותוחמת את הגינה הפרטית כך שתהיה אינטימית ונעימה יותר. ישנם סוגים רבים של גדרות, אך הבחירה בסוג תלויה במרכיבים רבים, ביניהם הסגנון המועדף, גודל החצר, גובה הגדר ופרמטרים נוספים. גינות מעוצבות לרוב יכללו גדר מעץ, הבנויה מקורות עץ שמקנות מראה טבעי ומעוצב, ויחד עם זאת מאפשרות מראה מוקפד לאורך זמן. תכנון הגדר מראש משפיע על בחירת אלמנטים נוספים לגינה, כגון סוג העצים, סוג הצמחייה ומיקום מערכת ההשקיה.

תכנון והשלמות

חלק בלתי נפרד מתכנון הגינה כולל גם אביזרים משלימים, חפצי נוי ואביזרים קישוטיים. הכוונה היא למזרקות, לבריכות נוי, לפינות חן ולפסלים דקורטיביים המשתלבים בגינה המעוצבת. ברוב המקרים, תכנון ההשלמות נעשה בשלב מאוחר יחסית, לאחר שהתכנית הראשונית גמורה. אך כשאתם מתכננים את התהליך בעצמכם או בעזרת איש מקצוע, אל תשכחו לציין את כל החפצים שתרצו לשלב, כיוון שיש לשריין עבורם מקום ולדאוג שישנם האמצעים המתאימים לשלב אותם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילן ופרח

תכנון גינות, הקמה ותחזוקה

054-5386571, 077-5386571

http://ilan-vaperach.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילן בן חור

מאת: אילן בן חורגינון01/06/11795 צפיות
כמה פעמים ביקרתם אצל חברים, הסתובבתם בין שכונות וראיתם גינות פורחות וצבעוניות וחשבתם לעצמכם שהגיע הזמן לעשות גינה כזו בבית. ברגע הראשון זה אולי נדמה כמו משהו שאפשר לעשות לבד, שגינון הוא מעין תחביב. רבים חושבים שבכדי להקנות לגינה מראה מעוצב אפשר להסתפק בשתילת כמה פרחי עונה ועצי פרי, לא כך הדבר.

מאת: אילן בן חורגינון01/06/11761 צפיות
בכל פעם שאנחנו רוצים להזמין איש מקצוע אנחנו מתלבטים איך כדאי לעשות זאת. האם להסתמך על המלצות החברים, האם להתפתחות להצעת המחיר הזולה או שמא להסתכן ולהזמין איש מקצוע שאינו מוכר לנו. אין תשובה אחת חד משמעית ובעצם אין לנו אפשרות להבטיח מראש שההשקעה תשתלם, אך אל תהיו ספקנים מדי.

מאת: אילן בן חורגינון01/06/11755 צפיות
תכנון גינה, אחזקת גינה והוצאת התכנית אל הפועל כרוך בהוצאת אלפי שקלים ולעיתים אף יותר מכך. לא די בהשקעה הראשונית כדי להבטיח שהגינה שלנו תישאר יפה ופורחת לאורך שנים, מדובר בעבודה על בסיס כמעט יומיומי. הפרחים צריכים טיפול, מערכת ההשקיה צריכה תחזוקה, כך גם הדשא, העצים ובעצם הגינה כולה.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191975 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191772 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182247 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811191 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181673 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183837 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174191 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica