חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שבוע הספר – עצות וטיפים למבקרים בדוכני שבוע הספר

מאת: צילי עמיהודספרות07/06/20111172 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שבוע הספר הינו חגיגת הספר. בארץ בה יוצאים לאור לפחות 6,000 ספרים בשנה, שבוע הספר, גם בעידן האינטרנט,מושך אליו אלפים הבאים לעלעל בספרים, לפגוש סופרים ולהיות חלק מחוויה בלתי רגילה.

שבוע הספר כבר מזמן אינו שבוע אלא 10 ימים ולמעשה חודש ימים. בכל מהלך חודש יוני, חנויות הספרים ובראשן רשתותהספרים המובילות: צומת ספרים ו- סטימצקי, פותחות במבצעים ובהנחות, הן גם פותחות שולחנות בקניונים ומרחיבות אתשטחי התצוגה והכול במסגרת שבוע/חודש הספר העברי.

אספתי למענכם מספר עצות וטיפים לגבי שבוע הספר כדי שתיהנו יותר וגם תחסכו.

הביאו תיק גדול מבד, קודם כל בגלל שזה הדבר הירוק לעשות וגם בגלל שסל בד שניתן לתלות על הכתף, יהיה הרבה יותר נוח מאשר לשאת שקיות ניילון כבדות, עמוסות ספרים, שחותכות את הידיים.

ראיתי גם אנשים שבאים לשבוע הספר עם מזוודה על גלגלים, ממש כמו היוצאים לחו"ל, וכך הם מסתובבים בנוחות בין הדוכנים, מושכים אחריהם את הספרים שקנו.

בואו בלבוש נוח שיאפשר לכם הליכה ועמידה ממושכת. אורך הדוכנים בשבוע הספר בתל אביב, ירושלים או חיפה יכוללהיות כמה קילומטרים טובים וכדאי לבוא בנעלים נוחות.

אתם מכירים את מזג האוויר ביריד שבוע הספר אליו מועדות פניכם, לכן דאגו ללבוש מתאים שיהיה לכם גם נוח להיסחבאיתו במשך שעות הביקור בשבוע הספר.

פגשו סופרים. הסופרים נמצאים שם כדי להיפגש איתכם. יש סופרים העומדים ליד ספריהם ויש כאלה היושבים מאחור ומחכים שמישהו יקרא להם לדוכן. כך או כך, פתחו את האוזניים לשמוע היכן נמצאים הסופרים. הרמקול יכריז מעת לעת: "הסופר ... חותם על ספריו בדוכן ...". פתחו את העיניים וחפשו את הסופרים. נכון, לא תמיד קל לזהות סופר על פי התמונה שהתפרסמה על ספריו או בעיתון וזאת מכיון שהתמונה שאתם מכירים של הסופר עברה שיפוץ בעזרת פוטושופ ובשבוע הספר הוא עשוי להגיע לא מאופר או במילים אחרות "כמו שהוא".

תבחרו בשעה נוחה להגיע לכיכר. שבוע הספר נערך בדרך כלל בין השעה 18:00 לשעה 24:00. בדרך כלל בשעה מוקדמת מגיעות אמהות עם ילדיהם כך שההמולה בעיצומה וברמקול נשמעות הקריאות: "הדר, אמא שלך מחכה לך בתחנת המשטרה" או "אמא של רותי מתבקשת לגשת למודיעין, בתך מחכה לך". דוכני שבוע הספר ממוקמים באזור פתוח ובשעה 18:00 בחודש יוני עדיין חם והלחות רבה, כך שאם אתם סובלים מחום לחות כדאי לדחות את הביקור בשבוע הספר לשעות מאוחרות יותר.

שלמו עבור חנייה. אתם יודעים היכן יערך שבוע הספר אליו אתם מתכוונים להגיע. היו מוכנים לשלם עבור חנייה מסודרת.תשלום של 20 שקלים הוא סכום קטן לעומת קנס אותו תשלמו אם פקח עירייה או שוטר ייתן לכם דו"ח חנייה בגלל שלאהבנתם שהחנייה היא רק לתושבי האזור.

אחרי שעזבתם את שבוע הספר, עמוסים ספרים מלוא הסל, הדבר האחרון שחסר להם עכשיו הוא צעדה של כמה קילומטריםלמכונית. הרגליים כואבות, הבטן מקרקרת והעייפות משתלטת והמסע לאוטו מיותר. שלמו וחנו קרוב.

הזדמנות למתנה עבור חבר. אם אתם יודעים מה קוראים החברים שלכם ואיזה סופר אהוב עליהם או השפיע עליהם ואתםשומעים שאותו סופר נמצא בשבוע הספר, זה בדיוק הזמן לקנות מתנה (ספר חדש) ולבקש מהסופר הקדשה וחתימה. תתפלאוכמה הסופרים מוכנים לשתף פעולה ולכם יש מתנה נפלאה בעלת ערך.

הביאו מצלמה כדי להצטלם עם הסופרים ובטח אם זה סופר שאת ספריו אתם קוראים. זאת יכולה להיות מזכרת נפלאהומרגשת. כן, אל תתביישו, זה חלק מיחסי הציבור שהסופר מודע להם ואם לא תבקשו לא תהיה לכם תמונה ומעבר לכך,תהיה לכם תחושה של החמצה.

לסיכום,
שבוע הספר היא חגיגה. גם בעידן האינטרנט, הפייסבוק, האייפוד והעברית (קורא ספרים דיגיטליים) אנשים מגיעיםבהמוניהם לירידי שבוע הספר בערים השונים, לקחת חלק בפעילויות השונות, ליהנות ממופעים, לפגוש סופרים, לעייןבספרים ולחזור הביתה עמוסים בספרים.

צילה עמיהוד, יזמת ובעלים של אתר מועדון קריאה בכתובת www.read4free.co.il שהכינה למענכם וידאו עם עצות וטיפיםלמי שעומד לבקר במתחם שבוע הספר ורוצה ליהנות וגם לחסוך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

צילה עמיהוד

יוזמת ומנהלת אתר מועדון קריאה באינטרנט.

השרות ניתן חינם מאז 2002.

www.read4free.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צילי עמיהוד

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172179 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171765 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162619 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163472 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162747 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163847 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153096 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica