חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין מקרקעין - חוק תמ"א 38

שני תחומים חשובים בתחום המשפט הם ענף מקרקעין וכן תמ"א 38 המגדירה את התקנות לחיזוק מבנים בעת רעידת אדמה: לייעוץ בנושא מקרקעין מומלץ כמובן לפנות אל עורך דין מקרקעין אשר יוכל לסייע בליווי משפטי בתהליך מכירה וקנייה של דירות, רישום ומיסוי ועוד.

בנושא רכישת דירה, עורך דין מקרקעין יכול לעזור בבדיקות של הקרקע או המבנה מבחינת מצבם המשפטי: בעלות על הנכס וזכויות לגביו, האם יש בעיות כמו חריגות בנייה שיעבודים ועיקולים, צווי הריסה, מהו התכנון והמפרט ועוד. חשוב כי עורך דין מקרקעין יבדוק היטב טרם הרכישה האם פריסת התשלומים והמועד שנקבע להם תקינים לפי חוק ומתאימים למצב הרוכש, מיהם קבלני הביצוע והפיתוח ומהן זכויות הבנייה.

אם מדובר בקרקע השייכת למנהל מקרקעי ישראל על עורך דין מקרקעין לבדוק מהן זכויות המחזיק בנכס, ונושאים כמו דמי חכירה, דמי הסכמה ודמי היוון.

הבט חשוב נוסף של רכישת דירה עליו אחראי עורך דין מקרקעין הוא הבטחת כספי הקונה באמצעות בטחונות הנתונים לבחירת הקבלן.

בנושא תמ"א 38 יכול עורך דין לייצג את היזמים או את בעלי הדירות בהליכים שונים הקשורים לנושא.

על מנת לסבר את האוזן, תמ"א 38 היא תכנית לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה. עד לפני מספר שנים, על מנת ליישם את התכנית, היתה דרושה הסכמה של כל דיירי הבניין. עניין זה היווה חסם בעייתי ביותר ביישום תמ"א 38 ולאחר מאבק שנעשה בנושא נעשה חידוש בחוק הקובע שהרוב הדרוש ליישום תמ"א 38 יהיה שני שליש מהדיירים במקום מאה אחוז מהם. חידוש זה נכנס לתוקף החל משנת 2008.

עם זאת יש לקחת בחשבון שלצד עניין הסכמת הדיירים קיימות גם דרישות של הועדה המקומית על מנת שבניין יוכל לקבל היתר בנייה ליישום תמ"א 38. בדיקה ראשונית צריכה להיעשות על ידי קונסטרוקטור שתפקידו לאשר שאכן המבנה זקוק לחיזוק על ידי תמ"א 38. הבדיקה נעשית באמצעות סקר מיוחד שאוכלוסיית המדגם בו היא בדרך כלל מבנים שנבנו לפני שנת 1981. עם זאת, יש לקחת בחשבון שחלק מהמבנים שנבנו בתקופה שקדמה לשנה זו כן נבנו בתקן מחמיר ולכן אין טעם להעמידם כמועמדים ליישום התכנית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתרים מומלצים :

ויה ארקדיה - כיור , ברזים ושאר עיצובים חדשניים לבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תקליט ליצליום

מאת: תקליט ליצליוםהפקות אירועים16/06/111109 צפיות
אלו המחפשים מפעיל לימי הולדת לילדים קטנים יכולים להיעזר בשירותי ליצן יום הולדת: ליצן זה מציע פעילויות כמו איפור , קעקועים ותחפושות, מסלול ג'ימבורי, ריקוד ושירה עם מצנח והפרחת בועות.

מאת: תקליט ליצליוםהפקות אירועים16/06/111147 צפיות
בין אלו המארגנים מסיבת יום הולדת יש את אלו המסתפקים באירוח ביתי או בקרב חברים ומשפחה עם ארוחה, כיבוד ועוגה, ולעומתם – אלו הרוצים להפוך את מסיבת יום ההולדת להפקה של ממש.

מאת: תקליט ליצליוםהפקות אירועים16/06/111106 צפיות
בבחירת ליצן ליום הולדת יש להקפיד על מספר פרמטרים: ראשית, חשוב לקבל המלצות מהורים לילדים שעבדו עם ליצן זה שכן על מפעיל יום ההולדת לדעת

מאת: תקליט ליצליוםהפקות אירועים16/06/111118 צפיות
תקליטנים לימי הולדת נחוצים במסיבות ואירועים לכל הגילאים על מנת לתרום לאוירה ולשמח את החוגגים סוגי מוסיקה שונים.

מאת: תקליט ליצליוםביטוח לאומי16/06/111499 צפיות
אדם או עובד אשר נפגע מתאונה או מחלה, או שנקלע למצב של אובדן כושר עבודה או נכות יכול לפנות את הביטוח הלאומי על מנת לברר מהן הזכויות וההטבות המגיעות לו.

מאת: תקליט ליצליוםמדעי החברה - כללי16/06/112014 צפיות
טיפול התנהגותי קוגניטיבי הוא שיטת טיפול המשלבת את שני סוגי הטיפולים: טיפול התנהגותי מטרתו ליצור שינוי בהתנהגות המטופל ואילו הטיפול הקוגניטיבי מתרכז בשינוי תפיסת המציאות על ידו.

מאת: תקליט ליצליוםשיפוצים16/06/111070 צפיות
מרזבים מיועדים לניקוז מי גשמים אשר ממשיכים הלאה מן המרזב לשטחים החיצוניים של הבית כמו החצר או הגינה. שני הסוגים העיקריים של מרזבים הם המרזב החיצוני והמרזב הפנימי.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201321 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201512 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201309 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20960 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica