חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההבדל בין מתווך נדל"ן ליועץ נדל"ן

מאת: רועי שרירנדל"ן23/06/20112372 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בקרב לקוחות ישנה סטיגמה ישנה על מתווכי נדל"ן של "מאכרים" המסוגלים להגיד ולעשות הכול על מנת לסגור עסקה.

לפי צורת העבודה שהייתה מקובלת עד היום, היה קונפליקט בקרב המתווכים ולקוחותיהם כאחד. לפי צורה זו ברוב המקרים מייצג המתווך את המוכר ואת הקונה, כתוצאה מכך נשאלה השאלה עבור מי עובד המתווך ואת האינטרסים של מי הוא מייצג?

במידה והמתווך היה ברמה גבוהה, הייתה לו היכולת לייצר עסקה אשר טובה גם למוכר וגם לקונה ולנטרל את האינטרסים האישיים שלו. כמובן שברוב המקרים לא כך היה הדבר.

במדינות מתקדמות ברחבי העולם כגון, ארה"ב, אסיה, אוסטרליה וכדומה, קונפליקט זה אינו קיים. מוכרי הנכס מיוצגים על ידי יועץ נדל"ן המייצג את הנכס שלהם בבלעדיות ושומר רק על האינטרסים שלהם. חשוב לציין כי עמלת התיווך משולמת רק על ידי בעלי הנכס ובשיעור גבוה ממה שמקובל בישראל.

מצד הקונה ברוב המקרים ישנו יועץ נדל"ן נוסף המייצג אותו ומתחלק בעמלת התיווך עם יועץ הנדלן שמייצג את המוכרים. המשא ומתן מתקיים בין המוכר לקונה באמצעות יועצי הנדל"ן המייצגים כל אחד את הצד שלו ונלחמים כל אחד עבור הלקוח שלו.

בישראל, בשנים האחרונות, ישנה תפנית חדה בתפקיד מתווך הנדל"ן ובתפישת הלקוחות את תפקידו, רמת מקצועיותו וחשיבותו בסגירת עסקה מוצלחת.

אז מה הופך מתווך נדל"ן ל- יועץ נדל"ן בעבודה עם מוכרים?

ראשית כל על המתווך לבדוק האם הצורך והרצון למכור את הנכס הם אמיתיים. בחלק מהמקרים אנשים נקלעים לקשיים ומחליטים למכור את נכסם. במקרה כזה לפעמים ישנה אפשרות לייצר מהנכס הכנסה אשר תענה על הצרכים מבלי למכור.

שנית, על יועץ הנדל"ן לבחון את כדאיות המכירה. לפעמים השוק בדיוק בירידה זמנית ואנו צופים עליות. לפעמים פיתוח סביבתי הצפוי לקרות בעתיד אמור להעלות או להוריד את מחיר הנכס וכדאי לפעול בהתאם.

שלישית, בדיקת מחיר. על המתווך לבחון את מחיר היציאה לשוק בקפידה. ליציאה במחיר גבוהה או נמוך מדי יש השלכות שליליות.

רביעית, על המתווך לבדוק נתונים טכניים לגבי הנכס. לפעמים ישנו פוטנציאל החבוי בזכויות בניה שנוספו לנכס ללא ידיעת הבעלים. פוטנציאל כגון זה ישפיע לטובה על מחיר הנכס. כמו כן יכולות להיות חריגות בנייה שצריך לטפל בהם לפני המכירה. את הדברים האלה ועוד צריך יועץ הנדל"ן לבדוק עבור בעל הנכס ואף להפנותו לבעלי מקצוע מתאים שיעזרו לו בתהליך.

חמישית, יועץ הנדל"ן צריך לבחון את האפשרות לשפר את מראה הנכס במטרה להעלות את מחירו. ישנם מקרים שבהם שיפוץ קוסמטי בלבד, הכרוך בהוצאה מזערית יכול להעלות את מחיר הנכס משמעותית.

לבסוף על המתווך לייצג את האינטרסים של המוכר בפרסום הנכס, בהצגתו לקונים פוטנציאליים ובעיקר במו"מ למכירת הנכס.

אז מה הופך מתווך נדל"ן ל- יועץ נדל"ן בעבודה עם קונים?

ראשית על המתווך להיות גוף מכוון. עליו לבדוק האם תקציב הרוכשים מתאים לאזור בו הם רוצים לקנות והאם יוכלו לרכוש במסגרתו נכס המתאים לצרכיהם.

שנית, המתווך צריך לספק מידע לגבי האזור בו הנכס ממוקם. סיור באזור תוך סקירה של כל הקיים בו יעזור לקונים להחליט האם האזור מתאים להם או לא. אני תמיד אומר כי לפני שמתאימים לקונה נכס יש להתאים לו אזור. ברוב המקרים אם האזור לא מתאים, לא משנה כמה יתאים הנכס.

שלישית, על המתווך להתאים את הנכס לצרכים של הקונים. ישנם הרבה מתווכים שעובדים בשיטת מצליח: נתקלתי במקרה בו רוכשים עם שלושה ילדים חפשו נכס עם 4 חדרי שינה. המתווך הביא אותם לנכס עם שלושה וטען כי הם יכולים לשכן שני ילדים בחדר ל- 5 שנים הקרובות לפחות. כמובן שהקונים לא רכשו את הנכס והפסיקו לעבוד עם אותו מתווך.

רביעית, בדיקת הנכס. במקרה בו הנכס מיוצג על ידי מתווך אחר, יש לבדוק את הנכס עבור הרוכשים. הפתעות כגון חריגות בנייה, חובות שלא שולמו וכיוצא באלה הינם דבר שכיח. נכון שזו עבודתו של עורך הדין. למרות זאת ההחלטה של הרוכשים להתקדם לעסקה צריכה להיות תוך ידיעת כל הנתונים על הנכס ומבלי שיוסתר דבר מעיניהם. כאשר זהו המצב ההחלטה הינה אמיתית והדרך לעסקה תהיה קצרה ונעימה יותר.

חמישית, ייעוץ והכוונה בנושאים פיננסיים ומשפטיים. בנושא הפיננסי יועץ הנדל"ן צריך לעזור לרוכשים לקבל תמונה מלאה של התהליך אותו הם הולכים לעבור וכל ההוצאות הנלוות למעט רכישת הנכס הצפויות להם. במידה וצריכים עזרה בנושא משכנתאות ובייעוץ משפטי, צריך יועץ הנדל"ן להיות מסוגל להפנות אותם לגורמים מקצועיים מתאימים.

לבסוף על יועץ הנדל"ן לייצג את הרוכשים על הצד הטוב ביותר לסגירת עסקה אשר תהיה טובה עבורם.

לסיום, נראה כי אנו עדיין רחוקים מלעבוד בצורה שבה עובדים במדינות אחרות, אך אין זה אומר שאנו לא צריכים לשאוף לעבוד באותה צורה. בשנים האחרונות ישנו שיפור משמעותי בטיב ואיכות השירות של יועצי הנדל"ן בישראל. משרדים המכבדים את עצמם ומביטים קדימה תוך שאיפה לשיפור מתמיד של המקצוע, שמים דגש חזק על מקצועיות ואתיקה בקרב סוכניהם.

אנו במשרד התיווך רימקס גנים - נדלן באבן יהודה מאמינים כי בחירת יועץ הנדל"ן הינה הצעד החשוב ביותר בתהליך מכירת או קניית נכס וכי יועץ נדל"ן מקצועי יכול להוביל את הלקוח שלו לתוצאות טובות יותר ולכן עושים את כל שביכולתינו לדאוג לאינטרסים של לקוחותינו על מנת שישיגו את העסקה הטובה ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי שריר, רימקס גנים אבן יהודה. מתמחה במכירה וקנייה של נדלן במושבים: אבן יהודה, כפר נטר, בית יהשוע, פרדסיה, תל מונד, צורן, קדימה. עם צוות של 12 סוכני נדלן נאתר עבורך את נדלן: בית, דירה, מגרש למגורים או השקעה, לקנייה או השכרה. צלצל עכשיו 09-8919123

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי שריר

מאת: רועי שרירנדל"ן31/01/12802 צפיות
כל אדם שמעוניין בהצלחה עסקית חייב שיהיה לו דימוי עצמי חיובי. לאחרונה, השתתפתי בהשתלמות של יועצי נדלן ואנשי עסקים נוספים. אחת ההרצאות הייתה מרתקת במיוחד והזכירה לי גם אירוע מעברי. במאמר זה אשתף במספר עובדות חשובות ביותר על הקשר בין שפה מחשבה ואמונות להצלחה כיועצי נדל"ן, כאנשי עסקים וכאנשים בכלל.

מאת: רועי שרירנדל"ן22/12/111014 צפיות
רכישת בית משלך היא בגדר חלום. ההחלטה מתי ואיך לעשות את הצעד היא קשה. במאמר זה אסקור מספר עקרונות שעליך לבדוק ברצינות בטרם ההחלטה לרכוש בית או דירה.

מאת: רועי שרירנדל"ן21/12/11952 צפיות
לרוע המזל, מוכרים בוחרים במתווך שמציע את מחיר הנכס הגבוה ביותר, אך זו השגיאה החמורה ביותר שמוכר יכול לעשות. במאמר זה, אסקור את הטעויות הנפוצות שמוכרים נוטים לעשות. אם אתה מתכוון למכור את ביתך, מומלץ שתקרא מאמר זה והימנע מהטעויות המוזכרות בו.

מאת: רועי שרירנדל"ן15/12/11979 צפיות
אם אתה שוקל לקנות בית, דירה או מגרש בעתיד הקרוב, מומלץ לקרוא את המאמר הבא בעיון רב. ישנם מספר עקרונות חשובים שאתה צריך לדעת. באופן כללי, השוק הנוכחי הוא שוק של קונים. עם זאת, זה לא אומר כי רוב הקונים יוכלו לסגור עסקאות בסכום נמוך. אם אתה רוצה לנצל נכון את השוק, אתה צריך להיכנס אליו כשאתה מוכן.

מאת: רועי שרירנדל"ן07/12/11778 צפיות
לאחרונה מוכרי בתים החלו לפתוח את ביתם לקונים פוטנציאליים על מנת לזרז את תהליך המכירה ולהגדיל את החשיפה של הבית בפני קונים. המוכר מציג בפני הקונים את ביתו בימים ובשעות שקבע מראש. שיטה זו מכונה בית פתוח.

מאת: רועי שרירנדל"ן04/06/111188 צפיות
שלב בירור צרכם בעיסקת נדלן: מכירה או קנייה הוא שלב הכרחי. אין להניח הנחות ויש לגלות את המניעים הטהורים שמאחורי העסקה כדי שתוכל להוביל אותה לסיומה. שיטת הגישה המייעצת היא לדעתי הגישה הנכונה לבירור הצרכים.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222688 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202514 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183247 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183222 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183249 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182587 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica