חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הטעות החמורה ביותר בעת מכירת בית

מאת: רועי שרירנדל"ן21/12/2011954 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


ישנה אמירה בעסקי הנדל"ן. כדי להצליח בחיים אתה רוצה להיות הילד הראשון,  בן הזוג השני וסוכן המקרקעין השלישי. יש משהו מן האמת באמירה זו, כפי שיעידו על כך סוכנים שלוקחים על עצמם נכס לתיווך לאחר שהמוכרים עשו טעויות מהותיות.

אבל אנחנו רוצים עוד כסף
כאשר המוכר מראיין סוכני נדל"ן קל להיסחף להתרגשות שבקביעת מחיר המכירה. יותר כסף משמעותו יותר הזדמנויות עבור בעל הבית. המוכר יוכל להרשות לעצמו לרכוש בית יקר  יותר, לממן לימודים עבור ילדיו או לצאת לחופשה.

לרוע המזל, מוכרים  בוחרים במתווך שמציע את מחיר הנכס הגבוה ביותר, אך זו השגיאה החמורה ביותר שמוכר יכול לעשות.

קביעת ערך הבית
האמת היא שזה לא משנה כמה כסף אתה חושב שהבית שלך שווה. גם לא משנה מה המתווך שלך חושב. האיש שדעתו קובעת הוא הקונה שמגיש הצעה. עבודתו של המתווך היא לסנן את הקונים עבורך, אם לפי תקציבם ואם לפי הצרכים שלהם. קביעת מחיר לבתים היא בחלקה מדע ובחלקה אומנות. קביעת מחיר כרוכה בהשוואת נכסים דומים ועריכת התאמות בהתאם להבדלים ביניהם, מעקב אחרי תנודות בשוק, בדיקת ההיצע הקיים. זאת כדי לנסות לקבוע טווח לערך הבית. שיטה זו דומה לדרך שבה שמאי מעריך את הבית. אין שתי שומות שהן בדיוק אותו הדבר, אך הן קרובות אחת לשנייה. אין תג מחיר קבוע לבית שלך. המחיר הוא רק השערה, והשוק יכתיב את המחיר. לדוגמה, בתל מונד, בתים, מגרשים למכירה ונכסים נוספים - המחירים משתנים מבית לבית על אף הדומות בגודל הנכסים ובאזור הגיאוגרפי.

האם המחיר נמוך מדי?
גם באזור השרון, נדל"ן נמכרים במחיר שהקונה מוכן לשלם עבורו והמוכר מוכן לקבל. אם המחיר שנקבע לבית נמוך מדי, על המוכר לקבל מספר הצעות כדי להעלות את המחיר לערך השוק שלו. יש מעט סכנה בקביעת מחיר נמוך מדי, ישנם מקרים שבהם מוצג נכס במחיר נמוך מעט ממחיר שוק, במקרה זה ישנו סיכוי גבוה שיהיו מספר קונים לנכס ויכולה להיווצר תחרות ביניהם שבסופו של דבר תביא לעליית ערכו של הנכס. הסכנה קיימת כאשר נקבע מחיר גבוה מדי ובחירת המתווך נעשית רק על סמך דעתו לגבי הערך.

איך זה מתחיל להשתבש
מקרה בו המוכר לא ראיין את הסוכנים שלו, ובחר את הראשון באמצעות האינטרנט מפני שהוא עשה רושם של בחור נחמד. הסוכן לא עבד באזור של הבית אותו ניסה למכור וקבע לו מחיר של 1.3 מיליון שקל. לאחר 90 ימים פג זמן התיווך.

ממשיך להיות משובש
הסוכן הבא, גם הוא מעיר אחרת, קבע את מחיר הבית להיות 1.1 מיליון שקל. לאחר מספר חודשים, החליטו המוכר והמתווך לקבוע את המחיר ל- 900,000 ₪, אך עדיין לא היו קונים. מעט מתעניינים, אך אין קונים רציניים.


יותר משנה לאחר מכן
כאשר נשכר הסוכן האחרון, המוכר כבר היה מותש. זה קרה לאחר שנה. המוכר והסוכן ביחד קבעו את מחיר הבית לא פחות מ- 740,000 ₪. הבית נמכר מיד ובמזומן. בתים למכירה דומים באותה שכונה נמכרו במחיר של 835,000 ₪, אך הבית שהה זמן רב מדי בשוק במחיר גבוה מידי.

סוכנים מתמחים בקבלת תיווך שעבר זמנו
יש סוכן במשרד שלי, שתפקידו להתקשר למוכרים שהתיווך של ביתם פג ולהציג אותם מחדש לתיווך בערך השוק. בשנה שעברה הוא מכר יותר מ-34 בתים שערכם הכולל גבוה מ- 13,600,000 ₪, וכעת יש לו 18 בתים בתיווך, במקרים כאלה העבודה מסובכת וקשה יותר, הסוכן נדרש ליצירתיות רבה כגון, צינון הבית למספר חודשים על מנת ליצור אוירה רעננה סביבו.

הגן על עצמך
השאלה היא כמה כסף מקרים כאלו עלו למוכרים? בדרך כלל, ההפסד הכספי עולה על תשלומי המשכנתא ולא מצדיק את הניסיון להציג את הבית ללא רבב. זה משפיע על הערך שהקונה בוחר לשלם, מפני שזה כבר לא נכס חדש בשוק. הבית נחשב מיושן, נדוש ושחוק שמחירו היה מופקע במשך זמן רב. אל תיתן לזה לקרות לך ולנכס שלך.

אני מוצא את העובדה שבעלי בתים נותנים למתווכים שונים אפשרות לשווק את נכסיהם ללא כל סינון, אבסורדית לגמרי. הרי כל בעל עסק המעוניין לשווק מוצר פונה לבעל מקצוע ומנסה לבחור את הטוב מביניהם. מעניין לשאול בהקשר זה, למה דווקא בנדל"ן בהיותו המוצר היקר ביותר בשוק והקשה ביותר לשיווק, בעלי נכסים מקלים ראש בנושא זה?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי שריר, רימקס גנים אבן יהודה. מתמחה במכירה וקנייה של נדלן במושבים: אבן יהודה, כפר נטר, בית יהשוע, פרדסיה, תל מונד, צורן, קדימה. עם צוות של 12 סוכני נדלן נאתר עבורך את נדלן: בית, דירה, מגרש למגורים או השקעה, לקנייה או השכרה. צלצל עכשיו 09-8919123

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי שריר

מאת: רועי שרירנדל"ן31/01/12804 צפיות
כל אדם שמעוניין בהצלחה עסקית חייב שיהיה לו דימוי עצמי חיובי. לאחרונה, השתתפתי בהשתלמות של יועצי נדלן ואנשי עסקים נוספים. אחת ההרצאות הייתה מרתקת במיוחד והזכירה לי גם אירוע מעברי. במאמר זה אשתף במספר עובדות חשובות ביותר על הקשר בין שפה מחשבה ואמונות להצלחה כיועצי נדל"ן, כאנשי עסקים וכאנשים בכלל.

מאת: רועי שרירנדל"ן22/12/111016 צפיות
רכישת בית משלך היא בגדר חלום. ההחלטה מתי ואיך לעשות את הצעד היא קשה. במאמר זה אסקור מספר עקרונות שעליך לבדוק ברצינות בטרם ההחלטה לרכוש בית או דירה.

מאת: רועי שרירנדל"ן15/12/11984 צפיות
אם אתה שוקל לקנות בית, דירה או מגרש בעתיד הקרוב, מומלץ לקרוא את המאמר הבא בעיון רב. ישנם מספר עקרונות חשובים שאתה צריך לדעת. באופן כללי, השוק הנוכחי הוא שוק של קונים. עם זאת, זה לא אומר כי רוב הקונים יוכלו לסגור עסקאות בסכום נמוך. אם אתה רוצה לנצל נכון את השוק, אתה צריך להיכנס אליו כשאתה מוכן.

מאת: רועי שרירנדל"ן07/12/11781 צפיות
לאחרונה מוכרי בתים החלו לפתוח את ביתם לקונים פוטנציאליים על מנת לזרז את תהליך המכירה ולהגדיל את החשיפה של הבית בפני קונים. המוכר מציג בפני הקונים את ביתו בימים ובשעות שקבע מראש. שיטה זו מכונה בית פתוח.

מאת: רועי שרירנדל"ן23/06/112374 צפיות
האם קיים הבדל בין מתווך נדל"ן ליועץ נדל"ן? או שמא מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת? מה תפקידו של מתווך הנדלן ומה של יועץ הנדל"ן? האם יש הבדל בין תפקידו של יועץ הנדל"ן בעבודתו עם קונים לבין תפקידו בעבודתו עם מוכרים? וכיצד לבחור ביועץ נדל"ן בבואנו למכור או לקנות נכס? כל התשובות לשאלות במאמר הבא

מאת: רועי שרירנדל"ן04/06/111190 צפיות
שלב בירור צרכם בעיסקת נדלן: מכירה או קנייה הוא שלב הכרחי. אין להניח הנחות ויש לגלות את המניעים הטהורים שמאחורי העסקה כדי שתוכל להוביל אותה לסיומה. שיטת הגישה המייעצת היא לדעתי הגישה הנכונה לבירור הצרכים.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222711 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202518 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183251 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183225 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183255 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182598 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182260 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica