חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמ"א 38 - תיקון בחוק 14 ביוני

מאת: פריזט חסוןשיפוצים23/06/2011867 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ליאור חסון, מנכ"ל משותף של חברת 'בית חסון' - חיזוק והשבחת מבנים בע"מ

מקבוצת 'פריזט-חסון' - מסביר את הצורך בתיקון לחוק  תמ"א 38 של ח"כ אורלב – חיזוק מבנים בפני רעידת אדמה

כחברה מתמחה בתמ"א 38 – אנו למדים רבות על האתגרים הצצים כבר בשלב הראשוני של התהוות הפרויקט- וסגירת הסכם מול הדיירים.

בפרויקטים מסוג זה רב הנסתר על הגלוי. עלות חיזוק המבנה לא ידועה עד לשלב תכנון מפורט, הזכויות שיאושרו ע"י הרשות המקומית- לא ידועות בוודאות עד לשלב הגשת בקשה להיתר ודיון בוועדה. מכיוון שאנו עוסקים במבנים ישנים שנבנו בסטנדרט שונה, ה'בלתי צפוי' גם הוא אלמנט משמעותי בפרויקט. ולכן בבואנו לחזק בניין רק ע"י  ניצול הזכויות שניתנות בתמ"א – רוב הפרויקטים עשויים להיות גבוליים עד בלתי רווחיים ליזם. ולכן עד כה רב הפרויקטים שבוצעו (והם מעטים מאוד) התבססו על מקומות בהם אפשרי לנצל את זכויות התמ"א + זכויות שלא נוצלו מכח התב"ע במקום ו\או ניצול הקלות לפי חוק התכנון והבניה. וכאן טמונה הבעיה המרכזית - כל תוספת כזו מחייבת חתימת 100% מדיירי הבניין . מצב זה פוסל בפני היזמים פרויקטים רבים ופותח את האפשרות ל'סחטנות'  של דיירים סרבנים.

קיימים סוגי סרבנים לדוגמה: זוג הדורש את ההסכמה שלו רק אם היזם ירכוש כיום (לפני התמ"א) את הדירה שלהם במחיר שוק נוכחי + 30%. או אישה מבוגרת שלא רוצה לשמוע על התמ"א מאחר ובתקופת הבניה לחתולים שחיים כיום ומואכלים על ידה בחצר הבניין לא יהיה מקום.

גם כאשר מדובר בניצול של הזכויות מכח התמ"א בלבד, יש צורך בהסכמת רק של 66% מדיירי הבניין, אך ההליך בנוי כך שבמקרים כאלה, רק אחרי דיון בוועדת התכנון והבניה הנושא עולה בפני המפקח על רישום הבתים המשותפים אשר לאחר ששוכנע כי הפרויקט הינו לטובת כלל הדיירים , יחתום בשם הדיירים הסרבנים. בכדי להגיע למצב מתקדם של דיון בוועדה לתכנון יש צורך בהשקעה כספית לא מבוטלת עבור אדריכל, מהנדס, יועצים, בדיקות שונות וכד' , ואם המפקח מקבל את התנגדות הדייר הסרבן – כל ההשקעה יורדת לטמיון כך שרוב היזמים לא מוכנים להיכנס לפרויקטים שאין הסכמה של 100% מהדיירים.

התיקון לחוק של ח"כ אורלב אשר עבר בינואר האחרון בכנסת,

בא לפתור את הסוגיות הללו.

א. התיקון מעביר את הדיון אצל המפקח על רישום הבתים המשותפים לתחילת התהליך (לאחר אישור ראשוני של הועדה המקומית) – ובכך מוריד משמעותית את עלות ההשקעה של היזם לפני הידיעה מה גורל הפרויקט.

ב. החוקים שחלים על נושא התמ"א מבחינת אחוזי הסכמת הדיירים – יחולו גם על תוספת לפי התב"ע. ובכך יאפשרו לכל פרויקט של חיזוק מבנה שמנצל אחוזי בניה נוספים לצאת לדרך ללא הסכמת דיירים רחבה. למרות שעדיין קיימת הבעיה שבמקרים בהם צריך "לנגוס" בדירות או בחלק מהדירות לצורך התקנת מעלית בחדרי מדרגות/בבניינים בהם אין אפשרות אחרת להתקנת מעלית יש צורך ב-100% הסכמה של הדיירים שבדירותיהם נוגסים.

במידה והתיקון יכנס לתוקף ויבוצע כלשונו, קרוב לודאי שיחול שינוי משמעותי בכמות הפרויקטים האפשריים לביצוע . בעקבות כך, וועדות התכנון והבניה העירוניות תצטרכנה להערך לקליטת בקשות רבות כדי לטפל בהן במהירות ויעילות.

 



תגיות המאמר: חיזוק מבנים, תמא 38


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בניה איכותית בשרון עם פריזט-חסון, חברת הנדל"ן הקבלנית באיזור השרון מובילה פרוייקטים מגוונים של בניה עם דגש על תכנון מוקפד, יצירתיות וחדשנות באזור השרון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פריזט חסון

מאת: פריזט חסוןאדריכלות10/04/12961 צפיות
רכישת דירה הינה תהליך מורכב שיש לבצעו בכובד ראש. גם ההחלטה על מפרט הדירה ועל המראה הפנימי שלה מצריכה הבנה ומחשבה נוספת. חברת פריזט חסון באה והופכת את השלב הזה לפשוט יותר, בעזרת בונוס נפלא: מחלקות שינויי דיירים ושירות דיירים.

מאת: פריזט חסוןאדריכלות10/04/12876 צפיות
כך עולה מתוצאות סקר מקיף שערכה במשך חצי שנה חברת הנדל"ן פריזט חסון, אשר עיקר פעילותה מתרכזת בעיר

מאת: פריזט חסוןאדריכלות11/03/12853 צפיות
מחפשים את הפרויקט החדש שיתאים בדיוק לצרכים שלכם? יש לנו בשורות נפלאות עבורכם: היום הרבה יותר קל למצוא פרויקטים חדשים בעולם הנדל"ן שמציעים את כל הבונוסים עליהם חלמתם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להתחיל ליהנות

מאת: פריזט חסוןאדריכלות17/02/121022 צפיות
בשנים האחרונות אומץ בארץ המונח 'בוטיק', לתחום הנדל"ן. הטרנד הפך למגמה ותחום עיצוב הבניינים המשותפים עבר שינוי מהותי מדירות סטנדרט, לדירות ייחודיות בעלות מאפיינים יוצאי דופן בתחום הבניה.

מאת: פריזט חסוןבית חכם12/01/12924 צפיות
על פי נתוני הלמ"ס, בכל רחבי הוד השרון נמכרו 272 יחידות דיור מתחילת השנה, לעומת 128 יחידות דיור בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בנתון הגבוה ביותר בהוד השרון מזה שלוש שנים, לפחות בתחום מכירת דירות חדשות. בשנת 2011, חברת הבניה פריזט חסון לבדה אכלסה בהוד השרון 150 יחידות דיור

מאת: פריזט חסוןבניין ואחזקה - כללי15/12/11931 צפיות
משמעות המילה 'לופט' היא אוויר, ואכן - דירות לופט מאופיינות בחלל פתוח ורחב. הלופטים בפרויקט נגה מחולקים כך שבקומת הכניסה נמצאים חדרי השינה וכן אזורי האירוח, עשויים חלל כפול המקרין תחושת מרחב והתמזגות עם הנוף, באמצעות קיר המסך השקוף

מאת: פריזט חסוןאדריכלות15/11/111011 צפיות
נגה ממוקם על שדרת רמתיים המתחדשת - העורק הראשי של הוד השרון, ומציע נגישות נוחה למוסדות הספורט והלימוד, מרכזי קניות, תרבות ובילוי, וכן יציאה קלה ומהירה לכביש 5 ו-6 ולתחנת הרכבת ירקון. הקרבה הזו מאפשרת לילדים ובני הנוער הגעה באופן עצמאי ולהורים חיסכון בזמן

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232628 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223294 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211225 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica