חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חברות נקיון

מאת: מריםניקיון28/06/20111121 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולם מדברים על העידן הגלובלי ועל השפעותיו הרבות בתחום התעסוקתי. מגמת הגלובליזציה, אשר התחזקה בשני העשורים האחרונים, הביאה לתמורות רבות בשוק העבודה, כשאחת הבולטות שבהן היא התפתחותן של צורות העסקה חדשות. אם בעבר כל ארגון נדרש להעסיק בעצמו את כל עובדיו, הרי שבעידן הגלובלי יותר ויותר ארגונים מבצעים מיקור חוץ לשירותים שאינם חלק מפעילות הליבה שלהם. שירותי הניקיון הם אחת הדוגמאות הטובות לכך.

מיקור חוץ של שירותי ניקיון

אם בעבר כל ארגון העסיק בעצמו את עובדי הניקיון שלו, הרי שכיום מרבית הארגונים נעזרים בשירותיה של חברת ניקיון אשר מספקת להם שירותי ניקיון על בסיס שוטף וקבוע. בעקבות הצורך להשיג גמישות ניהולית מקסימלית, שתאפשר לצמצם בהוצאות וגם להגיב במהירות לשינויים שבסביבה התחרותית, ארגונים רבים הגיעו לכלל הכרה שמשתלם הרבה יותר לבצע מיקור חוץ (outsourcing) של שירותי הניקיון.

במקום להעסיק בעצמם את עובדי הניקיון ולהעניק להם תנאים וזכויות השווים לאלו של יתר עובדי הארגון, הארגון יכול לשלם לחברת ניקיון תשלום גלובלי, והיא זו שתספק לו שירותים ועובדי ניקיון, המועסקים על ידה.

היתרונות לארגון

מיקור חוץ של שירותי הניקיון מאפשר לארגון ליהנות מיתרונות משמעותיים, כשהעיקרי שבהם הוא ניתוק יחסי עובד-מעביד בין הארגון לעובדי הניקיון. מכיוון שחברת הניקיון היא המעסיק החוקי של העובדים, ואילו הארגון הוא רק המשתמש בהם, הוא כלל לא מחויב להעניק להם זכויות ותנאים השווים לאלו של יתר עובדיו. בכך הוא יכול לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות השכר שלו.

זאת ועוד, ניתוק מערכת יחסי העבודה בין הארגון לחברת הניקיון מאפשר לארגון להשיג גמישות ניהולית גבוהה, שהיא מרכיב חשוב להצלחה העסקית בעידן הגלובלי. כשהוא אינו כבול בחוזה עבודה עם עובדי הניקיון, הארגון יכול להתאים את השימוש בהם לפי צרכיו ותנאי השוק. אם למשל יש במשק מיתון, הארגון יוכל לצמצם את היקף שירותי הניקיון בהתראה קצרה ומבלי להיאלץ לשלם פיצויי פיטורים לעובדים.

מעמד עובדי הניקיון בארץ

שינוי שיטות התעסוקה והתרחבות מגמת מיקור החוץ של שירותי הניקיון מיטיבה גם עם חברות הניקיון. לראייה ניתן לראות את הריבוי של חברות ניקיון הפועלות בארץ ואת מספר חברות הניקיון החדשות שמוקמות מדי שנה. תחום שירותי הניקיון, כך מסתבר, הוא תחום רווחי.

אלא שלמרבה הצער, רווחים אלו באים לא אחת על חשבון עובדי הניקיון עצמם. מכיוון שעובדי הניקיון הם עובדי קבלן, ובדרך כלל הם גם אנשים קשיי יום, שנלחמים לפרנסתם ושלא תמיד מודעים לזכויותיהם, חברות ניקיון רבות מרשות לעצמן לגזור קופון ולקצור רווחים על חשבונם. לכן, לא מעט עובדי ניקיון נאלצים לעבוד תמורת שכר הנמוך משכר מינימום ומבלי לקבל תשלום על ימי חופשה, ימי מחלה, הפרשות לקרן פנסיה וכו'.

לא אחת אנו שומעים באמצעי התקשורת על מאבקים של עובדי ניקיון (כמו למשל באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בן גוריון), הדורשים לקבל את הזכויות המגיעות להם על פי חוק. אולם עד שלא יתוקן חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, כנראה שמציאות עגומה זו לא תשתנה במהרה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרים

מאת: מריםהדברה30/10/111060 צפיות
כולם חושבים שלבצע הדברת מזיקים צריך רק בזמן הקיץ, מחשבה זו אומנם נכונה אבל לא לגמרי, נכון שבזמן קיץ בזמני חום יש לדאוג לביצוע הדברת מזיקים וזאת משום שהחום בחוץ מזמין חרקים רבים לצאת ממקומות המסתור שלהם כמו מחילות נסתרות או ממקומם מתחת לאדמה שם הם מתחבאים בזמן הגשמים מהרטיבות והקור

מאת: מריםספורט וכושר גופני - כללי19/09/111536 צפיות
הרבה אנשים אינם יודעים מהו אליפטיקל. המאמר הבא עוסק במהו אליפטיקל ובנוסף מספק מידע על ציוד ספורט נוסף.

מאת: מריםהדברה06/09/111094 צפיות
אם אני מדברים אם אנשים על נושא ההדברה. רב הסכוי שנזכיר בתוך השיחה אחד מהבטויים הבאים: גוקים, נמלים, מקקים, חרקים ועוד... נתאר בפה מלא עד כמה חיינו הפכו לגיהנם במחיצתם נצודד איך מציקה לנו העובדה שאיננו יודעים מהיכן יקום לנו הפגע הבא.

מאת: מריםגינון01/08/111093 צפיות
אם החלטתם לגדל צמח / עץ / פינת פרחים בשטח הסמוך לביתכם אתם צריכים לדעת שלגדל אותם זה לא רק להשקות אותם בנימה אוהבת בתדירות מסודרת, זה לא רק לשים לב שילדי השכנים אינם מתעללים בהם.. אלא לדאוג לכל הטיפול התחזוקתי שלהם כמו, גיזום ודישון באופן אחראי.

מאת: מריםבית חכם28/06/111079 צפיות
מה אתם עושים כשהחום מציק לכם ובכבר בלתי נסבל? מפעילים את המזגן? או שמא את המאורר? מצליחים לחשוב על כך שמאות שנים בני אדם היו חיים ללא מיזוג אויר וללא מאוורר? מצליחים לדמיין את חייכם מלווים בניפנוף מול הפנים במניפה העשויה בד בימיות הקיץ החמים?

מאת: מריםהפקות אירועים28/06/111041 צפיות
כיום קל מתמיד לארגן אירוע באופן עצמאי מ-א' ועד ת' אפילו בחצר האחורית, בין אם זה אירוע משפחתי כמו בר מצווה או חתונה ובין אם מדובר על תצוגת אופנה, כנס וכן הלאה.

מאת: מריםיהדות20/06/111366 צפיות
מפעלי מתכת רבים שוכנים לאורך ארצינו הקטנה. החל בראש הנקרא הצפונית וכלה באילת הדרומית והרחוקה. הקשוי של ניהול בית עסק פרטי הוא גדול מאוד ועל כך המאמר הזה יתעסק.

מאמרים נוספים בנושא ניקיון

מאת: tiloniניקיון01/03/222917 צפיות
שואב אבק תעשייתי - ניקיון יעיל בזמן קשצר תוך שימוש בטכנולוגיית ניקיון מנצחת.

מאת: yoni romניקיון14/11/191631 צפיות
מהי קרדית האבק ואיפה היא מופיעה? איך מנקים את קרדית האבק?

מאת: yoni romניקיון22/07/191666 צפיות
מחפשים שירות ניקוי ספות בכפר סבא? מומלץ לכם להכיר מעט יותר את עולם הטקסטיל. חשוב גם להכיר את סוגי הכתמים והריחות שנוצרים על הספות. כאשר תכירו את סוגי הבדים השונים, תדעו מה לצפות מצוות הניקיון.

מאת: yoni romניקיון11/07/182090 צפיות
נוחות, עיצוב, שלווה. מה עוד אפשר לבקש מהספה העומדת בסלון? פעמים רבות איננו מתייחסים לספה שלנו בהגינות. בעוד היא מאפשרת לנו להתרפק עליה בסיומו של עוד יום עבודה עמוס, הרי שאנחנו נוטים לזלזל מעט בניקיונה

מאת: yoni romניקיון25/06/181629 צפיות
ניקוי הבית נחשב לאחד המשימות המורכבות ביותר המצריכות שימוש בשואב אבק איכותי. בשנים האחרונות ניתן לראות את השינוי אשר חל במוצרים לניקיון הבית .

מאת: רוני הכהןניקיון02/05/181520 צפיות
בכל בית ומקום עבודה יש שלל של מוצרי ניקיון חשובים, אבל איך בוחרים את הנכונים? קראו את אלה הדברים.

מאת: רוני הכהןניקיון08/04/181420 צפיות
במה תלוי העיצוב של גינה במרפסת של דירה שנמצאת אפילו בגובה של 50 מטר ומעלה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica