חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פינוי פולשים בכוח

מאת: אל"מ במיל. בני טלפלילי04/07/20111318 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במצב בו אדם, או קבוצה של אנשים, שוהים באופן לא חוקי בשטח שאינו שייך להם יש לבצע פעולה של פינוי פולשים. פינוי פולשים צריך להתבצע על ידי בעלי נכסים שנמצאים במצב בו עבריינים או כאלה שאין להם זכות על הנכסים נמצאים שם מבלי רשות.


המציאות כמובן מלמדת אותנו שבעלי הנכסים אינם יכולים לפנות את הפולשיםבעצמם, ולכן עליהם לפנות לרשויות החוק או חברות פרטיות, כדי שאלה יבצעו אתהעבודה.


סוגי פולשים


לצערנו, יש בישראל תופעה מצערת של גנבה ופלישה לקרקעות. לעתים הפלישהנעשית בצורה שקטה והדרגתית. מאפיין השטח של פלישה מסוג זה, הם שטחיםחקלאיים שאין בהם הרבה תנועה. בנוסף, הפולש יודע שבעל הקרקע לא נמצא באזורלעתים תכופות, או שהוא לא מודע לנעשה בשטח.


במקרים רבים מדובר במבוגרים עריריים, שמחזיקים בשטח לפני שהם אמוריםלמסור אותו לירושה. את השטח הם משכירים וסומכים על מילתו של השוכר כי הואלא יעשה נזקים ולא ישתלט על שטח לא לו. במקרה כאלה, הפולש מגדיל את השטחבהדרגה, בדרך כלל על ידי קונטיינרים ומכוניות גרוטאות, עד שהשטח המסופחאליו גדול בהרבה מהשטח המקורי. כשהוא נדרש לפנות את השטח, זה הופך אתהעניין למסובך.


הסוג השני של הפולשים הם העבריינים. מה שמאפיין את הפלישה העבריינית,זה שהשטח מעניין אותם, בלי קשר למי שמחזיק אותו. לרוב הם בוחרים השטחשהנגישות אליו היא קשה ושהוא מוסתר בעצים ושיחים. הם משתלטים על השטחבאיומים ובהפחדות. את השטח הם מנצלים לטובת פעילות עבריינות כמו אחסוןסחורה גנובה, פעילות הימורים או מעשי פשע אחרים. במקרה של פלישה עבריינית,ולבעלי הקרקעות לא נותר הרבה מה לעשות, חוץ מלפנות לאנשי החוק או לחברותאבטחה.


מה עושים במקרה של פינוי פולשים עבריינים?

ההתמודדות עם פולשים עבריינים צריכה להיות כוחנית. החבר'ה האלה מביניםרק כוח והרבה כוח ואם לא מספיק הרבה כוח - אז עוד כוח. משטרת ישראל לרובנמנעת מלהיכנס לעימותים עם אותם גורמים עבריינים, למעט מקרים של "צו עשה"מבית משפט.


מצד שני, בהרבה מקרים בעלי הקרקעות צוברים תסכול מפניה לרשויות.התהליך הוא מסורבל ואיטי. לקוחות שהם אסרטיביים מעדיפים להעביר את הטיפולבפינוי הפולשים לידי חברת אבטחה פרטית. חברת האבטחה הפרטית נכנסת לפעולהלאחר שקיבלה את האישור בכתב מבית המשפט לטפל בפינוי הפולשים.


כשפונים אלינו, אנו קודם כל עושים עבודה מודיעינית שכוללת הכרת השטחותיצפות עליו מדי לילה לפחות שבוע לפה. במהלך התיצפות אנו בודקים מהן השעותהבעייתיות, מהי השגרה המתנהלת במקום, מי נכנס ומי יוצא ומהן נקודותהתורפה. את הכניסה לשטח אנו מתכננים בצורה מדויקת, ל"שעת הפיק".


ברגע שהעבריינים מבינים שמישהו נכנס לשטח, מתחילה בדרך כלל מהומה.במקרה כזה, התפקיד שלנו הוא להשליט סדר. לכן אנו מבצעים את הפעילות עם כוחהאדם הטוב ביותר, שמנוסה במצבים מסוג אלה.


שימוש בכוח סביר ובמצלמות

בית המשפט מעניק לחברת האבטחה הפרטית להשתמש בכוח סביר, כנגד הכוחהמופעל מולה. במקרה שהכוח המופעל נגדה הוא ידיים, הכוח הנגדי יהיה ידיים.אם מופעל נשק קר, הכוח הנגדי יהיה נשק קר וכך גם במקרה שחלילה מופעל נשקחם.
הנשק הנוסף שלנו, כחברת אבטחה פרטית, הוא השימוש המקצועי במצלמות. כלרגע מהעימות מתועד מזוויות רבות. כך יש לנו גם נשק התרעתי כלפי העברייניםהמפחדים להיחשף וגם יש לנו את התיעוד ההכרחי לו זקוקים משטרת ישראל וביתהמשפט על מנת להגיש כתבי אישום ולפסוק עונשים.


החוכמה היא להימנע משימוש בכוח במקרה שלא צריך. אולם, יש מקרים בהםהפינוי בכוח נדרש מהרגע הראשון. גם במקרה כזה, תמיד צריך לחשוב איך מפחיתיםאת הפגיעה בבני אדם ואיך לצאת מזה בצורה שלמה.
למידע נוסף - ייעוץ ביטחוני

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בני טל - אל"מ במילואים, יו"ר חברת בי.טי.אס - בני טל סקיוריטי
לפרטים נוספים :

http://www.bts-security.com/company-profile

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אל"מ במיל. בני טל

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון25/07/139075 צפיות
עונת הקיץ עמוסה במטיילים ובנופשים בערי התיירות בישראל, ובראשן אילת וטבריה. אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מלון הוא אבטחה קפדנית של שטחו. הדבר התחדד עוד יותר לפני יותר מעשור, לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלהודעות לעיתונות - כללי17/07/131380 צפיות
המודעות לספורט גדלה ומבורכת, אבל האנשים שעושים ספורט בשעות הלילה חשופים יותר לפושעים פוטנציאליים שעלולים להסב להם נזק. במציאות שבה אנחנו חיים, הפעילות הספורטיבית נדחקת לשעות הלילה, אחרי שאנשים מסיימים את חובותיהם בעבודה ובמשפחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון12/07/132035 צפיות
הרצח המתועב שבוצע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון03/07/132263 צפיות
את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון20/06/131919 צפיות
זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

מאת: אל"מ במיל. בני טלהודעות לעיתונות - כללי11/06/131228 צפיות
המצב בו אדם מוצא את עצמו מותקף ברחוב, עשוי להוביל לשיתוק עקב פחד או חרדה. שמירה על קור רוח, ושימוש באמצעים נכונים, יכולים לאפשר התגוננות טובה יותר מפני מצב של תקיפה בלתי צפויה ברחוב.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון21/05/131981 צפיות
כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201363 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201183 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191561 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161930 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica