חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התחרות על המים החמים

מאת: ארם סמולינסקימחלות לב23/07/20118989 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"קרררררררררררר,,,,אתה גונב לי את המים החמים ! " זעקותיה של אישה שלי קרעו את האוויר. זה עתה חזרתי מבית החולים לאחר ניתוח גדול וטובעני, ופקק תנועה דביק במיוחד. נשאבתי למקלחת בביתי, ואז אירעה הקטסטרופה: בעוד אישה שלי מתקלחת לתומה בצד השני של הבית, אני פתחתי את ברז המים החמים במקלחת שלי, ומייד המים במקלחת שלה נהיו קרים. נו טוב, הפסיקו לרתוח. המקלחת של אישה שלי היא אירוע טכסי ומיוחד.

אולי מתאים לו יותר השם: מדיטציה בקיטור. ומדיטציה כדרכה, מה יותר ממושך, יותר טוב. כאשר אישה שלי מתקלחת, הברז של המים החמים פתוח עד הסוף, ציפוי האמייל של האמבט מתקלף מהחום. צריכת המים כה גבוהה עד שמדי המים של השכנים מסתובבים אחורה, הגינות מתייבשות, והעירייה שותלת רק קקטוסים.לאחר עידן ועידנים של "מדיטציה" אישה שלי יוצאת נינוחה, חרוכה כמו תיירת משבדיה לאחר אמבט שמש קייצישל חמש שעות בצהרי היום בחוף מציצים. כול הסיאסטה הזאת מתנפצת לרסיסים אם לפתע, למשל, פורצת מלחמה, יש רעידת אדמה דרגה 8 בסולם ריכטר , או הגרוע מכול: הקיטורמתחלף במים רגילים."תראה אדון פרופסור ארם סמולינסקי" – מסביר לי האינסטלאטור שנקרא להציל את הזוגיותשלנו, (תמיד הפנייה יותר מכובדת כאשר מתכננים לקרוע במחיר) -" שתי המקלחות מוזנות על ידי אותו צינור מים חמים המגיע מהדוד , וכולו 1/2 צול"- (בשפת האינסטלאטורים- צינור מים ביתי סטנדרטי של קצת פחות מסנטימטר וחציקוטר)– "צינור אחד כזה לא מספיק לזרם חזק לשתי המקלחות באותו הזמן .אשתך פותחת את הברז עד לסוף,ומנצלת את מקסימום הזרימה שהצינור הזה יכול לספק.

כול הפניית מים חמים למקלחת שלך תבוא על חשבון המים החמים הזורמים אליה, וכך אתה גונב לה את המים החמים" . "ומה הפתרון?", כך אני, לא מתעלם מסימן ה ₪ המרצד בעיניו. "אני יכול לחבר צינור נפרד מהדוד כול הדרך אל כול מקלחת. הדוד עצמו מספיק גדול להזין את שתיהן", כך הוא, "ואז זרימת המים החמים בשתי המקלחות תהיה מלאה ובלתי תלויה בשתיהן "." לעזאזל", חשבתי, "חבל שכמה מעמיתי, מנתחי לב, לא שומעים אותו, אולי נזמין אותו למפגש המנתחים הבא שלנו". הוא נגע באחד הנושאים מעוררי המחלוקת בניתוחי מעקפים, שתי שיטות שונות לתכנון הניתוח ( האינסטלציה): באחת, עורק אחד, צר וארוך, עורק החזה הקדמי השמאלי, עורק השד הקדמי (Lt Internal Mammary ), המסתעף לענפים המזינים את רוב העורקים הכליליים החשובים(מעקף מרכב-(Composite Graft. בשיטה זו העורק הממרי השמאלי נותן את כול אספקת הדם ללב, על ידי חיבור העורק הממרי הימיני לצידו, כך שיהיה מעין עץ עורקים המוזנים כולם על ידי עורק-גזע אחד, עורק הממרי השמאלי. זאת המקבילה לצינור מים חמים אחד המזין את כול המקלחות. בשיטה השנייהשני עורקי השד נשארים מחוברים למקורותיהם,מוזנים כול אחד בנפרד, ומזינים כול אחד בנפרדעורקים כליליים חשובים- Double Mammary In- Situ (הסבר מפורט בהמשך), זאת המקבילה לסידור בו כול מקלחת מוזנת על ידי צינור נפרד המגיע ישירות מהמקור ( הדוד).

האם השיטה שהאינסטלטור הציע לפתרון בעיית "גניבת המים החמים": שני צינורות נפרדים להבטחת זרימה לא מופרעת וללא "גנבת זרימה" ממקלחת אחת לשנייה ישימה גם בניתוחי לב?. מקלחת זה בכול אופן לא לב. כאשר הלב זקוק לאספקת דם מגברת, בזמן מאמץ קשה למשל, אזי כול הלב זקוק לה בו זמנית. למקלחת אפשר להמתין.בלב זה כנראה יותר משמעותי מאשר במקלחת. הרבה מאמריםמציגים את הדרך המשאירה את שני העורקים מחוברים למקורם כעדיפה ( Double Mammary In- Situ), גם במניעת אפקט הגניבה (Steal effect), וגם במתן גיבוי רחב יותר למקורות אספקת הדם ללב, אך בסופו של יום ממעיטים להשתמש בה, מחמת הנוחיות הטכנית של השיטה השנייה, שיטת השתל המרכב. מנתחים המאמינים שיש יתרון באבטחת מקור כפול להזנת הדם ללב, מצליחים לבצע זאת ברוב הניתוחים. והאינסטלאטור שאל אותי מייד:"פרופסור סמולינסקי, איך זה בידך?". בידייזה 93% מניתוחי המעקפים.ואילו בביתי?

מקלחת זה בכול אופן לא לב. כאשר הלב זקוק לאספקת דם מגברת, בזמן מאמץ קשה למשל, אזי כול הלב זקוק לה בו זמנית. למקלחת אפשר להמתין.ממעט לכלוך לא מתים כול כך מהר. אני מחכה עד שאישה שלי תסיים את ה"מדיטציה במקלחת", ובינתיים מזהם את הספה בסלון, מאשים את הכלב, ורק אחריה אני מחפף משהוא. והאינסטלאטור? יתכבד ויחפש פרנסה במקום אחר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פרופ' ארם סמולינסקי - מנתח לב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארם סמולינסקי

מאמרים נוספים בנושא מחלות לב

מאת: דניאל seoמחלות לב12/06/147245 צפיות
אם אתם מחפשים אטרקציה מהנה ואטרקטיבית לימי הקיץ החמים המתקרבים ועימם עולה הטמפרטורה מדי יום, מצאנו לכם פעילות מהנה וכיפית לכל המשפחה.פארק מים זו החוויה הכי מהנה להעביר יום שלם בכיף ובהנאה בימי הקיץ הרותחים.

מאת: ישראלמחלות לב27/10/139158 צפיות
מאמר העוסק בתרופות מדללות דם ביחוד קומדין COUMADIN.המאמר מסקר את התרופה ,שימוש,והצורך בניטור ומעקב של רמת התרופה בדם.

מאת: ישראלמחלות לב08/07/132204 צפיות
ניתוח לב פתוח אחד הארועים הכי לא צפויים שנוחתים עלייך ביום בהיר אחד, לרוב מדובר בניתוח מעקפיים אך בניתוח מסתמים מרבית הניתוחים הם יזומים ומתוכננים מראש.זה מתחיל בעבודה, בזמן נהיגה או באירוע עם כאבים בחזה ,לחץ ותחושה רעה, ישנם כאלה אשר מסתובבים מס' ימים עם התחושה הזאת ומרגישים עייפות וחולשה בהליכה או עלייה במדרגות עד שמגיעים לרופא או למיון כי הכריחו אותם או המליצו להם. ישנם כאלה שמגיעים במסגרת בדיקות לחדר כושר ומשם הם מגיעים לצינטור ואף לחדר ניתוח בעל כורחם. יש לציין שהאחרון הוא מקרה הכי טוב מבין השאר משום שזה יזום והלב אינו נפגע ותהליך ההחלמה מהיר יותר.

מאת: מיכאל רומנסקימחלות לב26/05/132125 צפיות
הלב הוא, כיודע המשאבה שאחראית על זרימת הדם הסדירה בגוף האדם. על מנת לאפשר לדם לנוע בכיוון הנכון, ולמנוע ממנו מצב של זרימה הפוכה, מכיל הלב מסתמים - ארבעה במספר. לעיתים, פגיעה במסתמים עשויה להצריך התערבות כירורגית לצורך תיקון הבעיה באמצעות החלפת המסתם הפגום. למרבה המזל, מדובר בניתוח קל, יחסית. למעשה ניתוחי מסתמים הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל. מרכזים רפואיים פרטיים מציגים, גם בתחום זה, יתרונות רבים.

מאת: רוני סופרמחלות לב13/12/129211 צפיות
ורידים הם כלי הדם בגוף אשר מחזירים דם מהזרועות, הרגליים ושאר האיברים אל הלב. אי ספיקה ורידית היא מצב בו זרימת הדם בורידים חסום או מוגבל. אי ספיקה ורידית יכולה להתרחש בגלל מספר הפרעות – בעיקר פקקת של ורידים עמוקים ודליות. בורידים בריאים ישנה זרימה מתמדת של דם מאיברי הגוף. ישנם שסתומים בתוך הורידים ברגליים אשר מונעים מהדם לזרום בכיוון ההפוך.

מאת: לי באומןמחלות לב23/04/129105 צפיות
מחלת לב היא המחלה השכיחה ביותר בעולם המערבי, והתמותה ממנה רק הולכת וגדלה. למטופלים שחיים עם מחלה חמורה יש מספר צרכים בסיסיים מהמערכת הרפואית: ניהול כאב וסימפטומים, הימנעות מהארכה לא מתאימה של גסיסה, להשיג תחושה של שליטה והעצמה של יחסים עם אחרים משמעותיים.מטופלים עם בעיה לבבית סובלים מעייפות, כאבים, דיכאון, בצקות, נדודי שינה, דיכאון, בלבול, אנורקסיה ועצירות. טיפול פליאטיבי יכול לסייע למטופלים ובני משפחותיהם בשלב הסופני ולהפחית עלויות מהמערכת הרפואית, אלא שמעט הרופאים מפנים לטיפול פלאטיבי

מאת: רויטל בוחניקמחלות לב01/12/118975 צפיות
הלב הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו. התקפי לב הם מצבים מסוכנים העשויים להביא למוות וכדאי לדעת כיצד ניתן למנוע אותם ואיך אפשר לטפל בהם. להלן כמה עובדות אודות התקפי לב שכדאי שתדעו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica