חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"יצאתי פראייר" - מיומנו של ציבור המשקיעים

מאת: גיא חזןהשקעות03/08/2011939 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ציבור המשקיעים כל הזמן חושש פרט לתקופה שהוא לא חושש. ההיסטוריה חוזרת על עצמה שוב ושוב וציבור המשקיעים מוכר בפאניקה וקונה באופוריה.

שוק המניות המקומי השיל בשבוע האחרון מעל 7% והמצב ביום יום אכן לא מרגיש כמצב נעים. האם זה בהכרח אומר שצריך לנקוט בפעולה? התשובה החד משמעית היא - לא! כדאי לבחון את המצב, להעריך שוב את אלוקציית הנכסים אך בשום פנים ואופן לא להיכנס להיסטריית השקעות ולמכור מכל הבא ליד.

הציבור, ציבור המשקיעים, נוהגים כעדר. כאשר הארועים השליליים צפים מעל פני המים והתקשורת הכתובה והאלקטרונית חסרת האונים וההבנה בתחום משדרת ללא הרף מסכים אדומים ברור למה יש לחץ. וכשהלחץ שולט ברחובות הפעולות שננקטות הן פעולות הרסניות שמשמעותן הוא הפסדים צורמים.

בטווח הקצר של החודש האחרון ניתן להבחין בפעולות ציבור המשקיעים הרחב כפי שבא לידי ביטוי מנתוני קרנות הנאמנות ומפעולות הייעוץ הבנקאי שבא במגע הרב ביותר עם הציבור הרחב בכל נושא ההשקעות. כאשר מדד מניות המעו"ף נשק לרמה של 1180 נקודות נראו סביב גלי פדיונות רחבי היקף ולאחר שבועיים המדדים חזרו להיסחר ברמות גבוהות יותר של 1250 נקודות. ושוב רואים כניסה איטית של כסף חזרה לקנות וכיום המדד כבר עומד שוב על כ - 1178 וסביר להניח ששוב הציבור ימכור בהמוניו ויחזור לקנות שהמדד שוב יצביע על המספרים הגבוהים יותר. כל פעולה כזאת מתורגמת להפסדים כבדים וחוסר אונים מצד ציבור המשקיעים.

שוק ההון אינו קזינו ומי שמתייחס אליו כך שייזכור - "הבית תמיד מנצח"!!!

נשאלת תמיד השאלה "אז מה עושים"? ראשית, צריך לדעת במה משקיעים ולהיערך בהתאם. שנית, מי שאינו מסוגל לשאת הפסדים בטווח הקצר שפשוט לא "ישחק" במשחק.

אם שוק המניות טוב כולם נמצאים במשחק ובמרבית המקרים שוכחים כי יכולה לבוא תקופה פחות טובה. השוק אינו חד סטרי ומדידת התוצאות כדאי שתיבחן על פני תקופה.

בתקופה הנוכחית ישנם מספר גורמים המעיבים על השווקים בארץ ובעולם: המחאות החברתיות בישראל, בעיית תקרת החוב האמריקאי (האם באמת הושג פתרון?!) ובעיות החוב באירופה.

מנגד, מצב החברות השונות טוב והרווחיות משביעת רצון הן בהתאם לדוחות שפורסמו והן במבט לעתיד.

אם אינך יודע כיצד לפעול - אל תפעל.

אני תמיד אומר ש"מי שיש לו רישיון על רכב זה לא אומר שהוא יודע לנהוג במשאית גדולה וארוכה".

 



תגיות המאמר: ציבור המשקיעים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193453 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193011 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193239 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910456 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183222 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181309 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181367 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181558 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173050 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171701 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171765 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161748 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161594 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161464 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica