חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סטטיסטיקה והסתברות

מאת: יוסי קרמר פילוסופיה04/08/20112561 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סטטיסטיקה והסתברות.
האם קיים סדר? סטטיסטיקה והסתברות הן שתי מילים, כאשר לכול מילה משמעות משלה, וביחד מטרתן להציג מציאות.
סטטיסטיקה, מדע העוסק באיסוף שיטתי של מספרים, הנוגעים לענפים ולמקצועות שונים בהתפתחות החברה, המדינה, המשק הלאומי ועוד.
השיטה נוצרה על מנת להסיק מהם מסקנות, וללמוד מהם את חוקי ההתפתחות וכדומה, מילון אבן שושן.
הסתברות, שעור ההסתברות שדבר מסוים יתרחש.
היות מובן ומסתבר, מילון אבן שושן.
שיטת הסטטיסטיקה והסתברות נוצרה, הומצאה, מאחר ובשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית שלנו, אנחנו עדיין לא מפרשים באופן ברור את זהותנו האמיתית, ולכן איננו מחוברים לעצמנו, כתוצאה מכך היכולת שלנו לפרש את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים נעשה באופן שגוי.
לכן, היכולת שלנו להבין את התהליך האישי והחברתי שאנחנו חווים אינו מובן לנו, כתוצאה מכך אנחנו חיים באשליה, ולכן המצאנו לעצמנו שיטה שבעזרתה אנחנו מנסים להבין את עצמנו ואת המציאות ואת הקשר בניהם, השיטה הזו נקראת סטטיסטיקה והסתברות.
איך רצוי להתייחס לנושא, ראשית עלינו להבין מהי זהותנו האמיתית ולהתחבר אליה.
שנית, עלינו להבין מהי המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים ולהתאים את עצמנו אליה.
שלישית, רצוי להבין ששיטת הסטטיסטיקה וההסתברות, שיטה זו מנסה לתת פתרונות מתוך מציאות שהיא אשליה לכן הפתרונות הן מהדמיון.
למה זה כול כך חשוב? זה חשוב כיוון שאז נבין שהשיטה היא לא רלוואנטית.
ללא היכולת שציינתי נלך לאיבוד מתוך מגוון הרחב של האפשרויות הקיימות.
מהי האמת? ראשית רצוי להבין שיש זהות ומציאות אמיתית אחת ויחידה.
שנית, כיוון שהכול קשור לכול רצוי לבחור ולהתחיל בנקודת התייחסות וממנה לקשר לשאר הנושאים.
מהם אותם הנושאים הקשורים להבנת אותה מציאות אמיתית? אתחיל ואתייחס מהנושא הקרוב לרחוק.
אתייחס לנושא מבחינתו של בן האנוש ולאחר מכן לנושא האבולוציוני, ולאחר מכן אתייחס לנושא הקוסמי, ולבסוף אתייחס לנושא הרוחני.
רצוי לזכור שכול הנושאים שציינתי מתומצתים וניתן לקרוא עליהם בהרחבה אצלי בבלוג, והם קשורים באופן הדוק אחד לשני וכמובן שאלינו באופן אישי.
למה זה כול כך חשוב להבין? בגלל שחשיבתנו ברמת המודעות כיום מתנהלת באופן לוגי, ולכן קיים הקושי בלהבין ולראות את עצמנו ואת המציאות באופן פנוראמי, תלת מימד, רחב יותר, בעל הקשרים רבים יותר.
כלומר, ברמת המודעות שלנו כיום אנחנו רואים, חושבים, ומפרשים את עצמנו, ואת המציאות שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים כחלקי תמונה, כחלקי פאזל, כתמונה, כאוסף של תמונות.
ככול שיש ביכולתנו לקשר בין חלקי הפאזל לכדי תמונה, ואת אוסף התמונות לכדי סרט, הפרוש הופך להיות ברור יותר, לכן קיים כיום הקושי לקשר בין מגוון רחב של חתיכות הפאזל שיוצרות את התמונה, ולקשר גם מתוך המגוון הרחב של התמונות הקיימות ולהביאן לכדי סרט, וכול זאת כדי להבין מי אנחנו ומהי המציאות.
מצב זה נוצר כתוצאה מכך שאישיותנו התנפצה לה למגוון רחב של דמויות ומציאויות, כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו.
כיוון שרק כאשר נבין מהי זהותנו האמיתית נוכל להבין מהי המציאות האמיתית, הן מהבחינה האבולוציונית קוסמית והן מהבחינה הרוחנית, ואין כול אפשרות להבין את הדברים בסדר ההפוך.
בן האנוש הוא הרכב אנרגטי ובעל צורה, הקשור באופן ישיר לאנרגיה הקיימת ביקום.
לתהליך האבולוציה יש מהות ויש לה מטרה, לכן לבן האנוש כאנרגיה שהיא בעלת הרכב וצורה בתהליך האבולוציה יש לחייו מהות ויש להם מטרה.
הנושא הקוסמי: כתוצאה מכך שהיה המפץ הגדול נוצר לו היקום.
אבל מהו התהליך שעובר על היקום? המפץ הגדול התרחש כתוצאה מכך שאנרגיה מסוימת התנפצה.
לכן, מרגע המפץ הגדול היקום וכול מה שהוא מכיל בתוכו נמצא בתהליך של חזרתה של אותה האנרגיה שהתנפצה למצב הצבירה הראשוני שלה.
הנושא הרוחני: לאחר שמקשרים את כל הנושאים שציינתי ניתן יהיה לפתור את החידה לנושא הרוחני.
לאחר שמבינים את התהליך האבולוציוני שעובר על האנושות הקשור לתהליך שעובר על היקום, ניתן יהיה להבין את הנושא הרוחני.
מה כול זה קשור לסטטיסטיקה והסתברות? אם מבחינה רוחנית הכול תוכנן על ידי הבורא, ואם לכול התהליך שהיקום עובר יש לו יעד, ואם לחייו של בן האנוש שהוא שייך למין האנושי יש מהות ויש מטרה מבחינה אבולוציונית והכול קשור לכול, ניתן להבין שהכול מוביל לעבר מטרה מסוימת אחת ויחידה.
כלומר, בכול הבלגן שנראה כך למי שלא מבין את הסדר הקיים, ושאינו מתאים את חייו לסדר הקיים, פרוש האני העצמי והמציאות נראים כמשהו שהכול בו קורה באופן אקראי, במזל, אבל לא כך הדבר.
כתוצאה מחוסר ההבנה לסדר הקיים וחוסר היכולת להתאים את עצמנו לסדר הקיים, המצאנו מגוון אפשרויות שאחת מהן נקראת סטטיסטיקה והסתברות.
אם כך איך רצוי שיהיה? רצוי שיהיה סדר בחיינו באופן כזה שהגוף הפיזי שלנו יתפקד ויפעל באופן מכוון, ואז עלינו להבין את הסדר הקיים במציאות האמיתית, הן מהבחינה האבולוציונית קוסמית והן מהבחינה הרוחנית, וברגע שמבינים את הסדר הקיים במגוון הנושאים שציינתי, רק אז ניתן יהיה להתאים את עצמנו למציאות זו.
ברגע שנעשה הדבר, כול מה שנותר לנו לעשות הוא לאסוף את הנתונים, לעבד אותם, ולהגיע למסקנות האמיתיות, ואז הדברים מפורשים באופן ברור יותר, שפוי יותר.
רצוי לזכור שאנחנו נחשבים למחשב ביולוגי על, וביכולתנו לאסוף נתונים, לעבדם, ולהגיע למסקנות האמיתיות ואת כול זה לבצע בכוחות עצמו.
סטטיסטיקה והסתברות מובילים למסקנות שגויות.
מסקנה: הדרך היחידה להבין את המציאות האמיתית היא קודם כל להבין את זהותנו האמיתית ולהתחבר אליה.
סיכום: ברגע שנפרש ונבין את זהותנו והמציאות האמיתית ונתחבר לתהליך האבולוציוני, קוסמי, רוחני, נוכל להזין את עצמנו בנתונים הנכונים, לעבדם, ולהגיע למסקנות האמיתיות, ואז המציאות האמיתית שאנחנו חלק ממנה תתגלה לנו.
כלומר, הכול מתנהל באופן מסודר ולכול יש מטרה.
כול ניסיון שלנו להמציא שפה שהיא אינה תואמת לזהותנו האמיתית, כמו למשל שפת המתמטיקה, הדבר יגרום לנו להמציא שיטות כמו שיטת הסטטיסטיקה וההסתברות שתגרום לנו לעיוות מחשבתית ומסקנות שגויות.
המסר במאמר: סטטיסטיקה והסתברות זו שיטה שהומצאה על ידי מי שחושב שכול הנעשה נעשה באופן אקראי, ושהכול הוא עניין של מזל בחיים וביקום, התייחסות זאת יוצרת מציאות שהיא אשליה, אבל לא כך הדבר הכול מתנהל באופן מסודר לקראת מימוש היעד הסופי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161039 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141412 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148950 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141859 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141225 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא פילוסופיה

מאת: בתיה כץפילוסופיה02/12/195844 צפיות
כידוע, כל הנסיונות ליצירת חיים, אפילו הפשוטים ביותר, מחומרים שאינם חיים, נכשלו. מעולם לא הצליחו ליצור במעבדה אפילו תא חי בודד אחד, ומפליא הדבר, בהתחשב בכך שיצירת החיים לא היתה צריכה מחשבה לפי דעתם, אלא רק "מזל".

מאת: בתיה כץפילוסופיה02/12/195845 צפיות
מה המדע יודע על תחילת החיים? האם זמן יכול ליצור בעלי חיים מחומר דומם? כיצד יכל להיווצר התא הראשון, והאם אבולוציה היא בכלל אפשרית? במאמר זה נגלה ביחד את התשובות.

מאת: בתיה כץפילוסופיה03/11/191049 צפיות
במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים?

מאת: אבי בכרפילוסופיה09/01/183847 צפיות
התבונה המעשית על פי קאנט ומדוע נכשלים כל הניסיונות לתיאודיציה? קאנט בנסותו לענות על השאלה הזאת מתחבט באותה קושיה שמעולם לא נתנה מנוח לחלק המאמין של האנושות, והיא התהייה על צדקתו המוחלטת של האל. בעיית התיאודיציה (צירוף המלים היווניות "תיאוס", שמשמעה אל, ו"דיקֶה", שפירושה צדק), כפי שנוהגים לכנותה בשיח הפילוסופי, עוסקת בניסיון לפתור את המתח הבלתי נסבל בין הרוע והסבל שמלווים את עצם קיומנו בארץ ובין הטוּב המושלם המיוחס לאל אשר ברא את העולם ומושל בו.

מאת: אבי בכרפילוסופיה06/01/183735 צפיות
כאשר כתב אפלטון את משנתו על מבנה המשפחה כפי שתפס זאת בעת ההיא, היה לו ברור ששלטונות יוון לא יאהבו את הנאמר בלשון המעטה מכיוון שהיא סתרה את מטרת המשפחה על פי תפישתם ועל פי מה שהטיפו, אשר על כן אפלטון מנסה לעדן במעט את משנתו ולמתנה באופן שתתאים יותר לתכתיבי השליטים ואמונתם בכדי למנוע את קצפם עליו, וכך נתפשת המשפחה על פי אפלטון כפי שאני מביא זאת במאמר זה בתוספת היגדים פילוסופיים שונים של אפלטון בנושא משפחה, חברה, מדינה אוטופית וכל מה שמסביבם.

מאת: חגי הופרפילוסופיה24/02/166939 צפיות
למה לחיות? זו שאלה נצחית, אך דומה שעדיין לא מצאו לה תשובה מספקת. להלן אסקור כמה גישות בקשר אליה.

מאת: shmolikפילוסופיה17/11/144274 צפיות
כולנו רוצים הצלחה בחיינו, ובכדי להצליח צריך לפעול. אך מה צריך לעשות בשביל לפעול - מוטיבציה, וזהו הדבר אותו אני מבקש להעביר אליכם הקוראים במאמר זה, מוטיבציה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica