חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העלו את ספרכם לרשת.

מאת: גוגולשוילי בניספרות27/01/2009902 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כידוע לכל מי שמעורה בתחום ההוצאה לאור בישראל, האפשרויות העומדות בפני סופר חדש ולא מוכר הן מוגבלות ביותר. רוב הסופרים שולחים את ספרם לאחת מההוצאות הגדולות וברוב המקרים נדחים, אחרים פונים להוצאות פרטיות ומממנים מכספם את עלות הפקת הספר, אך יש לזכור שהאינטרנט יצר מהפכה שקשה להתעלם ממנה וכעת בפני סופרים עומדת האפשרות להעלות את ספרם לקריאה ברשת. ראשית כדאי להבין ולהפנים שכמעט ואין אפשרות לרווח כספי לסופר לא מוכר והרעיון הוא לאפשר קריאה של הספר בחינם ברשת, רק כדי לקבל פרסום והכרה ובכך לעקוף את הממסד הספרותי המסורתי. היתרונות הגלומים בשיטה זאת הם רבים, כשהבולט והמשמעותי שבהם הוא שאין הוצאות כספיות. כיום קיימות מספר חברות, שאולי אמנה אותן במאמר נפרד, המספקות שירות פתיחת אתרים בחינם, רק צריך להירשם ותוך מספר דקות יש ברשותכם אתר. כמובן שצריך קצת השקעה בלימוד ממשק ההפעלה אך לרוב העניין פשוט וכל אדם יכול להשתלט על העסק תוך דקות מספר. מי שרוצה להשקיע יותר יכול לקנות ספר תכנות בשפת HTML ולהוסיף קצת עיצוב אך לרוב אין בכך צורך, בסך הכל האתר מבוסס מלל ונועד לקריאת ספר ואין צורך להשתולל יותר מדי בגרפיקה ואפקטים. כעת כשיש ברשותכם אתר, מדפיסים בוורד כרטיס ביקור עם הכתובת ואפשר לחלקו לכל מי שאתם רוצים, פשוט, נוח, נגיש לכולם ומניסיון שלי גם עובד. אני פרסמתי את ספרי 'ארץ החלומות' באופן המתואר מעלה ואנשים נכנסים לאתר וקוראים את הספר, כמובן שגם אתם מוזמנים להיכנס לאתר בכתובת http://dreamland.fav.co.il ולהתרשם. במקביל אפשר לנסות ולקדם את האתר בדרכים שונות מעבר לחלוקת כרטיסי ביקור כגון: פרסום בפורומים שונים העוסקים בספרות, פניה למגזינים, הצעות לשיתוף פעולה עם אתרים בעלי עניין דומה וכך הלאה כיד הדמיון הטובה, עם קצת יצירתיות אפשר להגיע למספר רב של קוראים. כמובן  שכדאי לפנות להוצאות לאור מסורתיות או פרטיות, תמיד שווה לנסות את מזלכם, אך כך לא תהיו תלויים בחסדיהם ואתם אדונים לעצמכם. להערכתי אם מספר רב של סופרים ינקטו בצעד זה ההוצאות הגדולות יאבדו אט אט מכוחן ומרכז הכובד יעבור לרשת, בעתיד אולי זה יהיה אופן פרסום הספרים העיקרי, כשההכנסות לסופר הן מפרסומות המופיעות באתרו, כמובן בתנאי שהספר טוב, ראוי ומכניס מבקרים לאתר, וכך הקהל הרחב יקבע מהם הספרים הטובים והראויים ולא לקטורים עלומים שאין איש יודע מה שיקוליהם וטעמם. אני יודע שכרגע הרעיון נראה דמיוני ומהפכני אך יש לזכור שרשת האינטרנט נמצאת בחיינו זמן קצר יחסית ועוד מוקדם לדעת מה יהיו השפעותיה על אופן הפרסום והצריכה של ספרים, אך דבר אחד בטוח, כעת גם לאדם מן השורה יש אפשרות להשמיע את קולו אפילו אם הוא לא מקושר למוקדי ההשפעה והכוח בקהילה הספרותית והתקשורתית.

בברכת עידוד לכל מי שעומד בפני הוצאת ספר לאור,

גוגולשוילי בני.

 



תגיות המאמר: ספרים, בחינם, לקריאה, ברשת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גוגולשוילי בני

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172179 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171766 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162619 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163473 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162748 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163851 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153096 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica