חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדריך להוצאת רישיון עסק בתל אביב-כיצד להגיש בקשה לרישיון עסק בתל אביב?

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי10/08/20112026 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
שלב א' - קבלת מידע מוקדם/מקדמי להגשת בקשה לרישוי עסק

מהו מידע מוקדם?

מידע מוקדם כולל:

  • מידע כללי
  • בדיקה בנוגע לצורך ברישיון עסק
  • בדיקה בנוגע לצורך בתכנית עסק
  • מידע ספציפי נוסף
  • המידע המוקדם יימסר בכתב, בגמר הפגישה באגף רישוי עסקים, ללא תשלום.

מהו מידע מקדמי?
מידע מקדמי הינו מידע מוסמך ומלא על דרישות הרשויות השונות מהעסק המבוקש.
לצורך קבלת מידע מקדמי עליך להגיש בקשה לרשות הרישוי או לגוף הרישוי שממנומבוקש המידע (למשל, בקשת מידע מקדמי למפעל מזון תוגש למשרד הבריאות).
המידע המקדמי יוגש אליך בכתב באמצעות אגף רישוי עסקים תוך מקסימום 30 יום מיום הגשת הבקשה ותוכניות העסק.

שלב ב' – תכנון העסק והכנת תוכנית

מהי תוכנית עסק ומה היא כוללת?
תוכנית עסק מתבססת על תכנון העומד בחוק התכנון והבניה וחוק רישוי עסקים.

על התכנית לכלול את המפורט להלן:

  • תרשים סביבה
  • מפה מצבית
  • תכנית העסק
  • חתכים

כיצד מכינים תוכנית עסק?
באפשרותך לפנות למהנדס תורן במרכז המידע שבאגף רישוי עסקים או לתאם מראש עם מהנדס תכנון באגף לצורך קבלת הנחיות בכל הנוגע לתכנון והכנת התכנית כך שתעמוד בדרישות, ושניתן יהיה לאשר אותה כבסיס להגשת הבקשה (לא ניתן להגיש בקשה ללא תכניות מאושרת.

אלו דפי עזר ונספחים נדרשים לתוכנית עסק?

לצורך הכנת תוכנית יש לצרף לתוכנית העסק:

  • דף ריכוז נתונים לתוכנית.
  • טבלת האישורים לתוכנית.
  • דף בקשה לשימוש חורג.

דפים אלו מהווים חלק מה"גרמושקה" של תוכנית העסק שיש להגיש עם הבקשה לרישיון.

יש לחבר את התוכנית על פי הסדר הבא:

  • דף ריכוז נתונים לתכונית
  • טבלת האישורים לתוכנית
  • דף בקשה לשימוש חורג
  • תרשים סביבה
  • תרשים מגרש
  • תרשים העסק בקנה מידה כמפורט בהנחיות להכנת תוכנית עסק
  • חתכים

בנוסף לדפים אלו המהווים חלק מתוכנית העסק, נדרש מגיש התוכנית להציג:

  1. ייפוי כוח לטיפול בתוכנית מטעם בעל העסק
  2. תצהיר המגיש בדבר נכונות הנתונים המוצגים בתוכנית
  3. טופס פרשה טכנית לבתי אוכל בלבד

 

על מנת לחסוך בפגישות ולצמצום הערות לתוכנית, הכנו דפים לבדיקה עצמית של תוכנית.
דף בדיקה לעסק מסוג בית אוכל, ודף בדיקה לעסק אחר.

כיצד נבדקת ומאושרת התוכנית?
לצורך בדיקת התוכנית ואישורה יש להגיע לפגישה עם מהנדס התכנון באגף הרישוי.  במידת הצורך, מהנדס התכנון ינחה את המגיש באופן מפורט וספציפי לתיקון התוכנית. כאשר התוכנית מאושרת לקבלה, ניתן להמשיך לשלב הבא – הגשת הבקשה לרישוי עסק.

שלב ג' - הגשת בקשה לרישוי עסק

מהי בקשה לרישוי עסק ומה היא כוללת?

בקשה לרישוי עסק מוגשת במרכז המידע שבאגף רישוי עסקים וכוללת את המסמכים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון חתום על ידי מבקש הרישיון.
  2. תוכנית עסק (קיימת או חדשה) חתומה על ידי בעל מקצוע מוסמך ומאושרת על ידי מהנדס התכנון.
  3. תוכנית בטיחות (בהתאם להנחיות מהנדס התכנון).
  4. שובר תשלום אגרת בקשה לרישיון עסק חתום בחתימת הבנק או קופת העירייה (את השובר ניתן לקבל אצל מתאמת המידע באגף רישוי עסקים).
  5. מסמכים נדרשים נוספים שנדרשו על ידי האגף לרישוי עסקים:
    • מס' חוזה ארנונה עדכני.
    • חוזה חתום ע"י בעל הנכס.
    • אישור מרשם החברות + מינוי מנהלים בחברה.
    • צילום תעודת זהות.
    • ייפוי כוח (לנציג שעובד בחברה).

כיצד נבדקת ומאושרת הבקשה?
רשות הרישוי תדון בבקשה בתוך 21 יום מיום הגשת הבקשה ותחליט באשר להמשך תהליך הרישוי.
לאחר קליטת הבקשה ואישורה בידי רשות הרישוי, תועבר הבקשה לקבלת חוות דעתשל כל גופי הרישוי ונותני האישורים הנדרשים על פי צו רישוי עסקים למשל,מחלקות ואגפים עירוניים רלוונטיים.
במקרה של החלטה להפסיק בתהליך הרישוי, יימסר למגיש הבקשה סירוב ותפורטנה הנסיבות לסירוב.

שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

לאחראישור הבקשהעל ידי כל גורמי הרישוי – תפעל רשות הרישוי להוצאת רישיוןלניהול עסק (לינקלפירוט סוגי הרישיונות הקיימים). על פי התקנות, יש להציגאת הרישיון במקוםגלוי בעסק לעיונו של כל לקוח.  תוקפו של רישיון תקופתינקבע על פי תקנות רישוי עסקים,והוא יירשם בטופס הרישיון.  לקראת מועד תפוגת תוקף הרישיון כל אחד מגופיהרישוי יפנה לעסק ביוזמתו, יערוך ביקורת בעסק וייתן את אישורו להארכת תוקףהרישיון, או שיודיע לבעל העסק ורשות הרישוי מהם התנאים והדרישות לחידושהרישיון.


הנחיות ונהלים של רשות הרישוי

מהן ההנחיות המיוחדות של רשות הרישוי?
רשות הרישוי והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה התקינו הנחיות ומסמכי מדיניותלעסקים, המגבילים את האפשרות להקמת עסקים מסוימים במקומות מסוימיםותפקידםלהסדיר את פעילות העסקים בעיר.

קלינגר התרי בניה, רשוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי
בית שמאי 7, רמת גן
נייד: 3888813 - 052
טל': 03-6990132
פקס: 6990134 - 03
דוא"ל: klinger_b@bezeqint.net

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קלינגר בנימין יועץ בכיר לתכנון בנייה ורישוי נייד 0523-888813
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232380 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232516 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232607 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222786 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222461 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222518 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222299 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222358 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201141 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201216 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191260 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191329 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173514 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162055 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica