חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לנהוג במקרה של שוד ואיך לאבטח את העסק?

בחודש האחרון, אירעו בארץ מספר מקרי שוד, אשר נסתיימו ברצח. באחדהמקרים, לאחר שוד של חנות תכשיטים בהוד השרון, יצאו השודדים מהחנות ואז החלהמוכר לרדוף אחריהם. המרדף נגמר בירי מטווח קצר וכתוצאה ממנו – מוות.

בעקבות האירוע, מובא במאמר ייעוץ בטחוני ע"י מספר דרכים להתמודדות ומניעה של מקרים שכאלו.

בחנויות תכשיטים, לאור הרגישות של הסחורה הנמצאת בהן והרווח שעשוי לעלותלשודד מתוך שוד של חנות שכזו, חשוב להקפיד על מספר כללי אבטחה:
לא לנסות "להציל את היום"

חייכם וחיי הלקוחות שבחנות, יקרים יותר מכל רכוש שייגנב. אל תתחכמו ואלתנסו לעצור את הגנבים בעצמכם. גם אם אצם בטוחים שאתם בכושר שיא ולפני 15שנה הייתם ביחידה קרבית בצבא, הסיכון גדול מדי. השודדים הם לרוב אנשיםמיומנים, בכושר, שמגיעים עם תוכנית פעולה ידועה מראש – לעומתכם אשרהופתעתם. ושוב, גם אל תנסו לרדוף אחריהם, השודדים עדיין במתח רב והדברהאחרון שיהיה נכון לעשות הוא להוות מטרה בשבילם.

בנוסף, בהרבה מקרים, שודדים נוטלים סמי מרץ וכדורים נגד חרדה, בכדילהתגבר על הפחדים ולכן אתם מתמודדים מול אנשים שאתם פשוט לא מרתיעים אותם.יתרה מכך, בגלל סמי המרץ, הם יכולים להיות פזיזים ומילה לא המקום אוהתחכמות מיותרת – עשויים להוות את הזרז ללחיצה על ההדק.

לא להיות חמושים – נשמע מוזר, הרי אתם רוצים להיות מוגנים. המראה המפתיעשל נשק מתחת לקופה או ניסיון מצידכם לשלוף אותו, יגררו קרב יריות שלרובהשודד, שכבר מחזיק בנשק דרוך – ינצח בו.
מניעה וסינון ראשוני של הלקוחות

יצירת מנגנון לפתיחת הדלת מבפנים על ידי כפתור. כאשר לקוח מעונייןלהכנס, מחליפים איתו מספר מילים ("מה אתה מעוניין לרכוש?", "האם התכשיטמיועד לגבר או אישה?"). הסינון מהווה דבר ראשון גורם מעכב ולכן מרתיעשודדים המעדיפים להכנס ולצאת במהירות האפשרית מבלי להראות בשטח. בנוסף,במידה ועולה חשש מהעומד בדלת, תמיד ניתן לסרב לפתוח.

בחנויות גדולות יותר, ניתן אף לייצר מערכת דלתות כפולה, הדורשת מאנשיםהמבקשים להכנס, להמתין לפתיחת הדלת הראשונה ורק לאחר שנכנסו וזו נסגרה,פותחים להם את הדלת השניה. דבר זה שוב יוצר מנגנון הרתעה פסיבי ויעיל וגםיוצר כלוב סגור, חסין לירי, אשר במידה ומתגלה חשד, ניתן לכלוא בו את השודדעד להגעת כוחות משטרה / חברת אבטחה/ חברת אבטחה ושמירה.

בנוסף, שני סוגי הדלתות מבהירים לשודד כי גם אם הוא הצליח להכנס ולשדוד את המקום, הבריחה תהיה מסובכת ומסוכנת.
מצלמות אבטחה

למרות שהן נראות כחלק אינטגרלי ונדרש בכל חנות, עדיין ישנם לא מעט בתיעסק וגם חנויות תכשיטים, אשר לא משתמשים במצלמות אבטחה או לחלופין, לאמשתמשים בהן ביעילות. את המצלמות יש להתקין במקומות אסטרטגיים אשר מהם ישנוסיכוי גבוה ללכידת פני השודד ואף להקליט את קולו. כמובן שיש לציין בשלטברור בצד החיצוני של החנות, כי המקום מצולם ומתועד.

המצלמות עשויות לעזור גם להרתעת שודדים וגם לבירור ומציאת קצה חוט לאחר מקרה.
אמצעי הגנה מקיפים

לחצן מצוקה – לחצן מצוקה המחובר בקשר ישיר למוקד שטרתי ולחברת אבטחהפרטית הוא כלי יעיל וגם פשוט להתקנה. את הלחצן רצוי להתקין קרוב לרצפהבמקום בו ניתן ללחוץ עם הרגל בצורה שלא תעורר חשד. הלחצן מפעיל אזעקה שקטהאשר קוראת לכוחות האבטחה מבלי לסכן את חיי העובדים והלקוחות בחנות.

מאבטח- דבר שנהוג באירופה, אך בארץ עדיין לא מקובל ולכן ישנן לא מעטמקרי שוד שיכלו להמנע. מאבטח לבוש במדים מקצועיים עם אפוד מגן וחמוש בתתמקלע, אשר מעביר את הלקוחות סינון ראשוני ומוכן לפעולה בעת הצורך. המאבטחהמקצועי מיומן מאלו אשר נמצאים בקניונים ובבנקים ועובר הכשרות מקיפות,אימוני רענון תכופים ונמצא בכושר מקיף ויכולת לחימה במצבים שונים.

מערכות גז מדמיע או גז פלפל – ישנם סוגים שונים של מערכות, אשר ניתןלהפעיל במקרה הצורך לנטרול השודדים בחנות. חלק מהמערכות כוללות ריסוס גזמדמיע אשר ניתז מתקרת החנות ואמנם עשוי להשפיע גם על בעל החנות אך ניתןלהכין מסכת חמצן בהישג יד למקרה הצורך. בנוסף, ניתן להכניס למערכת גם צבעאשר ידבר לשודד ויאפשר לזהותו על ידי כוחות האבטחה במקרה של בריחה מהמקום.

ישנן גם מערכות המאפשרות התזה של גז פלפל, מהקיר שמאחורי גבו של המוכר,ישירות לאזור בו עומדים בדרך כלל הלקוחות. הדבר מנטרל את השודד ואיננו פוגעבמוכר.

לסיכום

סחורה וכסף לעולם לא יהיו יקרים יותר מחייכם וחיי הלקוחות. אל תיקחוסיכון ועדיף שתשקיעו באמצעי אבטחה מאשר שתקלעו למצב בו אתם חסרי אונים אלמול שודד חמוש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בני טל - אל"מ במילואים, יו"ר חברת בי.טי.אס - בני טל סקיוריטי
לפרטים נוספים :

http://www.bts-security.com/company-profile

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אל"מ במיל. בני טל

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון25/07/139078 צפיות
עונת הקיץ עמוסה במטיילים ובנופשים בערי התיירות בישראל, ובראשן אילת וטבריה. אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מלון הוא אבטחה קפדנית של שטחו. הדבר התחדד עוד יותר לפני יותר מעשור, לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלהודעות לעיתונות - כללי17/07/131381 צפיות
המודעות לספורט גדלה ומבורכת, אבל האנשים שעושים ספורט בשעות הלילה חשופים יותר לפושעים פוטנציאליים שעלולים להסב להם נזק. במציאות שבה אנחנו חיים, הפעילות הספורטיבית נדחקת לשעות הלילה, אחרי שאנשים מסיימים את חובותיהם בעבודה ובמשפחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון12/07/132038 צפיות
הרצח המתועב שבוצע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון03/07/132273 צפיות
את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון20/06/131921 צפיות
זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

מאת: אל"מ במיל. בני טלהודעות לעיתונות - כללי11/06/131230 צפיות
המצב בו אדם מוצא את עצמו מותקף ברחוב, עשוי להוביל לשיתוק עקב פחד או חרדה. שמירה על קור רוח, ושימוש באמצעים נכונים, יכולים לאפשר התגוננות טובה יותר מפני מצב של תקיפה בלתי צפויה ברחוב.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון21/05/131985 צפיות
כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221495 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211606 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181464 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171736 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152514 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152039 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152530 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica