חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסגרת למסגריה

מאת: ליבובפיסול28/08/20111135 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת הקפיצות החשובות בהתקדמות המין האנושי היתה גילוי המתכת והטכניקות כיצד לעבוד איתה. עד כדי כך שחוקרי ההיסטוריה קראו לאחת התקופות "תקופת הברזל". אין אלו חומרים פשוטים לעיבוד ולעיצוב – מתכות הן חומרים חזקים מאוד, וזאת הודות לצורה המיוחדת שבה מסודרים האטומים שמרכיבים אותן. מסגריה היא כיום המקום שבו מבוצעות רבות מהעבודות הללו, בידי אנשי מקצוע המתמחים בכל הטכניקות והמכשירים המיוחדים המאפשרים עיצוב, עיבוד ויצירה בחומרים חסונים אלו, שאין המין האנושי יכול בלעדיהם.

מסגריה אחראית על ייצורם של מוצרים שונים בעבודות מתכת, כאשר לרוב מסגריות מתמקדות בעיקר בשני חומרים עיקריים בעבודתן, הלא הם ברזל ופלדה – שתי מתכות שאנחנו נוהגים לשייך אוטומטית למושגים כמו "חוזק" ו"עמידות", ואלו הם אכן היתרונות שלהם, ההופכים אותם לחומר בידיו המיומנות של צוות מסגריה מקצועי ליצירת מוצרים כגון סורגים, מעקות וגדרות. לא לחינם ברזל ופלדה כמעט צרורים זה בזה – פלדה היא בעצם ברזל שמורכב ביחד עם כמות מסוימת של פחמן (בעוד הברזל הוא יסוד כימי). בהרכב נוסף עם כרום היא הופכת לנירוסטה (פלדה אל-חלד).

סורגים ומעקות – תוצרי המסגריה

מעקות וסורגים הם מהתוצרים הבסיסיים של כל מסגריה, ואלו מיוצרים מברזל או מפלדה, בשל חוסנן של מתכות אלו. הסורגים מהווים הגנה מפני פורצים המנסים להיכנס למבנה, ואילו המעקה מספק בטיחות בפנים המבנה או בגרמי מדרגות חיצוניים ואף במרפסות. בשל כך נדרשת חסינות רבה למוצרים אלו – כדי שלא יוכלו פורצים לחתוך בצורה כלשהי את הסורג, וכדי שבנפילה יוכל המעקה לעמוד איתן גם בפגיעה של משקל גוף שלם ולא לזוז ממקומו באופן שיסכן חיים.

אך אין זה מספיק רק לבחור במתכת חזקה מספיק. חשובה גם עבודתה של המסגריה ביצירת המוצר באופן הטוב ביותר – ריתוכים מושלמים וחזקים, ועבודה מיומנת עם החומר, כדי להניב תוצר חזק ובטוח. כמו כן, במידה ומדובר על התקן שהינו מיועד להיות מוצב מחוץ למבנה סגור (וסורגים הלא תמיד עונים על הגדרה זו), אין זה די שאותה מסגריה הוציאה תחת ידיה מוצר חזק בעבודה טובה ואיכותית והתקינה אותו בצורה מושלמת ומאובטחת. בפני אותו התקן הלא ניצב אתגר נוסף, כתוצאה מכך שהינו חשוף לתנאי מזג האוויר החיצוניים.

כידוע, בעייתם העיקרית של חומרים אלו, על אף חוסנם הידוע, היא חלודה בשל חשיפה ללחות. מסגריה מיומנת תדע לצפות בעיה זו ולהציע תוצרים שעברו תהליך מיוחד שנועד לחסן את המתכת מפני היווצרות חלודה – קרי, תהליך גלוון באבץ קר או חם. ביצוע תהליך זה הינו הכרחי במעקות המוצבים בחוץ ובסורגים, ומוצר שלא יעבור אותו יתבלה במהירות ויהווה השקעה כספית גרועה שכן לא יספק את החוסן הנדרש ממנו.

 



תגיות המאמר: מסגריה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליבוב

מאת: ליבובאומנות - כללי10/10/111452 צפיות
מסגר, בהגדרתו, הוא בעל מקצוע המתמחה ביצירת חפצים מברזל או מפלדה. את החפצים הוא יוצר תוך שימוש בכלי עבודה שונים אשר באמצעותם הוא משנה את צורתו של החומר ויוצר ממנו חפץ שימושי, דקורטיבי או כל חפץ אחר – בהתאם לצורך.

מאת: ליבובליסינג והשכרת רכב10/10/111178 צפיות
שירותי השכרת רכב בישראל התפתחו מאוד בשנים האחרונות, גם משום שההבנה שתיירים שמגיעים לארץ מעוניינים בדרך פשוטה ויעילה לטייל בארץ וגם מתוך הכרה שגם הישראלים עצמם נזקקים מדי פעם לשירותים אלה.

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111356 צפיות
האם הבית שלכם הוא אכן המקום בו אתם מרגישים מוגנים מפני כל צרה ופגע?

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111318 צפיות
בליבם של הורים רבים מקנן חשש תמידי לגבי ההתנהלות של הילד בשעות הפעילות בגן הילדים; האם טוב לו? האם הגננת מתנהגת אליו ברגישות הנכונה, בחמימות הרצויה?

מאת: ליבובאבטחת הבית10/10/111308 צפיות
כיום, ידוע לכל על חשיבותן של מצלמות אבטחה. הן מותקנות במקומות רבים ומגוונים ולעיתים אנו אפילו לא יודעים על קיומן. הן משרות תחושת ביטחון, הן ממלאות תפקיד של תיעוד ואף תפקיד של הרתעה.

מאת: ליבובקייטרינג27/09/111190 צפיות
רבים מבני החסידות מתארגנים עקב החג הקרב ובא בפתחו אל בתי ישראל. חסידויות שונות ברחבי הארץ מתארגנים לחג בצורה לוגיסטית מתוכננת עד מאוד החל בהעמדת ספסלים לבחורי הישיבות בשעת התפילות וכלה בהזמנת שירותי קיטרינג עבור מאות המתפללים יראי השם שבקשתם היא אחת, "עננו ביום גדול זה"

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי27/09/111128 צפיות
בעידן מודני כמו שלנו, אין זה מפליא למצוא כמעט בכל מקום את פלאי הטכנולוגיה המתקדמת; מכוניות אוטומטיות, רובוטים אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לממכר משקאות, ואפילו דלתות אוטומטיות. על פניו נראה לכולנו שהשימוש במכשירים אוטומטיים הוא עדיף עשרת מונים על פני המכשירים שאינם אוטומטיים

מאמרים נוספים בנושא פיסול

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162249 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoפיסול12/06/145739 צפיות
רבים מבין הפועלים בשוק ההון יודעים שקיימת השפעה ישירה בין סביבת המסחר ובין מצב רוחו ומצבו הנפשי של הסוחר או מנהל התיקים לבין ביצוע העולות בשטח ואיכות ביצוע פעולות של מסחר כמו קניה ומכירה בזמן אמת או זמן תגובה מספיק טוב שיסייע להנפיק עבור מנוהל התיק רווחים ועבור בית ההשקעות גיוס לקוחות נוספים וצבירת מוניטין

מאת: צילה קלסנרפיסול13/02/148648 צפיות
כיצד מצליחה אנדרטה עשויה מאבנים להעביר רגשי אהבה וגעגוע לסביבה? זו שאלה שרבים דנים בה, בעת שהם עומדים נפעמים מול עיצוב ייחודי ומרהיב של אנדרטה עשויה כולה מסלעים ומתכת. האנדרטאות המוצבות היום בבתי קברות רבים בישראל, הן הוכחה שבאמצעות יצירתיות וכישרון אפשר להעביר רגשות גם באמצעות סלעים ומתכת.

מאת: גיל שושיפיסול04/12/138348 צפיות
כפי שוודאי הבנתם כבר. במדינת ישראל של 2012 הדרך הכי טובה לישון בשקט כשמדובר על ביטוחי בריאות הוא באמצעות

מאת: גיל שושיפיסול03/12/138401 צפיות
ביטוח תאונות אישות הוא מוצר שאמור לספק לכם הגנה מיטבית בסיטואציות שונות כאלו שעשויות לקרות לכם במהלך

מאת: אהודפיסול02/12/138553 צפיות
כיצד מתבטאים השינויים שחלו בעיצוב מצבות בשנים האחרונות? האם מעצבי מצבות מושפעים ממגמות עיצוב בחו"ל? קשה לענות על השאלות האלה ללא לעשות תחקיר מעמיק מדוע אנחנו יכולים לראות שינויים וחידושים בעיצוב מצבות בארץ בשנים האחרונות, עם זאת, קשה שלא להתרשם מהעיצובים המרשימים הנראים בבתי קברות רבים ברחבי הארץ.

מאת: גיל שושיפיסול30/11/138477 צפיות
חברת שטראוס מים נולדה לאחר שקונצרן שטראוס החליט על רכישת מפעל תמי 4 מידי קיבוץ הלה, השילוב בין הידע הגדול

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica