חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גרגורים על גירים

מאת: ליבוברכב28/08/2011940 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על אף שיש חלקים חשובים ועיקריים ממנה בכלי הרכב – מנוע, מצבר, אלטרנטור וכן הלאה – הרי כאשר אנחנו מחפשים מורה לנהיגה עבור הוצאת רישיון נהיגה, הדבר הראשון שאנחנו צריכים להחליט עליו הוא האם אנו רוצים ללמוד על רכב אוטומטי או רכב עם הילוכים? זו גם השאלה הראשונה למורה המבוקש: גיר או אוטומטי?

אך מהי בעצם תיבת הילוכים? למה אנחנו קוראים לתיבות אלו לעתים גירים? מאיפה בא השם הזה? האם לרכב אוטומטי אין גירים? מה ההבדל בעצם בינו לבין רכב עם גיר? במאמר הזה ננסה לעשות לכם סדר במונחים השונים וללמד אתכם קצת יותר אודות הנושא הזה שלהלן.

מקור השם

אם תהיתם מדוע תיבת ההילוכים נקראת לא אחת בשם "גיר", התשובה לכך טמונה בשם Gearbox באנגלית. הסיבה לשם האנגלי היא מפני ש-gear הינו גלגל שיניים – בדיוק כמו הגלגלים המצויים בתוככי תיבת ההילוכים בכלי הרכב המוכרים לנו. איכשהו השם הזה עבר מהמקור באנגלית גם לשפה העברית המדוברת, למרות שבשפתנו יש כבר למילה זו פירושים אחרים לגמרי, שאינם כלל וכלל קשורים לעולם הרכב.

גירים: אוטומטי ורגיל

כדי לעמוד על ההבדלים השונים בין הגירים, כדאי שקודם לכן נפתח בהסבר מה הם בדיוק הילוכים ומהו תפקידם בכלי הרכב. ובכן, התיבה המדוברת היא בעצם חלק שנמצא בין מנוע כזה או אחר להתקן מונע. המטרה שלה היא לשנות את היחסים בין המהירות והמומנט סיבוב ששני אלו מפעילים אחד כנגד השני, כדי שהרכב ייסע במהירות הרצויה תוך שהמנוע לא עובר את תחום הסיבובים לדקה (סל"ד) האופטימלי (הגעה אל מעבר לקצה הסל"ד המתאים הורסת את המנוע).

בתיבת ההילוכים יש גירים – כלומר, גלגלי שיניים. שילובים שונים שלהם בגדלים שונים ובכיוונים שונים יוצר מהירויות שונות.

למרות שאנחנו מדברים לרוב על מכונית עם גיר ומכונית אוטומטית, בשני סוגי הרכבים ישנן גירים, קרי, הילוכים. בכלי הרכב האוטומטיים אלו פשוט פחות מורגשים מכיוון שההחלפה שלהם לא נעשית על ידי הנהג, כי אם מתרחשת – בדיוק כפי שהשם מרמז מלכתחילה – באופן אוטומטי.

זאת אומרת, בגירים ידניים אנחנו משנים את ההילוך על ידי המוט שבתיבה, כולל שימוש בדוושת הקלאץ' (המצמד), שהיא מבצעת אתנחתא קצרה בין חיבור הגלגלים והמנוע כדי לאפשר את שינוי המהירות. ברכבים האוטומטיים הדוושה הזו לא קיימת, כי אין אנו מפעילים את הגירים בעצמנו – הרכב יודע לעשות זאת באופן עצמאי. רכבים עם גירים אוטומטיים מבוקשים לא אחת בגלל קלות הפעלתם ביחס לרכבים שבהם עלינו לתפעל את תיבת ההילוכים, אבל אנו משלמים על הנוחות הזו בכך שמכוניות כאלו זקוקות ליותר דלק באופן יחסי. יש גם אפשרות לשילוב בין גיר אוטומטי לידני, וזאת באמצעות תיבה רובוטית, שלא כוללת קלאץ'.

 



תגיות המאמר: גיר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליבוב

מאת: ליבובאומנות - כללי10/10/111452 צפיות
מסגר, בהגדרתו, הוא בעל מקצוע המתמחה ביצירת חפצים מברזל או מפלדה. את החפצים הוא יוצר תוך שימוש בכלי עבודה שונים אשר באמצעותם הוא משנה את צורתו של החומר ויוצר ממנו חפץ שימושי, דקורטיבי או כל חפץ אחר – בהתאם לצורך.

מאת: ליבובליסינג והשכרת רכב10/10/111178 צפיות
שירותי השכרת רכב בישראל התפתחו מאוד בשנים האחרונות, גם משום שההבנה שתיירים שמגיעים לארץ מעוניינים בדרך פשוטה ויעילה לטייל בארץ וגם מתוך הכרה שגם הישראלים עצמם נזקקים מדי פעם לשירותים אלה.

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111356 צפיות
האם הבית שלכם הוא אכן המקום בו אתם מרגישים מוגנים מפני כל צרה ופגע?

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111318 צפיות
בליבם של הורים רבים מקנן חשש תמידי לגבי ההתנהלות של הילד בשעות הפעילות בגן הילדים; האם טוב לו? האם הגננת מתנהגת אליו ברגישות הנכונה, בחמימות הרצויה?

מאת: ליבובאבטחת הבית10/10/111308 צפיות
כיום, ידוע לכל על חשיבותן של מצלמות אבטחה. הן מותקנות במקומות רבים ומגוונים ולעיתים אנו אפילו לא יודעים על קיומן. הן משרות תחושת ביטחון, הן ממלאות תפקיד של תיעוד ואף תפקיד של הרתעה.

מאת: ליבובקייטרינג27/09/111190 צפיות
רבים מבני החסידות מתארגנים עקב החג הקרב ובא בפתחו אל בתי ישראל. חסידויות שונות ברחבי הארץ מתארגנים לחג בצורה לוגיסטית מתוכננת עד מאוד החל בהעמדת ספסלים לבחורי הישיבות בשעת התפילות וכלה בהזמנת שירותי קיטרינג עבור מאות המתפללים יראי השם שבקשתם היא אחת, "עננו ביום גדול זה"

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי27/09/111128 צפיות
בעידן מודני כמו שלנו, אין זה מפליא למצוא כמעט בכל מקום את פלאי הטכנולוגיה המתקדמת; מכוניות אוטומטיות, רובוטים אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לממכר משקאות, ואפילו דלתות אוטומטיות. על פניו נראה לכולנו שהשימוש במכשירים אוטומטיים הוא עדיף עשרת מונים על פני המכשירים שאינם אוטומטיים

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213840 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213970 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214149 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204619 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195584 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196277 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193509 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica