חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור וגירושין

מאת: ליבובמשפחה וזוגיות - כללי28/08/2011890 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסכם גירושין

ההחלטה להתגרש היא אף פעם לא החלטה קלה, במיוחד כשלבני הזוג יש ילדים. הידיעה שהדרך להסכם גירושין עוברת דרך בית הדין הרבני ומלווה לא אחת בסכסוכים משפטיים ארוכים ומכוערים, לא מקלה על קבלת ההחלטה. אך אם בכל זאת הגעתם למסקנה שפרידה היא האפשרות העדיפה מבחינתכם, כדי שתדעו שיש אלטרנטיבה. הסכם גירושין לא חייב להיחתם רק לאחר מאבק משפטי ארוך ומייגע, שבסיומו שני הצדדים נותרים מותשים, מלאי שנאה וטינה זה כלפי זו וגם עם הרבה פחות כסף. ניתן להגיע להסכם גירושין באמצעות גישור.

הסכם גירושין – במלחמה או בהסכמה

יש שתי גישות עיקריות לגירושין: במלחמה או בהסכמה. על פי החוק, ניתן לפנות לבית הדין הרבני כדי לקבל גט באחת מ- 2 הדרכים הבאות: תביעה לגט באמצעות עורך דין, או בקשה לגירושין בהסכמה אליה מצורף הסכם גירושין בין בני הזוג שאושר על ידי ביה"ד הרבני או ביהמ"ש לענייני משפחה.

מרבית הזוגות אמנם היו רוצים "להתגרש יפה" ולהגיע להסכם הגירושין בדרכי נועם, אך כשניגשים לסוגיות כמו חלוקת הרכוש והסדרי הראייה, האשליה מתנפצת ומתחילות המלחמות. בדיוק כאן כדאי לפנות לגישור.

גישור להסכם גירושין

גישור נועד לסייע לשני צדדים שחלוקים בדעותיהם להגיע לפתרון שיענה על צורכי שניהם, מבלי שאיש ירגיש מקופח. בניגוד להליך גישור בתחומים אחרים, שבהם ההליך תמיד נובע מהסכסוך, כשמדובר בגישור להסכם גירושין, רוב הזוגות לא מתחילים את ההתדיינות עם פערים גדולים בעמדות. לרוב אין ביניהם ריב, אלא רצון להסדיר את הפרידה. לעיתים רבות, המאבק המשפטי הוא זה שיוצר את המחלוקות העמוקות ואת הסכסוכים המכוערים.

תהליך גישור נועד למנוע זאת. המגשר הוא מעין מתווך, שתפקידו לברר את רצונותיו של כל צד ולקבוע פשרה שתהיה מקובלת על כולם. באמצעות גישור ניתן להגיע להסכם גירושין מהר יותר, בעלות זולה יותר ובלי כל המשקעים שנוצרים בעקבות מאבק משפטי מכוער.

יתרונות הגישור

פנייה לגישור כדי להגיע להסכם גירושין מביאה עימה יתרונות רבים:

· למען הילדים - הגישור יאפשר להגיע להסכם גירושין עם "מבוגר אחראי", שרואה אך ורק את טובת הילדים לנגד עיניו. גירושי הורים מביאים לשבר גדול בקרב ילדיהם, לכן חשוב מאוד להגיע להסכם גירושין אשר יצמצם את הפגיעה והטלטלה שהם חווים למינימום ההכרחי. גישור יאפשר לבני הזוג להישאר ממוקדים למען הילדים, וימנע את היסחפותם להתנצחויות אישיות.

· חוויית גירושין פחות טראומטית – הליך גירושין הוא אף פעם לא נעים. כדי לתבוע גט בן / בת הזוג צריכים להוכיח שהשני הוא הורה ו/או בן זוג לא טוב, ויחד עם עורכי דין שנוטים "להגזים", החוויה עלולה להיות טראומטית ולא נעימה בעליל. במקום להתמודד עם הליך משפטי רווי האשמות והכפשות, אפשר להגיע להסכם גירושין בדרכי נועם באמצעות הגישור.

· עלות נמוכה – גירושין הם דבר יקר, ובדרך לקבלת הסכם הגירושין המיוחל אתם יכולים לבזבז מאות אלפי שקלים. לעומת זאת, גישור עולה רק כעשירית מעלות הליך משפטי.

· התערבות מינימלית של ביהמ"ש – ללא גישור בני הזוג יגלו במהרה שביהמ"ש יכול להתערב רבות בהסכם הגירושין שלהם: החל מהטלת חובה לבדיקת מסוגלות הורית על ידי פקיד סעד, וכלה בקביעת הסדרי הראייה. עם גישור, להורים נשמרת אוטונומיה רבה בקביעת הסכם הגירושין.

 



תגיות המאמר: הסכם גירושין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליבוב

מאת: ליבובאומנות - כללי10/10/111452 צפיות
מסגר, בהגדרתו, הוא בעל מקצוע המתמחה ביצירת חפצים מברזל או מפלדה. את החפצים הוא יוצר תוך שימוש בכלי עבודה שונים אשר באמצעותם הוא משנה את צורתו של החומר ויוצר ממנו חפץ שימושי, דקורטיבי או כל חפץ אחר – בהתאם לצורך.

מאת: ליבובליסינג והשכרת רכב10/10/111178 צפיות
שירותי השכרת רכב בישראל התפתחו מאוד בשנים האחרונות, גם משום שההבנה שתיירים שמגיעים לארץ מעוניינים בדרך פשוטה ויעילה לטייל בארץ וגם מתוך הכרה שגם הישראלים עצמם נזקקים מדי פעם לשירותים אלה.

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111356 צפיות
האם הבית שלכם הוא אכן המקום בו אתם מרגישים מוגנים מפני כל צרה ופגע?

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111318 צפיות
בליבם של הורים רבים מקנן חשש תמידי לגבי ההתנהלות של הילד בשעות הפעילות בגן הילדים; האם טוב לו? האם הגננת מתנהגת אליו ברגישות הנכונה, בחמימות הרצויה?

מאת: ליבובאבטחת הבית10/10/111308 צפיות
כיום, ידוע לכל על חשיבותן של מצלמות אבטחה. הן מותקנות במקומות רבים ומגוונים ולעיתים אנו אפילו לא יודעים על קיומן. הן משרות תחושת ביטחון, הן ממלאות תפקיד של תיעוד ואף תפקיד של הרתעה.

מאת: ליבובקייטרינג27/09/111190 צפיות
רבים מבני החסידות מתארגנים עקב החג הקרב ובא בפתחו אל בתי ישראל. חסידויות שונות ברחבי הארץ מתארגנים לחג בצורה לוגיסטית מתוכננת עד מאוד החל בהעמדת ספסלים לבחורי הישיבות בשעת התפילות וכלה בהזמנת שירותי קיטרינג עבור מאות המתפללים יראי השם שבקשתם היא אחת, "עננו ביום גדול זה"

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי27/09/111128 צפיות
בעידן מודני כמו שלנו, אין זה מפליא למצוא כמעט בכל מקום את פלאי הטכנולוגיה המתקדמת; מכוניות אוטומטיות, רובוטים אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לממכר משקאות, ואפילו דלתות אוטומטיות. על פניו נראה לכולנו שהשימוש במכשירים אוטומטיים הוא עדיף עשרת מונים על פני המכשירים שאינם אוטומטיים

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215192 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204697 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201175 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201466 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201429 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173105 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173409 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica