חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניצחון והפסד

מאת: יוסי קרמר אקטואליה29/08/2011990 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניצחון והפסד.  
למה השאיפה שלנו היא תמיד לנצח? ניצחון והפסד הם השתקפות של מציאות מסוימת, שאותה יצרנו לעצמנו לשם טקסי הפולחן הרגשי.
כלומר, הצורך והנזקקות הרגשית האישית, האגואיסטית והאינטרסנטית, שמושגת באופן מניפולטיבי לשם הפולחן הרגשי, מטרתה היא לשאוף ולנצח בכול מצב אפשרי, אבל רק שלא להפסיד.
המטרה ביצירת מציאות זו שנועדה לשם טקסי הפולחן הרגשי והרצון לנצח, נובעת מהצורך והנזקקות שלנו להרגיש את אותם רגשות חיוביים, ורק שלא נרגיש רע עם אותם הרגשות השליליים.
בשלב זה בתהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית שלנו, וברמת המודעות וההכרות שלנו עם עצמנו, אורח החיים שיצרנו לעצמנו, נע בין הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב עם עצמנו כמו, אהבה, אושר, צחוק, שמחה, הנאה, יצר מיני ועוד, לבין הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש רע עם עצמנו כמו, פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ,צער, עצב, לחץ ועוד או להפך.
וככה עם הנדנדה הרגשית, עם הזיגזג הרגשי, אנחנו יוצרים וחיים את האשליה.
כמה דוגמאות, יציאה למלחמות למען אידיאולוגיה כזו או אחרת, מטרתה היא לשם הניצחון וההרגשה הטובה, מעצם השגת המטרה.
דתות, אמונות, אלוהים, נוצרו לשם ההרגשה החיובית הטובה.
מלחמת דתות וטריטוריות הם לשם הניצחון וההרגשה החיובית הטובה.
הספורט התחרותי הוא לשם הניצחון וההרגשה החיובית הטובה.
כול המשחקים לסוגיהם הם לשם הניצחון וההרגשה החיובית הטובה.
באוכל, הימורים, עישון, סמים, ספורט, בילויים, הופעות, שירה, זימרה, הצגה, סרט, מפורסמים, רווח כספי, יחסי מין, זוגיות, חברות, עבודה, קריירה ועוד אנחנו רוצים להרגיש את אותם הרגשות החיוביים שעושים לנו טוב עם עצמנו.
כלומר, בכול תחום בחיינו אנחנו תחרותיים ורוצים לנצח ולהרגיש חיובי וטוב.
לכן, המציאות שהמין האנושי יצר לעצמו היא בהתאם לרגשותיו החיוביים הטובים וגם השליליים הרעים.
מצב זה מצריך את טקסי הפולחן הרגשי, שמאפשר לנו לממש את הצורך והנזקקות הרגשית והאישית שלנו לנצח ורק שלא להפסיד, אי הכרעה או תיקו בדרך כלל אינו מאפשר לנו את ההרגשה הטובה, כמו בעת הניצחון.
אורח החיים שבמהותו ומטרתו הוא לשם טקסי הפולחן הרגשי, והשאיפה לנצח בכול מצב עובר מדור לדור.
מגיל צעיר מחנכים, מתכנתים, מאלפים אותנו לשאוף ולנצח ורק שלא להפסיד, כלומר להרגיש חיובי וטוב ורק שלא נרגיש שלילי ורע עם עצמנו.
השאיפה לנצח ולהרגיש טוב בכול תחום ותחום בחיינו, נעשית לפעמים במודע אך לרוב היא נעשית שלא במודע.
מה האפשרות הנוספת? ישנה אפשרות נוספת והיא ליצור מציאות שבה אין מנצחים ושבה אין גם מפסידים, מציאות שאין בה את הצורך והנזקקות לטקסי הפולחן הרגשי.
מציאות שבה אין מנצחים ואין בה גם מפסידים, מצריכה את השינוי האישיותי שמשתקף באורח החיים הרגוע והשלוו.
כלומר, יצירת סדר תודעתי חדש שישדרג אותנו מבחינה התפתחותית לשלב מתקדם יותר.
כלומר, רק כאשר אנחנו רגועים, מצב שבו הגוף הפיזי שלנו אינו מייצר את הרגשות הפנימיים, גורם לנו להתנהגות רגועה, ואז אנחנו מחוברים לעצמנו, לאני העצמי שלנו, לזהותו האמיתית, מה שמאפשר לנו לפרש את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים באופן ברור יותר, בהיר יותר, שפוי יותר.
לכן כשאנחנו רגועים אין לנו את הצורך לנצח ולהרגיש חיובי וטוב, וגם אין לנו את הפחד מלהפסיד ולהרגיש שלילי ורע, ואז אין לנו את הצורך והנזקקות לטקסי הפולחן הרגשי.
הצורך והנזקקות הרגשית לניצחון כדי שלא להפסיד, אינו קיים באורח החיים של בן האנוש הרגוע.
אישיות רגועה מאפשרת לנו את הבריאות, כמובן שזה נושא אחד מתוך מגוון רחב של הנושאים לחיים רגועים ושלווים.
מסקנה: הניצחון וההפסד מאפשר את טקסי הפולחן הרגשי הקיים באורח החיים שלנו, בשלב זה של תהליך ההתפתחות האבולוציונית שלנו והוא טבוע באישיותנו.
אישיות רגועה מאפשרת לנו ליצור אורח חיים בריא יותר, שאין בו את הצורך והנזקקות הרגשית לניצחון והפסד, שממומש באין סוף הטקסים הפולחניים הרגשיים שהמצאנו לעצמנו בחיינו.
סיכום: כשתודעתנו מתוכנתת לשאיפה לנצח ולהרגיש חיובי וטוב, ורק שלא להפסיד ולהרגיש שלילי ורע עם עצמו, גורם המצב לעצמנו לנזק בריאותי, וזאת כיוון שכאשר מתרגשים הדבר גורם לגופנו שלא לתפקד באופן מאוזן ויציב, כלומר מכוון, מצב שאינו מאפשר את השפיות.
מצב זה מחליש אותנו, מחליש את המערכת החיסונית שלנו, וחושף אותנו למחלות ולכול מיני תופעות פיזיולוגיות, לסבל אנושי, ואף יכול לגרום למוות.
אורח חיים רגוע שאין בו את טקסי הפולחן הרגשי של לנצח ולהפסיד, הוא אורח חיים שלוו שמאפשר את החיים הבריאים.
המסר במאמר: הצורך והנזקקות הרגשית שלנו לניצחון והפסד יוצר את טקסי הפולחן הרגשי, שגורם לנו למצבי הזיה כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו, וליצירת מציאויות שהן אשליה.
אשליות במבחן המציאות האמיתית מתנפצות להן, מה שגורם לסבל אנושי.
אישיות רגועה היא אישיות מפותחת יותר, מתקדמת יותר, רציונאלית יותר, שמתאימה את עצמה ומתייחסת באופן ענייני לגוף הפיזי, ושמתאימה את עצמה באופן ענייני למהות ומטרת החיים, הן מהבחינה האבולוציונית קוסמית, והן מהבחינה הרוחנית, ובעיקר היא אישיות שמחוברת לזהותה ובריאה יותר.

 



תגיות המאמר: רגשות, הפסד, ניצחון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161040 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141413 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148952 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141861 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222288 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222251 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221659 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211506 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211483 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211301 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211154 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica