חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהן עילות הגירושין?

מהם עילות הגירושין?

מאת עו"ד אברהם זאדה הרפז.

כידוע, לבית הדין הרבני הסמכות הייחודית לדון בענייני גירושין של יהודים.

לעומת ענייני הרכוש, משמורת, מזונות אישה ומזונות ילדים אשר בהם ישנה סמכות מקבילה ובני הזוג ממהרים להגיש תביעות בהתאם למרוץ הסמכויות, הרי שבעניין הגירושין עצמם, לבית הדין הרבני ישנה סמכות ייחודית לדון בעניין. יש לציין כי בנושא מזונות ילדים, אין נפקות למרוץ הסמכויות שכן הילדים הינם ישות משפטית נפרדת ויכולים להגיש תביעתם על ידי האפוטרופוס הטבעי, בביהמ"ש לענייני משפחה, זאת אף אם צד הקדים את משנהו והגיש תביעה בביה"ד הרבני.

כאשר שני בני הזוג מעוניינים להתגרש העניין הינו פשוט למדי, אם כי אפילו כאן, יהיו הדיינים בביה"ד מעוניינים לדעת כי קיים קרע שאינו ניתן לאיחוי וכי ישנה עילה מוצדקת לפירוק הנישואין, שכן לא די בהעלאת טענות לא מהותיות – אשר עליהן ניתן לגשר באמצעות ניסיונות נוספים לשלום בית.

 

הבעיה מתחילה כאשר אחד מבני הזוג אינו מעוניין להתגרש – במקרה זה, על בן הזוג המעוניין בגירושין להוכיח כי קיימת עילת גירושין, שכן טענות שאינן מבוססות לא יועילו במקרה זה.

בין העילות לגירושין, ניתן להבחין בעילות אובייקטיביות אשר אינן קשורות לאשם של בן הזוג השני וביניהם ניתן למנות עילות כגון: מצב בריאותי, גופני או נפשי – הימנו סובל אחד מבני הזוג אשר אינו מאפשר קשר נישואין תקין או את המשך שושלתו של אותו אדם, ובניהם ניתן למנות סיבות כגון: מום אשר אינו מאפשר קיום יחסי אישות, עקרות של אחד מבני הזוג, אין אונות (אימפוטנציה) וכו’.

מאידך, קיימות עילות נוספות אשר אינן אובייקטיביות אלא קשורות באשם בן הזוג. בין סיבות אלו ניתן למנות עילות כגון: סירוב לקיום יחסי אישות, בגידה של אחד מבני הזוג, הכשלה ביודעין של צד את הצד השני מלקיים את מצוות הדת היהודית (כגון הכנת מזון שאינו כשר), התנהגות אלימה מתמדת, התמכרויות למינהן כגון התמכרות לסמים או לטיפה המרה וכו’.

 

כיצד יש לעשות שימוש יעיל בעילות הגירושין בעת הגשת תביעת הגירושין?

ריבוי עילות: על מנת שאם עילה אחת לא תתקבל על ידי ביה"ד, יש לכלול מספר עילות כדי שתבואנה במקום אלו שלא התקבלו.

ביסוס הטענה: יש להשתמש בעילות גירושין מבוססות דיה, שאותן ניתן להוכיח ויקשה לסתור שכן אם תיסתר אותה עילה, הדבר יגרע מאמינותו של הצד הטוען את העילה בפני הרבנים. בנוסף, על מנת לבסס את אותה עילות תביעה יש להשתמש באישורים או במסמכים או באמצעים אחרים ובלב שהושגו בדרך חוקית.

טענות סותרות: יש להיזהר מהעלאת עילות סותרות שכן, אם ייטען כי הגבר בוגד עם נשים אחרות, הדבר לא יעלה בקנה אחד עם העילה כי הגבר מחוסר כוח גברא (אימפוטנט).

זהירות: אם המדובר באישה, הרי שלא יהיה זה נבון להעלות טענות לגבי בגידתה היא, על מנת שבעלה יגרשה – שכן הדבר יכול לפגוע ביכולתה להינשא לאותו אדם עמו בגדה.

 

בכל אופן רצוי, עד כמה שניתן הדבר שלא לפגוע בצד השני יתר על המידה ומעל הצורך, שכן הדבר יכול להגביר את להבות הסכסוך ואף להחריף את הטינה הקיימת בין הצדדים בלאו הכי ולדבר תהיינה השלכות אף בעת ניסיון לכל פשרה והשלכות לגבי הקשר העתידי בין הצדדים אשר חיוני במקרה בו ישנם לבני הזוג ילדים.

 

-----------------------------

אין באמור לעיל בבחינת יעוץ משפטי ובכל מקרה יש לפנות לעורך דין על מנת לקבל חוות דעת אישית.

משרד עורך דין זאדה הרפז הינו משרד עורכי דין בירושלים העוסק בקשת התחום האזרחי ובין היתר ב: פשיטת רגל, גירושין, מקרקעין ועוד...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין בירושלים - אברהם זאדה הרפז מנוהל על ידי עו"ד, בוגר במשפטים LL.B, עוסק בייצוג משפטי ובכתיבת מאמרים בכל קשת הסוגיות המשפטיות בדין האזרחי. ניתן לקרוא את המאמרים המשפטיים הנוספים הנכתבים ע"י עורך הדין ע"י לחיצה על הקישור: עורך דין ירושלים

המשרד עוסק בדיני משפחה , גירושין , מקרקעין ו נדלן , הוצאה לפועל, רשלנות ובכל סוגיות הדין האזרחי.

כמשרד עורך דין בירושלים קטן ואינטימי, השירות המשפטי המוענק מאופיין במתן דגש על מתן שירותים משפטיים בסטנדרט מקצועי גבוה, ביחס אישי ואדיב, בטיפול יסודי, בנאמנות ובטיפול מקצועי מהיר ומסור לכל לקוח ולקוח, כאשר הדגש הוא על שיקול דעת מעמיק בטרם הטיפול בכל מקרה על נסיבותיו והתאמת אופן הטיפול לאותו מקרה וללקוח.

ניהול נכון וחכם בעניינו של הלקוח, מגביר את הסיכוי כי הלקוח יקבל את השירות המשפטי על הצד הטוב ביותר ולפיכך משרד קטן ואינטימי הינו בעל יכולת הענקת יחס אישי, תשומת לב מרבית, נאמנות, טיפול מקצועי ומסור וכן התעמקות ברזי החוק והפסיקה אשר הם שיעניקו יתרון נוסף ללקוח.

הנכם מוזמנים ליצור קשר עם המשרד לשם קבלת ייעוץ משפטי או מידע נוסף. לתיאום פגישה עם עורך הדין ניתן להתקשר ישירות לטלפון נייד 054-3001999 או למשרד בטלפון: 072-2498444. ניתן אף לשלוח דואר אלקטרוני לכתובת: harpaz-law@012.net.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אברהם זאדה הרפז

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזחוק ומשפט - כללי15/07/20643 צפיות
טיפים לבחירת עורך דין משפחה

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201222 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזאלימות במשפחה06/04/201311 צפיות
לעיתים בהליך גירושין בעל עוצמה גבוהה, קיים סיכוי כי אחד מהצדדים ינהג שלא ביושר על מנת להשיג יתרון בהליך המשפטי שלא כדין. אחד מהאמצעים הפסולים הנו שימוש לרעה בבקשות לצווים - אשר במקרים מסויימים עלול לעלות למבקש ביוקר

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזאלימות במשפחה06/04/201373 צפיות
מה עושים כאשר אחד מבני הזוג מפעיל אלימות במשפחה? כיצד יכולים בתי המשפט לענייני משפחה ומשטרת ישראל לסייע בעניין?

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזחוק ומשפט - כללי03/01/171798 צפיות
מהו עיקול, כיצד הוא מבוצע, מה ההבדל בין עיקול ברישום למימוש העיקול? האם ניתן לעקל נכס טרם הגשת התביעה, מה ההבדל בין עיקול בהוצאה לפועל לבין עיקול בבית המשפט? כיצד מטילים עיקול? מהם דרישות הסף להטלת עיקול בבית משפט? שאלות אלו ואחרות תוכלו למצוא במאמר זה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזחוק ומשפט - כללי05/09/111450 צפיות
ההליך המתאים בהוצאה לפועל: איחוד תיקים או פשיטת רגל? מאמר המסביר את ההבדלים בין שתי הדרכים להגנת החייב. מאמר מאת עורך הדין אברהם זאדה הרפז.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזדיני ירושה05/09/111450 צפיות
מהי השפעה בלתי הוגנת אשר יש ותפסול צוואה? לפי הפסיקה נקבע מס’ מבחנים על מנת לפסול צוואה בשל הפגם של השפעה בלתי הוגנת.... מאמר מאת עורך הדין אברהם זאדה הרפז.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211300 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201616 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181579 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181684 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171797 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica