חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: מופע מחווה לשיריו של מתי כספי – "בלילות הקיץ החמים" – תיאטרון הספרייה , רמת גן

מאת: חיים נויספרות05/09/20111485 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: מופע מחווה לשיריו של מתי כספי – "בלילות הקיץ החמים" – תיאטרון הספרייה , רמת גן

מופע ססגוני, מבדר , ענוג ומוצלח המצדיע לשיריו הגדולים של המלחין מתי כספי

מאת חיים נוי

"בלילות הקיץ החמים" הוא מופע מחווה לשיריו של מתי כספי המועלה בבכורה בתיאטרון הספרייה ברמת גן . זהו מופע שכולו צליל וצבע, מהנה ומענג, מוגש בטוב טעם וקוצר מחיאות כפיים לשמע השירים המרגשים, הקצביים והמלודיים שאותם הלחין מתי כספי.

מתי כספי (62) הוא מלחין,זמר, מעבד מוזיקלי ופזמונאי ונחשב לאחד המוזיקאים המחוננים והמוכשרים בארץ. כספי הלחין וכתב יותר מאלף  שירים, חלקם לזמרים אחרים וחלקם ביצע בעצמו.

סגנונו המוזיקלי הוא ייחודי ומושפע ממרכיבים רבים. שיריו הפכו במשך השנים לנכס צאן ברזל של הזמר העברי וללהיטים , חלקם היו משיריהם המפורסמים של זמרים נודעים בארץ. כספי הושפע ממוזיקה קלאסית, ממוזיקת קצב ברזיליאנית, משירים יווניים, ג'אז, רוק ועוד.

אלון אופיר ערך וביים את המופע הססגוני והמשובח כשלצידו צוות זמרים ותיק, יוצאי בית צבי.

המופע בתיאטרון רמת גן מהמם ראשית לכל בזכות התפאורה המדהימה שעיצב אבי שכוי של פינה ירוקה בפארק ירוק ומלבלב, משובץ בעצים ובדשא, בריכת מים זעירה ושולחנות קפה.

28 שירים מבצעת הלהקה, כולה או חלקה, סולנים וצמדים. רוב המילים הן לפזמונים ש ל אהוד מנור , אולם גם של נתן זך, חנוך לוין, יורם טהר לב,יהונתן גפן, שמרית אור, יענקלה רוטבליט, תרצה אתר,רחל שפירא, דן מיינסטר , יעקב גלעד עידית חכמוביץ וגם יצחק לאור.

כל הזמרים הם גם שחקנים, פרפור מרים משובחים, היודעים להגיש שיר באורח מהוקצע וענוג.

אדיר מור הוא זמר אדיר, בעל כישרון רב וייחודי, פרפורמר מעולה שמצליח להפעים אותנו בשיר נחליאלי,סליחה, ובמיוחד בשיר ילדותי השנייה ביחד עם דניאל אפרת. דניאל הוא במאי, שחקן, מתרגם של רוב מחזות הזמר העכשוויים בארץ וזמר מעולה. הביצוע שלו, למשל, לשיר ילד אסור,ילד מותר היה מרגש וענוג.

אוהד יהודאי התברך בקול בריטון עמוק ומיוחד והצליח לעורר התפעלות. הביצוע שלו ביחד עם נועה גודל לשיר "מקום לדאגה" היה מדהים.

נועה גודל היא זמרת נעימה ומוצלחת שהצליחה להפיק מחרוזות של שירים בסגנונות שונים בצורה של חוויה לעין ולאוזן.

רויטל זלצמן היא זמרת ושחקנית נהדרת. הביצועים שלה הם מעוררי התפעלות. בין היתר בשיר "בצער לא רב" המהמם ביחד עם ניצן אשל.

ניצן אשל היא זמרת מדהימה וכשרונית ושיר היונה ו"אישה" היו בבצוע נפלא במיוחד.

הזמר המוכשר גלעד שמואלי הנעים והענוג הגיש ביצועים משובבי עין ואוזן ובמיוחד ללהיט כלבלב הו בידי בם בם , היא חזרה בתשובה,וברית עולם הקסום שהפליא בביצועו.

מונה מור התבלטה בשיר נערת רוק הקצבי והנועז ויש לה נוכחות כובשת וביצוע קולי רב עוצמה ומקצועי.

במספר הצגות יש לזמרים מחליפים והם גלעד קמחי, אלון אופיר,רן גוזי אדווה פרץ ונועה כרמל, שהיא זמרת מקצועית .

המופע ננעל בצורה ייחודית כאשר במאי המופע אלון אופיר עלה כהדרן וביצע את השיר מי שם שומר עלי בלילה, בבצוע מרגש במיוחד.

הניהול המוזיקלי של אמיר לקנר הוא מוצלח והנגנים פועלים בהרמוניה ובמקצועיות רבה. חבל רק שעדיין ישנן בעיות סאונד שייפתרו כנראה במרוצת השנה , כאשר תירכש מערכת סאונד חדישה.

עיצוב התלבושות של לירון מנקין הוא ססגוני ונהדר. התאורה שעיצב דולב ציגל היא יעילה ומוצלחת.

אין ספק כי מדובר במופע שהוא בגדר חוויה, לאוזן ולעין, מופע בידור במיטבו, סולידי ומרגש בביצוע להקת זמרים מוכשרת ומשובחת.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222390 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222513 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222389 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222356 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222456 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222334 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222602 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172183 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171768 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162622 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163495 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162755 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163857 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153102 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica